Merhaba.
Yaklaşık 6 yıldır kullandığım Philips 55PUS6561 televizyonu deneyimimi sizlerle paylaşmak istedim. Başka bir televizyon almaya gidip, mağazada bu televizyonu kampanyada görünce fikrimi değiştirdim ve özelliklerini hiç araştırmadan satın aldım. 3 tarafı ambilight ışıklı olmasının da etkisi vardı tabii fikir değişimimde.
Kurulum;
Görüntü kalitesi;
Sorunları;
2 farklı ilçedeki Philips servisiyle yaşadığım sorunlardan ötürü bir daha Philips ürünlerini almayı düşünmüyorum. Ambilight özelliği ise ilk başta çok güzeldi ancak sonradan rahatsız etmeye başladı. Bir süre sonra gözü yorduğunu fark ettim. O nedenle çoğunlukla ambilight kapalı kullanıyorum. Anti-glare oranını bilmiyorum.
Diğer marka modellerle karşılaştırmadan ve teknik detaylara çok girmeden kullanıcı deneyimimi paylaşmak istedim. Umarım bu deneyimim sizin için faydalı olur.
Yaklaşık 6 yıldır kullandığım Philips 55PUS6561 televizyonu deneyimimi sizlerle paylaşmak istedim. Başka bir televizyon almaya gidip, mağazada bu televizyonu kampanyada görünce fikrimi değiştirdim ve özelliklerini hiç araştırmadan satın aldım. 3 tarafı ambilight ışıklı olmasının da etkisi vardı tabii fikir değişimimde.
Kurulum;
- Philips servisi 3 gün sonra gelip kurulumunu yaptı. Duvara askı aparatını televizyonu satın aldığım yerden hediye ettikleri için servisten ekstra bir ürün almadım ve ekstra bir ücret ödemedim.
- Servis ek garanti süresi seçeneği sunmadı. Ben de sormadım.
- Kurulum sonrasında istememe rağmen homojenlik, ölü piksel, ışık sızması gibi testler yapılmadı.
Görüntü kalitesi;
- 4K çözünürlüğe sahip.
- Renkler canlı.
- Kontrastı çok iyi değil, siyah sahnelerde siyaha yaklaşamadığını ve gri tonlarda kaldığını çok fark ettiriyor.
- Yan açılardan rahat izlenebiliyor.
- Anti-glare oranı düşük olduğundan dolayı çok fazla yansıma yapıyor ve rahatsız ediyor.
- Hareketli görüntülerde blurlanma yaşanıyor.
Sorunları;
- Menü ve kanal geçişleri çok yavaş. Çoğu kişinin bunu aşmak için harici uydu alıcısı kullandığını öğrendim.
- Sesleri beklenmedik derecede yetersiz. Harici ses sistemi alarak daha iyi bir televizyon keyfine kavuştum.
- Ekran içine çok fazla toz alıyor. Birkaç ay içerisinde tozlardan dolayı ekranda siyah bölgeler oluştu. Garanti süresi içerisinde de olsa ücretsiz temizleme yapmıyorlar.
- 6-7 ayın sonunda wireless bağlantı sorunları yaşadım. Servise gitti ve wireless kartı değiştiği söylendi. Garanti kapsamında onarıldı, herhangi bir ücret alınmadı. Onarım yaklaşık 1 hafta sürdü.
- 1 yılın sonunda televizyon açılırken Philips veya Android logosunda donup kalıyordu. Servise gitti ve anakartı değiştiği söylendi. Onarım yaklaşık 10 gün sürdü. Geldiğinde televizyonun altındaki Philips logosunun ışığı ayarlanmamaya başlamıştı. Tekrar servise gitti ve onarım yaklaşık 1 hafta sürdü.
- 2 farklı ilçedeki servise gitmesine rağmen ekrandaki tozlara hiç dokunulmadı. Temizlenmesi için her seferinde ek ücret istediler.
- 5 yılın sonunda led barları arızalandı.
2 farklı ilçedeki Philips servisiyle yaşadığım sorunlardan ötürü bir daha Philips ürünlerini almayı düşünmüyorum. Ambilight özelliği ise ilk başta çok güzeldi ancak sonradan rahatsız etmeye başladı. Bir süre sonra gözü yorduğunu fark ettim. O nedenle çoğunlukla ambilight kapalı kullanıyorum. Anti-glare oranını bilmiyorum.
Diğer marka modellerle karşılaştırmadan ve teknik detaylara çok girmeden kullanıcı deneyimimi paylaşmak istedim. Umarım bu deneyimim sizin için faydalı olur.