Vatan Bilgisayar Sanayi ve Ticaret A.Ş. adlı firmadan 12.06.2020 tarihinde ekte sunulan faturada görülmekte olan PHILIPS marka televizyonu satın aldım.
2 Yıllık garanti süresinin dolmasına 15 gün kala ürün arıza verdiği için PHILIPS servisine başvurdum. Panel arızası tespit edilen ürünüm 31.05.2022 tarihinde PHILIPS servisinden alınıp tamire yollandı. Yaklaşık 20 günlük tamir süresinde onarıldığı varsayılan ürünüm o gün içerisinde tekrardan panel arızasının devam ettiğini fark ettim. Ürün bana tekrardan arızalı bir şekilde verildiği için bu ürünü kabul etmeyip tamir servis fişini imzalamadım.
Tekrardan servisi arayarak arıza şikâyetinde bulduğum zaman bana garanti süresinin dolduğunu beyan ettiler, ayrıca servis fişi teslim alıp imzalamam gerektiğini imzalamadığım sürece TV mi alacaklarını ve TV’nin belli bir süre sonra atıl durumuna geçeceğini söylediler.
Tamirde geçen sürenin garanti sürecine sayılmadığı söylendi. Ses kayıtları elimde vardır.
Aynı arızayı garanti kapsamı içinde 2. Kez tekrarladığını ve tamirinin yapılmaması durumunda muadili ile değiştirilmesini sözlü olarak izah etmeme rağmen Vatan Bilgisayar sorunumu çözmedi. PHILIPS servisinden de aynı yanıtları aldım.
Uzun uğraşlar sonucu kanunen haklarımı araştırarak Rize Tüketici heyetine başvurdum.
38 ( tamir süreci içinde olan 38 gün ) günün üstüne Vatan Bilgisayar beni çağırması ile ürünümün tamir edileceğini söyledi ayrıca PHILIPS de beni arayarak Panelin arızalı olduğunu kabul ettiğini, arızanın gözlerinden kaçmış olduğunu ifade etti. Bahsetmiş olduğum 2 şirket de fatura bedeli alırsam zarar edeceğimi paneli değiştirirsen karlı olacağımı beyan ettiler. Ses kayıtları vardır. Kendilerini de sizleri kayıt ediyorum diyerek uyardım.
Bunun üzerine Tüketici mahkemesinden şikâyetimi geri çektim.
(TÜKETİCİ MAHKEMESİNE YAPTIĞIM ŞİKÂYET SAYESİNDE HATALARINDAN DÖNDÜLER)
38 Günün ardından ( tamir süreci içinde olan 38 gün ) 07.07.2022 tarihinde televizyonumun 2. Kez panelini değiştirip, televizyonu bana geri teslim ettiler.
07.07.2022 tarihinden itibaren 6 Ay içerisinde televizyonda bozulmalar olup düzeliyordu. Bu yüzden arızalı olduğunu ispat edemedim. ( 3.cü PANEL )
Tam olarak 6 ay 12 gün sonra panel tekrardan bozuldu. Hemen PHILIPS servisini ve Vatan Bilgisayarı aradım fakat bana 6 aylık garanti süresinin dolduğunu bu yüzden ellerinden bir şey gelmeyeceğini onarımın mümkün olmayacağını söylediler.
Kanuni haklarımı aramam üzerine Vatan Bilgisayar kendileri tarafından bana sunulup imzalamış olduğum Garanti Devam Sözleşmesini, Gulf Sigorta Anonim şirketine yönlendirdi. Gulf Sigorta televizyonu inceleme sonucu arızanın onarılamayacağını belirtti ve şu anki değeri 35.000-40.000 TL bandında olan televizyonumun geri alınıp, ilk satın aldığımda, ödediğim 7,299 TL yi tarafıma çek olarak tanımlayacaklarını söylediler. Sonrasında da beni Vatan Bilgisayar’a yönlendirdiler. Her ne kadar fatura bedeli 7.299 TL olsa bile ürünün ayıplı çıktığı ekte sunulan belgelerden de anlaşılacağı üzere yadsınamaz bir gerçektir. PHILIPS marka ürün yerine aynı özeliklere sahip muadil başka bir marka ürün satın almış olsaydım, böyle bir sorun yaşamayacağım göz önüne alındığında, aynı özeliklere sahip başka ürün marka televizyon şu an almak istediğimde 40.000 TL bandında bir ücret ödemem gerektiğinden ötürü bu teklif tarafımca reddedilmiştir.
Bu Televizyon PHILIPS servisinde ( tamir süreci içinde olan 38 gün ) boşu boşuna bekletilip, ne tür darbelere maruz kaldığı aşikârdır. Hatalı olduklarını bile bile kanunları hiçe sayarak televizyonumu depolarda hangi şartlarda 38 gün tutabildiler?
Ben % 64 engeli bir vatandaşım. Yaşanan sorunlardan dolayı maddi ve manevi olarak fazlasıyla yıprandım.
LÜTFEN SİZLERDEN YARDIM BEKLİYORUM TEŞEKKÜRLER
2 Yıllık garanti süresinin dolmasına 15 gün kala ürün arıza verdiği için PHILIPS servisine başvurdum. Panel arızası tespit edilen ürünüm 31.05.2022 tarihinde PHILIPS servisinden alınıp tamire yollandı. Yaklaşık 20 günlük tamir süresinde onarıldığı varsayılan ürünüm o gün içerisinde tekrardan panel arızasının devam ettiğini fark ettim. Ürün bana tekrardan arızalı bir şekilde verildiği için bu ürünü kabul etmeyip tamir servis fişini imzalamadım.
Tekrardan servisi arayarak arıza şikâyetinde bulduğum zaman bana garanti süresinin dolduğunu beyan ettiler, ayrıca servis fişi teslim alıp imzalamam gerektiğini imzalamadığım sürece TV mi alacaklarını ve TV’nin belli bir süre sonra atıl durumuna geçeceğini söylediler.
Tamirde geçen sürenin garanti sürecine sayılmadığı söylendi. Ses kayıtları elimde vardır.
Aynı arızayı garanti kapsamı içinde 2. Kez tekrarladığını ve tamirinin yapılmaması durumunda muadili ile değiştirilmesini sözlü olarak izah etmeme rağmen Vatan Bilgisayar sorunumu çözmedi. PHILIPS servisinden de aynı yanıtları aldım.
Uzun uğraşlar sonucu kanunen haklarımı araştırarak Rize Tüketici heyetine başvurdum.
38 ( tamir süreci içinde olan 38 gün ) günün üstüne Vatan Bilgisayar beni çağırması ile ürünümün tamir edileceğini söyledi ayrıca PHILIPS de beni arayarak Panelin arızalı olduğunu kabul ettiğini, arızanın gözlerinden kaçmış olduğunu ifade etti. Bahsetmiş olduğum 2 şirket de fatura bedeli alırsam zarar edeceğimi paneli değiştirirsen karlı olacağımı beyan ettiler. Ses kayıtları vardır. Kendilerini de sizleri kayıt ediyorum diyerek uyardım.
Bunun üzerine Tüketici mahkemesinden şikâyetimi geri çektim.
(TÜKETİCİ MAHKEMESİNE YAPTIĞIM ŞİKÂYET SAYESİNDE HATALARINDAN DÖNDÜLER)
38 Günün ardından ( tamir süreci içinde olan 38 gün ) 07.07.2022 tarihinde televizyonumun 2. Kez panelini değiştirip, televizyonu bana geri teslim ettiler.
07.07.2022 tarihinden itibaren 6 Ay içerisinde televizyonda bozulmalar olup düzeliyordu. Bu yüzden arızalı olduğunu ispat edemedim. ( 3.cü PANEL )
Tam olarak 6 ay 12 gün sonra panel tekrardan bozuldu. Hemen PHILIPS servisini ve Vatan Bilgisayarı aradım fakat bana 6 aylık garanti süresinin dolduğunu bu yüzden ellerinden bir şey gelmeyeceğini onarımın mümkün olmayacağını söylediler.
Kanuni haklarımı aramam üzerine Vatan Bilgisayar kendileri tarafından bana sunulup imzalamış olduğum Garanti Devam Sözleşmesini, Gulf Sigorta Anonim şirketine yönlendirdi. Gulf Sigorta televizyonu inceleme sonucu arızanın onarılamayacağını belirtti ve şu anki değeri 35.000-40.000 TL bandında olan televizyonumun geri alınıp, ilk satın aldığımda, ödediğim 7,299 TL yi tarafıma çek olarak tanımlayacaklarını söylediler. Sonrasında da beni Vatan Bilgisayar’a yönlendirdiler. Her ne kadar fatura bedeli 7.299 TL olsa bile ürünün ayıplı çıktığı ekte sunulan belgelerden de anlaşılacağı üzere yadsınamaz bir gerçektir. PHILIPS marka ürün yerine aynı özeliklere sahip muadil başka bir marka ürün satın almış olsaydım, böyle bir sorun yaşamayacağım göz önüne alındığında, aynı özeliklere sahip başka ürün marka televizyon şu an almak istediğimde 40.000 TL bandında bir ücret ödemem gerektiğinden ötürü bu teklif tarafımca reddedilmiştir.
Bu Televizyon PHILIPS servisinde ( tamir süreci içinde olan 38 gün ) boşu boşuna bekletilip, ne tür darbelere maruz kaldığı aşikârdır. Hatalı olduklarını bile bile kanunları hiçe sayarak televizyonumu depolarda hangi şartlarda 38 gün tutabildiler?
Ben % 64 engeli bir vatandaşım. Yaşanan sorunlardan dolayı maddi ve manevi olarak fazlasıyla yıprandım.
LÜTFEN SİZLERDEN YARDIM BEKLİYORUM TEŞEKKÜRLER