Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Yine Bir Vakum Yapmama Rezilliği!

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

schlaincher

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Haz 2024
Mesajlar
13
Selamlar,

Dün sabah saatlerinde sıfır ürün olarak Bosch ASX09VW30N model 9000 BTU klimamın montajı yapıldı. Vakum yapacak mısınız sorusuna başlangıçta "Evet" yanıtı almama rağmen maalesef vakum yapılmadı.

Boru bağlantıları gerçekleştikten sonra özellikle vakum işleminin pas geçilmemesi için servis elemanlarının başında durdum ama maalesef bir anlık dalgınlığıma denk geldi ve benim müdahale etmeme fırsat kalmadan servis elemanı gaz vanasını açtı.

"Ne yapıyorsun hocam, vakum yapmadan gazı sisteme aktardın" dediğimde klasikleşen "Bunlarda aslında vakuma gerek yok, fabrikadan vakumlu geliyor" gibi ifadeler duydum.
O an kısa süreli bir tartışma yaşadık ve üzerinde vakum yapıldığına dair herhangi bir ibare YAZMAYAN servis kağıdını imzaladım. (Yani servisin elinde vakum yapıldığına dair benim onayladığım bir belge yok.)

Olaydan 2 3 saat sonra servisin ofisine gittim ve durumu anlattım. Servis şefi hatayı kabul ettiklerini, sistemdeki gazı tamamen boşaltacaklarını, uzun bir vakum işleminden sonra yeni gaz dolumu yapacaklarını söyledi ancak kabul etmedim.

Bu süreçten sonra nasıl ilerlemeliyim? Bosch müşteri hizmetlerinin tutumu benden yana mı olacak yoksa kendi yetkili servislerini mi koruyacaklar?

Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum, şimdiden teşekkürler.

SONUÇ
Biraz önce servis müdürü tarafından arandım. Hatamızı kabul ediyoruz, özür dileriz, personele gerekli yaptırımı yaptık dedi. Yarın gün içinde gelerek iç ünite - dış ünite - boru hattı sistemin tamamını sökerek yeni klima takacaklar. Kurulumu da başka bir ekibin yapacağı bilgisi verildi.

Bu olay, konuyu Bosch müşteri hizmetlerine taşıyacağımı, her mecrada şikayette bulunacağımı belirttikten sonra gerçekleşti. Servisin tutumunu beğendim açıkçası. Problemi tamamen servis ile kendi aramızda 24 saat içerisinde çözdük, Bosch müşteri hizmetlerinin dahil olmasına gerek kalmadı.

Destek olan herkese teşekkür ederim. Umarım hem tüketiciler hem de servisler bu konuda daha da bilinçlenir. En nihayetinde bu ürünler ithal ettiğimiz, enerji tüketimi noktasında ülke ekonomisine negatif etki yapan ürünler ve her şeyden önemlisi insan sağlığı söz konusu.
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun.
Bu konuları da yayınlamak lazım aslında.
Klima değiştiekten sonra servis müdürünün vs ismini öğrenme şansınız olursa, yeni klima takıldıktan sonra yaşadığınız süreci anlatan kısa bir videoyu çekip bana yollarsanız BOSCH için biz de teşekkür yayınlamaktan mutluluk duyarız.
Abi eğer servis sahibinin dediği gerçekleşirse ilk defa boru dahil full değişime rastlayacağız ilginç bir deneyim olacak.
 
Yağ kompresörün içinde tesisatta gezmiyor. Borularda sadece soğutucu akışkan dediğimiz GAZ geziyor. Kötü olarak nitelendirirsek eski sistemin gazını zaten vakum yaparken emip atıyoruz sistemden dışarıya. Buzdolapları da aynı mantık. Kompesörün içinde yağ olur dolabın içindeki kılcal tesisatta gaz dolaşır. Bazen kompesör arıza yapar sisteme yağ basar. O zamanda sistem temizliği yapılır saf asetonla. Yeni kompresör takılır vakumu yapılır pislik temizlenir gerekli gramajda gaz şarjı yapılır sistem çalışıtırılır.
Teşekkürler
Aslında arabalarda da benzer sistem var arabaya da gaza basacağımız zaman o cihaz önce vakum yapıyor sonra kaçak testi yapıyor sonra gaz basıyor
 
Son düzenleme:
Bu olay ile ilgili biraz kulağınıza su kaçırayım.

Günümüz şartlarında maalesef hiç bir iş sizinki kadar kolay, hızlı ve çözüm odaklı sonuçlanmıyor. Hele ki bir de durumdan BOSCH merkez in haberi olmadan bayii inisiyatif alarak alayını değiştiriyorum demesi beni işkillendirdi :D BOSCH merkez e yansıyan durumlarda sadece DIŞ ÜNİTE değişimi kararları çıkıyordu ve yeterli oluyordu.


Benzer durumu sanırım yine BOSCH markası ile yaşayan bir arkadaşımız vardı. Allahtan evin girişini gören bir kamerası vardı ve araçtan Açık dış ünite kutusu indiriyorlardı. Yani başka birinden gelen ürünü sıfır gibi ona takmaya çalışıyorlardı. Yetmez gibi eskisindeki seri numarasını kesip yeni klima dış üniteye falan yapıştırıyorlardı.

Demem o ki Klima servisleri bu konuda uyandı. CHANGE denilen olaya giriyorlar. Başkasından iade geleni size, sizden iade olacak olanı yeni müşteriye diye zincir bu şekilde devam ediyor. Normal şartlarda ilgili ürün ıskartaya çıkar ve firmaya klima dış ünite zarar olarak yazar. Sizin olayda Adam dış ünitenin zarar yazmasını geçtim borulama, ve iç üniteyi de zarar yazayım diyor.


Umarım ben yanılırım ve güzel bir müşteri memnuniyeti olayı yaşanır.
 
Bu olay ile ilgili biraz kulağınıza su kaçırayım.

Günümüz şartlarında maalesef hiç bir iş sizinki kadar kolay, hızlı ve çözüm odaklı sonuçlanmıyor. Hele ki bir de durumdan BOSCH merkez in haberi olmadan bayii inisiyatif alarak alayını değiştiriyorum demesi beni işkillendirdi :D BOSCH merkez e yansıyan durumlarda sadece DIŞ ÜNİTE değişimi kararları çıkıyordu ve yeterli oluyordu.


Benzer durumu sanırım yine BOSCH markası ile yaşayan bir arkadaşımız vardı. Allahtan evin girişini gören bir kamerası vardı ve araçtan Açık dış ünite kutusu indiriyorlardı. Yani başka birinden gelen ürünü sıfır gibi ona takmaya çalışıyorlardı. Yetmez gibi eskisindeki seri numarasını kesip yeni klima dış üniteye falan yapıştırıyorlardı.

Demem o ki Klima servisleri bu konuda uyandı. CHANGE denilen olaya giriyorlar. Başkasından iade geleni size, sizden iade olacak olanı yeni müşteriye diye zincir bu şekilde devam ediyor. Normal şartlarda ilgili ürün ıskartaya çıkar ve firmaya klima dış ünite zarar olarak yazar. Sizin olayda Adam dış ünitenin zarar yazmasını geçtim borulama, ve iç üniteyi de zarar yazayım diyor.


Umarım ben yanılırım ve güzel bir müşteri memnuniyeti olayı yaşanır.
Hocam dediklerinizde çok haklısınız. Her türlü entrika dönebilir :)
Bu durumu yaşamamak adına dikkat edebileceğim bir konu var mı? Sadece şunu söyleyebilirim, klimayı almış olduğum bayi bölgenin en büyük bayisi, sirkülasyonu o kadar fazla ki bu bahsettiğim servis sadece o bayiye ait kurulumları yapıyor diyebilirim.

Ben bu durumdan bayiyi de haberdar ettim ve onlar da benden yana tutum aldı ve kesinlikle haklı olduğumu her mecrada hakkımı aramam gerektiğini ve kendilerinin de destek olacağını ilettiler. Bayi tarafından bir yaptırım uygulanmış olma ihtimali de var.
 
Bu olay ile ilgili biraz kulağınıza su kaçırayım.

Günümüz şartlarında maalesef hiç bir iş sizinki kadar kolay, hızlı ve çözüm odaklı sonuçlanmıyor. Hele ki bir de durumdan BOSCH merkez in haberi olmadan bayii inisiyatif alarak alayını değiştiriyorum demesi beni işkillendirdi :D BOSCH merkez e yansıyan durumlarda sadece DIŞ ÜNİTE değişimi kararları çıkıyordu ve yeterli oluyordu.


Benzer durumu sanırım yine BOSCH markası ile yaşayan bir arkadaşımız vardı. Allahtan evin girişini gören bir kamerası vardı ve araçtan Açık dış ünite kutusu indiriyorlardı. Yani başka birinden gelen ürünü sıfır gibi ona takmaya çalışıyorlardı. Yetmez gibi eskisindeki seri numarasını kesip yeni klima dış üniteye falan yapıştırıyorlardı.

Demem o ki Klima servisleri bu konuda uyandı. CHANGE denilen olaya giriyorlar. Başkasından iade geleni size, sizden iade olacak olanı yeni müşteriye diye zincir bu şekilde devam ediyor. Normal şartlarda ilgili ürün ıskartaya çıkar ve firmaya klima dış ünite zarar olarak yazar. Sizin olayda Adam dış ünitenin zarar yazmasını geçtim borulama, ve iç üniteyi de zarar yazayım diyor.


Umarım ben yanılırım ve güzel bir müşteri memnuniyeti olayı yaşanır.
Bayiyi aradım hocam, durumun kendi kontrollerinde olduğunu, servisin klimayı kendilerinden sıfır kapalı kutu olarak temin edeceğini şuan takılı olan vakumsuz klimayı da servisin tekrardan bayiye iade edeceğini söyledi. Kendileri sonrasında kusurlu klimayı ne yapar bilmiyorum :)
 
Evet son durum nedir acaba?
Adem Abi Selamlar,

Çok sonradan gördüm mesajları, şimdi dönüş yapabiliyorum.
İç ünite ve dış ünite sıfırı ile değiştirildi. Boru ve elektrik tesisatının değiştirilmesini ben istemedim. Yeni cihazları taktılar 15 dk vakum yaparak kontrolleri sağladılar ve teslim edip gittiler.
Benim açımdan süreç son derece olumluydu :)
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri