Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Mahkemeden garantisi biten arızalı TV'ler için değişim kararı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan enginckc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

enginckc

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
31 Ocak 2024
Mesajlar
17
Mahkemeden garantisi biten arızalı TV'ler için değişim kararı
İstanbul'da yaşayan Özer Hazıroğlu, garanti süresi dolduktan sonra arıza yapan televizyonu için açtığı davayı kazandı.

Mahkeme, 5 yıllık televizyonun 10 yıllık kullanım ömrü dolmadan bozulmasını "ayıplı ürün" olarak değerlendirdi ve değiştirilmesine karar verdi. Tüketici Mahkemesi, garanti süresi bitmiş olsa da kullanım ömrü dolmayan ürünlerde değişim hakkı bulunduğunu vurguladı. Kararın emsal niteliği taşıdığı belirtildi.

KAYNAK: Gazete Oksijen
 
Bu karar istinafa gider. Bir tüketici olarak bana mantıklı gelmedi. Hem 2 veya 3 yıl garantili satılacak. Hem de 10 yıldan önce bozulduğu için birebir değişim olacak.

Cık. Bana mantıklı gelmedi.

Hani şöyle olsa anlarım. TV aldın. 5 sene sonra bozuldu. Ama yedek parçası yok. TV elimde patladı. O zaman mahkemeye verilir. Çünkü satılan en son TV'nin üretim tarihinden itibaren en az 10 yıl yedek parçasını bulundurmak zorunda o firma.
 
Bu karar istinafa gider. Bir tüketici olarak bana mantıklı gelmedi. Hem 2 veya 3 yıl garantili satılacak. Hem de 10 yıldan önce bozulduğu için birebir değişim olacak.

Cık. Bana mantıklı gelmedi.

Hani şöyle olsa anlarım. TV aldın. 5 sene sonra bozuldu. Ama yedek parçası yok. TV elimde patladı. O zaman mahkemeye verilir. Çünkü satılan en son TV'nin üretim tarihinden itibaren en az 10 yıl yedek parçasını bulundurmak zorunda o firma.
Evet 10 yıl kullanım ömrü derken sanırım kastedilen bakım, onarım hizmetlerinin sunulma zorunluluğunun süresi. Mahkeme kullanım ömrünü yanlış yorumlamış muhtemelen. Yoksa garanti süresi, kullanım ömrü gibi ayrımlar olmazdı.
 
Ama ilginçtir ki TV yi almışlar. Istinafa gitmemiş firma. @Adem Helvacı hocam bu konuda ne düşünüyorsunuz?

 
90larda iklim değişimi konusunda çalışılır iken AB cihazların kullan-at olmaması için bireysel kullanıcılar için ömürler tayin edildi. Tüketici kanunumuz (aslında kararname) AB uyum için çıkarıldı.

Ufak arızalar dışında herşey fatura tarihinden (servisn açma tarihi değil) 10 yıl boyunca çalışacak.

TV olarak mesela kasasının sağlamlığından, tüpün ömrü kadar, kondansatör.... O yıllardan sonra tüplerin renk bozulmaları ileri tarihe atladı. @Adem Helvacı 95den sonra tüplerin şekli şemaisi değişti diye düşünürüm.

AB üyeleri başta olmak üzere kanunu savsaklamaya başladılar. PARA her zaman tatlıdır.

Bu kazanılan dava da ilk değildir. 30 senede pekçok kazanılmıştır.

Yönetim biçimimiz sanayi olsunda ne olursa olsun olduğundan sadece hakkını arayan ve zaman ayıran kişiler sonuca ulaşıyor.
(paralel yapılardan iç yazışmalara göre kararlar çıkmasıda etken)
 
Buzdolaplarındaki gövde kaçağı gibi bir arıza gizli ayıp kabul edilmiş ve garanti bitmiş olmasına rağmen tüketici lehine karar çıkan bir dava hatırlıyorum geçmişte.
Belki bu dosyada da öyle bir konu vardır, içeriğini bilemiyoruz dosyanın.
10 sene kadar önce bizim de Varchelik marka buzdolabımız gövde kaçağı yapmıştı 8.senesinde..
Cüzi bir miktarla yeni dolap teklif etmişti fabrika biz de kabul etmiştik.
 
Garanti süresi geçmiş olsa dahi fatura saklama mecburiyeti var mı?
 
Tüketicinin eli kuvvetli ve gerçekten HAKLI olduğu durumlarda ben karşı tarafı mahkemeye gidemeyecek düzeyde teknik kanaldan sıkıştırıp tüketici lehine gerekçeli karar yazıyorum ancak bu dosyanın haber yapma şekli tüketiciyi hatalı yönlendiriyor görüşündeyim.

Ben de 4 yaşında Tefal buhar kazanlı ütü, 9 yaşında Bosch buzdolabı, 7 yaşında Arçelik, 6 Yaşında Vestel Buzdolaplarını gizli ayıp, büyük ayıp ve SSHY gibi çerçevelerde firma itiraz edemeyecek şekilde karar yazıp değiştirttim fakat bu demek değil ki garantisi bitip de arıza yapan her ürün mahkeme kararı ile değiştirilebilsin.

Burada birkaç sosyal medya hesabı altına bilerek yazdım ''Dosya numarası veya Mahkeme Kararı paylaşılırsa iyi olur'' diye zira mahkemenin bilirkişi atayıp atamadığı, hangi kanun maddesine atfen karar aldığı kısmı önemli.

Bir diğer yandan bu karar zaten istinafa gitmez, Son karardır itiraz edilemiyor.

Teknik ve Hukuk harman halde yorumlamak gerekirse, teknik olarak dikey çizgi olan tv de panel gitmiş demektir, bu da tv nin en pahalı parçası olması ve garantisi bitmiş olsa dahi ürünün yasal ömrünün devam ediyor olması, onarım bedelinin yüksek olması kısmını gizli/büyük ayıp ilkesini kullanılabilir hale getirmiştir , tekrar ediyorum ki bu dosyada bence bilirkişi raporu vardır, o raporun da, başkanın hangi kanun maddesinden bağladığının da bilinmesi önemli.

Dipnot, o dikey çizgi genelde sıvı teması kaynaklı olur ama neyse.
 
Garanti süresi geçmiş olsa dahi fatura saklama mecburiyeti var mı?
Bazı oluşabilecek sebeplerden dolayı saklamanızda fayda var. Özellikle cep telefon alım faturanızı mutlaka saklayın. İleride bir zamanda telefonunuzun IMEI numarası kopyalandığı zaman Telekomünikasyon sizden faturanızı ibraz etmenizi isteyecek. Eğer edemezseniz hem sizin, hem de numarayı kopyalayan kişinin telefonu devre dışı kalacak.

Başıma geldi. Ben faturaları hep saklarım. Nokia 6120C Classic telefonum kopyalandı. Fatura görüntüsü ile bilişime başvurdum. Telefon sadece benim numarama tahsis edildi. Diğer telefon devre dışı kaldı. Yani telefonu size versem ve siz sim kartınızı taksanız çalışmayacak. Sizin numaranıza göre tekrar açtırılması gerekecek.

Bunun dışında: Evinize hırsız girdiğinde, eğer eşyalarınız sigortalı ise, özellikle elektronik cihazların faturası sizden istenir. Bu da başımıza geldi. Ondan biliyorum. Evimize hırsız girdi. Notebook çalındı. Faturasını ibraz ettik. Sigorta şirketi parasını ödedi.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri