Öncelikle merhaba,
Sayın Adem Bey'e @Adem Helvacı sesimizi duyurmamıza vesile olduğu ve biz tüketicilerin sonuna kadar hakkımızı aramamız hususunda bilgilendirdiği için kendisine öncelikle teşekkür ederim.
Bundan 3 gün önce forumda açtığım konuda Samsung markası bu süreçte herhangi bir SOMUT geri dönüş yapmadığı için bu konuyu açıyorum. Bu konu altında klimayı sipariş ettiğim tarihten bu güne kadar Samsung ile yaşadığım tüm problemleri paylaşacağım. Umarım bu yazdıklarım klima almayı düşünen herkese yardımcı olur.
(Konu başlığı: https://www.forum.inceleriz.com/kon...nite-cok-gurultulu-calisiyor.4394/#post-63221)
1) SATIN ALIM VE KURULUMA KADAR GEÇEN SÜREÇTE YAŞANANLAR
15 Haziran 2023'de Samsung Shop üzerinden verdiğim 232071092--2188 numaralı Samsung WindFree Premium Plus (AR12BXCABWK/SK) siparişim 18 gün sonra 8 Temmuz 2023'de tarafıma ancak teslim edilebildi.
Sipariş tarihi fotoğrafı: https://hizliresim.com/b9l2f4v (15 Haziran 2023)
Siparişin kargoya verilme maili fotoğrafı: https://hizliresim.com/pt18ngv (sipariş takibi sitesinden silinmiş olduğu için ulaşamıyorum, kargoya verildikten 2 gün sonra elime ulaştı. (6 Temmuz'da kargoya verildi, 8 Temmuz'da adresime teslim edildi)
Geç teslim edildiği yetmezmiş gibi bir de klimanın iç ve dış ünitesinin kutusu hasarlıydı ve hırpalanmıştı. Dış ünite montaj ayaklarının bulunduğu kutu yırtılmış, montaj ayakları eğilmiş ve boyası dökülmüştü. Anlayacağınız klima taşınabilecek en kötü şartlarda taşınmıştı. Klima dış ünite motoru yan çevirmişler taşırken. Teslim eden Horoz Lojistik görevlisi kocaman klima motorunu tek başına sürükleyerek taşıdı eve kadar. Böyle ağır bir ürün için normalde iki kişi taşıma yapması gerekiyor. Kurye görevliye ürün kutusunun hasarlı geldiğini söylediğimde, tutanak tutulmasını istediğimde ise yanımda tutanak yok, istemiyorsan iade et gibi lakayıt bir tavırla karşılaştım. Ürünü indirimden aldığım ve Samsung bana ürünü gönderene kadar ki geçen 18 günde zamlandığı için de iade etmedim. Samsung Shop'dan aldığım için Samsung gibi bir markanın sorunumu çözeceğini düşündüm.
ÜRÜNÜN KARGO GÖRSELLERİ:
Bunun üstüne Samsung müşteri hizmetlerini arayıp durumu bildirdim. Detaylı bir şekilde anlatım. Bu görselleri onlara da ilettim. Dış ünitenin bulunduğu kutu hasarlı, (AR12BXCABWKX) - İç ünitenin bulunduğu kutu hasarlı, (AR12BXCABWKN) - Dış ünitenin montaj ayaklarının bulunduğu kutu yırtılmış, montaj ayaklarının paketin yırtık kısımlarına denk gelen kısımları eğilmiş ve boyası atmış, (Ürün Kodu: ACL-RF50) diye ilettim. Günler sonra Samsung'un "sözde çözüm merkezi" tarafından arandım. İç ünite ve Dış ünite kutuları hırpalanmış ancak hasarlı olup olmadığını bilmiyorum, ancak dış ünite montaj ayakları fotoğrafta gördüğünüz gibi eğilmiş ve boyası dökülmüş dedim. Çözüm merkezi yetkilisi "teknik servis ürünü görmeden işlem yapamıyoruz" dedi. Fotoğrafla hasarlı olduğu şüphesiz olan bir üründe bile tüketici beyanını hiçe saydı Samsung markası. Bunun üstüne teknik servisin gelip inceleme yapmasını, zaten sorunun açık olduğunu bu yamuk ayaklarla montaj yaptırmayacağımı söyledim. Sözde çözüm merkezi "ilk geldiklerinde kurulum yaptırmazsanız ikinci gelişte ücretli kurulum yapılır" gibi komik bir cümle kurdu. Ben de "bu çok saçma benden kaynaklanmayan bir problem yüzünden ben neden ekstra ücret ödüyorum anlamadım, ancak gerekirse parasını veririm ancak o yamuk ayakla montaj yaptırmam" dedim.
Bu konuşmayı yaptıktan sonra Samsung çözüm merkezi her gün beni telefonla aradı. Her gün sordukları "teknik servis sizi aradı mı, randevu oluşturdunuz mu?" oldu. Teknik servis tarafından aranmadım bu süreçte. Bunun üstünden bir kaç gün geçtikten sonra teknik servise ulaşmaya çalıştım. Antalya Merkez'de koskoca Samsung Klima'ya yalnızca ANTEK İklimlendirme bakıyor ve Samsung'un web sitesi ve Google'daki telefon numaralarına asla ulaşılmıyor. 100 kere rahat denemişimdir bağlanmayı farklı günlerde. Samsung sözde çözüm merkezinin bu günlük rutin tekrar beni aramalarından birinde "ben bu teknik servise ulaşamıyorum, telefon numaralarına çıkmıyorlar, siz nasıl iletişim kuruyorsunuz?" dedim. Mail atıyoruz gibi komik bir yanıt daha aldım.
Samsung çözüm merkezi tarafından aranmamın üzerinden 3 gün geçti ve sonunda teknik servis tarafından arandım. Samsung çözüm birimi yetkilisi şikayetlerimi ve problemlerimi servise ilettiğini söylemişti ancak beni arayan servisin hiçbir şeyden haberi yoktu. Yani klimanın kutusunun hasarlı gelmesi, dış ünite ayaklarının yamulduğunu bilmiyordu. Bundan teknik servise bahsettiğimde ise "tamam ben Samsung ile görüşeyim ayaklar hakkında ne yapabiliriz bakalım" dedi. Samsung çözüm merkezinin burada tam olarak ne işe yaradığını anlayamadım. Büyük iletişim ve koordinasyon problemleri olduğu aşikar. Teknik servis ise yoğunluk olduğu için Antalya Merkez'den (merkezde yaşıyorum) değil, ilçeden (Kumluca Eymen Teknik) geleceğini, Samsung Antalya (merkez Antek İklimlendirme) teknik servise yardımcı olduklarını söyledi.
Aradan 2 gün daha geçti. 13.07.2023 tarihinde kimse aramadı. 2. Gün (14.07.2023) bu sefer Antalya Merkez'e bakan (Antek) teknik servis aradı. Profesyonellikten uzak bir şekilde "kurulumunuz varmış, bugün kuralım mı klimayı? " dediler. Ben de "klima hakkında iletmiş olduğum şikayetler size ulaştı mı? " diye bu teknik servise de sordum. Bu teknik servisinde hiçbir şeyden haberi yoktu. "Hayır, sisteme yalnızca kurulum girmişler" dedi. Gerçekten manevi olarak çok yordu bu süreç beni. Görünüşte büyük bir marka olan Samsung'un teknik servisiyle bile bu derece iletişimsiz olmasına inanamıyorum. Bu kadar profesyonel olmayan bir hizmet hayatımda görmedim.
Ulaşabildiğim tek teknik servis olan (ilçedeki) Eymen Teknik ile iletişime geçtim. Sağ olsunlar çok yardımcı oldular telefonda bilgilendirme yaptılar. Eğilen ayakları Samsung değiştirmiyor, ücretli değişim yapılıyor yalnızca o da 600 TL dendi. Samsung bize bilgilendirme yaparsa, (arama & mail yoluyla) ayağı ücretsiz getirebiliriz. Ancak bize bilgilendirme yapmadan bu ayağı biz değiştiremeyiz ücretsiz dediler. Samsung çözüm merkezinden benimle ilgilenen sözde çözüm merkezi yetkilisinin verdiği hiçbir bilginin onlara ulaşmadığını söylediler. Eymen Teknik, "Çözüm merkezi bize bilgilendirme yapsın ayağı ücretsiz değiştiririz, ancak bize bilgi gelmeden değişim yapamayız" dediler.
20 Haziran 2023 tarihinde verdiğim sipariş verdiğim ürün 17 Temmuz 2023 tarihinde anca kurulabildi. Yazın en sıcak günlerini maalesef klimasız geçirmek zorunda kaldım. Teknik servisten gelen arkadaş hasarlı kutuları açtığında ürünlerin sağlam olduğunu tespit etti. Samsung Çözüm Merkezi'nin defalarca "biz teknik servise ilettik" dediği hiçbir problemden haberi yoktu. Hasarlı gelen ayağı ise direkt değiştirdi. Bu süreçte, bu konuyla ilgili abartısız bir şekilde en az 50 kere Samsung çözüm merkezi ile görüşmüşümdür.. Samsung Çözüm Merkezi ile saatlerce yaptığım konuşmalar boşunaymış. Çünkü kendileri yalnızca bir ayak değişimini bile ayarlayamadılar.
2) KURULUM VE KURULUM SONRASI YAŞANANLAR
17 Temmuz 2023'de kurulum aslıda çok temiz yapıldı. Yalnızca "vakum yapacak mısınız?" diye sorduğumda, görevlilerden biri "bunlar fabrikadan vakumlu geliyor" gibi saçma sapan klasikleşmiş bir cevap verdi. Ben de kesinlikle vakumsuz montaj yaptırmayacağımı belirttim. Bunun üzerine vakum cihazı aşağıda kaldı (ev 10. katta) alıp gelmem gerekiyor dedi. "Lütfen, teşekkür ederim" dedim. Yani profesyonel bir markada bile böyle şeylerle karşılaşmak üzücü. Ben söylemesem vakum yapılmayacaktı... Vakum cihazını getirdi, bir süre vakum yapıldı ancak Adem hocamızın @Adem Helvacı bahsettiği, "değerlerin kontrol edilerek vakum işleminin sonlandırılması gerekiyor" gibi şeylere dikkat ettiklerini hiç sanmıyorum. 10-15 dakika yaptılar kafalarına göre işte, en azından benim izlenimim bu yönde oldu.
Klimayı ilk kullandığımız gün klimanın havayı sağa sola veren aparatlarının (tam adını bilmiyorum) sağ ve sol yaparken tıkırdadığını ve titreyerek hareket ettiğini gördüm. Bunun üstüne teknik servisi aradım çok önemsemediler, ben de "Aman sağ sola hareket ettirmeyiz" deyip geçtim içimden. (keşke klimayla ilgili yaşadığım tek problem bu olsaydı) Ancak şunu söyleyebilirim ben bu kadar kalitesiz bir malzeme görmedim.
Kurulumdan bir kaç gün sonra klimayı satın alma sebebim ve reklamlarını yaptıkları yani alameti farikası olan WindFree modunda iç ünite plastik titreme sesi çıkardığını fark ettim. Teknik servise ilettiğimde "kasa genleşme sesidir o" yanıtını aldım. Halbuki bu sesin asla plastik genleşme sesiyle uzaktan yakından alakası yok. Sonra kendi kendime "ya zaten arada geliyor arada gelmiyor duymamazlıktan gel, dikkat etme" dedim. Klimayı sipariş ettiğim tarihten itibaren yaşadıklarım beni o kadar yormuştu ki, artık uğraşmak dahi istemiyordum.
Konuyla ilgili video: https://streamable.com/vevroa (klima iç ünitesinin çıkardığı ses)
NOT: Forum mesaj sınırı koyduğu için 2 part olarak yayınlamak zorundayım. Konunun devamını direkt altında bulabilirsiniz.
DEVAMI AŞAĞIDA...
Sayın Adem Bey'e @Adem Helvacı sesimizi duyurmamıza vesile olduğu ve biz tüketicilerin sonuna kadar hakkımızı aramamız hususunda bilgilendirdiği için kendisine öncelikle teşekkür ederim.
Bundan 3 gün önce forumda açtığım konuda Samsung markası bu süreçte herhangi bir SOMUT geri dönüş yapmadığı için bu konuyu açıyorum. Bu konu altında klimayı sipariş ettiğim tarihten bu güne kadar Samsung ile yaşadığım tüm problemleri paylaşacağım. Umarım bu yazdıklarım klima almayı düşünen herkese yardımcı olur.
(Konu başlığı: https://www.forum.inceleriz.com/kon...nite-cok-gurultulu-calisiyor.4394/#post-63221)
1) SATIN ALIM VE KURULUMA KADAR GEÇEN SÜREÇTE YAŞANANLAR
15 Haziran 2023'de Samsung Shop üzerinden verdiğim 232071092--2188 numaralı Samsung WindFree Premium Plus (AR12BXCABWK/SK) siparişim 18 gün sonra 8 Temmuz 2023'de tarafıma ancak teslim edilebildi.
Sipariş tarihi fotoğrafı: https://hizliresim.com/b9l2f4v (15 Haziran 2023)
Siparişin kargoya verilme maili fotoğrafı: https://hizliresim.com/pt18ngv (sipariş takibi sitesinden silinmiş olduğu için ulaşamıyorum, kargoya verildikten 2 gün sonra elime ulaştı. (6 Temmuz'da kargoya verildi, 8 Temmuz'da adresime teslim edildi)
Geç teslim edildiği yetmezmiş gibi bir de klimanın iç ve dış ünitesinin kutusu hasarlıydı ve hırpalanmıştı. Dış ünite montaj ayaklarının bulunduğu kutu yırtılmış, montaj ayakları eğilmiş ve boyası dökülmüştü. Anlayacağınız klima taşınabilecek en kötü şartlarda taşınmıştı. Klima dış ünite motoru yan çevirmişler taşırken. Teslim eden Horoz Lojistik görevlisi kocaman klima motorunu tek başına sürükleyerek taşıdı eve kadar. Böyle ağır bir ürün için normalde iki kişi taşıma yapması gerekiyor. Kurye görevliye ürün kutusunun hasarlı geldiğini söylediğimde, tutanak tutulmasını istediğimde ise yanımda tutanak yok, istemiyorsan iade et gibi lakayıt bir tavırla karşılaştım. Ürünü indirimden aldığım ve Samsung bana ürünü gönderene kadar ki geçen 18 günde zamlandığı için de iade etmedim. Samsung Shop'dan aldığım için Samsung gibi bir markanın sorunumu çözeceğini düşündüm.
ÜRÜNÜN KARGO GÖRSELLERİ:
Bunun üstüne Samsung müşteri hizmetlerini arayıp durumu bildirdim. Detaylı bir şekilde anlatım. Bu görselleri onlara da ilettim. Dış ünitenin bulunduğu kutu hasarlı, (AR12BXCABWKX) - İç ünitenin bulunduğu kutu hasarlı, (AR12BXCABWKN) - Dış ünitenin montaj ayaklarının bulunduğu kutu yırtılmış, montaj ayaklarının paketin yırtık kısımlarına denk gelen kısımları eğilmiş ve boyası atmış, (Ürün Kodu: ACL-RF50) diye ilettim. Günler sonra Samsung'un "sözde çözüm merkezi" tarafından arandım. İç ünite ve Dış ünite kutuları hırpalanmış ancak hasarlı olup olmadığını bilmiyorum, ancak dış ünite montaj ayakları fotoğrafta gördüğünüz gibi eğilmiş ve boyası dökülmüş dedim. Çözüm merkezi yetkilisi "teknik servis ürünü görmeden işlem yapamıyoruz" dedi. Fotoğrafla hasarlı olduğu şüphesiz olan bir üründe bile tüketici beyanını hiçe saydı Samsung markası. Bunun üstüne teknik servisin gelip inceleme yapmasını, zaten sorunun açık olduğunu bu yamuk ayaklarla montaj yaptırmayacağımı söyledim. Sözde çözüm merkezi "ilk geldiklerinde kurulum yaptırmazsanız ikinci gelişte ücretli kurulum yapılır" gibi komik bir cümle kurdu. Ben de "bu çok saçma benden kaynaklanmayan bir problem yüzünden ben neden ekstra ücret ödüyorum anlamadım, ancak gerekirse parasını veririm ancak o yamuk ayakla montaj yaptırmam" dedim.
Bu konuşmayı yaptıktan sonra Samsung çözüm merkezi her gün beni telefonla aradı. Her gün sordukları "teknik servis sizi aradı mı, randevu oluşturdunuz mu?" oldu. Teknik servis tarafından aranmadım bu süreçte. Bunun üstünden bir kaç gün geçtikten sonra teknik servise ulaşmaya çalıştım. Antalya Merkez'de koskoca Samsung Klima'ya yalnızca ANTEK İklimlendirme bakıyor ve Samsung'un web sitesi ve Google'daki telefon numaralarına asla ulaşılmıyor. 100 kere rahat denemişimdir bağlanmayı farklı günlerde. Samsung sözde çözüm merkezinin bu günlük rutin tekrar beni aramalarından birinde "ben bu teknik servise ulaşamıyorum, telefon numaralarına çıkmıyorlar, siz nasıl iletişim kuruyorsunuz?" dedim. Mail atıyoruz gibi komik bir yanıt daha aldım.
Samsung çözüm merkezi tarafından aranmamın üzerinden 3 gün geçti ve sonunda teknik servis tarafından arandım. Samsung çözüm birimi yetkilisi şikayetlerimi ve problemlerimi servise ilettiğini söylemişti ancak beni arayan servisin hiçbir şeyden haberi yoktu. Yani klimanın kutusunun hasarlı gelmesi, dış ünite ayaklarının yamulduğunu bilmiyordu. Bundan teknik servise bahsettiğimde ise "tamam ben Samsung ile görüşeyim ayaklar hakkında ne yapabiliriz bakalım" dedi. Samsung çözüm merkezinin burada tam olarak ne işe yaradığını anlayamadım. Büyük iletişim ve koordinasyon problemleri olduğu aşikar. Teknik servis ise yoğunluk olduğu için Antalya Merkez'den (merkezde yaşıyorum) değil, ilçeden (Kumluca Eymen Teknik) geleceğini, Samsung Antalya (merkez Antek İklimlendirme) teknik servise yardımcı olduklarını söyledi.
Aradan 2 gün daha geçti. 13.07.2023 tarihinde kimse aramadı. 2. Gün (14.07.2023) bu sefer Antalya Merkez'e bakan (Antek) teknik servis aradı. Profesyonellikten uzak bir şekilde "kurulumunuz varmış, bugün kuralım mı klimayı? " dediler. Ben de "klima hakkında iletmiş olduğum şikayetler size ulaştı mı? " diye bu teknik servise de sordum. Bu teknik servisinde hiçbir şeyden haberi yoktu. "Hayır, sisteme yalnızca kurulum girmişler" dedi. Gerçekten manevi olarak çok yordu bu süreç beni. Görünüşte büyük bir marka olan Samsung'un teknik servisiyle bile bu derece iletişimsiz olmasına inanamıyorum. Bu kadar profesyonel olmayan bir hizmet hayatımda görmedim.
Ulaşabildiğim tek teknik servis olan (ilçedeki) Eymen Teknik ile iletişime geçtim. Sağ olsunlar çok yardımcı oldular telefonda bilgilendirme yaptılar. Eğilen ayakları Samsung değiştirmiyor, ücretli değişim yapılıyor yalnızca o da 600 TL dendi. Samsung bize bilgilendirme yaparsa, (arama & mail yoluyla) ayağı ücretsiz getirebiliriz. Ancak bize bilgilendirme yapmadan bu ayağı biz değiştiremeyiz ücretsiz dediler. Samsung çözüm merkezinden benimle ilgilenen sözde çözüm merkezi yetkilisinin verdiği hiçbir bilginin onlara ulaşmadığını söylediler. Eymen Teknik, "Çözüm merkezi bize bilgilendirme yapsın ayağı ücretsiz değiştiririz, ancak bize bilgi gelmeden değişim yapamayız" dediler.
20 Haziran 2023 tarihinde verdiğim sipariş verdiğim ürün 17 Temmuz 2023 tarihinde anca kurulabildi. Yazın en sıcak günlerini maalesef klimasız geçirmek zorunda kaldım. Teknik servisten gelen arkadaş hasarlı kutuları açtığında ürünlerin sağlam olduğunu tespit etti. Samsung Çözüm Merkezi'nin defalarca "biz teknik servise ilettik" dediği hiçbir problemden haberi yoktu. Hasarlı gelen ayağı ise direkt değiştirdi. Bu süreçte, bu konuyla ilgili abartısız bir şekilde en az 50 kere Samsung çözüm merkezi ile görüşmüşümdür.. Samsung Çözüm Merkezi ile saatlerce yaptığım konuşmalar boşunaymış. Çünkü kendileri yalnızca bir ayak değişimini bile ayarlayamadılar.
2) KURULUM VE KURULUM SONRASI YAŞANANLAR
17 Temmuz 2023'de kurulum aslıda çok temiz yapıldı. Yalnızca "vakum yapacak mısınız?" diye sorduğumda, görevlilerden biri "bunlar fabrikadan vakumlu geliyor" gibi saçma sapan klasikleşmiş bir cevap verdi. Ben de kesinlikle vakumsuz montaj yaptırmayacağımı belirttim. Bunun üzerine vakum cihazı aşağıda kaldı (ev 10. katta) alıp gelmem gerekiyor dedi. "Lütfen, teşekkür ederim" dedim. Yani profesyonel bir markada bile böyle şeylerle karşılaşmak üzücü. Ben söylemesem vakum yapılmayacaktı... Vakum cihazını getirdi, bir süre vakum yapıldı ancak Adem hocamızın @Adem Helvacı bahsettiği, "değerlerin kontrol edilerek vakum işleminin sonlandırılması gerekiyor" gibi şeylere dikkat ettiklerini hiç sanmıyorum. 10-15 dakika yaptılar kafalarına göre işte, en azından benim izlenimim bu yönde oldu.
Klimayı ilk kullandığımız gün klimanın havayı sağa sola veren aparatlarının (tam adını bilmiyorum) sağ ve sol yaparken tıkırdadığını ve titreyerek hareket ettiğini gördüm. Bunun üstüne teknik servisi aradım çok önemsemediler, ben de "Aman sağ sola hareket ettirmeyiz" deyip geçtim içimden. (keşke klimayla ilgili yaşadığım tek problem bu olsaydı) Ancak şunu söyleyebilirim ben bu kadar kalitesiz bir malzeme görmedim.
Kurulumdan bir kaç gün sonra klimayı satın alma sebebim ve reklamlarını yaptıkları yani alameti farikası olan WindFree modunda iç ünite plastik titreme sesi çıkardığını fark ettim. Teknik servise ilettiğimde "kasa genleşme sesidir o" yanıtını aldım. Halbuki bu sesin asla plastik genleşme sesiyle uzaktan yakından alakası yok. Sonra kendi kendime "ya zaten arada geliyor arada gelmiyor duymamazlıktan gel, dikkat etme" dedim. Klimayı sipariş ettiğim tarihten itibaren yaşadıklarım beni o kadar yormuştu ki, artık uğraşmak dahi istemiyordum.
Konuyla ilgili video: https://streamable.com/vevroa (klima iç ünitesinin çıkardığı ses)
NOT: Forum mesaj sınırı koyduğu için 2 part olarak yayınlamak zorundayım. Konunun devamını direkt altında bulabilirsiniz.
DEVAMI AŞAĞIDA...