Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

65PML9507 Ambilight Sorunu ve Servis Problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan CBY
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

CBY

Meraklı
Meraklı
Katılım
24 Nis 2023
Mesajlar
91
Dostlar merhabalar. TeknoSeyir takipçisi olarak yaşadığım sorunu orada paylaştım. Oradaki arkadaşlar sağolsunlar inceleriz.com Adem Helvacı hocama yönlendirdiler yardımcı olabilirler diye. Baştan başlayayım. 10.12.2022 tarihinde 65PML9507 MiniLed Philips TV'yi vatanbilgisayar mağazasından satın aldım. 2-3 gün önce ambilight ledler durup dururken yanmamaya başladı. Ayarları değiştirdim, tv'yi sıfırladım, yazılım güncelleme var mı diye baktım zaten yazılım güncel, efendim ne söyleyeyim prizi değiştirdim vs ne yapsam yok ledlerin hiçbiri yanmıyor. Hue bridge ile senkronize ettiğim hue ampüller senkronize çalışmaya devam ediyor ancak tv üzerindeki ışıklarda yanıt yok. Başka herhangi bir problemi yok tv'nin. Şimdi gelelim esas probleme. TV'yi alalı henüz 4 ay olduğu için Tokat Philips servisini aradım öncelikle aldığım yanıt şu; ambilight 2 taraflıdır zaten 4 taraflı olmaz onda. Dedim bu modelde 4 taraflı yok diyor eleman 2'dir o. Neyse internetten baktı herhalde 4 taraflı olduğunu görünce üstelemedi. Tamir değil değişim istiyorum diye belirttim servise bu arada henüz gelip tv'ye bakmadılar, adam diyor ki biz gelirsek sadece tamir için geliriz değişim diye bir şey olmaz, e satış sözleşmesi var bak 6502 var diyorum eleman bizde öyle bir şey yok diyor. Yine de servis müfettişi mi ne öyle bir şey varmış ona sorayım cevap gelince size dönüş yaparız ne zaman dönüş yapar bilemem diyor. E kardeşim sen gelip bakmadın arıza var mı yok mu o nolacak diyorum, önce müfettiş bizi bir yönlendirsin diyor. Neyse oradan çözüm alamadık, bu anlattıklarımı aynen Philips MH'ye ilettim, eşzamanlı mail de attım. Bekledik aynı gün yanıt geldi, gelen cevabı da ekliyorum. Kafalarına göre bir şartname oluşturmuş beyefendiler. Yıllardır evimin her türlü elektronik aletini Philips alırım hatta 3. televizyonum bu philipsten ancak ilk defa böyle bir şey yaşıyorum. Şimdi benim sorum şu; bu adamlar biz gelirsek ancak tamir için geliriz başka bir şey olmaz diyor, muhtemelen müfettişleri mi neyse artık o da uydurma bir şeyler söyleyip değişim olmaz diyecek. THH'ye gitmekten başka çarem kalmayacak, bu adamlar gelip kontrol etmedikleri için elimde servis fişi vs de olmayacak, THH'ye başvurduğumda bu benim için bir problem olacak mı ? Senin elinde servis formu yok diyecekler mi ? Ek olarak ne yapmam lazım neye dikkat etmem lazım çünkü ilk defa başıma böyle bir iş geliyor. Biliyorum çok uzun yazdım vaktini ayırıp okuyan arkadaşlara teşekkür ederim yardımlarınızı beklerim, hürmetler.
 

Ekli dosyalar

  • php.jpg
    php.jpg
    44.5 KB · Görüntüleme: 37
Klasik bir TPV rezilliği bu.

Bakınız ben şimdi size eğer mevcut Kanun ve Yönetmeliklerden örnek vereceksem aynı şekilde o Kanunun ya kendisini ya da maddesini yazarım.

Şimdi bu aklıevvellere söyleyin, onların arkasına sığındığı bu saçmalıklar MÜLGA 40777 sayılı Tüketici Kanununda kaldı ve o kanun değişeli tamı tamına 9 sene oldu.

İlk 6 ay içerisinde bir ürün arıza yaptığı an itibari ile ilk gün o arıza vardı şeklinde kabul edilir ve o artık bir ayıplı mal statüsündedir.
 
Bakınız basit bir örnek.
Ben bu tarz firmalarla bilerek uğraşıyorum meydanı boş zannetmesinler diye.
Ben istesem bölgemdeki servis arkadaşı arar, ihtiyacım olan yedek parçayı alırım sorunum ortadan kalkar fakat aşağıdaki örnekte göreceğiniz üzere firmalar ÇÖZÜM için değil tam aksine size malı sattıktansonra ÇÖZÜMSÜZLÜK için mücadele ediyorlar açık şekilde.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.

Bakınız ben de Fakir yetkililerine bir Yönetmelikten bahsetmişim ve hemen arkasından o yönetmeliği ÇAT diye yapıştırmışım altına.

Şimdi bu cahillere sorun, yazdıkları maddeler hangi Kanunda veya Yönetmelikte yazıyormuş?
 
Şimdi sizin yapacağınız işlem şu;

Bu elinizdekiler delil olarak zaten yeterli. O servisin gelmesine artık ihtiyacınız yok. Hatta sizin Kaymakamlık veya Valiliğe gitmenize dahi gerek yok. Edevlet üzerinden müracaat edin, arzu ederseniz dilekçenizi de taslak olarak yazıveririm buradan. Bu dilekçe metnini ekleyin, delil olarak firmanın size verdiği cevabı da ekleyin ve servis ile yaptığınız görüşmelerin zaman dilimlerinin telefon ekran görüntülerini de ekleyip Servisin de hizmet vermeyi reddettiğini belirtin gerisi artık onların sorunu.

Her ne kadar bu süreç aylar boyunca devam edecek olsa da, hiç sorun değil, siz BİLDİRİM yükümlülüğünüzü yerine getirmiş durumda olduğunuz için bildirim yaptığınız tarih geçerlidir. İçiniz rahat olsun, o televizyonu PAŞA PAŞA değiştirecek TPV.

Dilerseniz bu konuyu video haline de getirebiliriz benim için hiç sorun değil.
 
Şimdi sizin yapacağınız işlem şu;

Bu elinizdekiler delil olarak zaten yeterli. O servisin gelmesine artık ihtiyacınız yok. Hatta sizin Kaymakamlık veya Valiliğe gitmenize dahi gerek yok. Edevlet üzerinden müracaat edin, arzu ederseniz dilekçenizi de taslak olarak yazıveririm buradan. Bu dilekçe metnini ekleyin, delil olarak firmanın size verdiği cevabı da ekleyin ve servis ile yaptığınız görüşmelerin zaman dilimlerinin telefon ekran görüntülerini de ekleyip Servisin de hizmet vermeyi reddettiğini belirtin gerisi artık onların sorunu.

Her ne kadar bu süreç aylar boyunca devam edecek olsa da, hiç sorun değil, siz BİLDİRİM yükümlülüğünüzü yerine getirmiş durumda olduğunuz için bildirim yaptığınız tarih geçerlidir. İçiniz rahat olsun, o televizyonu PAŞA PAŞA değiştirecek TPV.

Dilerseniz bu konuyu video haline de getirebiliriz benim için hiç sorun değil.
Adem hocam öncelikle çok teşekkür ediyorum cevaplarınız için saygılarımı sunuyorum. Abi dünden beri çok bilendim bunlara, MH’yi aradım sorunumu anlattım her şeyi denedim çözülmedi diyorum temsilci bana şöyle diyor; tamam siz kabul ediyorsunuz o zaman her şeyi denediğinizi ama servis gelir de kumandaya basar yok efendim prizi değiştirir de ambilight çalışırsa ücret talep edilir haberiniz olsun. Yahu yaklaşıma bakar mısın nerdeyse 40.000 ₺’lik tv alıyorsun adamlar 3 kuruşun peşinde. Deseler ki işte efendim sorun yaşadığınız için üzgünüz hemen çözelim şöyle yapalım vs ben belki onarımı bile kabul edeceğim ama nerde bunlarda nezaket. Bu saatten sonra değişim de istemiyorum talebimi iade olarak belirteceğim THH’ye. 6502’ye göre iade isteme hakkım da var görünüyor. Bu durumda aylar sonra da süreç sonuçlansa o günkü fiyattan mı hesap görecekler yoksa benim aldığım fiyattan mı bunu merak ediyorum. YouTube’da eski bir videonun altına sizin de cevap verdiğiniz mesajda benzer şeyi yazmıştım bu kadar süre geçmiş hala değişen bir şey yok maalesef diye Çağrı Yaşa adıyla. Diğer tüketicilere örnek olsun diye bu konuyu YouTube’da bir içerik haline getirmenizi özellikle rica edeceğim. Hürmetler.
 
Adem hocam öncelikle çok teşekkür ediyorum cevaplarınız için saygılarımı sunuyorum. Abi dünden beri çok bilendim bunlara, MH’yi aradım sorunumu anlattım her şeyi denedim çözülmedi diyorum temsilci bana şöyle diyor; tamam siz kabul ediyorsunuz o zaman her şeyi denediğinizi ama servis gelir de kumandaya basar yok efendim prizi değiştirir de ambilight çalışırsa ücret talep edilir haberiniz olsun. Yahu yaklaşıma bakar mısın nerdeyse 40.000 ₺’lik tv alıyorsun adamlar 3 kuruşun peşinde. Deseler ki işte efendim sorun yaşadığınız için üzgünüz hemen çözelim şöyle yapalım vs ben belki onarımı bile kabul edeceğim ama nerde bunlarda nezaket. Bu saatten sonra değişim de istemiyorum talebimi iade olarak belirteceğim THH’ye. 6502’ye göre iade isteme hakkım da var görünüyor. Bu durumda aylar sonra da süreç sonuçlansa o günkü fiyattan mı hesap görecekler yoksa benim aldığım fiyattan mı bunu merak ediyorum. YouTube’da eski bir videonun altına sizin de cevap verdiğiniz mesajda benzer şeyi yazmıştım bu kadar süre geçmiş hala değişen bir şey yok maalesef diye Çağrı Yaşa adıyla. Diğer tüketicilere örnek olsun diye bu konuyu YouTube’da bir içerik haline getirmenizi özellikle rica edeceğim. Hürmetler.
Değişim yerine ücret iadesi talep ederseniz ekmeklerine yağ sürmüş olursunuz fakat yine de siz bilrisiniz elbette.
Bugün süreç başlasa, 6 ay sonra son bulsa, doların 6 ay sonraki beklentisini 30tl olarak düşünürsek, satına ldığınız dönem ile bugünün farkını bırakın bir kenara, satın aldığınız dönem ile 6 ay sonraki kur farkını düşündüğünüzde size iade edecekleri para ile o televizyonun 6 ay sonraki satış bedelinin ancak bir taksitini ödersiniz.
 
Diyecek söz yok. Video çok yerinde olur. Bu ülkenin insanları bu ekonomik koşullarda özellikle bunu haketmiyor. Müşteri hizmetleri çözüm üretmek yerine nasıl olmayacağını anlatıyor.
 
Diyecek söz yok. Video çok yerinde olur. Bu ülkenin insanları bu ekonomik koşullarda özellikle bunu haketmiyor. Müşteri hizmetleri çözüm üretmek yerine nasıl olmayacağını anlatıyor.
Bu Philips Müşteri Hizmetleri ile ben de bir tüketici olarak görüşme yaptım hocam.
Yani vurdumduymazlıkları o kadar rahatsız ediyo rki anlatamam.
İki adet Philips monitör satın almıştım (İncelemek için satın aldığım ürünler) cevabını biliyor olmama rağmen ''vatandaş arasa ne oluyor acaba?'' diye merak edip yaptığım görüşmede duyduklarım inanılmaz saçmalıklardı. Verdikleri bilginin yanlış olduğunu belirtip doğru bilgiyi verdiğimde duyduklarım ''Yok artık'' dediğim bir sonucu doğurdu ve zaten sonrasında ben Philips ile ayrı, Philips televizyonların resmi sorumlusu olan TPV ile ayrı şekilde mcadele etmeye başladım.

İnanıyorum ki bu zorlu süreci kazaan taraf biz tüketiciler olacak fakat süreç de bizi çok yoracak orası belli.
 
Bu Philips Müşteri Hizmetleri ile ben de bir tüketici olarak görüşme yaptım hocam.
Yani vurdumduymazlıkları o kadar rahatsız ediyo rki anlatamam.
İki adet Philips monitör satın almıştım (İncelemek için satın aldığım ürünler) cevabını biliyor olmama rağmen ''vatandaş arasa ne oluyor acaba?'' diye merak edip yaptığım görüşmede duyduklarım inanılmaz saçmalıklardı. Verdikleri bilginin yanlış olduğunu belirtip doğru bilgiyi verdiğimde duyduklarım ''Yok artık'' dediğim bir sonucu doğurdu ve zaten sonrasında ben Philips ile ayrı, Philips televizyonların resmi sorumlusu olan TPV ile ayrı şekilde mcadele etmeye başladım.

İnanıyorum ki bu zorlu süreci kazaan taraf biz tüketiciler olacak fakat süreç de bizi çok yoracak orası belli.
Güvendikleri bu başı boş düzen. Nokta atışı mevzuatsal değişiklikler olmalı. Sadece değişim, iade ve yedek parça kuralları degil; benim vatandaşıma bu kuralları tam ve eksiksiz uygulamazsan yatırımın bu olur müeyyideleri. Çünkü bu durum bu şirketlerin kendi aralarında kartel ve trostlerine bile neden olabilir. Hafiften Avrupa Birliği tuketici hakları mevzuatını incelemeye başladım. Karşılaştırmalı bir tablo yapmak istiyorum.
 
Değişim yerine ücret iadesi talep ederseniz ekmeklerine yağ sürmüş olursunuz fakat yine de siz bilrisiniz elbette.
Bugün süreç başlasa, 6 ay sonra son bulsa, doların 6 ay sonraki beklentisini 30tl olarak düşünürsek, satına ldığınız dönem ile bugünün farkını bırakın bir kenara, satın aldığınız dönem ile 6 ay sonraki kur farkını düşündüğünüzde size iade edecekleri para ile o televizyonun 6 ay sonraki satış bedelinin ancak bir taksitini ödersiniz.
Zaten güncel fiyattan hesap yapılmıyorsa iade talep etmek zararıma olur hocam, değişim için bugün e-devletten başvurumu yapacağım inşallah güncellemeleri aktarmaya devam edeceğim. Elinize emeğinize sağlık.
 
Zaten güncel fiyattan hesap yapılmıyorsa iade talep etmek zararıma olur hocam, değişim için bugün e-devletten başvurumu yapacağım inşallah güncellemeleri aktarmaya devam edeceğim. Elinize emeğinize sağlık.
Hayırlısı olsun, ben mutlaka bunu video haline getireceğim, Youtube videoları dkkat çekse de çok geniş kitlelere yayılmıyor o nedenle taktik oynayacağız ve Youtube da olayı anlatacağım bir video çekip yayınlayacağım ancak 1 dakikalık bir Reels videosunu ayrıca çekip instagramda atacağım ki onbinlerce insana bu TPV Philips rezilliğini ulaştırabilelim. Hatta bugün yetiştirmeye çalışırım. Size düşen ise bu instagram ve youtube linklerini elinizden geldiğince geniş çevrelere ve bağlı olduğunuz platformlara paylaşıp destek istemek olur.
 
Hayırlısı olsun, ben mutlaka bunu video haline getireceğim, Youtube videoları dkkat çekse de çok geniş kitlelere yayılmıyor o nedenle taktik oynayacağız ve Youtube da olayı anlatacağım bir video çekip yayınlayacağım ancak 1 dakikalık bir Reels videosunu ayrıca çekip instagramda atacağım ki onbinlerce insana bu TPV Philips rezilliğini ulaştırabilelim. Hatta bugün yetiştirmeye çalışırım. Size düşen ise bu instagram ve youtube linklerini elinizden geldiğince geniş çevrelere ve bağlı olduğunuz platformlara paylaşıp destek istemek olur.
Tabiki Adem hocam takipteyim elimden geldiğince insana ulaştırmaya çalışacağım.
 
İnstagram videosu faha geniş kitlelere ulaşabiliyr bu nedenle onu üste ekledim.
Kısa versiyon instada, Uzun versiyon ise youtube da yayında :ok

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri