Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Vatan Bilgisayar Hazır Sistem Faturası

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Caner Ergin

Süper Üye
Araştırmacı
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
654
Marka Model Bilgisi
PCH.GOAT
Geçen hafta Vatan Bilgisayar ‘dan Youtubr PCHocası kanalının işbirliği ile hazırlanmış olan PCHocası GOAT hazır sistemi satın aldım.
Tüm hazır sistem satan mağazalar gibi Vatan Bilgisayar da bileşen fiyatlarını doğru girmemiş.
Örneğin İşlemci 3.000 TL yazmakta fakat aslında 8.000 TL, Ekran kartı 7.000 TL yazmakta fakat 19.000 TL.

Bu şekilde bir fatura kesilmesinin nedeni nedit? Haksız da bulamıyorum çünkü ben tüm sistemi 20.000 liraya aldım. Gerçek değerleri girilse fatura bedeli 40.000 liraları bulacak. Bu da mantıklı değil.

Onun dışında en altta bir not gördüm “Bunların tamamı bir SET’tir tek başlarına iade ve değişim yapılmaz”. Şimdi fatura bedeli düşük olduğundan dolayı arıza durumunda zaten iade istemem. Ama ekran kartım arızalandığında bunun değişimi yapılmayacak mı? Ben anlayamadım.
 
Şöyle düşünün. Casper marka, Asus marka artık neyse hazır masaüstü bilgisayar aldınız. İçindeki işlemci arıza verdi diyelim nereye götüreceksiniz? Bilgisayar hangi markaysa oranın yetkili servisine. Vatan'da aynı. Bilgisayar'da bir arıza olduğu zaman Vatan'a teslim edeceksiniz onlar hangi parça arızalıysa o parçayı (hangi markaysa) oranın servisine yollayacak parça yapılacak mı değişecek mi neyse halledilip Vatan'a gelecek sizde gidip teslim alacaksınız. Bilgisayarın markası Vatan yani bu konuda.
 
Şöyle düşünün. Casper marka, Asus marka artık neyse hazır masaüstü bilgisayar aldınız. İçindeki işlemci arıza verdi diyelim nereye götüreceksiniz? Bilgisayar hangi markaysa oranın yetkili servisine. Vatan'da aynı. Bilgisayar'da bir arıza olduğu zaman Vatan'a teslim edeceksiniz onlar hangi parça arızalıysa o parçayı (hangi markaysa) oranın servisine yollayacak parça yapılacak mı değişecek mi neyse halledilip Vatan'a gelecek sizde gidip teslim alacaksınız. Bilgisayarın markası Vatan yani bu konuda.
Sadece parça da almış olsanız süreç aynı servis sistemi bu şekilde bizzat tecrübe ettim aldığım parçalardan birin de sorun yaşamıştım parçayı getirmemi istediler götürüp teslim ettim sorunu giderip geri verdiler.

Fiyat konusuna gelirsek içerik üreticiler ile yapılan işbirliklerin de bu durum sıklıkla karşımıza çıkıyor vatan bilgisayar ve pc hocası sadece bir örnek birkaç tane daha var bu şekilde benimde dikkatimi çekmişti bir dönem sadece ekran kartı fiyatına komple sistem nasıl oluyor diye firmaya sordum cevap vermediler :) vermelerini de beklemiyordum açıkçası :)) bazı iyi niyetli arkadaşlar sınırlı sayıda reklam vs amaçlı olduğunu söylüyor o zaman da şu soru akla geliyor bu sınır çok değil mi ?

İnsan evladı işte hiçbir şeyden memnun olmuyor pahalı olsa dert olmasa başka dert .
 
Sadece parça da almış olsanız süreç aynı servis sistemi bu şekilde bizzat tecrübe ettim aldığım parçalardan birin de sorun yaşamıştım parçayı getirmemi istediler götürüp teslim ettim sorunu giderip geri verdiler.

Fiyat konusuna gelirsek içerik üreticiler ile yapılan işbirliklerin de bu durum sıklıkla karşımıza çıkıyor vatan bilgisayar ve pc hocası sadece bir örnek birkaç tane daha var bu şekilde benimde dikkatimi çekmişti bir dönem sadece ekran kartı fiyatına komple sistem nasıl oluyor diye firmaya sordum cevap vermediler :) vermelerini de beklemiyordum açıkçası :)) bazı iyi niyetli arkadaşlar sınırlı sayıda reklam vs amaçlı olduğunu söylüyor o zaman da şu soru akla geliyor bu sınır çok değil mi ?

İnsan evladı işte hiçbir şeyden memnun olmuyor pahalı olsa dert olmasa başka dert .
Online satışlarda demonte gönderim yapmıyorlar genelde, haliyle benim aklıma ikinci el parça olayı geliyordu.
Ama ben tüm parçaları elden teslim alıp evde kendim kurulum yaptım. Böyle bir ihtimali de ortadan kaldırdım. Bu fiyata nasıl alabildim hiç anlamadım.
 
Online satışlarda demonte gönderim yapmıyorlar genelde, haliyle benim aklıma ikinci el parça olayı geliyordu.
Ama ben tüm parçaları elden teslim alıp evde kendim kurulum yaptım. Böyle bir ihtimali de ortadan kaldırdım. Bu fiyata nasıl alabildim hiç anlamadım.

Coca cola nın formülü gibi çok büyük bir sır bu tür satışlar :)
 
Bence burada ki amaç para iadesi gibi bir durum ile karşılaşılınca kampanyalı fiyattan iade etmek. 20bin liraya ürün satıp toplam değeri indirimsiz 40 bin lira deseler ve faturada ürün fiyatını gösterip sonradan indirim yaparlarsa siz başvuru yaptığınızda ürün fiyatı iade edilir.

Ancak burada ürünü size ucuza satmış şekilde gösterip, herhangi bir iade veya parça bozulmasında para iadesini rahatlıkla yapmak istiyorlar bence.
 
Her yer bu şekilde faturalandırma yapıyor. Öyle bir durum olursa bende seçimlikik hakkım gereğince misliyle değişimini isterim, iade istemem.
Bir de kaldı ki şu anki fiyattan faturalandırsalar dahi coğu ürünün garantisi 4 yıl, 2026’da ürünü arızalansa ve zamanında doğru girilen fatura bedelini iade etseler bile enflasyon karşısında yine yetersiz kalacaktı.

@Adem Helvacı
 
Her yer bu şekilde faturalandırma yapıyor. Öyle bir durum olursa bende seçimlikik hakkım gereğince misliyle değişimini isterim, iade istemem.
Bir de kaldı ki şu anki fiyattan faturalandırsalar dahi coğu ürünün garantisi 4 yıl, 2026’da ürünü arızalansa ve zamanında doğru girilen fatura bedelini iade etseler bile enflasyon karşısında yine yetersiz kalacaktı.

@Adem Helvacı
Enflasyon oranına göre evet doğrudur ancak kampanyalı fiyat üzerinden iade yapacakları için 10 bin alacağınıza 3 bin alacaksınız oluyor. Arıza konusunda ise iade yoluna gidip iade deneme ihtimalleri de çok düşük bir ihtimal değil. Tüketici hakem heyetinin lehine karar verip ürünün değişim kararını vb beklemek gerekiyor. Genel olarak ise bu tarz yerler böyle kesmek zorunda kalıyorlar dediğim nedenlerden dolayı aslında.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri