Merhabalar,
Bilinçli tüketicilerin yapması gerektiği gibi bende televizyon almadan önce, aldıktan sonra nelere dikkat etmem gerektiği hususunda araştırmalara giriştim.
Sayın Adem Bey’in ve forumdaki diğer kullanıcıların değerli bilgileri sayesinde Televizyon konusunda günlerce videolar izleyerek, sitedeki paylaşımları okuyarak gerekli notlarımı almıştım.
Konu oldukça uzun olduğu için akıcı olması amacıyla TEKNOSA ve VESTEL süreçlerini ayrı konularda anlatmaya çalışacağım.
Not: Tüm süreçlerin video ve görsel kayıtları da mevcuttur.
Bu yazımda VESTEL sürecinden bahsedeceğim.
06.03.2023 tarihinde Trendyol.com üzerinden “Vestel 65Q9900 Televizyonu” Satıcısı: Teknosa olacak şekilde sipariş ettim.
07.03.2022 tarihinde Aras Kargo tarafından 13.58’de tarafından tarafıma teslim edildi. Aynı gün 16.45’de Balıkesir/Edremit Vestel Yetkili servisi tarafından kuruluma gelindi. Biri randevusunu iptal ettiği için onun yerine beni aldılar, yoksa bu ne hız demeyin.
1- Usta ve çırak olarak iki kişi geldiler. Benim ilk şoku yaşamam bilgisayar alanında teknik servis tecrübesi olan biri olarak “Kendi kullanım kılavuzunda, temizlikte bile yumuşak bez kullanın, ekranın yüksek duyarlı vb. uyarılar bulunmasına rağmen” Vestel firmasının yetki verdiği ve bu alanda uzman olarak nitelendirdiği ve bu konuda eğitim aldıkları düşünülünce profesyonel bir yaklaşım beklersiniz! Ama öyle mi oldu? Kutudan çıkardığı ürünün ekranı kutuya bakacak şekilde hiçbir koruma koymadan kutunun üzerine koyması ile benim nutkum tutuldu resmen. Öyle koyma altına yumuşak örtü serelim demeye fırsatım bile olmadı. Kutu üzerindeyken ayaklık montajı yaparken sağa ve sola döndürmesi de işin biz yaptık, ediyoruz (siz anladınız!) - Bu süreçlerin video kaydı da bulunmaktadır. Sonradan ışıkla detaylı kontrol ettiğimde ise çizikler oluştuğunu tespit ettim.
2- Kurulum yapıldı, en sonunda imza öncesi iki hususu kontrol etmek istediğimi söyledim. Daha önce den Mi Box a kurduğum Adem Beyin Panel Test yazılımını çalıştırdım, herhangi bir anormallikle karşılaşmadım bu süreçte.
3- Kullanım süresinin kontrol edilmesini istedim, servis ilgili kısmı açtığında ben kısa bir şok yaşadım. Kullanım süresi 166 dakika yazıyordu! Servise soruyorum bu nasıl olabilir diye hiçbir fikri yok! Normalde olmaması gerekiyor diyor. Buradaki bayilerden almış olsaydınız, alır değiştirirdik bayiler üzerinden ifadesi kullandı. Kullanım süresinin servis formuna girilmesini talep ettim. Ürünü Trendyol üzerinden Teknosa satıcısından ORİJİNAL, SIFIR, KAPALI KUTU olarak aldığımdan, teknosa çağrı merkezini aradığımda yetkili servisin rapor tutması gerektiği beyanını verdi.
4- Yetkili servis ise ilk başta “Bak iade vereceksiniz imzalamayın, ben iade edilecek diye bilgisi gireyim aksi halde imzalarsanız garanti başlar ve iade edemezsiniz bilgisi verdi” sonrasında ise imzalamamı istedi, ancak ben bu söylemlerden dolayı Teknosa dan net bilgi alana kadar imzalamayacağımı söyledim. Oda “ben senin için bekliyorum aslında imzalayıp imzalamamanın bir önemi olmadığını” söyleyince bende o halde imzalamayacağımı beyan ettiğimde ise tamam diyerek kalkıp gitti! Ertesi gün 08.03.2023 tarihinde Vestel WhatsApp müşteri destek numarası ile yazıştığımda ise garantinin 08.03.2023 tarihinde başlatıldığı bilgisini vermiştir. Bende yetkili servis kafasına göre garantiyi başlatabiliyor mu dediğimde ise “kurulum yapıldığı anda garanti başlar” demiştir. O halde servis formunu son kullanıcının imzalamasının mantığı nedir diye sorduğumda “pandemi dönemi nedeniyle imza atılmıyor denmiştir.” Hijyen nedeniyle İmza atılmıyor ise dijital kod denilen bir olay mevcut, oda yapılmadı dediğimde “verilebilecek bilgi bu yöndedir” demekten öteye gidememiştir.
5- Daha sonraki süreçte televizyonun kutusunda yaptığım incelemede altta orijinal bant olmasına rağmen üstte orijinal bandın üzerine bir bant daha çekildiğini gördüm. Konuyla ilgili resimler çekerek Vestel Müşteri hizmetlerine “Söz konusu personelin Vestel ürünleri konusunda uzman olduğu düşünüldüğünde bu cihazın kurulumundan önce orijinal bandının, daha önce açılıp açılmadığını ve sonraki süreçte ise orijinal ambalajlarının cihazda olup olmadığını anlaması gerekir. Sonuçta firmanızın yetkili servis personeli ise yaşadığı süreçlerden tecrübe sahibi olması gerekli olduğunu düşünüyorum. Yetkili servis personelinizin bu durumun farkında olmaması demek ben Vestel ürünlerini tanımıyorum ile eşdeğerdir! Kendi hizmet verdiği ürünü tanımayan bir yetkili servis olamayacağı için bu konuda tarafıma hiçbir bilgi verilmedi!”
Şayet verseydi ben bu kurulum işlemini kesinlikle yaptırmayarak, ürünün direkt iadesini yapacaktım.”
Acaba bunun sebebi sırf kurulum ücreti alabilmek için bu küçük, ama büyük önem arz eden bilgiyi ticari kaygı sebebiyle saklamış olabilir mi?
6- 10.03.2023 tarihinde 14.01 de 0236 999 16 85 numarasından isminin Dilek olduğunu beyan eden hanımefendi ulaşarak durum hakkında fabrikada bir çok yetkili ile görüşüldüğü, ancak Erdi bey isminin ağırlıklı olduğu görüşmelere istinaden 166 dakikanın fabrika da test amaçlı kullanım süresi olduğunu söylemiştir. Diyelim ki dedikleri gibi, bu husus nerede yazmakta? Pilleri yutmayınız diyecek kadar çocukların anlayacağı seviyede ve açık bir şekilde yazılan Kullanım Kılavuzu çıkartan Vestel, bu hususu yazdıysa ben niye göremiyorum! Mega Vestel Fabrikasında cihaz üretiliyor, test ediliyor ve sonrasında kullanım süresini sıfırlama yapacak bir bilgiye sahip Mühendis veya teknik imkan yok mu? Yok ise Allah rızası için ben yapayım bir yazılımcı olarak!
Bu süreç boyunca yaşadığım hususları, tüm bilgi ve belgelere rağmen bilinçli bir tüketici olarak benim başıma bunlar geliyorsa, başkalarının başına gelmemesi için güncellemeye devam edeceğim.
Bilinçli tüketicilerin yapması gerektiği gibi bende televizyon almadan önce, aldıktan sonra nelere dikkat etmem gerektiği hususunda araştırmalara giriştim.
Sayın Adem Bey’in ve forumdaki diğer kullanıcıların değerli bilgileri sayesinde Televizyon konusunda günlerce videolar izleyerek, sitedeki paylaşımları okuyarak gerekli notlarımı almıştım.
Konu oldukça uzun olduğu için akıcı olması amacıyla TEKNOSA ve VESTEL süreçlerini ayrı konularda anlatmaya çalışacağım.
Not: Tüm süreçlerin video ve görsel kayıtları da mevcuttur.
Bu yazımda VESTEL sürecinden bahsedeceğim.
06.03.2023 tarihinde Trendyol.com üzerinden “Vestel 65Q9900 Televizyonu” Satıcısı: Teknosa olacak şekilde sipariş ettim.
07.03.2022 tarihinde Aras Kargo tarafından 13.58’de tarafından tarafıma teslim edildi. Aynı gün 16.45’de Balıkesir/Edremit Vestel Yetkili servisi tarafından kuruluma gelindi. Biri randevusunu iptal ettiği için onun yerine beni aldılar, yoksa bu ne hız demeyin.

1- Usta ve çırak olarak iki kişi geldiler. Benim ilk şoku yaşamam bilgisayar alanında teknik servis tecrübesi olan biri olarak “Kendi kullanım kılavuzunda, temizlikte bile yumuşak bez kullanın, ekranın yüksek duyarlı vb. uyarılar bulunmasına rağmen” Vestel firmasının yetki verdiği ve bu alanda uzman olarak nitelendirdiği ve bu konuda eğitim aldıkları düşünülünce profesyonel bir yaklaşım beklersiniz! Ama öyle mi oldu? Kutudan çıkardığı ürünün ekranı kutuya bakacak şekilde hiçbir koruma koymadan kutunun üzerine koyması ile benim nutkum tutuldu resmen. Öyle koyma altına yumuşak örtü serelim demeye fırsatım bile olmadı. Kutu üzerindeyken ayaklık montajı yaparken sağa ve sola döndürmesi de işin biz yaptık, ediyoruz (siz anladınız!) - Bu süreçlerin video kaydı da bulunmaktadır. Sonradan ışıkla detaylı kontrol ettiğimde ise çizikler oluştuğunu tespit ettim.
2- Kurulum yapıldı, en sonunda imza öncesi iki hususu kontrol etmek istediğimi söyledim. Daha önce den Mi Box a kurduğum Adem Beyin Panel Test yazılımını çalıştırdım, herhangi bir anormallikle karşılaşmadım bu süreçte.
3- Kullanım süresinin kontrol edilmesini istedim, servis ilgili kısmı açtığında ben kısa bir şok yaşadım. Kullanım süresi 166 dakika yazıyordu! Servise soruyorum bu nasıl olabilir diye hiçbir fikri yok! Normalde olmaması gerekiyor diyor. Buradaki bayilerden almış olsaydınız, alır değiştirirdik bayiler üzerinden ifadesi kullandı. Kullanım süresinin servis formuna girilmesini talep ettim. Ürünü Trendyol üzerinden Teknosa satıcısından ORİJİNAL, SIFIR, KAPALI KUTU olarak aldığımdan, teknosa çağrı merkezini aradığımda yetkili servisin rapor tutması gerektiği beyanını verdi.
4- Yetkili servis ise ilk başta “Bak iade vereceksiniz imzalamayın, ben iade edilecek diye bilgisi gireyim aksi halde imzalarsanız garanti başlar ve iade edemezsiniz bilgisi verdi” sonrasında ise imzalamamı istedi, ancak ben bu söylemlerden dolayı Teknosa dan net bilgi alana kadar imzalamayacağımı söyledim. Oda “ben senin için bekliyorum aslında imzalayıp imzalamamanın bir önemi olmadığını” söyleyince bende o halde imzalamayacağımı beyan ettiğimde ise tamam diyerek kalkıp gitti! Ertesi gün 08.03.2023 tarihinde Vestel WhatsApp müşteri destek numarası ile yazıştığımda ise garantinin 08.03.2023 tarihinde başlatıldığı bilgisini vermiştir. Bende yetkili servis kafasına göre garantiyi başlatabiliyor mu dediğimde ise “kurulum yapıldığı anda garanti başlar” demiştir. O halde servis formunu son kullanıcının imzalamasının mantığı nedir diye sorduğumda “pandemi dönemi nedeniyle imza atılmıyor denmiştir.” Hijyen nedeniyle İmza atılmıyor ise dijital kod denilen bir olay mevcut, oda yapılmadı dediğimde “verilebilecek bilgi bu yöndedir” demekten öteye gidememiştir.
5- Daha sonraki süreçte televizyonun kutusunda yaptığım incelemede altta orijinal bant olmasına rağmen üstte orijinal bandın üzerine bir bant daha çekildiğini gördüm. Konuyla ilgili resimler çekerek Vestel Müşteri hizmetlerine “Söz konusu personelin Vestel ürünleri konusunda uzman olduğu düşünüldüğünde bu cihazın kurulumundan önce orijinal bandının, daha önce açılıp açılmadığını ve sonraki süreçte ise orijinal ambalajlarının cihazda olup olmadığını anlaması gerekir. Sonuçta firmanızın yetkili servis personeli ise yaşadığı süreçlerden tecrübe sahibi olması gerekli olduğunu düşünüyorum. Yetkili servis personelinizin bu durumun farkında olmaması demek ben Vestel ürünlerini tanımıyorum ile eşdeğerdir! Kendi hizmet verdiği ürünü tanımayan bir yetkili servis olamayacağı için bu konuda tarafıma hiçbir bilgi verilmedi!”
Şayet verseydi ben bu kurulum işlemini kesinlikle yaptırmayarak, ürünün direkt iadesini yapacaktım.”
Acaba bunun sebebi sırf kurulum ücreti alabilmek için bu küçük, ama büyük önem arz eden bilgiyi ticari kaygı sebebiyle saklamış olabilir mi?
6- 10.03.2023 tarihinde 14.01 de 0236 999 16 85 numarasından isminin Dilek olduğunu beyan eden hanımefendi ulaşarak durum hakkında fabrikada bir çok yetkili ile görüşüldüğü, ancak Erdi bey isminin ağırlıklı olduğu görüşmelere istinaden 166 dakikanın fabrika da test amaçlı kullanım süresi olduğunu söylemiştir. Diyelim ki dedikleri gibi, bu husus nerede yazmakta? Pilleri yutmayınız diyecek kadar çocukların anlayacağı seviyede ve açık bir şekilde yazılan Kullanım Kılavuzu çıkartan Vestel, bu hususu yazdıysa ben niye göremiyorum! Mega Vestel Fabrikasında cihaz üretiliyor, test ediliyor ve sonrasında kullanım süresini sıfırlama yapacak bir bilgiye sahip Mühendis veya teknik imkan yok mu? Yok ise Allah rızası için ben yapayım bir yazılımcı olarak!
Bu süreç boyunca yaşadığım hususları, tüm bilgi ve belgelere rağmen bilinçli bir tüketici olarak benim başıma bunlar geliyorsa, başkalarının başına gelmemesi için güncellemeye devam edeceğim.