Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Klimayı priz ile kullansam sorun olur mu ?

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

osmanzeren

Meraklı
Meraklı
Katılım
25 May 2023
Mesajlar
96
Marka Model Bilgisi
Kaira DTXR35E
Öncelikle herkese selamlar. 12000 btu kaira klimamı priz ile kullansam sorun olur mu ? s-link in 16 amper akıllı prizini aldım ve servise sordum garanti dışı filan kalır mı diye, onlar hayır dediler ama benim yine de aklıma takıldı. klimaya bir zarar gelir mi diye.
 

Teknik Soru Klimayı priz ile kullansam sorun olur mu ?

Öncelikle herkese selamlar. 12000 btu kaira klimamı priz ile kullansam sorun olur mu ? s-link in 16 amper akıllı prizini aldım ve servise sordum garanti dışı filan kalır mı diye, onlar hayır dediler ama benim yine de aklıma takıldı. klimaya bir zarar gelir mi diye.
Birleşim yerleri sıkı sıkı kavradığı ve arka mahal olmadığı sürece, kablo kesiti de uygun olduğu fikrinden hareketle kullanmanızda sakınca yoktur.

Eski sistemlerde demeraj akımı denen bir nalet vardı başımızda, neyse ki inverter sistem ve easy start gibi özellikler sayesinde çebekeye ani asılmalar ortadan kalktı , öyle sabit yüksek güç çekme durumu da bitti o nedenle priz yanması erimesi gibi dertler de çok çok azaldı.

Kullanmanızda sakınca yoktur :ok
Öncelikle herkese selamlar. 12000 btu kaira klimamı priz ile kullansam sorun olur mu ? s-link in 16 amper akıllı prizini aldım ve servise sordum garanti dışı filan kalır mı diye, onlar hayır dediler ama benim yine de aklıma takıldı. klimaya bir zarar gelir mi diye.
Birleşim yerleri sıkı sıkı kavradığı ve arka mahal olmadığı sürece, kablo kesiti de uygun olduğu fikrinden hareketle kullanmanızda sakınca yoktur.

Eski sistemlerde demeraj akımı denen bir nalet vardı başımızda, neyse ki inverter sistem ve easy start gibi özellikler sayesinde çebekeye ani asılmalar ortadan kalktı , öyle sabit yüksek güç çekme durumu da bitti o nedenle priz yanması erimesi gibi dertler de çok çok azaldı.

Kullanmanızda sakınca yoktur :ok
 
Çözüm
Birleşim yerleri sıkı sıkı kavradığı ve arka mahal olmadığı sürece, kablo kesiti de uygun olduğu fikrinden hareketle kullanmanızda sakınca yoktur.

Eski sistemlerde demeraj akımı denen bir nalet vardı başımızda, neyse ki inverter sistem ve easy start gibi özellikler sayesinde çebekeye ani asılmalar ortadan kalktı , öyle sabit yüksek güç çekme durumu da bitti o nedenle priz yanması erimesi gibi dertler de çok çok azaldı.

Kullanmanızda sakınca yoktur :ok
Kombilerde faz-nötr yeri değişince (fiş ters takılınca) arızaya geçebiliyordu. Servis çağırıyorlar, servis kontrol yapıyor bozuk bir yer yok görünüyor. Fişi çıkarıp ters takıyor düzeliyor.
Klimada da böyle bir durum olmazsa kullanılabilir veya faz nötr kontrolü yaparak fişi öyle takabilirsiniz. Gevşeklik olmadığı sürece. Prizin içindeki metalleri (elektriği kapattıktan sonra) fişi tam kavraması için tornavida ile biraz sıkılaştırabilirsiniz.
Priz usulüne uygun bağlanmışsa sol taraf faz sağ taraf nötrdür, klimanın fiş bağlantısı da düzgün yapılmışsa fişin sol tarafı faz içindir. Bazı fişlerde işaret vardır zaten.
 
Bu klimanın fişi dış üniteden geliyor diye biliyorum dış üniteden kendi odama kablosunu alacağım oradan da normal prizin üstüne akım korumalı akıllı prizi takıp öyle kullanmayı düşünüyorum. umarım bir sıkıntı olmaz.
 
Merhaba, @Adem Helvacı abi 2 adet arcelik klima aldim yaklasik 6 ay önce. Montaj sirasinda vakumlama isleminin gerekli olduğunu videolarindan ve paylasimlarindan sonradan öğrendim. Bu islemi yaptiklarindan emin değilim (ellerinde boyle bir cihaz görmedim acikcasi) . Yapılıp yapılmadığını nasil öğrenebilirim. Servis fisinde yazar mi? Ic üniteyi calisir halde fotograflamislardi , vakumlama islemi için de fotoğraf çekiyorlar mi? Simdiden teşekkür ederim.
 
Merhaba, @Adem Helvacı abi 2 adet arcelik klima aldim yaklasik 6 ay önce. Montaj sirasinda vakumlama isleminin gerekli olduğunu videolarindan ve paylasimlarindan sonradan öğrendim. Bu islemi yaptiklarindan emin değilim (ellerinde boyle bir cihaz görmedim acikcasi) . Yapılıp yapılmadığını nasil öğrenebilirim. Servis fisinde yazar mi? Ic üniteyi calisir halde fotograflamislardi , vakumlama islemi için de fotoğraf çekiyorlar mi? Simdiden teşekkür ederim.
Gürültülü bir makine bağladılar mı dış üniteye montaj yapılırken?
 
Merhaba, @Adem Helvacı abi 2 adet arcelik klima aldim yaklasik 6 ay önce. Montaj sirasinda vakumlama isleminin gerekli olduğunu videolarindan ve paylasimlarindan sonradan öğrendim. Bu islemi yaptiklarindan emin değilim (ellerinde boyle bir cihaz görmedim acikcasi) . Yapılıp yapılmadığını nasil öğrenebilirim. Servis fisinde yazar mi? Ic üniteyi calisir halde fotograflamislardi , vakumlama islemi için de fotoğraf çekiyorlar mi? Simdiden teşekkür ederim.
Tesadüf ki daha bu sabah başka bir konu için sevgili ustamız @Vesteloji ile bu konud abir minik görüşme geçti aramızda.

Mesela FG Europe firması Midea klimalar için montaj kayıtlarına vakum yaılan cihazın seri numarası ve manometre görülecek şekilde foto sisteme işlenme zorunluluu getiriyor aksi halde o firmaya sevkiyatı durduruyor.

Yine Fiko ustamızdan öğrendiğim kadarı ile Vestelde bu tarz bir zorunluluk var, eğer bunu yapmamaışlarsa montaj bedelini ödemiyorlar yani bir servis sahibi için bundan daha kötü ceza olamaz sanırım.

Arçelikte durum nedir diye şimdi wp den bir servis arkadaşıma yazdım onlardan da bilgi alayım dedim, onlarda zorunluluk yokmuş. Fakat temelde firmalar bunu zaten zorunlu kılmak için ellerinden eleni yapıyor.

Diğer yandan İSPAT YÜKÜ kavramı burada önemli. 6 ay öncesi şikayetleriniz için firma vakumlu montak yaptığını ispat etmek zorunda kalır, ispat edemezse yükümlülük altında kalır Hukuken ve sizin talebiniz olumlu değerlendirilir diye düşünüyorum. 6 Ay sonrası ise ispat yükü sizde kalır, bu sefer sizin bunu ispat edebilmenizin mümkünü olmaz.
 
Tesadüf ki daha bu sabah başka bir konu için sevgili ustamız @Vesteloji ile bu konud abir minik görüşme geçti aramızda.

Mesela FG Europe firması Midea klimalar için montaj kayıtlarına vakum yaılan cihazın seri numarası ve manometre görülecek şekilde foto sisteme işlenme zorunluluu getiriyor aksi halde o firmaya sevkiyatı durduruyor.

Yine Fiko ustamızdan öğrendiğim kadarı ile Vestelde bu tarz bir zorunluluk var, eğer bunu yapmamaışlarsa montaj bedelini ödemiyorlar yani bir servis sahibi için bundan daha kötü ceza olamaz sanırım.

Arçelikte durum nedir diye şimdi wp den bir servis arkadaşıma yazdım onlardan da bilgi alayım dedim, onlarda zorunluluk yokmuş. Fakat temelde firmalar bunu zaten zorunlu kılmak için ellerinden eleni yapıyor.

Diğer yandan İSPAT YÜKÜ kavramı burada önemli. 6 ay öncesi şikayetleriniz için firma vakumlu montak yaptığını ispat etmek zorunda kalır, ispat edemezse yükümlülük altında kalır Hukuken ve sizin talebiniz olumlu değerlendirilir diye düşünüyorum. 6 Ay sonrası ise ispat yükü sizde kalır, bu sefer sizin bunu ispat edebilmenizin mümkünü olmaz.
Vakumu zaman tasarrufu için yapmama bahanelerini anlamıyorum ve inandırıcı değil. Kaba montaj bittikten sonra takribi yarım saat işleri oluyor. O işleri yapmadan önce bağlayıp çalıştırsalar vakumu sonra da elektrik, alçı, toparlanma gibi işlerini bitirseler zaten vakum bal gibi yapılmış olacak. En sonda da vakumu söküp klimayı 5-10 dk test etseler 10 numara montaj olmuş olacak ama nerdeee
 
Tesadüf ki daha bu sabah başka bir konu için sevgili ustamız @Vesteloji ile bu konud abir minik görüşme geçti aramızda.

Mesela FG Europe firması Midea klimalar için montaj kayıtlarına vakum yaılan cihazın seri numarası ve manometre görülecek şekilde foto sisteme işlenme zorunluluu getiriyor aksi halde o firmaya sevkiyatı durduruyor.

Yine Fiko ustamızdan öğrendiğim kadarı ile Vestelde bu tarz bir zorunluluk var, eğer bunu yapmamaışlarsa montaj bedelini ödemiyorlar yani bir servis sahibi için bundan daha kötü ceza olamaz sanırım.

Arçelikte durum nedir diye şimdi wp den bir servis arkadaşıma yazdım onlardan da bilgi alayım dedim, onlarda zorunluluk yokmuş. Fakat temelde firmalar bunu zaten zorunlu kılmak için ellerinden eleni yapıyor.

Diğer yandan İSPAT YÜKÜ kavramı burada önemli. 6 ay öncesi şikayetleriniz için firma vakumlu montak yaptığını ispat etmek zorunda kalır, ispat edemezse yükümlülük altında kalır Hukuken ve sizin talebiniz olumlu değerlendirilir diye düşünüyorum. 6 Ay sonrası ise ispat yükü sizde kalır, bu sefer sizin bunu ispat edebilmenizin mümkünü olmaz.
Cevap için cok teşekkür ederim abi. Ayin 20si gibi 6 ay dolacak. Su an icin ispat yükü serviste mi oluyor tam anlayamadim. Ve bu konuda nasil bir basvuru yapmam gerekiyor.
 
Cevap için cok teşekkür ederim abi. Ayin 20si gibi 6 ay dolacak. Su an icin ispat yükü serviste mi oluyor tam anlayamadim. Ve bu konuda nasil bir basvuru yapmam gerekiyor.
Birazdan senin adının da geçtiği videoyu yayına vereceğim youtube da.
Bu vakum konusu çok sıkıntı oldu klima satışları patlayınca.

İlk 6 ay ispat yükü karşı tarafta, muhatabınız servis değil firma. Siz firmadan yani satıcıdan ve veya üretici ithalatçıdan şikayetçi olacaksınız. Vakumsuz montaj yapan cezasını kesip kesmemek onların bileceği iş. Sizin yapmanız gereken ise klimaların dış ünitelerinin değişimi ve vakumlu şekilde yeni gelenlerin montajının talebi yönde olmalı.
 
Cok teşekkür ederim @Adem Helvacı abi. Daha önceden elimde belge vs olmadigi icin ve ne yapacağımı bilmedigim için herhangi bir girisimde bulunmadim. Aydinlatici videonuz ve cevaplariniz icin tekrardan teşekkür ederim. Tuketici olarak gerçekten cok eksiğiz bılmıyoruz klimadan tutun tvye kadar her konuda hic duymadigimiz cok degerli bilgiler duyuyoruz sizden.
Bu konuda bir sonuc elde edemesem de ilerleyen zamanlarda baska klima almayi düşünüyorum bilincli olmamı saglayacaksinz. Ya da cevremden birileri alirken onlarla bu degerli bilgileri paylaşacağım
 
Adem Abi Selamlar, aynı dertten bende muzdaribim daha 2 gün oldu ısrarla vakumlama yapılmasını söyledim fakat yapmayıp gerek yok diyerek gittiler şimdi ben şikayet ve değişim talebinde bulundum. Fakat bir videonuzda hem iç hemde dış ünitenin değişmesi gerektiğini söylemiştiniz ama bu mesajınızda dış ünitenin değişmesini talep edebilirsiniz demişsiniz. Hangi talepte bulunmalıyız 2sininde değişmesi mi yoksa sadece dış ünitenin değişerek yenisi vakumlanarak bağlanması mı? Şimdiden çok teşekkürler.
 
Birazdan senin adının da geçtiği videoyu yayına vereceğim youtube da.
Bu vakum konusu çok sıkıntı oldu klima satışları patlayınca.

İlk 6 ay ispat yükü karşı tarafta, muhatabınız servis değil firma. Siz firmadan yani satıcıdan ve veya üretici ithalatçıdan şikayetçi olacaksınız. Vakumsuz montaj yapan cezasını kesip kesmemek onların bileceği iş. Sizin yapmanız gereken ise klimaların dış ünitelerinin değişimi ve vakumlu şekilde yeni gelenlerin montajının talebi yönde olmalı.q
@Adem Helvacı abi yukarıdaki mesajımda bahsettiğim mesajınız buydu alıntılamayı atlamışım.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri