Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Klima Mitsubishi Heavy SRK35ZSX Diamond Klima Deneyimi ve Bazı Problemler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gizmu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın
Burada olabilecek arızayı ayıplı dır demiyor. Örnek olarsk sağ sol otomatik salınım özeliği ile satılıp, sağa, sola otomatik salınım yoksa, o zaman ayıplı olur...
Tarafsız, konusu, THH yansıyan durumlarda var zaten.
Usta bu işin bir YORUM tarafı var, bir de sahada UYGULAMA tarafı var.

Ben açık ve net yazayım, bu tüketici bu şikayet ile bizim komisyona gelirse, servisin o motora sprey sıkmış olmasını dahi gerekçe görür ve değişim yazarım neticede ürüne müdahale etmiş. Mistsubishi Heavy benim gerekçeli kararıma itiraz edip konuyu mahkemeye taşırsa biliyorum ki Asliye Hukuk Hakimi de itirazı reddeder bizim komisyonun kararını geçerli sayar ve tüketici ürünü değişir. (Tabi ki görüşümdür ben Hakim yerine karar verecek değilim, sadece yaşanmışlardan hareketle öngörüm diyelim)

Bununla ilgili abartısız kendi yazdığım yüzlerce, farklı komisyonlardan örnek binlerce karar paylaşırım.

Zaten bizim temel sorunumuz, yasa ve yönetmeliklerin sürekli tarafların yorumuna göre değişik algılanacak şekilde yazılması. Mesela Kanun maddesinde açık şekilde ''Mal teslime dilirken olmayan ses teslimden sonra varsa AYIP kabul ederim'' diyor ama sen ''hayır öyle değil'' diyorsun. Neden? Çünkü cümlelerin ucu açık, sen de kendince yorumluyorsun.
 
Umarım Adem Bey. Aklıma takılan bir husus var. Eve gelen servis bu paylaştığım gaz sesini normal karşılar tarzda konuşmuştu. (Bana göre değil) Swing motor arızası da aslında benim için değişim istemenin somut bahanesi oldu. Zira ben bu gaz sesi için hakem heyetine gitsem, belki gelen bilirkişi de buna normal diyecek, ama swing motoruna diyemez nihayetinde. Ben eğer gaz sesiyle ilgili sorun tespit edilirse, yapılacak müdahale ile ilgili ilgili önceden bilgilendirilmek istediğimi servise söyledim. Buna swing motor sesi için yapılacak müdahaleyi de ekledim. Tabi bunları söz ile belirttim.
Bana verilen servis formunda “cihaz onarım ve test için atölyeye alındı” yazıyor.

Sorum şu: Acaba ben bu durumda onarımı kabul etmiş sayılıp seçimlik haklarımı kaybeder miyim? Yani bunlar atölyede benden onay almadan kafalarına göre flap motorunu değiştirip gaz sesiyle ilgili de normal deyip geri getirilmesini istemiyorum. Bunun için yapmam gereken bir şey var mı?

Ek olarak Swing motor ile ilgili birkaç gün önce silikon spreyle müdahale edilmişti ama geçmemişti. Bunun için de Klimanın her yeri söküldü tabi, ulaşımının o kadar zor olacağını bilseydim baştan kabul etmezdim ama. Ben aradan bir yerden sıkacak zannettim.

Bir de son olarak, burada havalar haftaya serinleyeceği için belki de ısıtmaya alıp test etmek zorunda kalacaklar. gaz sesi soğutmada gelir ama ısıtma modunda gelmez diye bir şey olumuştum bir yerlerde. Bu doğru mudur?
Sözlü beyanın geçerliliği yoktur yani ''Ben söylemiştim'' demenizin hiçbir geçerliliği olmaz zira form üzerinde ONARIM AMAÇLI alınmıştır yazıyorsa siz onarımı onaylamış olarak görülürsünüz.

Şimdi o klimayı geri getirip taksalar ve siz şikayet etseniz, sizin imzanızın da olduğu belgeyi komisyona sunup ''Tüketicinin seçimlik hakkı tektir ve oınu da onarımdan yana kullanmıştır'' dese komisyon sizin dosyayı haklı olarak reddeder.

Seçimlik haklarınız 6502 de 11 inci madde ile size verilmiştir ancak şu şekilde bir detay var ''Tüketici seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.''

Haaa şu olur.

Geri geldi ürün, siz de onarım hakkınızı kullanmış görünüyorsunuz falat sorun devam ediyor.

Bu durumda başvuruda bulunup sorunun bir bilirkişi tarafından tespit edilip seçimlik haklarınızı kullanmanıza onay verilmesi yönde talepte bulunabilirisniz.
 
Sözlü beyanın geçerliliği yoktur yani ''Ben söylemiştim'' demenizin hiçbir geçerliliği olmaz zira form üzerinde ONARIM AMAÇLI alınmıştır yazıyorsa siz onarımı onaylamış olarak görülürsünüz.

Şimdi o klimayı geri getirip taksalar ve siz şikayet etseniz, sizin imzanızın da olduğu belgeyi komisyona sunup ''Tüketicinin seçimlik hakkı tektir ve oınu da onarımdan yana kullanmıştır'' dese komisyon sizin dosyayı haklı olarak reddeder.

Seçimlik haklarınız 6502 de 11 inci madde ile size verilmiştir ancak şu şekilde bir detay var ''Tüketici seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.''

Haaa şu olur.

Geri geldi ürün, siz de onarım hakkınızı kullanmış görünüyorsunuz falat sorun devam ediyor.

Bu durumda başvuruda bulunup sorunun bir bilirkişi tarafından tespit edilip seçimlik haklarınızı kullanmanıza onay verilmesi yönde talepte bulunabilirisniz.
Peki şu aşamada ne yapabilirim bunu düzeltmek için Adem Bey? Cihaz hala getirilmedi ne durumda bilmiyorum. Ben servise gidip o formu iptal ettirsem, sadece “test ve arıza tespiti amaçlı alınmıştır” yazdırsam öyle bir şey mümkün mü acaba acaba yapabilir miyim?
 
Peki şu aşamada ne yapabilirim bunu düzeltmek için Adem Bey? Cihaz hala getirilmedi ne durumda bilmiyorum. Ben servise gidip o formu iptal ettirsem, sadece “test ve arıza tespiti amaçlı alınmıştır” yazdırsam öyle bir şey mümkün mü acaba acaba yapabilir miyim?
Bana göre önce sorunu bulmaları adına kendilerine bir şans tanıyın ki durumun ne olduğunu öğrenelim. Ya sorun yok derlerse, o zaman DEĞİŞİM yaptırsanız ne olacak ki? Gelecek üründe de aynı konu var olacak demektir bu durumda değişim ne işinize yarayacak?
Haa içiniz rahat etmezse servise gidip bahsettiğiniz şekilde de yapabilirsiniz tabi ki.
 
Bana göre önce sorunu bulmaları adına kendilerine bir şans tanıyın ki durumun ne olduğunu öğrenelim. Ya sorun yok derlerse, o zaman DEĞİŞİM yaptırsanız ne olacak ki? Gelecek üründe de aynı konu var olacak demektir bu durumda değişim ne işinize yarayacak?
Haa içiniz rahat etmezse servise gidip bahsettiğiniz şekilde de yapabilirsiniz tabi ki.
Servise göre bazı şeylerin normal olması, ama aynı model başka cihazlarda sorun olmaması tezatı çok yaşanmış bir durum maalesef hocam ülkemizde. ben de o yüzden o şekilde düşünüyorum. Zira bu cihazın aynısını kullanan biriyle görüştüğümde, öyle bir sıkıntısı olmadığını söylemişti.

Anladım Adem Bey. teşekkür ederim yardım ve yorumlarınız için.
 
Servise göre bazı şeylerin normal olması, ama aynı model başka cihazlarda sorun olmaması tezatı çok yaşanmış bir durum maalesef hocam ülkemizde. ben de o yüzden o şekilde düşünüyorum. Zira bu cihazın aynısını kullanan biriyle görüştüğümde, öyle bir sıkıntısı olmadığını söylemişti.

Anladım Adem Bey. teşekkür ederim yardım ve yorumlarınız için.
Rica ederim, takipteyim.
 
1) 27.09.2024'te cihaz atölyeye alındı.
2) 11.10.2024'te tekrar kurulum yapıldı.
İncelemelerde gaz sesinin, üreticinin belirttiği desibelin üstüne çıkmadığını, normal olduğunu belirttiler. (Ki burası bence hatalı, zira üretici fan sesi desibelini belirtiyor; gaz sesi değil.)
Ek olarak swing motor değiştirilmiş ve salınım esnasında gelen ses giderilmişti.
3) 10-15 gün kadar sonra swing motorlardan salınım sırasında yine ses gelmeye başladı. Ayrıca tamirden sonra, (muhtemelen kasayı kastırdıkları için) değişik zırıltılar geliyordu arada. Ön kapak otomatik açılıp kapanırken de hiç ses yoktu, fakat artık çatır çutur sesli yapıyordu bu işi. Bu durumları kayda alarak mail gönderip iç ünite değişimi talep ettim.
4) Bölge Servis şefi dönüş yaptı. Servis taktığında bir şey yoktu şimdi nasıl swing motordan ses geliyor diye serzenişte bulunarak değişim yapılacağını söyledi. Halbuki diğer sesleri ve swing motor sesini içeren videoları kendisi de gördü.
5) 23.11.2024'te iç ünite değişti. Maalesef yeni gelen iç ünitede de swing motorlarda tamirden önceki gibi ses vardı. Kurulumu yapan teknisyen, bölge servis şefinin ona whatsapptan gönderdiği bir metni yazıp benden kurulum onayı imzası istedi. (Hazır metinde özetle: Cihazda gaz sesi yoktur, desibel üzerinde bir çalışma sesi yoktur, kanat motorları normaldir gibi şeyler yazıyordu.) Ben de bu şekilde imzalamayacağımı, zırıltı sesini kendisinin de gördüğünü, bu problemi metne eklemesini rica ettim. O da "evet ses var ama ben bir danışayım öyle döneyim gerekirse yarın tekrar uğrarım" dedi. Bana da sadece "iç ünite değişimi yapıldı" metni yazıp imzalattı. Diğer MHİ'ye ait farklı bir evrak ise sonraki güne kaldı.
6) Uzun süre dönüş olmadı. 1 hafta kadar önce servisin ustabaşı beni aradı, bölge servis şefi "imzalıyorsa öyle imzalasın başka ekleme olmaz" demiş. Ben de kabul etmedim, bu sesin normal olmadığını; zırıltısının yan odadan bile duyulduğunu. Kabul etmeyeceğimi söyledim. 2 gün sonra ustayla karşılaştım; "imzalamıyorsa şu nedenden dolayı imzalamıyor diye belirtip mail atın bana" demiş. Maalesef servis şefinin dayatmacı tavrına karşılık yeterince gerildim.

Gelelim meselenin özüne: Aslında tüketiminden, performansından gayet memnunum. Salınım modunda kullanmayınca ses de olmayor flap motorunda. Sadece ısıtmada off'a geçtiğinde flapi otomatik yukarı kaldırıyor o zaman gelen bir ses oluyor mecburen, o da katlanılmayacak bir şey değil. Fakat iş bu hâle evrilince ben de soğudum firmadan. Sevgili Adem Helvacı hocam, bu cihazı THH yoluyla iade edebilir miyim? Ne yapmam gerekir? (İlk kurulum tarihi 24.08.2024)
Rica ederim, takipteyim.
 
Son düzenleme:
1) 27.09.2024'te cihaz atölyeye alındı.
2) 11.10.2024'te tekrar kurulum yapıldı.
İncelemelerde gaz sesinin, üreticinin belirttiği desibelin üstüne çıkmadığını, normal olduğunu belirttiler. (Ki burası bence hatalı, zira üretici fan sesi desibelini belirtiyor; gaz sesi değil.)
Ek olarak swing motor değiştirilmiş ve salınım esnasında gelen ses giderilmişti.
3) 10-15 gün kadar sonra swing motorlardan salınım sırasında yine ses gelmeye başladı. Ayrıca tamirden sonra, (muhtemelen kasayı kastırdıkları için) değişik zırıltılar geliyordu arada. Ön kapak otomatik açılıp kapanırken de hiç ses yoktu, fakat artık çatır çutur sesli yapıyordu bu işi. Bu durumları kayda alarak mail gönderip iç ünite değişimi talep ettim.
4) Bölge Servis şefi dönüş yaptı. Servis taktığında bir şey yoktu şimdi nasıl swing motordan ses geliyor diye serzenişte bulunarak değişim yapılacağını söyledi. Halbuki diğer sesleri ve swing motor sesini içeren videoları kendisi de gördü.
5) 23.11.2024'te iç ünite değişti. Maalesef yeni gelen iç ünitede de swing motorlarda tamirden önceki gibi ses vardı. Kurulumu yapan teknisyen, bölge servis şefinin ona whatsapptan gönderdiği bir metni yazıp benden kurulum onayı imzası istedi. (Hazır metinde özetle: Cihazda gaz sesi yoktur, desibel üzerinde bir çalışma sesi yoktur, kanat motorları normaldir gibi şeyler yazıyordu.) Ben de bu şekilde imzalamayacağımı, zırıltı sesini kendisinin de gördüğünü, bu problemi metne eklemesini rica ettim. O da "evet ses var ama ben bir danışayım öyle döneyim gerekirse yarın tekrar uğrarım" dedi. Bana da sadece "iç ünite değişimi yapıldı" metni yazıp imzalattı. Diğer MHİ'ye ait farklı bir evrak ise sonraki güne kaldı.
6) Uzun süre dönüş olmadı. 1 hafta kadar önce servisin ustabaşı beni aradı, bölge servis şefi "imzalıyorsa öyle imzalasın başka ekleme olmaz" demiş. Ben de kabul etmedim, bu sesin normal olmadığını; zırıltısının yan odadan bile duyulduğunu. Kabul etmeyeceğimi söyledim. 2 gün sonra ustayla karşılaştım; "imzalamıyorsa şu nedenden dolayı imzalamıyor diye belirtip mail atın bana" demiş. Maalesef servis şefinin dayatmacı tavrına karşılık yeterince gerildim.

Gelelim meselenin özüne: Aslında tüketiminden, performansından gayet memnunum. Salınım modunda kullanmayınca ses de olmayor flap motorunda. Sadece ısıtmada off'a geçtiğinde flapi otomatik yukarı kaldırıyor o zaman gelen bir ses oluyor mecburen, o da katlanılmayacak bir şey değil. Fakat iş bu hâle evrilince ben de soğudum firmadan. Sevgili Adem Helvacı hocam, bu cihazı THH yoluyla iade edebilir miyim? Ne yapmam gerekir? (İlk kurulum tarihi 24.08.2024)
Adem Bey müsait olduğunuzda cevaplarsanız sevinirim.
 
Fakat iş bu hâle evrilince ben de soğudum firmadan. Sevgili Adem Helvacı hocam, bu cihazı THH yoluyla iade edebilir miyim? Ne yapmam gerekir? (İlk kurulum tarihi 24.08.2024)
Merhaba; Mevcut koşullarda sorunun halen devam etmesi/ediyor olması. Seçimlik haklarınızdan ONARIM kısmını onaylamamış olmanız yani Kanunda belirtildiği üzere seçimlik halarının 4 olması, sadece birisini ve sadece bir kere kullanabilecek olmanız nedeniyle bunu açıklamam gerekirdi, o durumda ürün iadesi talep etme ve hatta işi süre anlamında uzatmaktan çekinmezseniz, kıymet takdiri yolu ile satın aldığınız tatih değil ücret iadesinin yapıldığı yani hukuki sürecin biteceği aylar sonranın güncel bedeline yakın olacak şekilde ücret iadesi alma hakkınız da var.

Onarımı onaylamışsanız, ürüne müdahale edilmişse, sorun devam ediyorsa yine başvurabilirsiniz.


Bu bilgileri okuyan dostlar da bilgilensin diye yazıyorum :)
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri