İyi çalışmalar
Ocak 2025 yılı içerisinde Konya'da bulunan Elvin Mobilya adlı firmadan peşin ve döviz bozdurarak toplamda 193.000 TL değerinde mobilya sarın aldım. Teslimat 5 Nisan olarak sözleşmeye yazdılar. Tüm bu işlemler WhatsApp üzerinden görüntülü konuşmalar ile gerçekleşti. Teslimat için çalıştıkları lojistik firmasını önerdiler. O da Konya'da bulunan Demosan Lojistik. Lojistik firmasına ön ödeme olarak 250€ ödeme yaptım. Tüm ödemelerin makbuzları elimde mevcut.
Lojistik firması beni ürünlerin Almanya depoya geldiğini ve isterseniz size teslim edebiliriz diye 25-30 Mart arası aradı ama taşınacağımız dairenin anahtarını teslim almadığımız ve giriş 1 Nisan olduğu için kabul etmedik. Şuan 1 Haziran 2025 ve teslimat hala gerçekleşmedi. Gerekçe ise Depo çalışanlarının Ramazan Bayramına Türkiye'ye gitmeleri ve vizeleri bittiği için geri Almanya'ya giriş yapamamaları. O tarihten sonra yaklaşık 1 buçuk ay vize için haber bekliyoruz, pasaportları konsolosluğa verdik bugün gelecekti ama gelmedi (3 kez), başka birilerini bulmaya çalışıyoruz diye oyaladılar. 21 Mayıs itibariyle kendilerine e-posta ile ihtarname gönderdim ve en az %20 indirim istedim ve 5 Haziran'a kadar süre verdim ve sonrasında dava açacağımı bildirdim. Bana yazılı olarak 10 Haziran'a kadar süre verebilir misiniz diye mesaj gönderdiler ve kabul ettim. Daha sonra 5 kez yazılı ve sözlü olarak mobilya kişisel eşyalarımın bulunduğu Almanya'da ki deponun adresini istedim ama mesajlarımı cevapsız bıraktılar sözlü olarak ise öğrenip dönüş yapacağım dediler. Lojistik firmasını Tüketici Hakem Heyeti'ne bildirdim.
Mobilya firması ise ''biz arayıp size dönüş yapalım'' ile yetindiler. Geri dönüş dahi yapmadılar. Mobilya firmasına da ihtar gönderdim ve ''Ürünler teslim edilene kadar siz sorumlusunuz eğer 10 Haziran'a kadar teslimat gerçekleşmezse mobilyaları kabul etmeyeceğim ve ödediğim ücreti de faiziyle geri isteyeceğim'' dedim cevap dahi vermediler.
Yaşanan ve konuşulan her şey çoğunluk mesaj ile olduğundan ekran görüntülerini aldım.
Bunlarla alakalı size sorularım şu şekilde;
1- Her iki firmaya maddi manevi tazminat davası açabilir miyim? (Eşyalar teslim edilse yada edilmese dahi)
2- Eğer belirtilen tarihte teslim edilmezse yeni mobilyaların arada ki farkı yada tamamını dava yoluyla karşı taraflardan alabilir miyim?
3- Ve şuan ve belirtilen tarihten sonra nasıl hareket edebilirim?
Saygılarımla
Abdullah KÖSE
Ocak 2025 yılı içerisinde Konya'da bulunan Elvin Mobilya adlı firmadan peşin ve döviz bozdurarak toplamda 193.000 TL değerinde mobilya sarın aldım. Teslimat 5 Nisan olarak sözleşmeye yazdılar. Tüm bu işlemler WhatsApp üzerinden görüntülü konuşmalar ile gerçekleşti. Teslimat için çalıştıkları lojistik firmasını önerdiler. O da Konya'da bulunan Demosan Lojistik. Lojistik firmasına ön ödeme olarak 250€ ödeme yaptım. Tüm ödemelerin makbuzları elimde mevcut.
Lojistik firması beni ürünlerin Almanya depoya geldiğini ve isterseniz size teslim edebiliriz diye 25-30 Mart arası aradı ama taşınacağımız dairenin anahtarını teslim almadığımız ve giriş 1 Nisan olduğu için kabul etmedik. Şuan 1 Haziran 2025 ve teslimat hala gerçekleşmedi. Gerekçe ise Depo çalışanlarının Ramazan Bayramına Türkiye'ye gitmeleri ve vizeleri bittiği için geri Almanya'ya giriş yapamamaları. O tarihten sonra yaklaşık 1 buçuk ay vize için haber bekliyoruz, pasaportları konsolosluğa verdik bugün gelecekti ama gelmedi (3 kez), başka birilerini bulmaya çalışıyoruz diye oyaladılar. 21 Mayıs itibariyle kendilerine e-posta ile ihtarname gönderdim ve en az %20 indirim istedim ve 5 Haziran'a kadar süre verdim ve sonrasında dava açacağımı bildirdim. Bana yazılı olarak 10 Haziran'a kadar süre verebilir misiniz diye mesaj gönderdiler ve kabul ettim. Daha sonra 5 kez yazılı ve sözlü olarak mobilya kişisel eşyalarımın bulunduğu Almanya'da ki deponun adresini istedim ama mesajlarımı cevapsız bıraktılar sözlü olarak ise öğrenip dönüş yapacağım dediler. Lojistik firmasını Tüketici Hakem Heyeti'ne bildirdim.
Mobilya firması ise ''biz arayıp size dönüş yapalım'' ile yetindiler. Geri dönüş dahi yapmadılar. Mobilya firmasına da ihtar gönderdim ve ''Ürünler teslim edilene kadar siz sorumlusunuz eğer 10 Haziran'a kadar teslimat gerçekleşmezse mobilyaları kabul etmeyeceğim ve ödediğim ücreti de faiziyle geri isteyeceğim'' dedim cevap dahi vermediler.
Yaşanan ve konuşulan her şey çoğunluk mesaj ile olduğundan ekran görüntülerini aldım.
Bunlarla alakalı size sorularım şu şekilde;
1- Her iki firmaya maddi manevi tazminat davası açabilir miyim? (Eşyalar teslim edilse yada edilmese dahi)
2- Eğer belirtilen tarihte teslim edilmezse yeni mobilyaların arada ki farkı yada tamamını dava yoluyla karşı taraflardan alabilir miyim?
3- Ve şuan ve belirtilen tarihten sonra nasıl hareket edebilirim?
Saygılarımla
Abdullah KÖSE