Selamlar,
Dün sabah saatlerinde sıfır ürün olarak Bosch ASX09VW30N model 9000 BTU klimamın montajı yapıldı. Vakum yapacak mısınız sorusuna başlangıçta "Evet" yanıtı almama rağmen maalesef vakum yapılmadı.
Boru bağlantıları gerçekleştikten sonra özellikle vakum işleminin pas geçilmemesi için servis elemanlarının başında durdum ama maalesef bir anlık dalgınlığıma denk geldi ve benim müdahale etmeme fırsat kalmadan servis elemanı gaz vanasını açtı.
"Ne yapıyorsun hocam, vakum yapmadan gazı sisteme aktardın" dediğimde klasikleşen "Bunlarda aslında vakuma gerek yok, fabrikadan vakumlu geliyor" gibi ifadeler duydum.
O an kısa süreli bir tartışma yaşadık ve üzerinde vakum yapıldığına dair herhangi bir ibare YAZMAYAN servis kağıdını imzaladım. (Yani servisin elinde vakum yapıldığına dair benim onayladığım bir belge yok.)
Olaydan 2 3 saat sonra servisin ofisine gittim ve durumu anlattım. Servis şefi hatayı kabul ettiklerini, sistemdeki gazı tamamen boşaltacaklarını, uzun bir vakum işleminden sonra yeni gaz dolumu yapacaklarını söyledi ancak kabul etmedim.
Bu süreçten sonra nasıl ilerlemeliyim? Bosch müşteri hizmetlerinin tutumu benden yana mı olacak yoksa kendi yetkili servislerini mi koruyacaklar?
Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum, şimdiden teşekkürler.
SONUÇ
Biraz önce servis müdürü tarafından arandım. Hatamızı kabul ediyoruz, özür dileriz, personele gerekli yaptırımı yaptık dedi. Yarın gün içinde gelerek iç ünite - dış ünite - boru hattı sistemin tamamını sökerek yeni klima takacaklar. Kurulumu da başka bir ekibin yapacağı bilgisi verildi.
Bu olay, konuyu Bosch müşteri hizmetlerine taşıyacağımı, her mecrada şikayette bulunacağımı belirttikten sonra gerçekleşti. Servisin tutumunu beğendim açıkçası. Problemi tamamen servis ile kendi aramızda 24 saat içerisinde çözdük, Bosch müşteri hizmetlerinin dahil olmasına gerek kalmadı.
Destek olan herkese teşekkür ederim. Umarım hem tüketiciler hem de servisler bu konuda daha da bilinçlenir. En nihayetinde bu ürünler ithal ettiğimiz, enerji tüketimi noktasında ülke ekonomisine negatif etki yapan ürünler ve her şeyden önemlisi insan sağlığı söz konusu.
Dün sabah saatlerinde sıfır ürün olarak Bosch ASX09VW30N model 9000 BTU klimamın montajı yapıldı. Vakum yapacak mısınız sorusuna başlangıçta "Evet" yanıtı almama rağmen maalesef vakum yapılmadı.
Boru bağlantıları gerçekleştikten sonra özellikle vakum işleminin pas geçilmemesi için servis elemanlarının başında durdum ama maalesef bir anlık dalgınlığıma denk geldi ve benim müdahale etmeme fırsat kalmadan servis elemanı gaz vanasını açtı.
"Ne yapıyorsun hocam, vakum yapmadan gazı sisteme aktardın" dediğimde klasikleşen "Bunlarda aslında vakuma gerek yok, fabrikadan vakumlu geliyor" gibi ifadeler duydum.
O an kısa süreli bir tartışma yaşadık ve üzerinde vakum yapıldığına dair herhangi bir ibare YAZMAYAN servis kağıdını imzaladım. (Yani servisin elinde vakum yapıldığına dair benim onayladığım bir belge yok.)
Olaydan 2 3 saat sonra servisin ofisine gittim ve durumu anlattım. Servis şefi hatayı kabul ettiklerini, sistemdeki gazı tamamen boşaltacaklarını, uzun bir vakum işleminden sonra yeni gaz dolumu yapacaklarını söyledi ancak kabul etmedim.
Bu süreçten sonra nasıl ilerlemeliyim? Bosch müşteri hizmetlerinin tutumu benden yana mı olacak yoksa kendi yetkili servislerini mi koruyacaklar?
Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum, şimdiden teşekkürler.
SONUÇ
Biraz önce servis müdürü tarafından arandım. Hatamızı kabul ediyoruz, özür dileriz, personele gerekli yaptırımı yaptık dedi. Yarın gün içinde gelerek iç ünite - dış ünite - boru hattı sistemin tamamını sökerek yeni klima takacaklar. Kurulumu da başka bir ekibin yapacağı bilgisi verildi.
Bu olay, konuyu Bosch müşteri hizmetlerine taşıyacağımı, her mecrada şikayette bulunacağımı belirttikten sonra gerçekleşti. Servisin tutumunu beğendim açıkçası. Problemi tamamen servis ile kendi aramızda 24 saat içerisinde çözdük, Bosch müşteri hizmetlerinin dahil olmasına gerek kalmadı.
Destek olan herkese teşekkür ederim. Umarım hem tüketiciler hem de servisler bu konuda daha da bilinçlenir. En nihayetinde bu ürünler ithal ettiğimiz, enerji tüketimi noktasında ülke ekonomisine negatif etki yapan ürünler ve her şeyden önemlisi insan sağlığı söz konusu.
Son düzenleme: