Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Samsung WindFree Klima Problemleri & Samsung'un Vurdumduymazlığı ve Yaşadığım Sorunlar

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Enthy7

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
12 Eyl 2023
Mesajlar
28
Öncelikle merhaba,
Sayın Adem Bey'e @Adem Helvacı sesimizi duyurmamıza vesile olduğu ve biz tüketicilerin sonuna kadar hakkımızı aramamız hususunda bilgilendirdiği için kendisine öncelikle teşekkür ederim.
Bundan 3 gün önce forumda açtığım konuda Samsung markası bu süreçte herhangi bir SOMUT geri dönüş yapmadığı için bu konuyu açıyorum. Bu konu altında klimayı sipariş ettiğim tarihten bu güne kadar Samsung ile yaşadığım tüm problemleri paylaşacağım. Umarım bu yazdıklarım klima almayı düşünen herkese yardımcı olur.
(Konu başlığı: https://www.forum.inceleriz.com/kon...nite-cok-gurultulu-calisiyor.4394/#post-63221)

1) SATIN ALIM VE KURULUMA KADAR GEÇEN SÜREÇTE YAŞANANLAR
15 Haziran 2023'de Samsung Shop üzerinden verdiğim 232071092--2188 numaralı Samsung WindFree Premium Plus (AR12BXCABWK/SK) siparişim 18 gün sonra 8 Temmuz 2023'de tarafıma ancak teslim edilebildi.
Sipariş tarihi fotoğrafı: https://hizliresim.com/b9l2f4v (15 Haziran 2023)
Siparişin kargoya verilme maili fotoğrafı:
https://hizliresim.com/pt18ngv (sipariş takibi sitesinden silinmiş olduğu için ulaşamıyorum, kargoya verildikten 2 gün sonra elime ulaştı. (6 Temmuz'da kargoya verildi, 8 Temmuz'da adresime teslim edildi)

Geç teslim edildiği yetmezmiş gibi bir de klimanın iç ve dış ünitesinin kutusu hasarlıydı ve hırpalanmıştı. Dış ünite montaj ayaklarının bulunduğu kutu yırtılmış, montaj ayakları eğilmiş ve boyası dökülmüştü. Anlayacağınız klima taşınabilecek en kötü şartlarda taşınmıştı. Klima dış ünite motoru yan çevirmişler taşırken. Teslim eden Horoz Lojistik görevlisi kocaman klima motorunu tek başına sürükleyerek taşıdı eve kadar. Böyle ağır bir ürün için normalde iki kişi taşıma yapması gerekiyor. Kurye görevliye ürün kutusunun hasarlı geldiğini söylediğimde, tutanak tutulmasını istediğimde ise yanımda tutanak yok, istemiyorsan iade et gibi lakayıt bir tavırla karşılaştım. Ürünü indirimden aldığım ve Samsung bana ürünü gönderene kadar ki geçen 18 günde zamlandığı için de iade etmedim. Samsung Shop'dan aldığım için Samsung gibi bir markanın sorunumu çözeceğini düşündüm.

ÜRÜNÜN KARGO GÖRSELLERİ:

Bunun üstüne Samsung müşteri hizmetlerini arayıp durumu bildirdim. Detaylı bir şekilde anlatım. Bu görselleri onlara da ilettim. Dış ünitenin bulunduğu kutu hasarlı, (AR12BXCABWKX) - İç ünitenin bulunduğu kutu hasarlı, (AR12BXCABWKN) - Dış ünitenin montaj ayaklarının bulunduğu kutu yırtılmış, montaj ayaklarının paketin yırtık kısımlarına denk gelen kısımları eğilmiş ve boyası atmış, (Ürün Kodu: ACL-RF50) diye ilettim. Günler sonra Samsung'un "sözde çözüm merkezi" tarafından arandım. İç ünite ve Dış ünite kutuları hırpalanmış ancak hasarlı olup olmadığını bilmiyorum, ancak dış ünite montaj ayakları fotoğrafta gördüğünüz gibi eğilmiş ve boyası dökülmüş dedim. Çözüm merkezi yetkilisi "teknik servis ürünü görmeden işlem yapamıyoruz" dedi. Fotoğrafla hasarlı olduğu şüphesiz olan bir üründe bile tüketici beyanını hiçe saydı Samsung markası. Bunun üstüne teknik servisin gelip inceleme yapmasını, zaten sorunun açık olduğunu bu yamuk ayaklarla montaj yaptırmayacağımı söyledim. Sözde çözüm merkezi "ilk geldiklerinde kurulum yaptırmazsanız ikinci gelişte ücretli kurulum yapılır" gibi komik bir cümle kurdu. Ben de "bu çok saçma benden kaynaklanmayan bir problem yüzünden ben neden ekstra ücret ödüyorum anlamadım, ancak gerekirse parasını veririm ancak o yamuk ayakla montaj yaptırmam" dedim.

Bu konuşmayı yaptıktan sonra Samsung çözüm merkezi her gün beni telefonla aradı. Her gün sordukları "teknik servis sizi aradı mı, randevu oluşturdunuz mu?" oldu. Teknik servis tarafından aranmadım bu süreçte. Bunun üstünden bir kaç gün geçtikten sonra teknik servise ulaşmaya çalıştım. Antalya Merkez'de koskoca Samsung Klima'ya yalnızca ANTEK İklimlendirme bakıyor ve Samsung'un web sitesi ve Google'daki telefon numaralarına asla ulaşılmıyor. 100 kere rahat denemişimdir bağlanmayı farklı günlerde. Samsung sözde çözüm merkezinin bu günlük rutin tekrar beni aramalarından birinde "ben bu teknik servise ulaşamıyorum, telefon numaralarına çıkmıyorlar, siz nasıl iletişim kuruyorsunuz?" dedim. Mail atıyoruz gibi komik bir yanıt daha aldım.

Samsung çözüm merkezi tarafından aranmamın üzerinden 3 gün geçti ve sonunda teknik servis tarafından arandım. Samsung çözüm birimi yetkilisi şikayetlerimi ve problemlerimi servise ilettiğini söylemişti ancak beni arayan servisin hiçbir şeyden haberi yoktu. Yani klimanın kutusunun hasarlı gelmesi, dış ünite ayaklarının yamulduğunu bilmiyordu. Bundan teknik servise bahsettiğimde ise "tamam ben Samsung ile görüşeyim ayaklar hakkında ne yapabiliriz bakalım" dedi. Samsung çözüm merkezinin burada tam olarak ne işe yaradığını anlayamadım. Büyük iletişim ve koordinasyon problemleri olduğu aşikar. Teknik servis ise yoğunluk olduğu için Antalya Merkez'den (merkezde yaşıyorum) değil, ilçeden (Kumluca Eymen Teknik) geleceğini, Samsung Antalya (merkez Antek İklimlendirme) teknik servise yardımcı olduklarını söyledi.

Aradan 2 gün daha geçti. 13.07.2023 tarihinde kimse aramadı. 2. Gün (14.07.2023) bu sefer Antalya Merkez'e bakan (Antek) teknik servis aradı. Profesyonellikten uzak bir şekilde "kurulumunuz varmış, bugün kuralım mı klimayı? " dediler. Ben de "klima hakkında iletmiş olduğum şikayetler size ulaştı mı? " diye bu teknik servise de sordum. Bu teknik servisinde hiçbir şeyden haberi yoktu. "Hayır, sisteme yalnızca kurulum girmişler" dedi. Gerçekten manevi olarak çok yordu bu süreç beni. Görünüşte büyük bir marka olan Samsung'un teknik servisiyle bile bu derece iletişimsiz olmasına inanamıyorum. Bu kadar profesyonel olmayan bir hizmet hayatımda görmedim.

Ulaşabildiğim tek teknik servis olan (ilçedeki) Eymen Teknik ile iletişime geçtim. Sağ olsunlar çok yardımcı oldular telefonda bilgilendirme yaptılar. Eğilen ayakları Samsung değiştirmiyor, ücretli değişim yapılıyor yalnızca o da 600 TL dendi. Samsung bize bilgilendirme yaparsa, (arama & mail yoluyla) ayağı ücretsiz getirebiliriz. Ancak bize bilgilendirme yapmadan bu ayağı biz değiştiremeyiz ücretsiz dediler. Samsung çözüm merkezinden benimle ilgilenen sözde çözüm merkezi yetkilisinin verdiği hiçbir bilginin onlara ulaşmadığını söylediler. Eymen Teknik, "Çözüm merkezi bize bilgilendirme yapsın ayağı ücretsiz değiştiririz, ancak bize bilgi gelmeden değişim yapamayız" dediler.

20 Haziran 2023 tarihinde verdiğim sipariş verdiğim ürün 17 Temmuz 2023 tarihinde anca kurulabildi. Yazın en sıcak günlerini maalesef klimasız geçirmek zorunda kaldım. Teknik servisten gelen arkadaş hasarlı kutuları açtığında ürünlerin sağlam olduğunu tespit etti. Samsung Çözüm Merkezi'nin defalarca "biz teknik servise ilettik" dediği hiçbir problemden haberi yoktu. Hasarlı gelen ayağı ise direkt değiştirdi. Bu süreçte, bu konuyla ilgili abartısız bir şekilde en az 50 kere Samsung çözüm merkezi ile görüşmüşümdür.. Samsung Çözüm Merkezi ile saatlerce yaptığım konuşmalar boşunaymış. Çünkü kendileri yalnızca bir ayak değişimini bile ayarlayamadılar.

2) KURULUM VE KURULUM SONRASI YAŞANANLAR
17 Temmuz 2023'de kurulum aslıda çok temiz yapıldı. Yalnızca "vakum yapacak mısınız?" diye sorduğumda, görevlilerden biri "bunlar fabrikadan vakumlu geliyor" gibi saçma sapan klasikleşmiş bir cevap verdi. Ben de kesinlikle vakumsuz montaj yaptırmayacağımı belirttim. Bunun üzerine vakum cihazı aşağıda kaldı (ev 10. katta) alıp gelmem gerekiyor dedi. "Lütfen, teşekkür ederim" dedim. Yani profesyonel bir markada bile böyle şeylerle karşılaşmak üzücü. Ben söylemesem vakum yapılmayacaktı... Vakum cihazını getirdi, bir süre vakum yapıldı ancak Adem hocamızın @Adem Helvacı bahsettiği, "değerlerin kontrol edilerek vakum işleminin sonlandırılması gerekiyor" gibi şeylere dikkat ettiklerini hiç sanmıyorum. 10-15 dakika yaptılar kafalarına göre işte, en azından benim izlenimim bu yönde oldu.

Klimayı ilk kullandığımız gün klimanın havayı sağa sola veren aparatlarının (tam adını bilmiyorum) sağ ve sol yaparken tıkırdadığını ve titreyerek hareket ettiğini gördüm. Bunun üstüne teknik servisi aradım çok önemsemediler, ben de "Aman sağ sola hareket ettirmeyiz" deyip geçtim içimden. (keşke klimayla ilgili yaşadığım tek problem bu olsaydı) Ancak şunu söyleyebilirim ben bu kadar kalitesiz bir malzeme görmedim.

Kurulumdan bir kaç gün sonra klimayı satın alma sebebim ve reklamlarını yaptıkları yani alameti farikası olan WindFree modunda iç ünite plastik titreme sesi çıkardığını fark ettim. Teknik servise ilettiğimde "kasa genleşme sesidir o" yanıtını aldım. Halbuki bu sesin asla plastik genleşme sesiyle uzaktan yakından alakası yok. Sonra kendi kendime "ya zaten arada geliyor arada gelmiyor duymamazlıktan gel, dikkat etme" dedim. Klimayı sipariş ettiğim tarihten itibaren yaşadıklarım beni o kadar yormuştu ki, artık uğraşmak dahi istemiyordum.

Konuyla ilgili video: https://streamable.com/vevroa (klima iç ünitesinin çıkardığı ses)


NOT:
Forum mesaj sınırı koyduğu için 2 part olarak yayınlamak zorundayım. Konunun devamını direkt altında bulabilirsiniz.

DEVAMI AŞAĞIDA...
 
DEVAMI...

24.07.2023
tarihinde alt kat komşumun "Ya komşum senin klima yeni değil miydi? Alt kattan ses geliyor, balkonda rahatsız oluyoruz." demesi üzerine balkona çıktım gerçekten dış ünite hem titriyor hem de ses yapıyordu. Ancak şöyle bir problem var, dış ünite bu sesi her zaman yapmıyor. Tamamen rastgele bir şekilde sesli çalışma moduna giriyor ve sonrasında hiç çıkmıyor. Örneğin 5 saat çalışıyorsa bazen 1 saat çalıştıktan sonra sesli çalışmaya ve aşırı titremeye başlıyor, bazen ise 4 saat çalışıp sonrasında o moda giriyor. Ancak elbet sonunda giriyor. Derhal videosunu çektim ve teknik servise ilettim. Bu arada klima balkona direkt montaj ve kesinlikle tuğla üzerinde değil. Çok sağlam bir duvarda duruyor. Hatta teknik servis kurulum yaparken, bu duvar asla ses problemi yapmaz demişti.

Bu şikayetimden yaklaşık 1 hafta 10 gün sonra teknik servis evime ancak gelebildi, tabi ki hiçbir şeyden yine haberleri yoktu. Onlar geldiğinde (ki maksimum 10-20 dakika duruyorlar) klima o sesli çalışma moduna girmedi. Ses ölçme cihazıyla yaptıkları ölçümde de sıkıntı olmadığını söylediler. Kendilerine durumu izah ettim. Bu her zaman olmuyor, bazı anlarda ortaya çıkıyor bu ses ve kapanana kadar devam ediyor diye. Üstüne videoyu izlettim, videonun çok yakından çekildiğini, bu kadar yakından çekilen bir videoda seslerin tabi ki yüksek çıkacağını söylediler. "E dedim ne yapacağım, sizin geldiğiniz o ana nasıl denk getireceğim ben bunu?" 1 metre uzaktan video çek, videoyu kabul eder Samsung, yakın çekim videolarda işlem yapıyoruz dediler ve hiçbir şey yapmadan gittiler.

Konuyla ilgili video: https://streamable.com/zlxgmi (klima dış ünitesinin sesli & cızırtılı çalışması ve titreşmesi)

Bu süreçten sonra Antalya'ya eşimle tatil için geldiğimiz için bir süre daha böyle kullanmaya devam ettik. Tatilimizin bir kısmını bu klima yüzünden yeteri kadar boşa harcamıştık zaten. Bir süre sonra komşumla yeniden karşılaştığımızda ses probleminin devam ettiğini söyledi. Ben de balkona çıkıp bu sefer en az 1 metre uzaktan (tahmini 1.2-1.3 metre) videoyu tekrar çektim. Samsung müşteri hizmetlerine bildirdim. Bunun üzerinde ilk iş gününde 12.09.2023 (aynı zamanda bu foruma ilk konuyu açtığım tarih) tarihinde bu sefer Samsung Antalya Merkez'e bakan Antek İklimlendirme geldi. Videoyu izledi. Bu Samsung'da oluyor maalesef dedi. @Adem Helvacı hocamızın klima ses videosunu açtı. Biraz dinledi, acaba boru mu değiyor diye görseldeki kapağı açıp baktı, inceledi. https://hizliresim.com/kowukyv (kapağın resmini ek olarak da ekledim.) Bu kapağın altındaki metal parçayı çıkardı, bunu genelde çıkarıyoruz, kurulumu yapan arkadaş çıkarmamış, bu da ses yapabilir dedi. Böyle biraz daha deneyin ama bu işin sonu Tüketici Hakem Heyeti gibi görünüyor. Samsung klimalarda bu problem çok var dedi. Samsung'un kendi teknik servis elemanı bunu söyledi. "Ha yine de siz ses olursa yeniden videosunu çekin, ben genel merkeze göndereyim ne yapabiliriz bir bakayım, ancak değişimle ilgili pek umudum yok" dedi.

Konuyla ilgili video: https://streamable.com/z4vfa8 (1 metre uzaktan çekilen klima dış ünitesinin sesli & takırtılı çalışması)

Sonrasında ses aynı gün yeniden oldu ve teknik servise klimanın seri numarası vb. gözükecek şekilde yeniden video gönderdim. Bunun üstüne 13.09.2023 tarihinde Samsung sözde çözüm merkezi beni aradı. Teknik servis yeniden gelecek ses ölçümü yapacak dedi. Ben de "Hanımefendi bu ses her zaman olmuyor, ne zaman olacağı da kestirilemiyor teknik servis 10 dakika durup gidiyor, normal çalışırken klima sesinde problem yok. O titreşim ve tıkırtılı moda girdiğinde bu ses problemi ortaya çıkıyor, 2 kere geldiniz evime daha ne ölçeceksiniz? videoyu gönderdim beğenmediniz, 1 metre uzaktan yeniden çekip gönderdim, onu da beğenmediniz 1 metre uzaktan seri numarası gözükecek şekilde yeniden çektim gönderdim daha ne istiyorsunuz?" dedim. Bölge sorumlusuyla görüşeyim size dönüş yapacağız dedi. Evime 3. gelişleri olacak yalnızca ses problemi için.
Sonrasında bu konuyu yazarken bugün yeniden arandım ve "maalesef ses verilerini teknik servis almadan işlem yapamıyoruz" yanıtını aldım sözde Samsung çözüm yetkilisinden. Yine aynı senaryo olacak geldiklerinde o sesli çalışma anına denk gelemeyecekler belki de. Ay sonunda Antalya'dan ayrılmamız gerekiyor ve değişim şu an çıksa bile (ki Samsung'un kendi kendine bu değişimi yapacağını sanmıyorum) belki de ay sonuna bile yetişmeyecek. Bu süreçte nasıl bir yol izlemeliyim bilmiyorum...

Arkadaşlar ve özellikle Adem Bey @Adem Helvacı çok uzun yazdım, YouTube videosu oluştururken sizi biraz yoracak hakkınızı helal edin, zamanınızı çaldım ancak içimdeki birikenleri tek tek anlatmak istedim. İnsanların da neler yaşadığımı görmesini istedim ki ona göre tercihlerini yapsınlar.

Bu süreçte Samsung Müşteri hizmetleri, hiçbir şeyi çözemeyen Samsung Çözüm Merkeziyle, teknik servisle defalarca konuştum. Belki 100-200 dakika konuşmuşuzdur toplamda. Artık o kadar yoruldum ki... Ne yapacağımı şaşırdım, bu konuyu okuyan arkadaşlar benim başıma gelmez demesin. Samsung klima kesinlikle pişmanlıktır. ASLA ama ASLA önermiyorum. Teknolojik ürün sorunlu çıktı diyelim, kesinlikle ama kesinlikle malının arkasında duran bir marka değil Samsung. Güya her gün telefonla arıyorlar ancak yalnızca kuru gürültüden başka hiçbir işe yaramıyor.

Okuduğunuz için teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Öncelikle geçmiş olsun.
İlk olarak şunu söyleyelim. Büyük marka demişsiniz Samsung için. Büyüklük reklam ile, çok satmak ile olmuyor. Hani deriz ya "abi yap bir büyüklük, büyüklük sende kalsın" gibi deyimler. Büyüklük gerekirse haksız bile olsa karşı taraf onu idare edebilen dir. Samsung bırakın büyüklüğü, küçük bir şımarık çocuk bile olamaz.
Ben yıllardır Samsung almayın, sonu mahkemede biter bu işin dediğim zaman, bir çok kişi beni marka düşmanı belledi. Ve bir çok kişi malesef sizin başınıza gelen benzer durumu yaşadı. İlk baştan söyleyelim. Bu işin sonu mahkemede biter.
Samsung un tattik şu. Sorunlu 100 kişi den ancak 3-5 tanesi bu işin arkasını bırakmaz, mahkemeye gider. 100 kişinin 95 i bu dikenli taşlı yollarda dökülür kalır. Bizde 100 kişiyi memnun olsun diye masraf etmeyiz. Son 5 kişinin işini çözer. Oldu bitti. Hatta o beş kış bile mahkeme kararı sonrası icra takibi vs bile uğraşır. Bitmeyen bir çileli yol.

Ya düşünün ki koskoca Antalya da koskoca Samsung un bir tane servisi var. Bu bile olayın nereye varacağını gösteriyor. Demek ki kimse Samsung ile çalışmak istemiyor. Nedeni de gayet basit. Samsung başlarına bela olmasın.
İnternetten klima almayı hiç bir zaman önermedik, sadece horoz lojistik değil, hiç bir taşıma firması klimacı gibi taşımaz. Size gelirken düz, taşınsa bile, yolda kırk takla, atar o klimalar. Yani ne çıkarsa bahtına.
Size desek ki 1000 TL para ödeyelim, 1 ay boyunca şu çektiğiniz eziyeti çektirelim, kabul edermisiniz. Biz yıllarca bunu anlatamadık. Klimayı bir bayiden alsanız, muhatabınız bayi olur.
Geçmiş olsun, ama ben size şunu söyleyeyim, ya bu klima ile yaşamayı seçeceksin, yada mahkemeye müracaat.
 
Yazı çok uzun ama bugün biraz atlaya zıplaya videosunu çektim.
Mümkün olan en kısa günde kesip biçip yayınlarım youtube da :ok

Sizin süreç 5-6 ay devam eder ancak mutlaka değişir ürün diye düşünüyorum.
Yaşadığınız süreci kısa öz ve net şekilde dilekçeye dökün, delil videoları bir CD ye yazdırın (Bazı komisyonlar usb bellek almıyor) delil nitelikli dilekçenize ekleyin ve Hakem Heyetine teslim edin lütfen.
 
Merhaba bende ilk forum mesejımı atayım :) aynı klimayı bende kullanıyorum daha 3 aylık ve ilk çalıştırmada ses sorunu bende de mevcut yan komşu samsung kullanıyor aynı sorun onda a mevcut bir kaç forum da denk gelmiştim bu titreşim sorunu samsunglar da kronik düşünün ki 12 lik samsung klima 24 lük lg klimadan 2 kat sesli çalışıyor. Sorun ne yazık ki dış ünite kasasın dan kaynaklanıyor ve değişsede düzelir demek çok zor . Profosyonel gibi özüken ama bir o kadar ciddiyeten uzak bir firma samsung bende kuruluma geldiklerinde dış ünite elektrik kapağını açmak için zahmet etmeyen ve ve dış üniteye elektrik kablosu bağlamayan müşteri hizmetlerini aradığım da ise evet teknik olarak dış üniteye sizin bağlatmanız gerekir ancak dış üniteye yetkisiz müdahale olacağı için garanti dışı kalacak dış üniteniz diyen bir çözüm servisi var samsungun sormuştum hatta o zaman ülkedeki tüm klimalar garanti dışı diye evet yetkisiz müdahale olan tüm klimalar garanti dışı demişti peki servisin yetkisi yok elektrik için bizde kendimiz bağlatırsak garanti dışı kalıyor peki bu kablo nasıl oraya bağlanacak diye sorduğum da cevap verememişti. :)
 
Yazı çok uzun ama bugün biraz atlaya zıplaya videosunu çektim.
Mümkün olan en kısa günde kesip biçip yayınlarım youtube da :ok

Sizin süreç 5-6 ay devam eder ancak mutlaka değişir ürün diye düşünüyorum.
Yaşadığınız süreci kısa öz ve net şekilde dilekçeye dökün, delil videoları bir CD ye yazdırın (Bazı komisyonlar usb bellek almıyor) delil nitelikli dilekçenize ekleyin ve Hakem Heyetine teslim edin lütfen.
adem abi değişsede o ses var samsungda ben ve komşum kullanıyoruz inan titreşim sesi mevcut ben kronik olduğunu okudum bir kaç yerde o yüzden servis kaydı açtırmadım belki kışın işler hafif olduğu zaman diye düşünmüştüm.
 
adem abi değişsede o ses var samsungda ben ve komşum kullanıyoruz inan titreşim sesi mevcut ben kronik olduğunu okudum bir kaç yerde o yüzden servis kaydı açtırmadım belki kışın işler hafif olduğu zaman diye düşünmüştüm.
Abi biliyorum, söylüyorum da tüketicilere fakat yine de peşinden koşturmak gerekiyor.
Çünkü bunu kabullenip sustuğumuz her üründe bu markanın ekmeğine yağ sürmüş oluyoruz.
 
Abi biliyorum, söylüyorum da tüketicilere fakat yine de peşinden koşturmak gerekiyor.
Çünkü bunu kabullenip sustuğumuz her üründe bu markanın ekmeğine yağ sürmüş oluyoruz.
abi görünen o ki bu ses kronik en azından windfree sersinde adamlar değişecek ama sorun düzelecek mi garantisi yok. Senin tecrübene çok güveniyorum abi sen bu ürünü kullanan bir tüketici olsaydın ne yapardın.
 
abi görünen o ki bu ses kronik en azından windfree sersinde adamlar değişecek ama sorun düzelecek mi garantisi yok. Senin tecrübene çok güveniyorum abi sen bu ürünü kullanan bir tüketici olsaydın ne yapardın.
Değiştirtirdim, yeni gelende ses varsa yine değiştirtirdim ama Bekar'a Boşamak Kolaydır misali ver gazı anlamında yazmıyorum yanlış anlaşılmasın, Tüketici olarak hakkımız ne ise onu almak adına mücadele etmek paralelinde yapardım bunu.

Biz sineye çektikçe yüzsüzlükleri artmasın diye mücadeleye devam ederdim.
 
Yazı çok uzun ama bugün biraz atlaya zıplaya videosunu çektim.
Mümkün olan en kısa günde kesip biçip yayınlarım youtube da :ok

Sizin süreç 5-6 ay devam eder ancak mutlaka değişir ürün diye düşünüyorum.
Yaşadığınız süreci kısa öz ve net şekilde dilekçeye dökün, delil videoları bir CD ye yazdırın (Bazı komisyonlar usb bellek almıyor) delil nitelikli dilekçenize ekleyin ve Hakem Heyetine teslim edin lütfen.
Çok teşekkür ederim Adem hocam ilginiz için. Samsung geri dönüş yaptı. Sesin normal olduğunu, ama yine de isterseniz kompresör değişimi yapabiliriz dediler. (Alt komşuya giden ses nasıl normal oluyorsa -ek olarak kendi görevlileri de normal değil demişti) Ben de ürünü yeni aldığımı komple dış ünite değişimi talep ettiğimi, tamirat istemediğimi söyledim. Ürünün kurulum tarihinden itibaren 2 ay geçmiş, bu yüzden değişim yapamıyoruz dediler. Ben de ürünü aldığım günden beri bu problemi yaşadığımı, bir kaç hafta sonra zaten teknik servis çağırdığımı kendilerinin bu süreçte hiçbirşey yapmadığını söyledim. Hem kendileri sorun tespitini geciktiriyor, hem de ürünü almanızın üzerinden 1 aydan fazla geçmiş değişiklik yapamıyoruz diyorlar. Şaka gibi bir marka...
 
Öncelikle geçmiş olsun.
İlk olarak şunu söyleyelim. Büyük marka demişsiniz Samsung için. Büyüklük reklam ile, çok satmak ile olmuyor. Hani deriz ya "abi yap bir büyüklük, büyüklük sende kalsın" gibi deyimler. Büyüklük gerekirse haksız bile olsa karşı taraf onu idare edebilen dir. Samsung bırakın büyüklüğü, küçük bir şımarık çocuk bile olamaz.
Ben yıllardır Samsung almayın, sonu mahkemede biter bu işin dediğim zaman, bir çok kişi beni marka düşmanı belledi. Ve bir çok kişi malesef sizin başınıza gelen benzer durumu yaşadı. İlk baştan söyleyelim. Bu işin sonu mahkemede biter.
Samsung un tattik şu. Sorunlu 100 kişi den ancak 3-5 tanesi bu işin arkasını bırakmaz, mahkemeye gider. 100 kişinin 95 i bu dikenli taşlı yollarda dökülür kalır. Bizde 100 kişiyi memnun olsun diye masraf etmeyiz. Son 5 kişinin işini çözer. Oldu bitti. Hatta o beş kış bile mahkeme kararı sonrası icra takibi vs bile uğraşır. Bitmeyen bir çileli yol.

Ya düşünün ki koskoca Antalya da koskoca Samsung un bir tane servisi var. Bu bile olayın nereye varacağını gösteriyor. Demek ki kimse Samsung ile çalışmak istemiyor. Nedeni de gayet basit. Samsung başlarına bela olmasın.
İnternetten klima almayı hiç bir zaman önermedik, sadece horoz lojistik değil, hiç bir taşıma firması klimacı gibi taşımaz. Size gelirken düz, taşınsa bile, yolda kırk takla, atar o klimalar. Yani ne çıkarsa bahtına.
Size desek ki 1000 TL para ödeyelim, 1 ay boyunca şu çektiğiniz eziyeti çektirelim, kabul edermisiniz. Biz yıllarca bunu anlatamadık. Klimayı bir bayiden alsanız, muhatabınız bayi olur.
Geçmiş olsun, ama ben size şunu söyleyeyim, ya bu klima ile yaşamayı seçeceksin, yada mahkemeye müracaat.
Haklısınız hocam, sizin mesajlarınızı da görmüştüm halbuki almadan önce. Ancak insan başına gelmeden bilemiyor işte... Ürünün scop ve seer değerlerinin epey iyi olması ve 6 yıl garanti kampanyası olduğu için tercih etmiştim ürünü.
 
Merhaba bende ilk forum mesejımı atayım :) aynı klimayı bende kullanıyorum daha 3 aylık ve ilk çalıştırmada ses sorunu bende de mevcut yan komşu samsung kullanıyor aynı sorun onda a mevcut bir kaç forum da denk gelmiştim bu titreşim sorunu samsunglar da kronik düşünün ki 12 lik samsung klima 24 lük lg klimadan 2 kat sesli çalışıyor. Sorun ne yazık ki dış ünite kasasın dan kaynaklanıyor ve değişsede düzelir demek çok zor . Profosyonel gibi özüken ama bir o kadar ciddiyeten uzak bir firma samsung bende kuruluma geldiklerinde dış ünite elektrik kapağını açmak için zahmet etmeyen ve ve dış üniteye elektrik kablosu bağlamayan müşteri hizmetlerini aradığım da ise evet teknik olarak dış üniteye sizin bağlatmanız gerekir ancak dış üniteye yetkisiz müdahale olacağı için garanti dışı kalacak dış üniteniz diyen bir çözüm servisi var samsungun sormuştum hatta o zaman ülkedeki tüm klimalar garanti dışı diye evet yetkisiz müdahale olan tüm klimalar garanti dışı demişti peki servisin yetkisi yok elektrik için bizde kendimiz bağlatırsak garanti dışı kalıyor peki bu kablo nasıl oraya bağlanacak diye sorduğum da cevap verememişti. :)
Hocam siz de bir video çekebilir misiniz, size zahmet olmazsa... Geçmiş olsun gerçekten Samsung pişmanlıktır.
 
Haklısınız hocam, sizin mesajlarınızı da görmüştüm halbuki almadan önce. Ancak insan başına gelmeden bilemiyor işte... Ürünün scop ve seer değerlerinin epey iyi olması ve 6 yıl garanti kampanyası olduğu için tercih etmiştim ürünü.
6 Yıl garantiyi yanlış anlamışsınız.
6 yıl eziyet çektirme garantili o :D

Bak 6 yıl garantili ürünün daha 2 inci ayında ve 2 aydır sorun yaşanan üründe ''Ben Bilmem Beym Bilir'' moduna girdiler bile :)

Neyse ki yaz bitti, kış modunda o sıkıntı sizi üzmez çünkü rpm değerleri ve çalışma şekli değişecek, sponraki yaza kadar da mahkeme kararı ile dış ünite değişimi yapılır, yeni gelende sorun devam ederse, elinizde resmi karar olması nedeniyle süreç devam ettirilebilir.
 
GÜNCELEME
Arkadaşlar selam yeniden,
Samsung tarafıma dönüş yaptı. İlk önce ürünü aldığınızdan itibaren 1 ayı geçmiş bu sebeple kompresör değişimi yapabiliriz veya fatura tutarında para iadesi yapabiliriz dediler. Kabul etmedim, sorunu ben 1 ay olmadan yaşadığımı, kendilerinin çözümü geciktirdiğini, ürünün güncel fiyatının neredeyse 2 katına çıktığını, söyledim. Ana merkezle görüşüp dönüş yapacağız dediler.

Sonrasında yeniden aradılar, eski teknik servis kayıtlarını incelediler, değişimin onaylandığını söylediler. Sonrasında bir daha arandım, isterseniz değişim yerine belli bir meblağ iade edelim (aldığım yaklaşık fiyatın 1/4'ünü, güncel fiyatının 1/8'ini) ve kompresör değişimi yapalım dediler. Opsiyon sundular. Ancak ben yeni aldığım bir ürünü tamiratlı kullanmak istemediğim için reddettim.
Eylül sonunda Antalya'dan ayrılacağımı en baştan beri belirtmiştim. Ellerinde şuan ürün olmadığını, sürecin ne zaman sonuçlanacağının belli olmadığını söylediler. Değişiminiz çıktı, istediğiniz zaman randevuyla (şehre geri geleceğiniz tarihte) değişim yapabiliriz dediler. Ben de kabul ettim. Umarım bu süreçte bir problem yaşamam ve marka sözünde durur. Süreç sonuçlandığı zaman mutlaka bir güncelleme yaparım burada.
Bu arada komple iç+dış ünite değişim yapabiliyorlarmış. İç + dış ünite değişiminde yapılan alçı kırılacak mı tekrar? Klimacı bir tanıdığımız yalnızca dış ünite olsaydı sıkıntı yoktu ancak iç+dış değişimde alçıyı kırıp boruları ileri-geri oynatmak gerekiyor gibi bir şey söyledi. Bu doğru mudur? Böyleyse üzücü olarak hazır tesisat olmadığı için yaptıkları alçıyı dümdüz zımparalayıp üstüne boyayla rütüş atmıştık, epey uğraşmıştık kendi çapımızda eşimle.

Yardımlarından ötürü @Adem Helvacı teşekkür ederim.

Ek olarak yeni yaşadığım bir problemi sormak istiyorum siz üstatlarıma, @Adem Helvacı @mbirol
Antalya'da güncel olarak havalar halen sıcak olduğu için klimayı halen kullanmaya devam ediyorum. Hava aslında sıcak değil ancak nemden dolayı sıcak hissettiriyor. Klimayı soğutma modunda (her zamanki kullandığım gibi) açtığım zaman bir süre sonra yalnızca fan modunda çalışıyor sanırım, soğuk üflemiyor ve dış ünite duruyor ve odaya biraz farklı bir koku geliyor. Tekrar soğutma moduna girdiği zaman o koku gidiyor. Çok fazla yapıyor bunu. Önceden böyle bir şey yapmıyordu. Teknik servis ısı / ses ölçümü için geldiğinde klima dış ünitesine bazı cihazlar bağlayıp çıkarttılar. Bundan dolayı olabilir mi? Bir şeyi bozmuş olabilirler mi? Bu moddayken herhangi bir soğutma yapmıyor, içerde hafif sıcaklama yaşıyorum.

Yoksa oda sıcaklığından daha yüksek bir derecede soğutma modunda çalıştırdığım için mi bu oluyor?
Oda sıcaklığı: 25 derece (klimanın app'inde gözüken)
Dış hava sıcaklığı: 23 derece (telefon app'inde gözüken)
Klima soğutma derecesi: 26 (yazın başından beri kullandığım derece)


Bu sebeple 2 gündür DRY nem alma modunda kullanıyorum klimayı, daha faydalı oluyor açıkcası.
 
Son düzenleme:
GÜNCELEME
Arkadaşlar selam yeniden,
Samsung tarafıma dönüş yaptı. İlk önce ürünü aldığınızdan itibaren 1 ayı geçmiş bu sebeple kompresör değişimi yapabiliriz veya fatura tutarında para iadesi yapabiliriz dediler. Kabul etmedim, sorunu ben 1 ay olmadan yaşadığımı, kendilerinin çözümü geciktirdiğini, ürünün güncel fiyatının neredeyse 2 katına çıktığını, söyledim. Ana merkezle görüşüp dönüş yapacağız dediler.

Sonrasında yeniden aradılar, eski teknik servis kayıtlarını incelediler, değişimin onaylandığını söylediler. Sonrasında bir daha arandım, isterseniz değişim yerine belli bir meblağ iade edelim (aldığım yaklaşık fiyatın 1/4'ünü, güncel fiyatının 1/8'ini) ve kompresör değişimi yapalım dediler. Opsiyon sundular. Ancak ben yeni aldığım bir ürünü tamiratlı kullanmak istemediğim için reddettim.
Eylül sonunda Antalya'dan ayrılacağımı en baştan beri belirtmiştim. Ellerinde şuan ürün olmadığını, sürecin ne zaman sonuçlanacağının belli olmadığını söylediler. Değişiminiz çıktı, istediğiniz zaman randevuyla (şehre geri geleceğiniz tarihte) değişim yapabiliriz dediler. Ben de kabul ettim. Umarım bu süreçte bir problem yaşamam ve marka sözünde durur. Süreç sonuçlandığı zaman mutlaka bir güncelleme yaparım burada.
Bu arada komple iç+dış ünite değişim yapabiliyorlarmış. İç + dış ünite değişiminde yapılan alçı kırılacak mı tekrar? Klimacı bir tanıdığımız yalnızca dış ünite olsaydı sıkıntı yoktu ancak iç+dış değişimde alçıyı kırıp boruları ileri-geri oynatmak gerekiyor gibi bir şey söyledi. Bu doğru mudur? Böyleyse üzücü olarak hazır tesisat olmadığı için yaptıkları alçıyı dümdüz zımparalayıp üstüne boyayla rütüş atmıştık, epey uğraşmıştık kendi çapımızda eşimle.

Yardımlarından ötürü @Adem Helvacı teşekkür ederim.

Ek olarak yeni yaşadığım bir problemi sormak istiyorum siz üstatlarıma, @Adem Helvacı @mbirol
Antalya'da güncel olarak havalar halen sıcak olduğu için klimayı halen kullanmaya devam ediyorum. Hava aslında sıcak değil ancak nemden dolayı sıcak hissettiriyor. Klimayı soğutma modunda (her zamanki kullandığım gibi) açtığım zaman bir süre sonra yalnızca fan modunda çalışıyor sanırım, soğuk üflemiyor ve dış ünite duruyor ve odaya biraz farklı bir koku geliyor. Tekrar soğutma moduna girdiği zaman o koku gidiyor. Çok fazla yapıyor bunu. Önceden böyle bir şey yapmıyordu. Teknik servis ısı / ses ölçümü için geldiğinde klima dış ünitesine bazı cihazlar bağlayıp çıkarttılar. Bundan dolayı olabilir mi? Bir şeyi bozmuş olabilirler mi? Bu moddayken herhangi bir soğutma yapmıyor, içerde hafif sıcaklama yaşıyorum.

Yoksa oda sıcaklığından daha yüksek bir derecede soğutma modunda çalıştırdığım için mi bu oluyor?
Oda sıcaklığı: 25 derece (klimanın app'inde gözüken)
Dış hava sıcaklığı: 23 derece (telefon app'inde gözüken)
Klima soğutma derecesi: 26 (yazın başından beri kullandığım derece)


Bu sebeple 2 gündür DRY nem alma modunda kullanıyorum klimayı, daha faydalı oluyor açıkcası.
Hocam tekrardan geçmiş olsun diyelim.
iç dış değişim olunca ortadaki bağlantı borusu değişmediği takdirde kırım işi olmuyor sonuçta aynı model iç dış olacaksa haberleşme kablosu ve klima borusu sabit kalır ama yeni üniteler takılabilir diye biliyorum.
Kablo uzunluğu boru birleşim yeri uzunluğu boru bağlantısı gelecek olan model aynı olduğu takdirde bana kırılma işi mantıklı gelmedi direk söküp takip vakum yapacak çünkü.
Ayrıca havaların yumuşaması ile artık klimalar sıcaklardaki gibi randıman vermez yani hava iyiymiş der durur benimde öyle oluyordu.ya set değerini aşağı çekeceksiniz belki oralarda bile durur ama arıza değildir.sanırım hava basıncı ile ilgili sevgili adem abi daha iyi bilir.
Birşey daha ekleyim benimde dış ünitem düşük devirde vuruntu yapıyordu sizinki gibi sanırım orda bir motorun ataleti kavramı oluşuyor değişim yapıldı ve ses komple ortadan kalktı. umarım sizinki de o şekilde olur en azından daha fazla kafanız meşgul olmaz ve kullanıma devam edersiniz.
Kıt bilgim ile en azından yardımcı olmak amacıyla yazayım dedim?net cevapları sevgili @Adem Helvacı abimiz verecektir size.
 
Haklısınız hocam, sizin mesajlarınızı da görmüştüm halbuki almadan önce. Ancak insan başına gelmeden bilemiyor işte... Ürünün scop ve seer değerlerinin epey iyi olması ve 6 yıl garanti kampanyası olduğu için tercih etmiştim ürünü.
Kesinlikle haklısınız insanın başına gelmeden bilemez.
Bende aynısını sigma klima yaşadım verem etmişti beni.ilk klimamı sigma ile deneyimledim.
Yazin sıcağın gına getirdiği zamanda almıştım koşa koşa alıverdim hurraa takıldı bitti, sanmıştım ki bitmemiş adamlar vakum yapmamış tabi ozamanlar hiç anlamıyordum farkına varınca.genel müdürlüğe şikayet ettim dış ünitem değişti vakum yapıldı ordada bitmedi.
Birgün hele bir bakim dedim bunlar bağlantı vs nasıl yapmış bir baktım topraklama kablosunu bağlamamışlar.
Ordada bitmedi dış ünitem gürültülü diye üst kat dert yandı,yine bitmedi iç ünite düşük fanda bile gürültülü idi kafamız çatlıyordu ve duramıyor yatamıyorduk odada üstüne yazın bile 700watlardan aşağıya düşemeyip kapanıyor geri başlıyordu yani konfor iklimlendirme sıfır burnumdan geldi abi saydıklarımın hepsi toplasan 2 ayda olan biten şeyler ve klima yeni ha.
Tesadüfen YouTube de gezinirken karşıma adem abi çıktı işte o günden buyana vakum olayını klimalarin püf noktalarını ve ayrıca birşey alırken sorgulama yı araştırmayı incelemeyi öğrenmiş oldum Allah ayağına taş deydirmesin?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20210726_201837.jpg
    IMG_20210726_201837.jpg
    80.8 KB · Görüntüleme: 12
  • IMG_20210726_201827.jpg
    IMG_20210726_201827.jpg
    63.3 KB · Görüntüleme: 13
Sıva altı yaptığınız tesisat sağdan, sola doğru gidiyor ise, iç ünite bağlantı rekorları iç ünite altında kalır. Bu şekilde sıva altı için doğru montaj şeklidir. O zaman iç inte değişimde boru için alçı kırma dökmeye gerek olmaz.
Ama tersi bir durum varsa. Yani borulama Soldan sağa gidiyorsa, rekor bağlantı, alçı altında kaldı ise (normalde bu yapılmamalı) o zaman kırma işi çıkar.
Koku konusu, dış ünite durunca normal. Bu tüm klimaları hastalığı. Çözümü varmı derseniz, set derecesini düşürmek olur. Ama o zamanda ortam daha soğuk olur. Nem alma işinizi çözdü ise, doğru yolu bulmuş demeksiniz. Devamm.
Şu değişimi çıkmışken, işi uzatmadan yapmakta fayda var.
 
Sıva altı yaptığınız tesisat sağdan, sola doğru gidiyor ise, iç ünite bağlantı rekorları iç ünite altında kalır. Bu şekilde sıva altı için doğru montaj şeklidir. O zaman iç inte değişimde boru için alçı kırma dökmeye gerek olmaz.
Ama tersi bir durum varsa. Yani borulama Soldan sağa gidiyorsa, rekor bağlantı, alçı altında kaldı ise (normalde bu yapılmamalı) o zaman kırma işi çıkar.
Koku konusu, dış ünite durunca normal. Bu tüm klimaları hastalığı. Çözümü varmı derseniz, set derecesini düşürmek olur. Ama o zamanda ortam daha soğuk olur. Nem alma işinizi çözdü ise, doğru yolu bulmuş demeksiniz. Devamm.
Şu değişimi çıkmışken, işi uzatmadan yapmakta fayda var.
Ustama tamamen katılmakla birlikte, tüm bu görüşmeler sadece sesli iletişim ile yapıldıysa lütfen bu vaatlerini yazılı kanaldan size iletmelerini isteyiniz.
Mail adresinize sizden hangi modeli alıp size hangi modeli ortalama ne süreli bir zaman diliminde teslim etmeyi planladıklarını lütfen yazılı kanaldan teyit ediniz.
 
Ustama tamamen katılmakla birlikte, tüm bu görüşmeler sadece sesli iletişim ile yapıldıysa lütfen bu vaatlerini yazılı kanaldan size iletmelerini isteyiniz.
Mail adresinize sizden hangi modeli alıp size hangi modeli ortalama ne süreli bir zaman diliminde teslim etmeyi planladıklarını lütfen yazılı kanaldan teyit ediniz.
Evet hepsi telefon yoluyla aramaları sonucunda gerçekleşti. Mutlaka yazılı bir doküman isteyeceğim teşekkürler.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri