Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Soru Cevap Sahibinden'in Sorumsuzluğu - Param Güvende İle Yaşadığım Sorun

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Keskin

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
5 Eki 2024
Mesajlar
13
Öncelikle herkese iyi forumlar. 1 hafta önce Sahibinden üzerinden Param Güvende sistemiyle 3 adet bilgisayar fanı sattım. Ürünleri 5-6 kat patpata sarıp Yurtiçi Kargo ile gönderdim. Kargo hızlıca karşı tarafa ulaştı ve ertesi gün bana alıcıdan bir fotoğraf gönderildi. O fotoğraf ekte gözüküyor, gözüktüğü üzere fanların ikisinin pervane kısmı yerinden çıkmış. Dikkat ederseniz fanların kasasında veya pervane arkasında bulunan 4 adet çıtada herhangi bir hasar yok. Bu noktada o kadar patpata sarıp yolladığım fanların kasalarının hasar almayıp bu duruma gelmesi bende bir şüphe uyandırdı ama alıcının günahını almak istemiyorum. Karşı tarafa mesaj yazdım ve bu durumla ilgili bir tutatanak tutturup tutturmadığını sordum. Cevap gelmedi ve 1 saat sonra kargo yola çıktı diye bilgi aldım. Hemen Sahibinden müşteri hizmetlerini aradım ve bir hanfendi kendince yardımcı olmaya çalıştı. Bana paranın havuzda olduğunu ve endişe etmemem gerektiğini, incelemeler yapıldıktan sonra durumun karara bağlanacağını söyledi. Ayrıca iade gelen kargoyu kesinlikle teslim almamam gerektiğini de söyledi. Ben de gelen kargoyu teslim almadım. Konuşma 5 Ekim Cuma günü oldu ve kargo da ertesi gün geldi, az önce saat 18:30'da da tekrar müşteri hizmetlerinden arandım. Konuşan beyfendinin en az 10 kere tekrarladığı üzere 5651 sayılı kanun uyarınca kendileri hiçbir şekilde bu durumdan sorumlu değilmiş. Ben de en az 10 kere dedim ki karşı taraf tutanak tutturmamış, kargoyu açarken videoya çekmemiş, paket hasarlıysa direk iade edebilirdi ama onu da yapmamış. Bu durumda ben kendimi Yurtiçi Kargo'ya karşı nasıl savunacağım. Elimde bu kargonun karşı tarafa kırık gittiğine dair hiçbir belge yok. En sonunda müşteri hizmetlerindeki beyfendi bana kendimin tutanak tutturması gerektiğini ve karşı tarafa karşı yasal işlem başlatmam gerektiğini söyledi. Yani satmış olduğum ve karşı tarafa bir şekilde kırık ulaşan ürün hakkında ben tutanak tutturacakmışım. Kargo şubesine gidip ne diyeceğim de tutanank tutturacağım veya ne kadar ciddiye alınıp da hakkımı alabileceğim bilmiyorum. Sahibinden kendini direk aradan çekti ve beni bu şekilde ortada bıraktı. Bir gün arayla aynı müşteri hizmetlerinde çalışan iki farklı çalışanın bana taban tabana zıt bilgiler vermesi de oldukça kötü oldu. Bu durum hakkında nasıl bir yol izlemem gerektiğini söyleyebilirseniz sevinirim.

- Ekte bulunan ilk 4 fotoğraf direk göndermiş olduğum fanlara ait. Son fotoğraf da karşı tarafın "kırık" diyerek bana gönderdiği fotoğraf. Takdir sizin.
 

Ekli dosyalar

  • FB_IMG_1728045189993.jpg
    FB_IMG_1728045189993.jpg
    198.8 KB · Görüntüleme: 71
  • FB_IMG_1728045192455.jpg
    FB_IMG_1728045192455.jpg
    219.6 KB · Görüntüleme: 41
  • FB_IMG_1728045201681.jpg
    FB_IMG_1728045201681.jpg
    183.2 KB · Görüntüleme: 36
  • FB_IMG_1728045204815.jpg
    FB_IMG_1728045204815.jpg
    207.6 KB · Görüntüleme: 66
  • WhatsApp Görsel 2024-10-04 saat 12.13.00_fd7a1840.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-10-04 saat 12.13.00_fd7a1840.jpg
    265.7 KB · Görüntüleme: 77
Karşı taraf kutuda inanılmaz bir hasar yoksa tutanak tutturmamış olabilir. Kurye kargoyu güvenliğe vs. bırakıp gitmiş olabilir. Alıcı kargoyu açarken videoya çekmek zorunda değil. Ayrıca alıcı ürünü iade ettiği zaman Param Güvende'ye verdiği komisyonu geri alamıyor diye biliyorum, o yüzden burada bir suistimal olduğunu da düşünmüyorum.

Bu fanlara tam ortasından bastırıp esnetirseniz aynı son fotoğraftaki gibi kırılıyorlar. Muhtemelen kargoda kırılmışlar. Yurtiçi Kargo hemen hemen her ürün için "BU ÜRÜN DÜZGÜN PAKETLENMEMİŞTİR" diye etiket basıp kendini yasal yükümlülüklerden kurtarıyor sanırım, ne zaman kargo göndersem bununla karşılaşıyorum.

Pazaryeri satıcılarından aldığım ve kırık gelen ürünler oldu, hiçbirine video çekmedim, hepsini de iade edebildim. Param Güvende ile hiçbir şey almamış olmakla birlikte birçok ürün sattım, herhangi bir sorun yaşamadım.
Karşı taraf paketi açarken video veya fotoğraf çekerek ürünün kargodan hasar aldığını kanıtlamak zorunda çünkü bir ithamda bulunuyor. Daha sonrasında tutanak tutturacağı zaman kargo firmasına elinde kanıtla gitmesi lazım, öyle olmazsa firmadakiler tutanak tutmazlar. Kargo firmasının güvenliğe bırakmış olması veya alıcının pakette inanılmaz bir hasar görmemesi de bir bahane değil. En nihayetinde iade için kargo şubesine gittiği zaman bile görevliye durumu izah edip tutanak tutturabilirdi. Burada kesinlikle bir art niyet var. Alıcı video çekmeyerek ve tutanak tutturmayarak hiçbir şeyi belgeleyip kanıtlamadığı için şu an ben kendimi savunamaz durumdayım. Kargo firmasına gittiğim zaman bana iş işten geçmiş demeleri çok olası.
 
Karşı taraf paketi açarken video veya fotoğraf çekerek ürünün kargodan hasar aldığını kanıtlamak zorunda çünkü bir ithamda bulunuyor. Daha sonrasında tutanak tutturacağı zaman kargo firmasına elinde kanıtla gitmesi lazım, öyle olmazsa firmadakiler tutanak tutmazlar. Kargo firmasının güvenliğe bırakmış olması veya alıcının pakette inanılmaz bir hasar görmemesi de bir bahane değil. En nihayetinde iade için kargo şubesine gittiği zaman bile görevliye durumu izah edip tutanak tutturabilirdi. Burada kesinlikle bir art niyet var. Alıcı video çekmeyerek ve tutanak tutturmayarak hiçbir şeyi belgeleyip kanıtlamadığı için şu an ben kendimi savunamaz durumdayım. Kargo firmasına gittiğim zaman bana iş işten geçmiş demeleri çok olası.
Ben duruma dışarıdan bir göz olarak bakıyorum. Mesafeli Satış Sözleşmesine göre alıcının koşulsuz şartsız iade hakkı var. (Eğer iade ettiği ürün sizin gönderdiğiniz üründen farklıysa iş farklı bir yere gider ve muhtemelen bir avukata başvurmanız gerekir)

Bu alışverişin alış tarafında olduğunuzu düşünün. Size bir paket teslim edildi, açtınız ve kırık çıktı. Satıcı size "kutu açılışı videosu çekmemişsiniz, o yüzden iadenizi kabul etmiyorum" derse hoşunuza gider miydi? Benim gitmezdi, kimsenin hoşuna gitmez.
Kargo tutanağı yalnızca teslimat anında tutulabiliyor sanırım, kuryeler de genelde sizin kutuyu açmanızı beklemiyor. Ayrıca kurye/kargo firması tarafından baktığınız zaman da eğer kutuda inanılmaz bir hasar yoksa tutanak tutmanın bir mantığı olmuyor, çünkü satıcının ürünü sağlam gönderip göndermediğini bilmiyorlar.

Trendyol'dan bir şey alırsam ve kırık gelirse kargo firmasına tutanak tutturmama vs. gerek kalmıyor, iade kodu alıyorum ve iade ediyorum. Sahibinden Param Güvende kullanırken alıcıdan komisyon alıyor. Ürünü iade ettiği zaman da o komisyonu geri alamıyor diye biliyorum. Açıkçası bu komisyonu ödeyen alıcı kargo firmasında tutanak tutturmaya uğraşmaz. Haklıdır da. Video vs. de çekmez.

Satıcı için ise Sahibinden bir tek şunu söylüyor:
İade aldığınız ürün eksik, bozuk ya da kırık olarak size iade edildiyse, kargo görevlisine tutanak tutturup zararınızı karşılamak için hukuki yollara başvurma hakkınız bulunmaktadır.
Burada ise işler tersine yürümeye başlıyor. Ürünü kutularken videonuz var mı? Videoda fanların seri numarasını çektiniz mi? Kargoya verdiğiniz kutu ile videosunu çektiğiniz kutu aynı mı?

İnternetten ürün satmanın dezavantajları bunlar. Gerçekten bir suç unsuru görüyorsanız bir avukattan destek alın. Kargo firması muhtemelen ürünün iyi paketlenmediğine dair bir etiket yapıştırmıştır kutuya, o yüzden muhtemelen yasal bir yükümlülükleri olmayacaktır.

Bizde marktplaats diye bir site var (Hollanda) güvenli alışveriş seçilirse, kargo barkotu geliyor, onu gösterip paketi direk gönderiyorsunuz (alıcı adresi vs hiçbirsey yazmaya gerek yok). Alan kişi ok verdiği zaman para hesabınıza geçiyor. Alıcı beğenmez, sorun görürse aynı şekilde ona gönderilen barkot ile ürünü iade ettiği zaman, ürün geri döndüğü zaman para iadesini alıyor. Böyle bir sisteme geçmesi lazım sitenin. İki tarafı da kötü niyetten korumak istiyorsa. Sizin durumda ben alıcıda bir numara döndüğüne yüksek ihtimal veriyorum. Geçmiş olsun umarım hakkınızı alırsınız.
Sistem Sahibinden Param Güvende ile birebir aynı. Hiçbir fark yok.
 
Ben duruma dışarıdan bir göz olarak bakıyorum. Mesafeli Satış Sözleşmesine göre alıcının koşulsuz şartsız iade hakkı var. (Eğer iade ettiği ürün sizin gönderdiğiniz üründen farklıysa iş farklı bir yere gider ve muhtemelen bir avukata başvurmanız gerekir)

Bu alışverişin alış tarafında olduğunuzu düşünün. Size bir paket teslim edildi, açtınız ve kırık çıktı. Satıcı size "kutu açılışı videosu çekmemişsiniz, o yüzden iadenizi kabul etmiyorum" derse hoşunuza gider miydi? Benim gitmezdi, kimsenin hoşuna gitmez.
Kargo tutanağı yalnızca teslimat anında tutulabiliyor sanırım, kuryeler de genelde sizin kutuyu açmanızı beklemiyor. Ayrıca kurye/kargo firması tarafından baktığınız zaman da eğer kutuda inanılmaz bir hasar yoksa tutanak tutmanın bir mantığı olmuyor, çünkü satıcının ürünü sağlam gönderip göndermediğini bilmiyorlar.

Trendyol'dan bir şey alırsam ve kırık gelirse kargo firmasına tutanak tutturmama vs. gerek kalmıyor, iade kodu alıyorum ve iade ediyorum. Sahibinden Param Güvende kullanırken alıcıdan komisyon alıyor. Ürünü iade ettiği zaman da o komisyonu geri alamıyor diye biliyorum. Açıkçası bu komisyonu ödeyen alıcı kargo firmasında tutanak tutturmaya uğraşmaz. Haklıdır da. Video vs. de çekmez.

Satıcı için ise Sahibinden bir tek şunu söylüyor:

Burada ise işler tersine yürümeye başlıyor. Ürünü kutularken videonuz var mı? Videoda fanların seri numarasını çektiniz mi? Kargoya verdiğiniz kutu ile videosunu çektiğiniz kutu aynı mı?

İnternetten ürün satmanın dezavantajları bunlar. Gerçekten bir suç unsuru görüyorsanız bir avukattan destek alın. Kargo firması muhtemelen ürünün iyi paketlenmediğine dair bir etiket yapıştırmıştır kutuya, o yüzden muhtemelen yasal bir yükümlülükleri olmayacaktır.


Sistem Sahibinden Param Güvende ile birebir aynı. Hiçbir fark yok.
Siz sanırım olayı anlamadınız. Ben karşı taraf iade edemez veya öyle bir hakkı yok demiyorum. Kanunlarla sabit ki her tüketici belli şartlar içerisinde koşulsuz şartsız aldığı şeyi iade edebilir ama benim paylaştığım durumda Sahibinden platformu işin içine girdiği için durum karışıyor. Ben ikinci el bir ürünü satmışım ve yolda başına her şey gelebilir. Karşı taraf da bunun riskini göze alıp satın alıyor. Hadi diyelim video çekmek istemedi, üşendi veya en kötü ihtimalle başka planları vardı. En azından satıcıyı yani beni zor durumda bırakmamak için yapması gereken şey tutanak tutturmaktı. Ürünün kırık olduğunu fotoğraflayıp bana göndermeyi akıl edebilmiş, bir zahmet iade etmek için kargo şubesine giderken tutanak tutturacaktı. Ben de o tutanağı alıp kargo firmasına hesap soracaktım. Olay tamamen birilerinin yapması gereken şeyi yapmayıp beni mağdur etmesi.

Ayrıca yazınızda "Trendyol'dan bir şey alırsam ve kırık gelirse kargo firmasına tutanak tutturmama vs. gerek kalmıyor, iade kodu alıyorum ve iade ediyorum. Sahibinden Param Güvende kullanırken alıcıdan komisyon alıyor. Ürünü iade ettiği zaman da o komisyonu geri alamıyor diye biliyorum. Açıkçası bu komisyonu ödeyen alıcı kargo firmasında tutanak tutturmaya uğraşmaz. Haklıdır da. Video vs. de çekmez." yazmışsınız ama benim mantığıma tamamen ters bir şey. Yanlış anlamayın ama sizin gibi düşünen insanlar eğer bir noktada art niyete düşerse Param Güvende sistemini suistimal edip aldığı ürünü göndermeden iade yapıyorlar ve hem paralarını alıyorlar hem de ürün ellerinde kalıyor. Kimse de sorumluluk kabul etmiyor ve olan satıcıya oluyor.

Son olarak Trendyol vb. siteler ile Sahibinden'in işleyişi tamamen farklı. O nedenle karşılaştırmanız da manasız olmuş.
 
@Keskin bey ben anlatmak istediğinizi anladım, ama kendimi anlatamadım sanırım. Alıcının niyetini de bilmem. Ben Sahibinden'de bireysel ürün satmış ve pazaryerlerinden bir sürü ürün almış biri olarak kendi açımdan bakıyorum olaylara.

Karşı taraf da bunun riskini göze alıp satın alıyor.
Karşı taraf herhangi bir riske girmiyor. Devlet, alıcıya cayma hakkı veriyor. O yüzden koşulsuz şartsız iade edebilir. Devletimiz, "kargo firmasından tutanak aldıktan sonra iade edebilir" demiyor. Alıcı, bir ürünün kargoda mı kırıldığına yoksa art niyetli bir satıcı tarafından (sizi herhangi bir şey ile itham etmiyorum) kırık mı gönderildiğine bakmaz. Alıcı ürünün kırık olduğunu görür, iadesini yapar, iş onun için biter. Trendyol'dan da alsanız, Sahibinden'den de alsanız fark etmez. Aradaki tek fark, Trendyol'da iadenin onaylanması gerekiyor, Sahibinden'de böyle bir şey yok. Fakat bu olay Trendyol'da da olsaydı Trendyol araya girip bu iadeyi kabul ederdi.

Riske giren satıcı olarak sizsiniz. Bunu da Param Güvenle ile bir sürü ürün satmış biri olarak söylüyorum. Bu riske girmek istemezseniz sattığınız ürünleri elden teslim etmenizi öneririm.
Olay tamamen birilerinin yapması gereken şeyi yapmayıp beni mağdur etmesi.
Alıcının tutanak tutmayarak sizi mağdur ettiğini düşünüyorsanız ben size katılmıyorum. Ama gidin bir avukatla konuşun, belki yardımcı olurlar.
Tutanağı yalnızca kargoyu aldığınız zaman tutturabiliyorsunuz. Ayrıca kutunun dışı sağlamsa ve içindeki ürünler kırıksa kargo firması buna tutanak tutmaz. Bir sürü kurye kargoları güvenliğe/danışmaya bırakıp gidiyor, siz bunu bahane olarak görüyorsunuz ama gerçek bu.
Alıcının kötü niyetli olduğunu düşünüyorsanız o başka. O zaman da kargo tutanağı işinize yarar mıydı bilmiyorum.

Yanlış anlamayın ama sizin gibi düşünen insanlar eğer bir noktada art niyete düşerse Param Güvende sistemini suistimal edip aldığı ürünü göndermeden iade yapıyorlar ve hem paralarını alıyorlar hem de ürün ellerinde kalıyor. Kimse de sorumluluk kabul etmiyor ve olan satıcıya oluyor.
Söylediğinizi anlıyorum. Suistimal eden satıcılar da var, alıcılar da var. O yüzden de yasal yollarınız açık. Ama karşı taraftan beklediğiniz videolu kanıtı siz de çekmediyseniz yapabileceğiniz fazla bir şey yok.

Son olarak Trendyol vb. siteler ile Sahibinden'in işleyişi tamamen farklı. O nedenle karşılaştırmanız da manasız olmuş.
Bireysel satıcı olmanız ve iadeyi onaylamama opsiyonunuz olmaması dışında herhangi bir fark yok. İadeyi onaylama konusunda da eğer satıcıya iade reddi opsiyonu verirseniz alıcı mağdur olabilir. Öbür türlü de satıcı mağdur olabilir.
 
Gerçekten art niyetli düşünmek istememiştim ama kargo elime geçtiği haliyle düşüncelerimde haklı olduğumu anladım. Alıcı taraf 3 fandan 2'sinin kırık olduğunu, 1 fanın sağlam olduğunu yazmıştı. Ben de durumu kabullenip 1 fanı kurtarmaya bakıyordum ama o fan da kırılmış ya da kendi kırmış. Birebir kendi beyanı olan bir şey bile doğru çıkmadı. Fanlar nasıl hasar aldıysa tamir edilebilir durumda değil. 3 fan da çöp oldu. Kesinlikle Param Güvende sistemini önermiyorum, bana da ders oldu.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20241008_163130358.jpg
    IMG_20241008_163130358.jpg
    379.3 KB · Görüntüleme: 26
  • IMG_20241008_163143574.jpg
    IMG_20241008_163143574.jpg
    193.9 KB · Görüntüleme: 25
Gerçekten art niyetli düşünmek istememiştim ama kargo elime geçtiği haliyle düşüncelerimde haklı olduğumu anladım. Alıcı taraf 3 fandan 2'sinin kırık olduğunu, 1 fanın sağlam olduğunu yazmıştı. Ben de durumu kabullenip 1 fanı kurtarmaya bakıyordum ama o fan da kırılmış ya da kendi kırmış. Birebir kendi beyanı olan bir şey bile doğru çıkmadı. Fanlar nasıl hasar aldıysa tamir edilebilir durumda değil. 3 fan da çöp oldu. Kesinlikle Param Güvende sistemini önermiyorum, bana da ders oldu.
Of of yuvasına kadar kırılmış iyice bunu tamir etmek mümkün değil. Benim şu durumda aklıma gelen hikayeye göre bu adamda 3 tane kırık vardı hop buldu param güvendeli aldı ellerindekini de geri koydu iade etti parasını da geri aldı. Veya çıkartıp yağlayım dedi kırdı baktı birdaha kırılıyor hay dedi iade edem de param cebimde kalsın. Baksana kutuda kırılsa yani o kadar esnemiş olsa merkezden anca kırılır ama fanın kendi kutusunda böyle bir esneme hasar yok. Elemana özelden savcılığa suç duyurusunda bulunuyorum de bunlar benim fanlarım değil kardeş, ben fanlara tek tek sana yollamadan sarı etiket koymuştum o etikette yok bunlarda demek ki sen bana kendi kırık fanlarını iade ettin hepsinin videosu tutanakları var diye bir zarfla bakalım ne olacak ?
 
Of of yuvasına kadar kırılmış iyice bunu tamir etmek mümkün değil. Benim şu durumda aklıma gelen hikayeye göre bu adamda 3 tane kırık vardı hop buldu param güvendeli aldı ellerindekini de geri koydu iade etti parasını da geri aldı. Veya çıkartıp yağlayım dedi kırdı baktı birdaha kırılıyor hay dedi iade edem de param cebimde kalsın. Baksana kutuda kırılsa yani o kadar esnemiş olsa merkezden anca kırılır ama fanın kendi kutusunda böyle bir esneme hasar yok. Elemana özelden savcılığa suç duyurusunda bulunuyorum de bunlar benim fanlarım değil kardeş, ben fanlara tek tek sana yollamadan sarı etiket koymuştum o etikette yok bunlarda demek ki sen bana kendi kırık fanlarını iade ettin hepsinin videosu tutanakları var diye bir zarfla bakalım ne olacak ?
Alıcıya ulaşmak falan istemedim, biliyorum canım daha çok sıkılacak. Bir saat kadar uğraşıp fanları kurtarmaya çalıştım. İki tanesi yalpa yaparak da olsa dönüyor, bir tanesi direk çöp oldu. Tekrar satışa koydum, 3'te 1 fiyata alıcı bulabilirsem satacağım. Param güvende olayını da komple kaldırdım. Bu olay da bana ders oldu.
 
Alıcıya ulaşmak falan istemedim, biliyorum canım daha çok sıkılacak. Bir saat kadar uğraşıp fanları kurtarmaya çalıştım. İki tanesi yalpa yaparak da olsa dönüyor, bir tanesi direk çöp oldu. Tekrar satışa koydum, 3'te 1 fiyata alıcı bulabilirsem satacağım. Param güvende olayını da komple kaldırdım. Bu olay da bana ders oldu.
Yalpa işini en başından kasaya oturturken ölçüsünü yani alırken fan ve o arada kalan çerçevedeki boşluğa aynı ölçülerde kağıt yada karton sıkıştırabilirsin. Ki sağ sol yalpa vs yapmasın diye önemli bu olay. Ama tabi her ne kadarda uğraşsan milimetrenin yarısından az bile kaysa merkezden o gene yalpa yapar. Dediğim gibi param güvendeyle mal alınır ama mal asla satılmaz. Tamamen alıcıyı koruyan bir sistem.
 
Geçmiş olsun, üzülerek okudum. Sanırım ilk ve son değilsiniz. Daha kötü bir örnek olarak paylaşmak istedim.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Sahibinden'in Param Güvende sistemi alıcılar için 10 numara bir sistem. Ama satıcılar dolandırılıyorlar maalesef. Geçmiş olsun.
 
Geçmiş olsun, üzülerek okudum. Sanırım ilk ve son değilsiniz. Daha kötü bir örnek olarak paylaşmak istedim.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Bunu ben de gördüm, telefon ve bilgisayar satıp dolandırılan çok var. Bu konuda Sahibinden sistemini değiştirmeli veya yaptırım uygulanmalı. Ben Sahibinden'in bu şekilde yaparak suça ortam hazırladığını düşünüyorum.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri