Merhaba Yasadigim sorun anlatmak istiyorum kusura bakmayin uygun baslik bulamadim Basimdan bir olay gecti anlatmak istiyorum desteklerinizi
18 06 2022 tarihinden xxx firma aldigim Corsair h170i capaelix serisi 420 mm islemci sogutucu 2023 ün 3.ünce ayin pompa arizasi sikayetiyle xxxx firmanin teknik servisine yolladim 1 hafta sonra teknik servisten mail geldi gelen mailinde pompa arizasi oldugunu ürünün stok ta olmamasi sebebiyle degisim yapilmayacakltir diye mail aldim akbinde ücret iadesi uygundur aldiginiz firmaya para iadesi yapilacaktir diye soylendi bende en basta kabul ettim sonra vazgectim diye mail ( bu arada para iadesi almadim ) iade yi iptal ettim bende onlü arkali kimlik fotokopisi istende bende firmaya yolladim Tabiii firma bu arada ürünü yurtdisindan tedarik edemeyecekleri konteryn ve nakliye fiyatin astarini yüzü gectigini beyan etti. Bu arada ürünü aynisin xxx koklü firmalarda satisi devam etmekteydi bunu firmaya ekran görüntüleri alarak attim siz piyasada yok diyorsunuz ama piyasa da halen mevcut dedim attiklari mailde kesinlikle ellerinde olmadigini piyasada bulunmadigini israrla beyan ediyor Bu arada teknik servisi görüstügümde teknik servisleri calişanlarin Agir hakaretlerine ugradim. Asagi yukari 10 gün beni aradiklarinda sogutucuyu tamir ettiklerini ayni marka ama 240 mm sogutucunu kontrol ünitesi takarak calistigin 2 gün test etmek istedikleri soylediler bende tamam deyip haftasonu olmasiyla sali günün sogutucu adresime ulasip montajini yapip kullanmaya devam ettim Takriben 15 gün sonra yine pompa hatasi verip calismamaya basladi Bende teknik servise mail atip ürünün tekrardan ayni hataya gectigini belirtim Bunlarda bize yollayin yineden bakalim dediler Ben size gondermeyip Corsair nin hollanda bulunan ana merkezine yollayip degisim saglarim dedim ayni gün icerisinde corsair ticket acip gerekli evraklari yükleyip faturasini teknik ariziyla beraber 5 Gün sonra donüs yapip hollandaya yollamak üzeri bilet yolladilari gerekli evraklari doldurup kutusunu ambalajip gonderdim Ürün hollanda ya ulastiktan sonra CORSAİR dan mail aldim kontrolcünü kendi orjinal kontrolcü olmadigini gereksiz yere mudahale edip kurcalandiginiz ve de garanti disi birakildigini belirten mail aldim Ürün 4 gün icinde elime ulastim Bende akibinde tüketici hakem heyetine gerekli evraklari basvuru yaptim 5 veya 6 ay sonra tüketici hakem kararini Agustos ayinin 3 ünden karari cikmistir kararda soyle BU Arada firmayla anlasmak amacilya gittigimde firmanin kapisinda iceri almadim Resmen kovuldum Cikan karari bekledikleri cikacak karara göre davranacaklari ifade ettiler TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE KARARİNA İTİRAF EDİP istanbul 13 hukuk mahkemesine icranin durdurlmasi ve ya cikan kararin uygun olmadigini maddi manevi tazminat davasi acabilir ibrasine uygun olmamasin Sikayet olunmus benim adima NE YAPABİLİRİM ? yardimci olurmusunuz ? simdiden tesekkür ederim
(1)Hizmetin ayıplı ifa edildigi durumlarda tüketici, hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya
çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözlesmeden dönme haklarından
birini saglayıcıya karsı kullanmakta serbesttir. Saglayıcı tüketicinin tercih ettigi bu talebi yerine
getirmekle yükümlüdür. Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar saglayıcı
tarafından karsılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte TBK hükümleri uyarınca tazminat
da talep edebilir. denildiginden , tüketicinin alınan fazla ücretin iadesi talebinin kabulü gerekmistir........
.... Tüketicinin talebi dogrultusunda BOGAZIÇI BILGISAYAR TICARET VE SANAYI ANONIM SIRKETI
tarafından 3699,01 TL degerindeki ürünün DEGISIMINE ......" denilerek söz konusu karar tesis
edilmistir. Ancak is bu karar hukuka aykırı olup kabul edilmesi mümkün degildir.
2-) Her seyden önce müvekkil sirket defalarca davalı tarafa bu hususta geri
dönüsler yaptıgı gibi Fatih Kaymakamlıgı Ilçe Tüketici Hakem Heyeti Baskanlıgı'na göndermis oldugu
savunma yazılarında da davalı tarafla ilgilenildigi, iyi niyetle çözüm üretmeye çalısıldıgı, davalı tarafın
sürekli karar degistirdigi, yasal mevzuata uygun olarak davranıldıgı bildirilmistir.
18 06 2022 tarihinden xxx firma aldigim Corsair h170i capaelix serisi 420 mm islemci sogutucu 2023 ün 3.ünce ayin pompa arizasi sikayetiyle xxxx firmanin teknik servisine yolladim 1 hafta sonra teknik servisten mail geldi gelen mailinde pompa arizasi oldugunu ürünün stok ta olmamasi sebebiyle degisim yapilmayacakltir diye mail aldim akbinde ücret iadesi uygundur aldiginiz firmaya para iadesi yapilacaktir diye soylendi bende en basta kabul ettim sonra vazgectim diye mail ( bu arada para iadesi almadim ) iade yi iptal ettim bende onlü arkali kimlik fotokopisi istende bende firmaya yolladim Tabiii firma bu arada ürünü yurtdisindan tedarik edemeyecekleri konteryn ve nakliye fiyatin astarini yüzü gectigini beyan etti. Bu arada ürünü aynisin xxx koklü firmalarda satisi devam etmekteydi bunu firmaya ekran görüntüleri alarak attim siz piyasada yok diyorsunuz ama piyasa da halen mevcut dedim attiklari mailde kesinlikle ellerinde olmadigini piyasada bulunmadigini israrla beyan ediyor Bu arada teknik servisi görüstügümde teknik servisleri calişanlarin Agir hakaretlerine ugradim. Asagi yukari 10 gün beni aradiklarinda sogutucuyu tamir ettiklerini ayni marka ama 240 mm sogutucunu kontrol ünitesi takarak calistigin 2 gün test etmek istedikleri soylediler bende tamam deyip haftasonu olmasiyla sali günün sogutucu adresime ulasip montajini yapip kullanmaya devam ettim Takriben 15 gün sonra yine pompa hatasi verip calismamaya basladi Bende teknik servise mail atip ürünün tekrardan ayni hataya gectigini belirtim Bunlarda bize yollayin yineden bakalim dediler Ben size gondermeyip Corsair nin hollanda bulunan ana merkezine yollayip degisim saglarim dedim ayni gün icerisinde corsair ticket acip gerekli evraklari yükleyip faturasini teknik ariziyla beraber 5 Gün sonra donüs yapip hollandaya yollamak üzeri bilet yolladilari gerekli evraklari doldurup kutusunu ambalajip gonderdim Ürün hollanda ya ulastiktan sonra CORSAİR dan mail aldim kontrolcünü kendi orjinal kontrolcü olmadigini gereksiz yere mudahale edip kurcalandiginiz ve de garanti disi birakildigini belirten mail aldim Ürün 4 gün icinde elime ulastim Bende akibinde tüketici hakem heyetine gerekli evraklari basvuru yaptim 5 veya 6 ay sonra tüketici hakem kararini Agustos ayinin 3 ünden karari cikmistir kararda soyle BU Arada firmayla anlasmak amacilya gittigimde firmanin kapisinda iceri almadim Resmen kovuldum Cikan karari bekledikleri cikacak karara göre davranacaklari ifade ettiler TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE KARARİNA İTİRAF EDİP istanbul 13 hukuk mahkemesine icranin durdurlmasi ve ya cikan kararin uygun olmadigini maddi manevi tazminat davasi acabilir ibrasine uygun olmamasin Sikayet olunmus benim adima NE YAPABİLİRİM ? yardimci olurmusunuz ? simdiden tesekkür ederim
(1)Hizmetin ayıplı ifa edildigi durumlarda tüketici, hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya
çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözlesmeden dönme haklarından
birini saglayıcıya karsı kullanmakta serbesttir. Saglayıcı tüketicinin tercih ettigi bu talebi yerine
getirmekle yükümlüdür. Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar saglayıcı
tarafından karsılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte TBK hükümleri uyarınca tazminat
da talep edebilir. denildiginden , tüketicinin alınan fazla ücretin iadesi talebinin kabulü gerekmistir........
.... Tüketicinin talebi dogrultusunda BOGAZIÇI BILGISAYAR TICARET VE SANAYI ANONIM SIRKETI
tarafından 3699,01 TL degerindeki ürünün DEGISIMINE ......" denilerek söz konusu karar tesis
edilmistir. Ancak is bu karar hukuka aykırı olup kabul edilmesi mümkün degildir.
2-) Her seyden önce müvekkil sirket defalarca davalı tarafa bu hususta geri
dönüsler yaptıgı gibi Fatih Kaymakamlıgı Ilçe Tüketici Hakem Heyeti Baskanlıgı'na göndermis oldugu
savunma yazılarında da davalı tarafla ilgilenildigi, iyi niyetle çözüm üretmeye çalısıldıgı, davalı tarafın
sürekli karar degistirdigi, yasal mevzuata uygun olarak davranıldıgı bildirilmistir.