Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Yenilenmiş Beyaz Eşya

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

yasinnahmettd

Meraklı
Meraklı
Katılım
14 Tem 2024
Mesajlar
32
Bir mobilya mağazası samsungun yenilenmiş beyaz eşyalarını satıyordu. Kompresör, anakart gibi parçalarında arıza çıkan 1 2 haftalık ürünlerin parçalarını orijinalleriyle değiştirip tekrar satışa sunuyorlar. Samsung garanti kapsamından çıkıyor satıcı kendisi 1 yıl garanti veriyor. Ancak fiyatlarda %50'den fazla bir azalma oluyor. Sizce bu ürünleri almak mantıklı mı sonuçta değişen parçalar orijinalleriyle değişiyor
 
Bir mobilya mağazası samsungun yenilenmiş beyaz eşyalarını satıyordu. Kompresör, anakart gibi parçalarında arıza çıkan 1 2 haftalık ürünlerin parçalarını orijinalleriyle değiştirip tekrar satışa sunuyorlar. Samsung garanti kapsamından çıkıyor satıcı kendisi 1 yıl garanti veriyor. Ancak fiyatlarda %50'den fazla bir azalma oluyor. Sizce bu ürünleri almak mantıklı mı sonuçta değişen parçalar orijinalleriyle değişiyor

Değişen parçanın orijinal olduğunu nereden biliyoruz, eğer ürünlerde arıza çıktıysa ve 1-2 haftalıksa neden garanti kapsamında yapılmamış? %50 gibi fiyata vermek de hiç akıl işi değil. Şüphelendirici...

Bir zamanlar İzmir'de de Defolu Beyaz Eşya mağazası vardı, genelde kozmetik sorunları olan nakliye sırasında başına bir şey gelmiş cihazlar satılıyordu ve ÜRETİCİ tarafından garanti veriliyordu. Fakat satıcının 1 yıl verdiği garanti de söylediği şeyler de ne kadar güvenilir diye sorgulamak lazım.
 
Değişen parçanın orijinal olduğunu nereden biliyoruz, eğer ürünlerde arıza çıktıysa ve 1-2 haftalıksa neden garanti kapsamında yapılmamış? %50 gibi fiyata vermek de hiç akıl işi değil. Şüphelendirici...

Bir zamanlar İzmir'de de Defolu Beyaz Eşya mağazası vardı, genelde kozmetik sorunları olan nakliye sırasında başına bir şey gelmiş cihazlar satılıyordu ve ÜRETİCİ tarafından garanti veriliyordu. Fakat satıcının 1 yıl verdiği garanti de söylediği şeyler de ne kadar güvenilir diye sorgulamak lazım.
1-2 haftalık olduğu için garanti kapsamında direkt sıfır ürün veriliyor sanırım ürünü tamir ettirmek yerine. O kalan ürünleri de samsung sıfır motor takıp ihale ile bu tarz yerlere satıyorlarmış. Ben daha çok orijinallğinden şüphe ettiğimden değil de genelde bir kere servise giden ürün sürekli servise gitmeye başlıyor. yani fiyatı çok cezbedici, internetten 63.000 tl tutan ürünler orada 37.000 tl'ye geliyor
 
Valla ürünlerin hangi işlemden geçtiğini bilmeden almamak lazım. 12 haftalık dolapta motor arızalı okey değişti peki yerine takılan aynı segment motor mu ? basılan gaz aynı gaz miktarı mı ? belki uyduruk kaydırık motor takılmış dandik gaz basılmış gramajı azdır iyi soğutmayacak devamlı arıza moduna girecek ? anakart belki sorunludur tamirlidir değişen parçası yüzünden sapıtmıştır ? sallıyorum motor kalkışını kafasına göre yapıyordur ? yani bütün bunlar büyük risk. Aldıktan sonra 1 hafta kullanırsınız sonra 1 senelik garantide mal gider gelmez tamir ettik derler etmezler vs. vs. sürünürsünüz. Buzdolabı işte çamaşır makinesi gibi şeylerde böyle riske girilmemesi lazım. Ha bulaşık makinesi fırın bunlar okey bozuk olabilir yenisi alınmadan da bir süre idare edilebilirken çamaşır ve özellikle buzdolabı çok sıkıntı.
 
Valla ürünlerin hangi işlemden geçtiğini bilmeden almamak lazım. 12 haftalık dolapta motor arızalı okey değişti peki yerine takılan aynı segment motor mu ? basılan gaz aynı gaz miktarı mı ? belki uyduruk kaydırık motor takılmış dandik gaz basılmış gramajı azdır iyi soğutmayacak devamlı arıza moduna girecek ? anakart belki sorunludur tamirlidir değişen parçası yüzünden sapıtmıştır ? sallıyorum motor kalkışını kafasına göre yapıyordur ? yani bütün bunlar büyük risk. Aldıktan sonra 1 hafta kullanırsınız sonra 1 senelik garantide mal gider gelmez tamir ettik derler etmezler vs. vs. sürünürsünüz. Buzdolabı işte çamaşır makinesi gibi şeylerde böyle riske girilmemesi lazım. Ha bulaşık makinesi fırın bunlar okey bozuk olabilir yenisi alınmadan da bir süre idare edilebilirken çamaşır ve özellikle buzdolabı çok sıkıntı.
Söylenilen parçaları tamamen aynı orijinal parçalar ile değiştirdikleri. Anladığım kadarıyla da parçaları değiştiren samsungun kendisi, Değiştikten sonra ihale ile satıyor sanırım. Benimde çok içime sinmiyor aslında ama fiyatı çok cezbediyor, bu ekonomik durumda mantıklı geliyor ama sonra pişman olmakta var emin olamadım
 
Söylenilen parçaları tamamen aynı orijinal parçalar ile değiştirdikleri. Anladığım kadarıyla da parçaları değiştiren samsungun kendisi, Değiştikten sonra ihale ile satıyor sanırım. Benimde çok içime sinmiyor aslında ama fiyatı çok cezbediyor, bu ekonomik durumda mantıklı geliyor ama sonra pişman olmakta var emin olamadım
Mantıklı dediğiniz gibi ama bence bir model bazlı araştırma yapıp arızası neymiş neyi değişmiş görmek lazım. Servis raporu tutanağı varsa bakılabilir.
 
Parça değişimini, outlet, spotçu veya servis yapmıyor. Kendi Fabrikasında veya firmanın yetkilendirdiği fabrikada yapılıyor.
Faturada da yenilenmiş ürün olarak yazıyor.
Garantiside yasal olarak 1 yıl bunuda marka veriyor. Mağaza değil.
Servis, müşterinin ürününü değiştirdiğinde dükkanında çıkış yapması gerekir.
Mağazaların kar marjları düşük iken geri geleni tamir edeyim pazarlayım zarar edeceği durum. Oda fabrikaya iade etmek ister.
( çalıntı mallar hariç)
Sanki konu 2.elciler ile karıştırıyor gibi geldi. Eğer 2. el olarak satılıyor ise "yenilenmiş" yazısı yoksa garanti hükümleri olmaz zaten.
 
Son düzenleme:
Parça değişimini, outlet, spotçu veya servis yapmıyor. Kendi Fabrikasında veya firmanın yetkilendirdiği fabrikada yapılıyor.
Faturada da yenilenmiş ürün olarak yazıyor.
Garantiside yasal olarak 1 yıl bunuda marka veriyor. Mağaza değil.
Servis, müşterinin ürününü değiştirdiğinde dükkanında çıkış yapması gerekir.
Mağazaların kar marjları düşük iken geri geleni tamir edeyim pazarlayım zarar edeceği durum. Oda fabrikaya iade etmek ister.
( çalıntı mallar hariç)
Sanki konu 2.elciler ile karıştırıyor gibi geldi. Eğer 2. el olarak satılıyor ise "yenilenmiş" yazısı yoksa garanti hükümleri olmaz zaten.
Garantiyi samsungun kendisi vermiyor mağaza 1 yıl garanti verdiğini söyledi. Samsung garanti kapsamından çıkıyormuş. Kurulumu veya arıza durumundaki servisi de samsung değil mağazanın kendisi karşılıyor. Yenilenmiş ürün satıyor ancak sonuç olarak değişen parçasında arıza çıkana kadar müşterinin evinde de kullanılmış oluyor az bir süre de olsa
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri