Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Vestel Venüs v7 cep telefonu parça tedarik etmiyorlar

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

cemerturk

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
3 Eki 2023
Mesajlar
3
Yerli ve milli diyerek Vestel markasını tercih ettik. Ama pişman olduk. Vestel Venüs V7 model telefonum kapandı, yetkili servise gönderdim. Ana kart ve batarya arızası dediler. Yapılsın neyse öderim dedim. Parça tedarik edemediklerini söylediler. 2020 mayıs ayında aldığım telefon 2022 mayısında garantisi bittiği için bir şey yapamayacaklarını söylediler. 5 yıl yasal olarak parça bulundurmak zorundasınız dedim. Hayır dediler, sizin telefonun batarya ve anakartı 1010 TL. ( yapın dediğim halde ) 2020 de 1099 TL'ye almışsınız 1010 TL. Yi düşelim 89 TL iade yapalım dediler. 1010 TL yi kullanmadıkları parçaların yerine güncel fiyattan hesaplıyor akıl alır gibi değil, ama telefonun değeri 3 sene önceki aldığım fiyattan hesaplanıyor. Bir daha Vestel markası asla almam. Bizim bundan başka yapabilecek bir şeyimiz yok dediler. Nereden bakarsanız şaka gibi tedarik edilemeyen parçalara yapılmış gibi para kesiliyor. Koskoca firma insanları ortada bıraktı ve kanunun tüketiciyi tam koruyamadığı kanısındayım. Yenisi veya üst modelle değiştirilmesini talep ediyor mağduriyetimin giderilmesini talep ediyorum. Sizleri severek ve ilgiyle takip ediyoruz. Sizin öncülüğünüzde Vestel Venüs cep telefonu mağdurları nefes alacaktır. İyi çalışmalar diliyorum
 
Bu tarz ürünler hazır kalıp olarak geliyor, burada parça birleştiriliyor. Sipariş verirken de atıyorum 10000 tane anakart 12000 tane ekran diyor. Elindeki 2000 tane ekran bitince ne yapacağını şaşırıyorlar.

Cep telefonu için belirtilmiş kullanım ömrü 5 yıl ise, 5 yıl boyunca parça tedariği yükümlülüğü vardır. Bunu Venüse bakan birim bilmese de Vestel bal gibi biliyor. Bu bir yasal zorunluluk. Bir çözüm bulmak zorundalar. Bu çözüm de çocuğa harçlık verir gibi para teklif etmek değil, işe yarar bir çözüm olmalı.
 
Bu tarz ürünler hazır kalıp olarak geliyor, burada parça birleştiriliyor. Sipariş verirken de atıyorum 10000 tane anakart 12000 tane ekran diyor. Elindeki 2000 tane ekran bitince ne yapacağını şaşırıyorlar.

Cep telefonu için belirtilmiş kullanım ömrü 5 yıl ise, 5 yıl boyunca parça tedariği yükümlülüğü vardır. Bunu Venüse bakan birim bilmese de Vestel bal gibi biliyor. Bu bir yasal zorunluluk. Bir çözüm bulmak zorundalar. Bu çözüm de çocuğa harçlık verir gibi para teklif etmek değil, işe yarar bir çözüm olmalı.

hocam ne yapmalıyım, nasıl bir yol izleyeyim?
 
hocam firmanın destek birimine mail atın ve ürünün üst modeli ile değişimini isteyin. Zira cep telefonu kullanım ömrü 5 sene ve 5 sene içinde parça bulındurmak zorundalar siz maile bunları bilgi amaçlı yazın yasayı bildiğinizi görsünler kanunen parça tedarik edemiyorlarsa ayıpsız misli ile değişim yapacaklar. Yine yok derlerse hakem heyetine bu yönde başvuru oluşturun oradan ayıpsız misli ile değişim isteyin muhakkak sonuçlanacaktır. Yine kafanıza takılan birşey olursa muhakkak yazın.
 
6502 Sayılı TKHK da Satış Sonrası Hizmetler Başlığı altındaki 58 inci maddeyi lütfen okuyun hatta buraya da ekleyeyim.

Satış sonrası hizmetler
MADDE 58- (1) Üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar içinBakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerinisağlamak zorundadır.
MADDE 58- (6) İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi hâlinde bakım ve onarım hizmetlerinin sunulmasından garanti süresi boyunca satıcı, üretici ve yeni ithalatçı müteselsilen sorumludur. Garanti süresi geçtikten sonra ise kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini üretici veya yeni ithalatçı sunmak zorundadır.


Henüz kullanım ömrü dolmamış olan bu ürünün, firma tarafından ytedek parça tedarik edilememesi nedeniyle ürün kullanılmaz hale gelmiştir yani bu koşullarda ürün artık tüketici bakımından AYIPLI MAL niteliği kazanmıştır dolayısı ile burada seçimlik haklarınızdan size uygun olanı talep etmenizde sakınca yoktur ancak karşı taraf siz bu şekilde başvurdunuz diye size ''Tabi efendimn, hemen efendim'' demeyecek ve direnç gösterecektir bu konuda hazırlıklı olmanızı öneririm.

Öncelikle bu ürünü onaramadıkları ve yedek parçalarının artık olmadığına dair mutlaka firma tarafındna size belirtilmiş bu bilginin YAZILı şekilde elinizde olmasını sağlayın. (Delil niteliğinde buna ihtiyacınız var)

Sonrasınra ise bu işin iki aşamalı ilerlemesi gerektiğini de size hatırlatmak isterim. Öncelikle siz bana göre ÜCRET İADESİ talebinde bulunmalı, sonrasında ise hakem heyeti sizi haklı bulduğunda bu kararı alıp tüketici mahkemesine gidip bu sefer de Kıymet Takdiri için yenidenbaşvurup güncel fiyat belirlenmesi adına bilirkişi talep etmelisiniz.

Daha önce birkaç kere bu örneği vermiştim yine yazayım.

Philips televizyonu 4600TL ye satın alan bir dostumuza bu yöntem ile 13.500tl güncel belirlenmiş ücret iadesi aldırdığımızı yeri gelmişken yazayım.

Yolunuz uzun olsa da vazgeçmemenizi öneririm.

komisyonumuzun bu yönde tüketici lehine yazdığı kararlar olduğunu da yine buraya not düşeyim :ok
 
Hatta aklıma gelmişken Vestel efendinin zamanında bana da yaptığı bu ''Yedek parça yok'' hikayesi ve hakem heyetine yolladıkları savunmalarında beni ''eski servis'' olmam nedeniyle üstü kapalı DOLANDIRICI diye tanımlamaları çerçevesinde bu rezilliklerini de ifşa edeyim sosyal mecrada. Benim telefonum garantiliydi, o nalet Venüs 4,5 hesap makinelerini bize cep telefonu diye satmışlardı utanmadan. Garantili ürünün anakartı arızalıydı ve yedek parça yok diye bana ücretli değişim önermişlerdi.

520 liraya satılan sıfır Venüs V3 için benden 500tl ücret istemişti utanmaz arlanmazlar.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
İnstagram için hazırlamıştım, sonuna yaklaşmışken YİNE elektrik kesintisi, git gel git gel, sapıttı pc.
çıkış formatı değişmiş, 9:16 çekimi 16:9 çıkartmış. İnstaya ekledim çok berbar görüntü ben de sildim.
Bugün yeniden editleyip 9:16 çıkış yapıp instaya ekleyeceğim.
Vestel efendinin rezilliğini Youtube da sadece 3-5 bin kişi değil instada 50-100 bin kişi görsün.
 
İnstagram için hazırlamıştım, sonuna yaklaşmışken YİNE elektrik kesintisi, git gel git gel, sapıttı pc.
çıkış formatı değişmiş, 9:16 çekimi 16:9 çıkartmış. İnstaya ekledim çok berbar görüntü ben de sildim.
Bugün yeniden editleyip 9:16 çıkış yapıp instaya ekleyeceğim.
Vestel efendinin rezilliğini Youtube da sadece 3-5 bin kişi değil instada 50-100 bin kişi görsün.
Hakikaten sefil ve rezil bir firma ?
 
hocam firmanın destek birimine mail atın ve ürünün üst modeli ile değişimini isteyin. Zira cep telefonu kullanım ömrü 5 sene ve 5 sene içinde parça bulındurmak zorundalar siz maile bunları bilgi amaçlı yazın yasayı bildiğinizi görsünler kanunen parça tedarik edemiyorlarsa ayıpsız misli ile değişim yapacaklar. Yine yok derlerse hakem heyetine bu yönde başvuru oluşturun oradan ayıpsız misli ile değişim isteyin muhakkak sonuçlanacaktır. Yine kafanıza takılan birşey olursa muhakkak yazın.
Merhabalar, ilginiz ve alakanız için tekrar teşekkür ederim, değerli vakitlerinizi bizlere ayırıyorsunuz çare oluyorsunuz. Adem Bey'in videosuyla Vestel Venüs.e tekrar mail attım. Bu sefer süreç değiştiğini kesinti yapmadan 3 sene önceki fatura bedeli olan 1099 tl.yi göndereceklerini söylediler ve dün hesaba 1099 tl geçti. ( Allah sizlerden razı olsun ) Aslında tedarik edemedikleri parçadan sebep yenisini veya bir üst versiyonu vermek zorundaydılar ama üretim durduğunu söylediklerinden önce parayı alayım sonra tekrar bakarız diye düşündüm. Sizce Tüketici Hakem Heyetine başvurmalı mıyım? Nasıl bir aksiyon almalıyım? Bu fatura bedelini göndermeleri kusurlu olduklarını kabul ettikleri anlamına gelir diye düşünüyorum. Buradan hareketle güncel fiyatlama veya telefon talep edebilir miyim? Zira 1099 tl.ye artık telefon alınmıyor. Bilgilendirme yaparsanız çok memnun olurum.
 

Ekli dosyalar

Merhabalar, ilginiz ve alakanız için tekrar teşekkür ederim, değerli vakitlerinizi bizlere ayırıyorsunuz çare oluyorsunuz. Adem Bey'in videosuyla Vestel Venüs.e tekrar mail attım. Bu sefer süreç değiştiğini kesinti yapmadan 3 sene önceki fatura bedeli olan 1099 tl.yi göndereceklerini söylediler ve dün hesaba 1099 tl geçti. ( Allah sizlerden razı olsun ) Aslında tedarik edemedikleri parçadan sebep yenisini veya bir üst versiyonu vermek zorundaydılar ama üretim durduğunu söylediklerinden önce parayı alayım sonra tekrar bakarız diye düşündüm. Sizce Tüketici Hakem Heyetine başvurmalı mıyım? Nasıl bir aksiyon almalıyım? Bu fatura bedelini göndermeleri kusurlu olduklarını kabul ettikleri anlamına gelir diye düşünüyorum. Buradan hareketle güncel fiyatlama veya telefon talep edebilir miyim? Zira 1099 tl.ye artık telefon alınmıyor. Bilgilendirme yaparsanız çok memnun olurum.
Yönetmelik gereği seçimlik haklarınızdan sadece birisini kullanabilirisniz. Parayı iade almayı kabul ederek siz seçimlik haklarınızdan sözleşmeden dönme ve bedel iadesi kısmını seçip kullanmış oluyorsunuz.

Parayı kabul etmediğinizi, eşdeğer oranda ürün talep ettiğinizi belirtir bir yazı yollasaydınız kendilerine, bu kadar kolay işin içinden kurtulamazlardı,
Siz THH ye gider, öncelikle malın ayıpsız misli ile değişimini talep ederdiniz, sizin lehinize çıkan kararla da TM ye gider ve Kıymet Takdiri için dava açardınız, Sizin telefonun eşdeğer özeliklerinde bir ürünün bugünkü bedeli takdir edilir ve para ödemenizi o değerde alırdınız veya firma sizi ikna etmek için ''Telefon üretimimiz yok fakat televizyon verelim'' derlerdi belki bilemiyorum.

Her şekilde sevgili @evrenatabek dostumuzun belirttiği üzere kendi işinizi çok zorlaştırdınız zira sizin şikayetinize istinaden karşı taraftan savunma isteyecekler ve karşı taraf haklı olarak sizin seçimlik haklarınızı kullandığınızı bu nedenle dosyanın usulden reddedilmesi gerektiğini belirtecek sonra da esasa ilişkin itirazlarını sıralayacaklar vs.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri