Merhaba,
2024 Nisan ayında Hepsiburada üzerinden "sales king" (TEK DAYANIKLI TÜKETİM MALLARI SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ) isimli satıcıdan almış olduğum Philips 65OLED907 televizyon 7.ayında dikey çizgi sorunu nedeniyle Philips yetkili servisine gönderildi. Servis bana panel arızasının tamirinin olmayacağından kaynaklı değişim raporu sundu. Bu rapor ile birlikte Hepsiburada'ya ulaştım ve ürünün değişimi için süreci başlattım. Şu anda anlaşmalı lojistik şirketinin ürünü evimden teslim almasını bekliyorum.
Sürecin burasına kadar bir sorun yok. Fakat satıcının hem Hepsiburada profilinde hem de çeşitli platformlarda yapılan yorumlarda bu tarz değişim taleplerinde ürünün alındığı fiyatı doğrudan alıcının hesabına yatırdığı ile karşılaştım. Başıma gelmesi halinde, para iadesini kesinlikle reddetme hakkım mevcuttur değil mi? Bu durumda yaşayacağım enflasyon kaynaklı zarar hakkında çok kez paylaşım yapıldığını tahmin ediyorum.
Ayrıca satıcının stoklarında aynı televizyon kalmadığını fark ettim. Para iadesini reddettikten sonra bana önerebilecekleri düşük model televizyonları da haliyle kabul etme durumum yok. Bu durumda izlemem gereken yol nedir?
Tüketici hakem heyetine misli ile değişim için başvurmam durumunda, satıcının elinde şu an bulunan 65OLED908 televizyon ile değişime karar verilme ihtimali sizce nedir? Çünkü aldığım televizyon ile 1 yıl sonra üretilmesi ve Android TV yerine Google TV olması dışında HİÇBİR fark mevcut değil. Ben televizyonumu "yenileme" amacında değilim, aynı televizyonum ile değişme imkanı olsa tabi ki buna başvurmam ancak sürecin bu noktaya kadar uzayabileceğini tahmin ediyorum.
Özetlemem gerekirse:
1. Değişim sürecinde bana danışılmadan hesabıma ücret iadesi yapılması durumunda bunu kesinlikle reddetme hakkım mevcut mudur? Parayı aynı şekilde gönderen hesaba geri mi iletmem gerekir?
2. Satıcı ile uzlaşamamamız halinde THH'nin 65OLED907 için 65OLED908 ile değişim kararı çıkarmasını beklemem mantıklı olur mu?
Saygılarımla.
2024 Nisan ayında Hepsiburada üzerinden "sales king" (TEK DAYANIKLI TÜKETİM MALLARI SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ) isimli satıcıdan almış olduğum Philips 65OLED907 televizyon 7.ayında dikey çizgi sorunu nedeniyle Philips yetkili servisine gönderildi. Servis bana panel arızasının tamirinin olmayacağından kaynaklı değişim raporu sundu. Bu rapor ile birlikte Hepsiburada'ya ulaştım ve ürünün değişimi için süreci başlattım. Şu anda anlaşmalı lojistik şirketinin ürünü evimden teslim almasını bekliyorum.
Sürecin burasına kadar bir sorun yok. Fakat satıcının hem Hepsiburada profilinde hem de çeşitli platformlarda yapılan yorumlarda bu tarz değişim taleplerinde ürünün alındığı fiyatı doğrudan alıcının hesabına yatırdığı ile karşılaştım. Başıma gelmesi halinde, para iadesini kesinlikle reddetme hakkım mevcuttur değil mi? Bu durumda yaşayacağım enflasyon kaynaklı zarar hakkında çok kez paylaşım yapıldığını tahmin ediyorum.
Ayrıca satıcının stoklarında aynı televizyon kalmadığını fark ettim. Para iadesini reddettikten sonra bana önerebilecekleri düşük model televizyonları da haliyle kabul etme durumum yok. Bu durumda izlemem gereken yol nedir?
Tüketici hakem heyetine misli ile değişim için başvurmam durumunda, satıcının elinde şu an bulunan 65OLED908 televizyon ile değişime karar verilme ihtimali sizce nedir? Çünkü aldığım televizyon ile 1 yıl sonra üretilmesi ve Android TV yerine Google TV olması dışında HİÇBİR fark mevcut değil. Ben televizyonumu "yenileme" amacında değilim, aynı televizyonum ile değişme imkanı olsa tabi ki buna başvurmam ancak sürecin bu noktaya kadar uzayabileceğini tahmin ediyorum.
Özetlemem gerekirse:
1. Değişim sürecinde bana danışılmadan hesabıma ücret iadesi yapılması durumunda bunu kesinlikle reddetme hakkım mevcut mudur? Parayı aynı şekilde gönderen hesaba geri mi iletmem gerekir?
2. Satıcı ile uzlaşamamamız halinde THH'nin 65OLED907 için 65OLED908 ile değişim kararı çıkarmasını beklemem mantıklı olur mu?
Saygılarımla.