Neler yeni

Tcl ve Bilkom mağdurları

obukcuoglu

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
24
Çözümler
1
Tepki puanı
22
Puanları
3
TCL 55c728 Google TV cihazımda aldığım günden beridir hareketli nesnelerde hayalet görüntü problemi ve görüntüde titreme sorunu vardır.

Konu hakkında iki kez yetkili servis gelip bakmış cihaza shock reset atılmış, yeni yazılım yüklenmiş ve hala sorunun çözülmediği panel arızası olduğu servis tarafından teyit edilmiştir.
Hatta bu konu hakkında defalarca müşteri hizmetleri ile de görüştüm ve videoları mail attım.

Tüketici kanununun 10 ve 11. Maddeleri gereği satın alma tarihinden itibaren 6 ay içinde ortaya çıkan arızalarda ürün ayıplı mal kabul edilir ve ayıplı malda, tüketicinin onarım, değişim veya ücret iadesi hakları vardır.
Tüketici bunlardan istediğini seçebilir ve firma kabul etmek zorundadır.

Hal böyleyken talebimin değişim olduğunu iletmeme rağmen servis hizmetlerini yürüten HTS teknik servis tarafından değişim talebim reddedilerek ücret iadesi onayı verilmiştir.

Verilen bu karar hem tüketici olarak beni mağdur etmekte hem de firmanın kendi prestiji açısından mantıksız bir karardır.
Çünkü almış olduğum televizyonu yeniden almaya kalksam şu an 7.000 TL daha fazla ödeyerek 22.000 TL den almam gerekecektir.
Firma açısından düşünecek olursak da firma tüketiciye ürününü kullandırmaya devam etmeyip, ürünü geri almak istemektedir. Servis tarafından verilen bu kararın firma açısından da son derece mantıksız olduğu açıktır.

Ayrıca yine Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurmak için servis fişlerini talep etmiştim. Bilkom tarafından servis fişlerine ulaşabileceğimiz linki içeren SMS gönderiliyor fakat bu SMS'lerdeki linklere tıklandığında açılmıyor.
8 gündür her gün arayıp servis fişlerini istiyorum. Her seferinde talebim yetkili birime iletiliyor ama sanırım yetkili birim yıllık izinde.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Bir noktadan sonra normalde heyete delil nitelikli sunmanız gereken yetkili servis belgelerini alma çabanızı ispatlayan unsurları da delil olarak sunabiliyorsunuz ve kabul ediliyor.

Eğer yardımcı olabileceğim bir konu olursa pazartesi itibari ile seve seve yardımcı olurum. (Hafta sonu sınavlarım var)
 

obukcuoglu

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
24
Çözümler
1
Tepki puanı
22
Puanları
3
Bir noktadan sonra normalde heyete delil nitelikli sunmanız gereken yetkili servis belgelerini alma çabanızı ispatlayan unsurları da delil olarak sunabiliyorsunuz ve kabul ediliyor.

Eğer yardımcı olabileceğim bir konu olursa pazartesi itibari ile seve seve yardımcı olurum. (Hafta sonu sınavlarım var)
Adem bey tekrar merhaba.
Sonunda ücret iadesi raporunu BİLKOM'un servisinden alabildim. Hakem heyetine başvurmadan önce vatan bilgisayar ile görüştüm ve bu karara göre eğer değişimi yaparsanız çok iyi olur ama yapmazsanız hakem heyetine başvuracağım diye ilettim.
Vatan bilgisayar değişim yapacağını en yakın mağaza ile görüşmem gerektiğini söyledi fakat mağaza ile görüştüğümde şu an hiçbir mağazalarında teşhir ürünler dışında bu modelden olmadığını isterse teşhir ürünü verebileceğini yoksa para iadesi yapabileceğini iletti.
Ayrıca değişimi bilkomun yapmasının daha mantıklı olduğunu söyledi.
Burada vatan bilgisayara bir şey demiyorum ama BİLKOM gerçekten kalitesiz bir hizmet veriyor ve müşteriyi mağdur ediyor.

Bundan sonra ne yapmamı önerirsiniz..
Yardımcı olabilir misiniz?
 

hkncrk

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
226
Tepki puanı
168
Puanları
43
Merhaba hocam.tv nin görüntüde titreme olayı ile ilgili olarak ayarlar/resim/gelişmiş ayarlar/hareket/titreme azaltma 0 yada 1 yapıp hiç denediniz mi?
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Adem bey tekrar merhaba.
Sonunda ücret iadesi raporunu BİLKOM'un servisinden alabildim. Hakem heyetine başvurmadan önce vatan bilgisayar ile görüştüm ve bu karara göre eğer değişimi yaparsanız çok iyi olur ama yapmazsanız hakem heyetine başvuracağım diye ilettim.
Vatan bilgisayar değişim yapacağını en yakın mağaza ile görüşmem gerektiğini söyledi fakat mağaza ile görüştüğümde şu an hiçbir mağazalarında teşhir ürünler dışında bu modelden olmadığını isterse teşhir ürünü verebileceğini yoksa para iadesi yapabileceğini iletti.
Ayrıca değişimi bilkomun yapmasının daha mantıklı olduğunu söyledi.
Burada vatan bilgisayara bir şey demiyorum ama BİLKOM gerçekten kalitesiz bir hizmet veriyor ve müşteriyi mağdur ediyor.

Bundan sonra ne yapmamı önerirsiniz..
Yardımcı olabilir misiniz?
Ücret iadelerinde kesinlikle direkt muhatap satıcı olsun isteriz ortada bir fatura kesme durumu olduğu için ancak değişim taleplerinde ithalatçı ve/veya üretici firmayı müteselsil sorumlu kabul edip husumet yöneltebilirsiniz.

Sorun şu ki Bilkom burada bir Vestel gibi değil, elinde veya depsounda malzeme/ürün bekletmez bu adamlar. Dolayısı ile bana göre Vatan ile muhatap olmaya devam etmeniz daha doğru olur sonuçta depo stok bulunduranlar onlar. Ayrıca şunu unutmamalılar. Olası bir şekilde konu hakem heyetine giderse, siz EŞDEĞER TESPİTİ de talep edeceğiniz için stokta ürün olmaması sizi değil onları bağlayan konu olur çünkü siz dilekçenizde bu durumu beirtip bilirkişi aracılığı ile eşdeğer ürün tespiti yaptırtıp değişim kararını stokta olmayan ürün değil stokta olan EŞDEĞER ürün üzerinden alınmasını sağlamış olacağınız için bugün size 728 bulamayan o gün geldiğinde 735 vermek zorunda kalabilir beş kuruş para tahsil etmeden. (Tabi ki bilirkişinin takdiri burada bağlayıcı etkendir)
 

obukcuoglu

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
24
Çözümler
1
Tepki puanı
22
Puanları
3
O halde başvuru esnasında mı isteyeyim eşdeğer ürün tespitini yoksa karardan sonra kararı icraya vererek icra müdürlüğünden mi isteyeyim?
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
O halde başvuru esnasında mı isteyeyim eşdeğer ürün tespitini yoksa karardan sonra kararı icraya vererek icra müdürlüğünden mi isteyeyim?
Hayır, sitemizde yayınladığımız örnek dilekçeyi kendinize göre uyarlayıp başvurunuzda mutlaka eşdeğer model tespiti için bilirkişi talep edin. Ürünün teşhir dışında stoklarda olmadığını ispat etme yükümlülüğünün sizde olduğunu ve bunu delil olarak sunmanız gerektiğini unutmayınız.
 

obukcuoglu

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
24
Çözümler
1
Tepki puanı
22
Puanları
3
Hayır, sitemizde yayınladığımız örnek dilekçeyi kendinize göre uyarlayıp başvurunuzda mutlaka eşdeğer model tespiti için bilirkişi talep edin. Ürünün teşhir dışında stoklarda olmadığını ispat etme yükümlülüğünün sizde olduğunu ve bunu delil olarak sunmanız gerektiğini unutmayınız.
Adem bey. Tekrar merhaba. Tüketici hakem heyeti ile görüştüm. Biz ürün tespitine dair bir inceleme yapamayız.
Fatura tutarına göre Ürün değişimi ya da ücret iadesi kararı veririz. Stokta yoksa icra yolu ile sizin halletmeniz gerekiyor dedi.
Kısacası bu ülkede firmalardan önce hakem heyetlerinin düzelmesi lazım.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Adem bey. Tekrar merhaba. Tüketici hakem heyeti ile görüştüm. Biz ürün tespitine dair bir inceleme yapamayız.
Fatura tutarına göre Ürün değişimi ya da ücret iadesi kararı veririz. Stokta yoksa icra yolu ile sizin halletmeniz gerekiyor dedi.
Kısacası bu ülkede firmalardan önce hakem heyetlerinin düzelmesi lazım.
Klasik memur mantığı. Aman işe yarar bir değişik karar yzmasınlar, bilgisayarlarında var olan hazı metinleri kopyala yapıştır yapmaya devam etsinler.

Siz talepte bulunun, onlar gereğini yerine getirmez ise konuyu mahkemeye taşıdığınızda Sayın hakim'e de durumu alatabilir ve istense bu konunun firmadan savunma istenme sürecinde dahi çözülebileckeken heyetin yapıcı yaklaşmadığını dilekçenize eklersiniz.

O süper zeki arkadaşa sormak lazım, Bugüne kadar bu saçmalık ile icra dairesine gönderdiği vatandaşları icra memurları '''Aaaa tabi hay hay efendim ben hemen gidip stokta OLMAYAN televizyonu haczedip geliyorum'' şeklinde karşılamış mı? O adam icra memuru, icraya konu MAL veya onun bedelini hczeder geçer onun işi o kadar. Siz sanıyormusunuz ki İcra memuru kendi kendine değer tespiti yapıp kafasına göre haciz yapıyor?

Kimse darılıp gücenmesin, Bu Devletin memuru olup bu vatandaşın vergileri ile maaş alıp işini yapmayan kim varsa yediği lokma haram zıkkım olsun.
 

obukcuoglu

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
24
Çözümler
1
Tepki puanı
22
Puanları
3
Kesinlikle aynı kanıdayız.
Neyse yapacak bir şey yok. Başvuracağım hakem heyetine. İcra müdürlüğü de muhtemelen ücret iadesini alacak.
Benim için TCL tam bir hayal kırıklığı oldu. Bence siz de servis kalitesi mahalle arasındaki TV tamircisinden farksız olan TCL firmasını önermemelisiniz.
Çünkü her şey ürün kalitesi değil. Satış sonrası hizmetleri sıfır.
Yardımlarınız için teşekkürler Adem Hocam.
 

obukcuoglu

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
24
Çözümler
1
Tepki puanı
22
Puanları
3
Tüketici kanunun 56. Maddesine göre değişim veya iade hakkınız mevcuttur. Ama bu firma ile 3 aydır uğraşan biri olarak, asla kabul etmeyeceklerini biliyorum. O yüzden daha fazla firma ile muhatap olmayıp direkt tüketici hakem heyetine başvurun
 

obukcuoglu

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
24
Çözümler
1
Tepki puanı
22
Puanları
3
Sizin konu için böyle bir kanıta gerek yok.
Çünkü zaten servis fişinde firma arızayı kabul etmiş. Sadece haklı olan talebinizi kabul etmemiş. Bunu da hakem heyeti yapacak. Eğer onarım yapsalardı. O zaman talebinizi ispatlamanız gerekecekti.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Dostlar ikili istişarelerinizi okudum ayrıca forumdaşların aralarında irtibat sağlamaları da farklı bir keyif konusu oldu benim için.

Siz de benim firma ayırt etmediğimi bilirsiniz, iyi ye iyi, kötü ye ötü.

Yerden yere vurduğumuz vestel için teşekkür geldi onu da çekeceğim, iyileşiyorlar dediğimiz tcl ve onvo için gelen şikayetleri de çekeceğim ilk fırsatta.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
TPV dahil birçok markanın Global adreslerine ulaştığımda anladım ki bu adamların gözünde çantada keklik modundayız çünkü onlar malı size (bize) değil size (bize) satanlara toptan satıp başka da bir şeye karışmamayı tercih ediyorlar. Yani teknik olarak biz onların müşterisi değiliz :D

Çok çok sıra dışı bir durum olursa masaya yumruk vurdukları istisna birkaç konu dışında geri kalan tüm yaklaşım ve cevapları hep ''dostlar alışverişte görsün'' modunda.

Bizim sevgili @İlteriş Yılmaz ile büyük bir platform oluşturma çabamızın temelinde ise sosyal medya gücümüzü bu umursamaz utanmaz markalara karşı kullanabilmek düşüncesi var.

Hangimize haksızlık yapılıyor ise bu mecradaki dostlarımızdan, mağdur dostumuz için destek isteyeceğiz, Topluluğun tek yapacağı iş sadece katılım sergilemek, o kadar.

Sonra göreceğim ben o Philips TCL LG vs gib i markaları.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
O belgeye ''Aldığı yerden'' diye yazmaları Bilkom'un sorumluluğunu ortadan kaldırmaz ama HTS ye bir şey diyemeyiz çünkü yasal muhatap değil.
 

Ahmetmavier

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
3 Şub 2023
Mesajlar
23
Tepki puanı
26
Puanları
13
Yaş
36
Konum
Antalya konyaaltı
İyi günler bugün tcl merkezi aradım tekrardan bana dönüş yapacaklardı ben aradım dayanamayıp:ROFLMAO: ve bana dediği sizin bu bir üstüyle değişim talebinizin mümkün olmadığı söylendi ve bu ana kart arızası tamir edilebilecek bişey o yüzden birebir değişim kararı çıkmamıştır isterseniz para iadesi yaparız diyorlar yine bende kendilerine devlet bana bir hak vermiş bu hakkımı neden işleme koymuyorsunuz da direk para iadesi yada onarım diyorsunuz dediğimde ben tekrardan bir üstüme ileteceğim bu söylediklerinizi gibi cevap aldım bu cihaz ayıplı değilmi dedim evet ayıplı konumunda dedi e ozaman neden sıfırın vermiyorsunuz dedim onarılabilecek bir şey bu deyorlar peki ozaman bu 65c725 modeli arızalı bir seri dedim bana şuan güncel satış fiyatından sayın internetten en uygun benim kabulum dedim 65c735 modelini verin farkını ödeyelim dedim onuda soralım üstümüze dedim bana en son servis kayıtını da gönderirmisiniz davada onuda ekleyeceğim dosyaya dedim tcl firması müşterilerini salak gibi görüyor heralde paramı aldınız 4 ay işlettiniz şimdi aynı değerde iade teklif ediyor dedim ve tekrardan cevap bekleyin ondan sonra dava yoluna gidersiniz dediler yine beklemedeyiz anlayacağınız ?bu firmaya maddi manevi dava açabilmek hakkımız varmı acaba zarara uğrattığı için ve evde tv siz yaşattıkları için
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
İyi günler bugün tcl merkezi aradım tekrardan bana dönüş yapacaklardı ben aradım dayanamayıp:ROFLMAO: ve bana dediği sizin bu bir üstüyle değişim talebinizin mümkün olmadığı söylendi ve bu ana kart arızası tamir edilebilecek bişey o yüzden birebir değişim kararı çıkmamıştır isterseniz para iadesi yaparız diyorlar yine bende kendilerine devlet bana bir hak vermiş bu hakkımı neden işleme koymuyorsunuz da direk para iadesi yada onarım diyorsunuz dediğimde ben tekrardan bir üstüme ileteceğim bu söylediklerinizi gibi cevap aldım bu cihaz ayıplı değilmi dedim evet ayıplı konumunda dedi e ozaman neden sıfırın vermiyorsunuz dedim onarılabilecek bir şey bu deyorlar peki ozaman bu 65c725 modeli arızalı bir seri dedim bana şuan güncel satış fiyatından sayın internetten en uygun benim kabulum dedim 65c735 modelini verin farkını ödeyelim dedim onuda soralım üstümüze dedim bana en son servis kayıtını da gönderirmisiniz davada onuda ekleyeceğim dosyaya dedim tcl firması müşterilerini salak gibi görüyor heralde paramı aldınız 4 ay işlettiniz şimdi aynı değerde iade teklif ediyor dedim ve tekrardan cevap bekleyin ondan sonra dava yoluna gidersiniz dediler yine beklemedeyiz anlayacağınız ?bu firmaya maddi manevi dava açabilmek hakkımız varmı acaba zarara uğrattığı için ve evde tv siz yaşattıkları için

Aslında sıra ile ilerliyor o işler (Bildiğim kadarı ile)
Önce tüketici olarak bir hak arayışı Hukuki sürecine giriyorsunuz, sonrasında yasal hakkkınızı aldığınızda (Karar sizin lehinize çıkınca) bu süreçte firmanın yükümlülüklerini yerine getirmemesinden doğan tüm zararlarınızı ispatlamak şartı ile gerek maddi ve gerekse manevi olarak tazmin talebi ile yeniden dava açıyorsunuz sizin lehinize çıkan heyet veya mahkeme kararı ile birlikte.

Çok yazdım ama yine yazayım, Kanun yapıcıların öngörüsüzlüğünün ceremesini çekiyor şu an vatandaş.
Sırf bu nedenle 2 yıldır Ticaret Bakanlığına belli aralıklar ile yönetmeliklerde revizyona gidilmesi gerektiğini yazıyorum.
 
Üst