Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tefal Activflow El Blenderı Arızası ve Servisin Direk Kullanıcı Hatası Demesi Hakkında

ogimu

Meraklı
Meraklı
Katılım
21 Şub 2023
Mesajlar
88
Herkese iyi günler.Konu başlığında yazdığım ürünü 22.08.2022 tarihinde,evleneceğim için evlenmeden 1 sene önce satın aldım.Ürünü haziranın başından beri kullanmaktayız toplamda 10 kereyi geçmemiştir kullanmamız.Ürünün robot kısmını kullanırken aniden yüksek ses geldi ve kapattım.Arıza yaptığını düşündüğümden hemen yetkili servise gittim.Servis direk ürünün robot kısmının değişmesi gerektiğini sıfır satılacağını söyledi ve blender ın bağlantı noktasında da aşınma olduğundan oranın da değişmesi gerektiğini söyledi kullanıcı hatası dediğinden toplamda 750 tl dedi.Ben şaşırdım dedim hemen kullanıcı hatası olduğunu söylüyorsunuz üretim hatası olma olasılığı yok mu ? Ürün yeni bu çok mantıklı gelmediğini söyledim.Onlarda üretim hatası olma olasılığı yok gibi bir şey söyledi.Bana 15 sn de bir blenderı soğutmak gerektiğini söyledi.Neyse dedim sinirlenip eve geldim müşteri temsilcisini aradım.O da aynı şekilde sözleşmiş gibi aynı şeyleri söyledi.O farklı olarak 10 sn dedi :) .Dedim ki bunlar kullanma klavuzunda yazıyor mu ben okudum ve böyle bir ibare görmedim.O da blenderların böyle kullanılması gerektiği bilinir dedi.Tamam dedim ismini aldım kapattım.Ben şimdi ne yapmalıyım sizce?
ÜRÜN
 

Ekli dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    75.6 KB · Görüntüleme: 33
  • image.jpg
    image.jpg
    80.7 KB · Görüntüleme: 28
Şimdi durum şu. Bu ürünlerin o deforme olan yerleri marka farkı olmaksızın sürekli bu hale gelir. Bunun sebeplerinden birisi, ana gövde ile tahrik motorunun tam örtüşmeden tetiklenmesidir ve bunu tüketici hatası olarak kabul ederler. Diğer yandan ise tüketicinin yapabileceği hiçbir şey olmamasına rağmen ''madem ki tam örtüşme olmamış, o zaman neden tahrik motorunun tetiklenmesine olanak tanıyorsun'' diye sormamıza da sebep olur.

Ben buna benzer bir karar yazmıştım tüketci lehine.

Sizin yapacağınız işlem belli. Fethiye Kaymakamlığında zemin katta Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı var. O odaya girin, Melek Hanım, Suat Bey, Selahattin Bey, Ahmet Bey, Zülha Hanım hangisini görürseniz ona benim selamımı iletin ve dilekçenizi verin. Hatta siz dilekçenizi 17 Ağustosta vermeye gelin, (13:30 dan sonra oradayım) ürünü de yanınızda getirin, 17 Ağustos toplantı günümüz olduğu için ben de orada olacağım, dilekçenizi arkadaşlar kabul ederken ben sıcağı sıcağına ürün incelemesini de yapar aradan çıkartırım, mümkün olduğunca erken karar alınmasını sağlarız. Yine de bu işin takribi 2-3 ay süreceğini unutmamanız gerekir zira sadece 30 gün savunma süresini bekliyoruz, 10-15 gün de yazışmalar sürse 45 gün kafadan kayıp zaten.

Dilekçeniz ile ilgili de destek isterseniz ona da yardımcı oluruz mümkün olduğunca. :ok
 
Tefal teknisyeni ile bir diyaloğum olmuştu evlere şenlik. Kendini bilirkişi sanan aslında (tüm üyelerden özür diliyorum) “bir bok bilmeyen” bir teknisyendi. Ne oldu THH gittim kazandım ve bir daha Tefal ürünü almadım. Evimde birsürü ürünleri vardı hemde.
 
Son düzenleme:
Tefal teknisyeni ile bir diyaloğum olmuştu evlere şenlik. Kendini bilirkişi sanan aslında (tüm üyelerden özür diliyorum) “bir bok bilmeyen” bir teknisyendi. Ne oldu THH gittim kazandım ve bir daha Tefal ürünü almadım. Evimde birsürü ürünleri vardı hemde.
Hocam küçük ev aletleri konusunda Ülkede bilinen bir markanın servisliğini yaparken bir mail geldi bu ürünlerle ilgili. "Dişli sıyırmalarını garantiye sokmayın ücretli hizmet verin" diye. İyi de onların DİŞLİ dediği şey sanki böyle sakızın sertleştirilmişinden hallice bir şeydi. Parası deseniz samimiyetle yazıyorum bu günün parasıyla belki 10 15tl. Ben toptan sipariş verdim o dişlilerden. Bugün halen elimde vard hatta. Vatandaş geldiğinde ben yapıp gönderiyordum, ne vatandaştan ne de firmadan bunun için bedel almıyordum ama kimseyle tartışmama gerek kalmadığı için kafam rahat ediyordu hem de insan kazanıyordum ?


Diyeceğim o ki, şu YETKİ ve YETKİLİ kavramları bizim eğitimsiz ve kültürsüz olan toplumun büyük kesiminde tam bir EGO aracı olarak kullanılıyor.

Ben de "afedersiniz" diyeyim, lan altı üstü kıytırık bir markanın kıytırık bir servisiydik neyin egosunu kasayım ben veya neyin egosunu kasıyorsun sen?

Kassan ne olur? Senden büyük olanlar var bak, adam hakem heyeti kararı ile hakkını almış, sonra da markanın üstüne çizgiyi çekmiş.

Sen mi kazandın şimdi?
 
Şimdi durum şu. Bu ürünlerin o deforme olan yerleri marka farkı olmaksızın sürekli bu hale gelir. Bunun sebeplerinden birisi, ana gövde ile tahrik motorunun tam örtüşmeden tetiklenmesidir ve bunu tüketici hatası olarak kabul ederler. Diğer yandan ise tüketicinin yapabileceği hiçbir şey olmamasına rağmen ''madem ki tam örtüşme olmamış, o zaman neden tahrik motorunun tetiklenmesine olanak tanıyorsun'' diye sormamıza da sebep olur.

Ben buna benzer bir karar yazmıştım tüketci lehine.

Sizin yapacağınız işlem belli. Fethiye Kaymakamlığında zemin katta Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı var. O odaya girin, Melek Hanım, Suat Bey, Selahattin Bey, Ahmet Bey, Zülha Hanım hangisini görürseniz ona benim selamımı iletin ve dilekçenizi verin. Hatta siz dilekçenizi 17 Ağustosta vermeye gelin, (13:30 dan sonra oradayım) ürünü de yanınızda getirin, 17 Ağustos toplantı günümüz olduğu için ben de orada olacağım, dilekçenizi arkadaşlar kabul ederken ben sıcağı sıcağına ürün incelemesini de yapar aradan çıkartırım, mümkün olduğunca erken karar alınmasını sağlarız. Yine de bu işin takribi 2-3 ay süreceğini unutmamanız gerekir zira sadece 30 gün savunma süresini bekliyoruz, 10-15 gün de yazışmalar sürse 45 gün kafadan kayıp zaten.

Dilekçeniz ile ilgili de destek isterseniz ona da yardımcı oluruz mümkün olduğunca. :ok
Adem Bey süper olur çay sözümü yerine getiririm belki müsait olursanız :)
 
Hocam küçük ev aletleri konusunda Ülkede bilinen bir markanın servisliğini yaparken bir mail geldi bu ürünlerle ilgili. "Dişli sıyırmalarını garantiye sokmayın ücretli hizmet verin" diye. İyi de onların DİŞLİ dediği şey sanki böyle sakızın sertleştirilmişinden hallice bir şeydi. Parası deseniz samimiyetle yazıyorum bu günün parasıyla belki 10 15tl. Ben toptan sipariş verdim o dişlilerden. Bugün halen elimde vard hatta. Vatandaş geldiğinde ben yapıp gönderiyordum, ne vatandaştan ne de firmadan bunun için bedel almıyordum ama kimseyle tartışmama gerek kalmadığı için kafam rahat ediyordu hem de insan kazanıyordum ?


Diyeceğim o ki, şu YETKİ ve YETKİLİ kavramları bizim eğitimsiz ve kültürsüz olan toplumun büyük kesiminde tam bir EGO aracı olarak kullanılıyor.

Ben de "afedersiniz" diyeyim, lan altı üstü kıytırık bir markanın kıytırık bir servisiydik neyin egosunu kasayım ben veya neyin egosunu kasıyorsun sen?

Kassan ne olur? Senden büyük olanlar var bak, adam hakem heyeti kararı ile hakkını almış, sonra da markanın üstüne çizgiyi çekmiş.

Sen mi kazandın şimdi?
Helal olsun vallaha abi kimse yapmaz senin yaptığını
 
Hocam küçük ev aletleri konusunda Ülkede bilinen bir markanın servisliğini yaparken bir mail geldi bu ürünlerle ilgili. "Dişli sıyırmalarını garantiye sokmayın ücretli hizmet verin" diye. İyi de onların DİŞLİ dediği şey sanki böyle sakızın sertleştirilmişinden hallice bir şeydi. Parası deseniz samimiyetle yazıyorum bu günün parasıyla belki 10 15tl. Ben toptan sipariş verdim o dişlilerden. Bugün halen elimde vard hatta. Vatandaş geldiğinde ben yapıp gönderiyordum, ne vatandaştan ne de firmadan bunun için bedel almıyordum ama kimseyle tartışmama gerek kalmadığı için kafam rahat ediyordu hem de insan kazanıyordum ?


Diyeceğim o ki, şu YETKİ ve YETKİLİ kavramları bizim eğitimsiz ve kültürsüz olan toplumun büyük kesiminde tam bir EGO aracı olarak kullanılıyor.

Ben de "afedersiniz" diyeyim, lan altı üstü kıytırık bir markanın kıytırık bir servisiydik neyin egosunu kasayım ben veya neyin egosunu kasıyorsun sen?

Kassan ne olur? Senden büyük olanlar var bak, adam hakem heyeti kararı ile hakkını almış, sonra da markanın üstüne çizgiyi çekmiş.

Sen mi kazandın şimdi?
Banada teknisyen arkadaş tava tasarımı ile ilgili saçma bir fikir söyledi hemen çürüttüm tezini mesleğimi sordu. Mühim değil mesleğim söylediğime karşı bir cevabın varmı dedim birşey diyemedi. İnsan küçümsemem lakin bazıları insan bile değil kraldan çok kralcı. O arkadaşı merkezlerinede şikayet ettim ama sanmıyorum birşeyler değişsin, belkide size dedikleri gibi her geleni reddedin kullanıcı hatası diyin dediler.
 
Banada teknisyen arkadaş tava tasarımı ile ilgili saçma bir fikir söyledi hemen çürüttüm tezini mesleğimi sordu. Mühim değil mesleğim söylediğime karşı bir cevabın varmı dedim birşey diyemedi. İnsan küçümsemem lakin bazıları insan bile değil kraldan çok kralcı. O arkadaşı merkezlerinede şikayet ettim ama sanmıyorum birşeyler değişsin, belkide size dedikleri gibi her geleni reddedin kullanıcı hatası diyin dediler.
Yani içinde dişli gitmiş belli bunun bu kadar kısa sürede gitmesi anormal bir durum.Bunu sorgulayınca yok kullanıcı hatası.Resmen bozulmaya yönelik ürün yapmışlar servislere de talimat gitmiş anlaşılan,gelene kullanıcı hatası diyin diye.Merkeze yönlendiremiyor muyuz dedim biz ne güne duruyoruz koskoca servisiz dedi.Birde senin ürününde sıkıntılar var bariz belli bana diyorlar 15 snde bir beklet sıcaklıktan ötürü ben güvenlik önlemi miyim sen üretici olarak termik şalter koyacaksın içine ısındığı zaman motoru kapatsın fiyatına da yansıtcaksın.Ayrıca ürün tam oturmadan çalışmaya neden izin veriyor Adem Beyin dediği gibi.Bir daha sokmam evime zaten sadece bir marka ismi olduğunu düşünüyorum.Eşimi ikna edememiştim malesef alırken.
 
Güncelleme yapayım.Yaklaşık 2 ay önce ürün değiştirildi.Ancak bazı hoş olmayan durumlar yaşandı.Adem Bey e teşekkürlerimi iletiyorum yardımları ve yönlendirmeleri için.Hoş olmayan durumları anlatayım.Tüketici hakem heyeti ürünün değişimini verdikten sonra Tefal den arandık eski ürünü getirin yenisi alın diye.Eşim bunun üzerine Tefal servisine gitti ve oradaki kişi neden servis kaydı açmadan tüketiciye gittiniz,öyle değişim kolay değil,bizim istatistiklerimiz de kimsenin ürünü değişmedi diyerek tekrardan bir servis kaydı açtı ve ayrıca eşimi terslemiş ve sert konuşmuş oldukça.Bunun üzerine ben telefonla bu servisi aradım.(Ben yurtdışındaydım bu arada).Eşime de biraz ters ve sert konuştuklarından ötürü zaten kızgındım bende biraz sert konuştum açıkçası.Siz ürünü servise almadan bana direk servis ücretini söylediniz bu etik mi? ve ayrıca sizlere bunun ürün hatası olma ihtimali de var ,sizler olamaz böyle bir şey kullanıcı hatasıdır dediniz.Birde siz ne servis kaydından bahsediyorsunuz kapı gibi sonuç var elimde sakın onu tamir etmeye kalkmayın bir daha tüketiciye giderim.Servis kaydını o zaman açacaktınız dedim.Söylediklerim bunlardı o da kem küm böyle konuşacaksanız kapatıyorum.Ürün zaten değişecek yenisiyle dedi dediği an neden eşime böyle söylemediniz dedim.Ben öğreneceğimi öğrendim diyerek kapadım.Bir kaç gün sonra eşimin teline mesaj geldi gelin yeni ürünü alabilirsiniz diye.Eşim bunun üzerine servise gitti ve o da daha önceden sinirlendiği için ''istatistiklerinize uymadık herhalde'' demiş bunun üzerine orada çalışan servis elemanı eşimini üzerine doğru yürümeye kalkmış yanındaki tutmuş onu.Sonuç olarak yeni ürünü teslim aldık fakat bu ürünler hızlıca bozuluyor.Adem Bey in bir videoda açıkladığı gibi.
 
Güncelleme yapayım.Yaklaşık 2 ay önce ürün değiştirildi.Ancak bazı hoş olmayan durumlar yaşandı.Adem Bey e teşekkürlerimi iletiyorum yardımları ve yönlendirmeleri için.Hoş olmayan durumları anlatayım.Tüketici hakem heyeti ürünün değişimini verdikten sonra Tefal den arandık eski ürünü getirin yenisi alın diye.Eşim bunun üzerine Tefal servisine gitti ve oradaki kişi neden servis kaydı açmadan tüketiciye gittiniz,öyle değişim kolay değil,bizim istatistiklerimiz de kimsenin ürünü değişmedi diyerek tekrardan bir servis kaydı açtı ve ayrıca eşimi terslemiş ve sert konuşmuş oldukça.Bunun üzerine ben telefonla bu servisi aradım.(Ben yurtdışındaydım bu arada).Eşime de biraz ters ve sert konuştuklarından ötürü zaten kızgındım bende biraz sert konuştum açıkçası.Siz ürünü servise almadan bana direk servis ücretini söylediniz bu etik mi? ve ayrıca sizlere bunun ürün hatası olma ihtimali de var ,sizler olamaz böyle bir şey kullanıcı hatasıdır dediniz.Birde siz ne servis kaydından bahsediyorsunuz kapı gibi sonuç var elimde sakın onu tamir etmeye kalkmayın bir daha tüketiciye giderim.Servis kaydını o zaman açacaktınız dedim.Söylediklerim bunlardı o da kem küm böyle konuşacaksanız kapatıyorum.Ürün zaten değişecek yenisiyle dedi dediği an neden eşime böyle söylemediniz dedim.Ben öğreneceğimi öğrendim diyerek kapadım.Bir kaç gün sonra eşimin teline mesaj geldi gelin yeni ürünü alabilirsiniz diye.Eşim bunun üzerine servise gitti ve o da daha önceden sinirlendiği için ''istatistiklerinize uymadık herhalde'' demiş bunun üzerine orada çalışan servis elemanı eşimini üzerine doğru yürümeye kalkmış yanındaki tutmuş onu.Sonuç olarak yeni ürünü teslim aldık fakat bu ürünler hızlıca bozuluyor.Adem Bey in bir videoda açıkladığı gibi.
Bu terbiyesizleri Tefal’ e bildirin bence. İllaki güvenlik kamera kaydını sorarlar kendi içlerinde o elemana ceza vermek için. Tipik kendini herşeyi bilen aslında bir bok bilmeyen, müşteriyi geçtim bir kadının üzerine yürüyecek kadar aciz, ucuz ve bayağı insan profili! Ben okurken sinirlendim cidden, cezasını çektirebilirseniz iyi olur kanaatindeyim. Geçmiş olsun, bende Tefal teknik servisiyle (aslında hiç teknikle alakaları yok, kabzımal daha tekniktir) benzer şeyler yaşamıştım ama benim üstüne yürümeye cesaret edemedi sadece saçma fikirlerini empoze etmeye kalktı.
 
Güncelleme yapayım.Yaklaşık 2 ay önce ürün değiştirildi.Ancak bazı hoş olmayan durumlar yaşandı.Adem Bey e teşekkürlerimi iletiyorum yardımları ve yönlendirmeleri için.Hoş olmayan durumları anlatayım.Tüketici hakem heyeti ürünün değişimini verdikten sonra Tefal den arandık eski ürünü getirin yenisi alın diye.Eşim bunun üzerine Tefal servisine gitti ve oradaki kişi neden servis kaydı açmadan tüketiciye gittiniz,öyle değişim kolay değil,bizim istatistiklerimiz de kimsenin ürünü değişmedi diyerek tekrardan bir servis kaydı açtı ve ayrıca eşimi terslemiş ve sert konuşmuş oldukça.Bunun üzerine ben telefonla bu servisi aradım.(Ben yurtdışındaydım bu arada).Eşime de biraz ters ve sert konuştuklarından ötürü zaten kızgındım bende biraz sert konuştum açıkçası.Siz ürünü servise almadan bana direk servis ücretini söylediniz bu etik mi? ve ayrıca sizlere bunun ürün hatası olma ihtimali de var ,sizler olamaz böyle bir şey kullanıcı hatasıdır dediniz.Birde siz ne servis kaydından bahsediyorsunuz kapı gibi sonuç var elimde sakın onu tamir etmeye kalkmayın bir daha tüketiciye giderim.Servis kaydını o zaman açacaktınız dedim.Söylediklerim bunlardı o da kem küm böyle konuşacaksanız kapatıyorum.Ürün zaten değişecek yenisiyle dedi dediği an neden eşime böyle söylemediniz dedim.Ben öğreneceğimi öğrendim diyerek kapadım.Bir kaç gün sonra eşimin teline mesaj geldi gelin yeni ürünü alabilirsiniz diye.Eşim bunun üzerine servise gitti ve o da daha önceden sinirlendiği için ''istatistiklerinize uymadık herhalde'' demiş bunun üzerine orada çalışan servis elemanı eşimini üzerine doğru yürümeye kalkmış yanındaki tutmuş onu.Sonuç olarak yeni ürünü teslim aldık fakat bu ürünler hızlıca bozuluyor.Adem Bey in bir videoda açıkladığı gibi.
Hayırlı olsun

Bu olay bir teyzemin Canon kompakt fotoğraf makinesinin pili garantisinde bozulmuştu. Sanırım sene 2008 serviste yaşadığım olayı hatırlattı.
Pili sevise verdim. 1 ay oldu yeni pil gelemedi.
Serviste hem yazar kasalara hemde çeşit çeşit markalara bakıyor.
Birgün kızdım sabah servise gittim. geldimi dedim. yok dendi. o zaman burada bekliyorum dedim.
her gelen müşteriyede sakın güvenmeyin. laf atmalar filan. delirtmekti hedef
1 saat sonra anca dayandı ve dayılandı.
diğer esnaflar çıkardı.
2-3 gün sonra teyzeyi aradılar ürün geldi diye.
Bence o gün sipariş edildi ve kargo zamanında geldi :D
tabi ki almaya teyze gitti.
Sinirlemenizi gayet iyi anlıyorum. yaşanıyor bitiyor.
 
Bu terbiyesizleri Tefal’ e bildirin bence. İllaki güvenlik kamera kaydını sorarlar kendi içlerinde o elemana ceza vermek için. Tipik kendini herşeyi bilen aslında bir bok bilmeyen, müşteriyi geçtim bir kadının üzerine yürüyecek kadar aciz, ucuz ve bayağı insan profili! Ben okurken sinirlendim cidden, cezasını çektirebilirseniz iyi olur kanaatindeyim. Geçmiş olsun, bende Tefal teknik servisiyle (aslında hiç teknikle alakaları yok, kabzımal daha tekniktir) benzer şeyler yaşamıştım ama benim üstüne yürümeye cesaret edemedi sadece saçma fikirlerini empoze etmeye kalktı.
Olaylardan sonra şikayet ettik kendilerini sonuç ne oldu bilmiyorum.Hatta şöyle bir durum da oldu.Eşim yeni ürünü aldıktan sonra bir kısmından şüphelendi kullanılmış ürün mü diye.Bunun üzerine tefali aradı oraya gitmek istemiyorum gidersem kahva etme ihtimalim var ne yapabilirim diye,müşteri temsilcisi de bunun üzerine ilgilenicem demiş ve eşim oraya gittiği zaman başka bir çalışan karşılamış.Bunlar terbiyesiz görmeyin kim oraya giderse herkese ücretli yaparız diyorlar.Öyle bir yüzsüzlük yani.
 
Hayırlı olsun

Bu olay bir teyzemin Canon kompakt fotoğraf makinesinin pili garantisinde bozulmuştu. Sanırım sene 2008 serviste yaşadığım olayı hatırlattı.
Pili sevise verdim. 1 ay oldu yeni pil gelemedi.
Serviste hem yazar kasalara hemde çeşit çeşit markalara bakıyor.
Birgün kızdım sabah servise gittim. geldimi dedim. yok dendi. o zaman burada bekliyorum dedim.
her gelen müşteriyede sakın güvenmeyin. laf atmalar filan. delirtmekti hedef
1 saat sonra anca dayandı ve dayılandı.
diğer esnaflar çıkardı.
2-3 gün sonra teyzeyi aradılar ürün geldi diye.
Bence o gün sipariş edildi ve kargo zamanında geldi :D
tabi ki almaya teyze gitti.
Sinirlemenizi gayet iyi anlıyorum. yaşanıyor bitiyor.
Gerçekten de böyle yaşanıyor bitiyor.Eşime hep sakin olmasını söyledim.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri