Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Televizyon Mağazadan alınıp açılan ürün iade edilebilir mi?

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

MisterAlgos

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
6 Ağu 2024
Mesajlar
25
Örneğin teknosa'dan bir TV aldık diyelim. Eve geldik kurulum yapıldı falan 2-3 gün sonra memnun kalmadım ışık sızması oldu vs. Biz bu ürünü dijital ortama nazaran mağazalara iade edebilir miyiz?

Yani mağazadan alınan ile dijitale olarak alınan 14 günlük koşulsuz iade talebi farklı mı?
 
Beğenmedim diye iade edemezsiniz lakin gerçekten ışık sızması varsa servisi çağırıp tutanak tutturup iade edebilirsiniz. Servis derse ki bu normal (büyük ihtimal böyle der), sizde servisin normal tutanağı işe THH başvurup ilgili fotoğraf ve videolarla ışık sızması olduğunu ispatlar iadenizi alırsınız. Bu yol uzun sürer ama sonuç alırsınız.
 
Beğenmedim diye iade edemezsiniz lakin gerçekten ışık sızması varsa servisi çağırıp tutanak tutturup iade edebilirsiniz. Servis derse ki bu normal (büyük ihtimal böyle der), sizde servisin normal tutanağı işe THH başvurup ilgili fotoğraf ve videolarla ışık sızması olduğunu ispatlar iadenizi alırsınız. Bu yol uzun sürer ama sonuç alırsınız.

Peki dijital ortamdan alsam yine aynı şeyler mi geçerli?
 
Peki dijital ortamdan alsam yine aynı şeyler mi geçerli?
Hayır, internetten aldığınız ürünlerde mesafeli satış sözleşmeleri gereği 2 hafta içinde iade hakkınız var (TV için). İade ederken sadece kayıt altına almak için sebep sorabilirler. İade almak istemeyen firmalar yine THH yoluna gidip iadenizi yapabilirsiniz.
 
Hayır, internetten aldığınız ürünlerde mesafeli satış sözleşmeleri gereği 2 hafta içinde iade hakkınız var (TV için). İade ederken sadece kayıt altına almak için sebep sorabilirler. İade almak istemeyen firmalar yine THH yoluna gidip iadenizi yapabilirsiniz.

Anladım hocam sağolun. Yani ışık sızması olsa da normal diyebiliyor hala 2024'de ben bunu anlamıyorum.

Görüyorum bazen karanlık ekranda öyle parlama yapan tv'ler var ki bunu görüp nasıl normal dersiniz diye soruyor insan. Gece kullanmayalım o zaman biz bunu süs için aldığımız için. Gerçek firmalar test ediyordur hepsini ve bilerek karışık salıyordur piyasaya. Şans işi olmasınının sebebiyle firmalar yüzünden maalesef.
 
Anladım hocam sağolun. Yani ışık sızması olsa da normal diyebiliyor hala 2024'de ben bunu anlamıyorum.

Görüyorum bazen karanlık ekranda öyle parlama yapan tv'ler var ki bunu görüp nasıl normal dersiniz diye soruyor insan. Gece kullanmayalım o zaman biz bunu süs için aldığımız için. Gerçek firmalar test ediyordur hepsini ve bilerek karışık salıyordur piyasaya. Şans işi olmasınının sebebiyle firmalar yüzünden maalesef.
Benim tavsiyem Sony Full Array Led TV’lere bakın, biz zamanında Samsung Q70 alıp gece ışık sızmasından sonra hemen iade edip Full Array olan bir Sony TV alıp işte budur demiştik. Şuan kimler bu teknolojide üretiyor bilmiyorum.
 
Benim tavsiyem Sony Full Array Led TV’lere bakın, biz zamanında Samsung Q70 alıp gece ışık sızmasından sonra hemen iade edip Full Array olan bir Sony TV alıp işte budur demiştik. Şuan kimler bu teknolojide üretiyor bilmiyorum.

Şuan aklımda TCL c645, C745 veya Samsung Cu8000 var. Yani Bakıyorum bu modellerde de ışık sızması yaşayan insanlar var yani şans işi artık dediğim gibi.

C745 full array ama bilmiyorum sızıntı veya bulutlanma çıkma olasılığı illa vardır. Umarım sorunsuz bir ürün ile karşılaşırım.
 
Anladım hocam sağolun. Yani ışık sızması olsa da normal diyebiliyor hala 2024'de ben bunu anlamıyorum.

Görüyorum bazen karanlık ekranda öyle parlama yapan tv'ler var ki bunu görüp nasıl normal dersiniz diye soruyor insan. Gece kullanmayalım o zaman biz bunu süs için aldığımız için. Gerçek firmalar test ediyordur hepsini ve bilerek karışık salıyordur piyasaya. Şans işi olmasınının sebebiyle firmalar yüzünden maalesef.
Normal demek zorundalar çünkü kullanılan teknolojinin sıkıntısı mevcut. OLED almak lazım onda da logo yanığı problemleri var. Gidip tüplü televizyon aldıracaklar spotçulardan en sonunda.
 
Normal demek zorundalar çünkü kullanılan teknolojinin sıkıntısı mevcut. OLED almak lazım onda da logo yanığı problemleri var. Gidip tüplü televizyon aldıracaklar spotçulardan en sonunda.

Harbi öyle hocam vallahi. Yani geceleri televizyon bakmayalım biz zaten süs için aldığımız için bunları.

Normal diyerek işte insanlara acaba bu durumu kabullendirebilirsek hem biz hem üretici uğraşmaz diyorlar galiba. Sanki test edilmiyor mu bu ürünler yapılırken test ediliyor. Ortaya karışık kime ne denk gelirse işte.

Şans işinin baş sorumluları zaten firmalar.
 
Bunlara normal diyen teknik servis çalışanları aynı sorun kendilerinde çıksa eminim her yolu denerler. Ama müşteriye "normal bu durum"
 
Her ne şekilde almış olsanızda, (Sıfır ürün için konuşuyorum)
-Alıntı yapıyorum-
"Tüketiciye malın teslim tarihinden itibaren 6 ay içinde ortaya çıkan ayıbın, mal üzerinde teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu şekilde teslim tarihinden itibaren 6 ay içinde çıkan ayıbın ispat yükümlülüğü satıcıya aittir. 6 ay sonra ortaya çıkan ayıpların ispatı ise tüketiciye aittir."
Yani nereden, nasıl aldığınızın önemi yok. Sorun sizden kaynaklı mı? Değil mi? Bunun önemi var. Tabi muhtemelen firma size hemen yardımcı olmayacak, işi yokuşa sürecektir thh ile ancak hakkınızı alabilirsiniz diye düşünüyorum.
 
Her ne şekilde almış olsanızda, (Sıfır ürün için konuşuyorum)
-Alıntı yapıyorum-
"Tüketiciye malın teslim tarihinden itibaren 6 ay içinde ortaya çıkan ayıbın, mal üzerinde teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu şekilde teslim tarihinden itibaren 6 ay içinde çıkan ayıbın ispat yükümlülüğü satıcıya aittir. 6 ay sonra ortaya çıkan ayıpların ispatı ise tüketiciye aittir."
Yani nereden, nasıl aldığınızın önemi yok. Sorun sizden kaynaklı mı? Değil mi? Bunun önemi var. Tabi muhtemelen firma size hemen yardımcı olmayacak, işi yokuşa sürecektir thh ile ancak hakkınızı alabilirsiniz diye düşünüyorum.

Işık sızması elbet çok olan bir sorun ama işte ne kadar olduğu önemli aslında bu konuda. Eğer aşırı derecede yani gece ışıklar kapalı ve film izlerken bariz belli oluyorsa zaten bu TV'nin sorunu. İşte firmalar ya da yetkili servisler bu konuda ''normal'' diyerek şanslarını deniyor ki acaba kabullendirebilir miyiz diye.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri