Merhaba,
Size yaşadığım sorunu ve süreci özetlemek istiyorum: 03.04.2023 tarihinde satın aldığım Samsung DV90BB9445G/UA model kurutma makinemin arka tamburundaki yalıtım süngeri, yaklaşık iki yıl kullanımın ardından eriyip zift kıvamına geldi ve bu durum hem makine için hem de evim için ciddi yangın riski oluşturdu ve makinemde hasara neden oldu. Yetkili servise başvurduğumda "garanti dışı kalmış olabilir, süngeri değiştireceğiz, kurutma makinası banyoda çamaşır makinasının üstüne dolaba konur mu? Tabi böyle erir," cevabını aldım. Ancak bu yaklaşımın sorunu çözmek yerine tüketiciye problemi yüklemek olduğunu düşünüyorum (ne yapsaydık, salona mı koysaydık). Şikayet Var sitesindeki aynı şikayetleri de gördüm hatta dolaba konulmadığı halde erimiş. Bunun üzerine Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdum. 18.04.2025 tarihli kararla değişim talebim reddedilip yalnızca ücretsiz onarım kararı verildi. Makinenin sorununu kökten çözmeyecek bu onarım yerine "ayıpsız misli ile değişim" talebimin niçin kabul edilmediğini merak ediyorum.
Acaba ben mi tüketici hakem heyeti başvurumda bir hata yaptım? Tüketici mahkemesine başvurmalı mıyım? Ayrıca tüketici mahkemesine başvurup teknik olarak daha sağlıklı bir inceleme için bilirkişi raporu alan veya aldıktan sonra sonuç alan olduysa deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
şikayet var linkleri
Teşekkürler.
Adem Bey, sizin de değerli yorumlarınızı bekliyorum.
@Adem Helvacı
Size yaşadığım sorunu ve süreci özetlemek istiyorum: 03.04.2023 tarihinde satın aldığım Samsung DV90BB9445G/UA model kurutma makinemin arka tamburundaki yalıtım süngeri, yaklaşık iki yıl kullanımın ardından eriyip zift kıvamına geldi ve bu durum hem makine için hem de evim için ciddi yangın riski oluşturdu ve makinemde hasara neden oldu. Yetkili servise başvurduğumda "garanti dışı kalmış olabilir, süngeri değiştireceğiz, kurutma makinası banyoda çamaşır makinasının üstüne dolaba konur mu? Tabi böyle erir," cevabını aldım. Ancak bu yaklaşımın sorunu çözmek yerine tüketiciye problemi yüklemek olduğunu düşünüyorum (ne yapsaydık, salona mı koysaydık). Şikayet Var sitesindeki aynı şikayetleri de gördüm hatta dolaba konulmadığı halde erimiş. Bunun üzerine Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdum. 18.04.2025 tarihli kararla değişim talebim reddedilip yalnızca ücretsiz onarım kararı verildi. Makinenin sorununu kökten çözmeyecek bu onarım yerine "ayıpsız misli ile değişim" talebimin niçin kabul edilmediğini merak ediyorum.
Acaba ben mi tüketici hakem heyeti başvurumda bir hata yaptım? Tüketici mahkemesine başvurmalı mıyım? Ayrıca tüketici mahkemesine başvurup teknik olarak daha sağlıklı bir inceleme için bilirkişi raporu alan veya aldıktan sonra sonuç alan olduysa deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
şikayet var linkleri
Teşekkürler.
Adem Bey, sizin de değerli yorumlarınızı bekliyorum.
@Adem Helvacı
Ekli dosyalar
-
12.webp55.4 KB · Görüntüleme: 11
-
11.webp57.4 KB · Görüntüleme: 11
-
1.webp25 KB · Görüntüleme: 9
-
2.webp83.5 KB · Görüntüleme: 9
-
3.webp4.2 KB · Görüntüleme: 8
-
RUID5a022368a55041eaa69a6a3201d9e791.webp46.3 KB · Görüntüleme: 11
-
RUID261bb1a872334ebf9bbb64545bed779c.webp64.2 KB · Görüntüleme: 12
-
RUID955b73acd96d48529db9a0fc99ce53ec.webp88.8 KB · Görüntüleme: 13
-
RUID022511ee68cb474c87bffdb869c0d672.webp16.3 KB · Görüntüleme: 15