Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Samsung 55QN90B Alındı. Ölü Pixeller var.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan emurat
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın
Bu ürünü satın aldığınızda nasıl ki ücretsiz servis hizmeti sunuluyorsa, aynı şekilde arızada da tüketici hiçbir yük altına girmek ve hatta bir ürünü bir yere ulaştırmak, ve hatta bunun için cebinden bedel harcamak zorunda değildir.

Servisin işi size rapor verip arızalı ürünü almakla bitmez, SAMSUNG bunu bilerek vurguluyorum bakın SAMSUNG size yeni ürünü gönderip, ÜCRETSİZ şekilde kurulumunu YETKİLİ SERVİSE yaptırıp sonra sizdeki arızalı ürünü servisin kendisine ulaştırmasını sağlamakla mükelleftir.
Üstad yeni TV gelmeden bendeki eski TV yi alabilirler mi? Birde aldığım yerde stok yok. Gidin oradan değişin diyorlar. Stok olmayan malı nasıl değişeceğim. Anladığım İnternetten baktığım kadarıyla resmi Samsungda da stok yok. Ondan böyle yapıyorlar.

Ben şimdi nasıl bir yol izlemeliyim?
 
Üstad yeni TV gelmeden bendeki eski TV yi alabilirler mi? Birde aldığım yerde stok yok. Gidin oradan değişin diyorlar. Stok olmayan malı nasıl değişeceğim. Anladığım İnternetten baktığım kadarıyla resmi Samsungda da stok yok. Ondan böyle yapıyorlar.

Ben şimdi nasıl bir yol izlemeliyim?
Bence kendi şartlarınızı öne sürün. İşi yokuşa sürecekler belli ki. Bu uygulamayı SONY de yapıyor ve hatta SONY yine aynı şekilde tüketici evinden ürünü alıyor, alırken size ne geleceği dahi belli değil sizi de bilgilendirmiyorlar.

Sizdeki arızalı ürün alınıp gidiliyor, günlerce ve bazen 2 hafta dolayınd abekliyorsunuz, sonra kendilerince uygun gördükleri bir modeli kafalarına göre yolluyorlar.

Samsung da size bunu dayatacak o nedenle evdeki tv nin yeni ürün gelene kadar çalışmaya devam etmesi adına öncelikle Samsung ile irtibat kurulmalı, kendilerine KESİN VE NET bilgilendirilmek istediğiniz ve ayrıca stokta olmayan ürün ile ilgili mağazaya neden yönlendirildiğinizi öğrenmek istediğinizi belirtin.

İşler istediğiniz şekilde ilerlemiyor ise, bu konuda daha önce öngördüğümüz şekilde Stokta Olmayan ürünler ile ilgili uygun dilekçe ile hakem heyetine konuyu taşıyabilirisniz.
 
Bence kendi şartlarınızı öne sürün. İşi yokuşa sürecekler belli ki. Bu uygulamayı SONY de yapıyor ve hatta SONY yine aynı şekilde tüketici evinden ürünü alıyor, alırken size ne geleceği dahi belli değil sizi de bilgilendirmiyorlar.

Sizdeki arızalı ürün alınıp gidiliyor, günlerce ve bazen 2 hafta dolayınd abekliyorsunuz, sonra kendilerince uygun gördükleri bir modeli kafalarına göre yolluyorlar.

Samsung da size bunu dayatacak o nedenle evdeki tv nin yeni ürün gelene kadar çalışmaya devam etmesi adına öncelikle Samsung ile irtibat kurulmalı, kendilerine KESİN VE NET bilgilendirilmek istediğiniz ve ayrıca stokta olmayan ürün ile ilgili mağazaya neden yönlendirildiğinizi öğrenmek istediğinizi belirtin.

İşler istediğiniz şekilde ilerlemiyor ise, bu konuda daha önce öngördüğümüz şekilde Stokta Olmayan ürünler ile ilgili uygun dilekçe ile hakem heyetine konuyu taşıyabilirisniz.
Üstad şimdilik son bir şey soracam. Bana bu ürünün tamiri için 7000 tl üste para teklif etmişlerdi. Tamirde olmasın yeni LCM onlarda kalsın bana üste ne kadar verseler kabul edeyim böyle kullanayım. Bıktım artık valla.
 
Üstad şimdilik son bir şey soracam. Bana bu ürünün tamiri için 7000 tl üste para teklif etmişlerdi. Tamirde olmasın yeni LCM onlarda kalsın bana üste ne kadar verseler kabul edeyim böyle kullanayım. Bıktım artık valla.
Ona ben bir yorum yapamam açıkçası. Parasal konular işin içine girince durum değişir.
Bu işin psikolojik tarafı da var zira bu tv yi kullandığınız yıllar boyunca bu olay aklınıza gelir kahredersiniz tv yi aldığınız güne.
 
Ona ben bir yorum yapamam açıkçası. Parasal konular işin içine girince durum değişir.
Bu işin psikolojik tarafı da var zira bu tv yi kullandığınız yıllar boyunca bu olay aklınıza gelir kahredersiniz tv yi aldığınız güne.
Samsungu aradım dönecekler kayıt açtılar. İstediğimizde görüşemiyoruz bile. Lütfedip 1 kere arıyorlar. Kaçırdıysan yandın. Sadece 5 kere çaldırıyorlar. Bu da Şirket Politikasıymış. Bir daha arama yok. Tekrar ara bekle bağlan kayıt açtır. Sonra tekrar bekle ne zaman arayacaklar. Kaçırırsan aynı işlemler bir daha. Artık Tuvalete giderken telefonu yanımda götürüyorum kaçırmayayım diye.

Adem hocam yardımlarınız için teşekkürler. Gelişmelerden haberder edecem. Türkiyede en iyi dediğimiz Samsung bile bakalım ne yapacak. İyi günler dilerim.
 
Adem hocam bu Samsung beni 6 aydır oyalıyor. Değişim yaptı 1 kere İlk ay o daha beter Ölü pikselli çıktı. Bende o TV nin daha kötü olduğu söyleyip geri gönderttim. Eski Tv bende kaldı. Sonrasında gönderdiğim TV yi serviste inceleyip sözde hiç kusur bulamamışlar. Ama Elimde gelen 2 Tv ninde Ölü piksel hatalı olduğuna dair servis fişleri de var. Sonra ürün için kusur oranında indirim yapabiliriz dediler onu da yapmadılar oyaladılar. Merkezden ona da onay çıkmamış.

Hocam keşke zamanında dediğin gibi bunlar ile uğraşacağıma Hakem heyetine gitseydim. Hocam senden ricam bana bir Hakem heyeti dilekçesi bu konuyla ilgili yazarmısın? Ekine elimdeki servis fişlerini de koyayım. Yalnız kesinliklede ücret iadesi istemediğimi de belirtelim. Enflasyon malum aynı aldığım paraya yarısı anca geliyor şuan.

Birde hocam bunlar beni 6 aylık süre geçsin diye mi oyaladılar acaba öyle bir süre varmıdır değişim içim? Ama sonuçta benim TV ilk aldığımda kusurlu geldi sonradan oluşmadı kusur. Elimde TV nin ilk kurulduğu servis fişi var orada yazıyor 5 adet Ölü Pixel hatalı olduğu. Ben şimdi aldığımdan itibaren 6 ay geçti diye değişim isteyemez miyim?

@Adem Helvacı
 
Adem hocam bu Samsung beni 6 aydır oyalıyor. Değişim yaptı 1 kere İlk ay o daha beter Ölü pikselli çıktı. Bende o TV nin daha kötü olduğu söyleyip geri gönderttim. Eski Tv bende kaldı. Sonrasında gönderdiğim TV yi serviste inceleyip sözde hiç kusur bulamamışlar. Ama Elimde gelen 2 Tv ninde Ölü piksel hatalı olduğuna dair servis fişleri de var. Sonra ürün için kusur oranında indirim yapabiliriz dediler onu da yapmadılar oyaladılar. Merkezden ona da onay çıkmamış.

Hocam keşke zamanında dediğin gibi bunlar ile uğraşacağıma Hakem heyetine gitseydim. Hocam senden ricam bana bir Hakem heyeti dilekçesi bu konuyla ilgili yazarmısın? Ekine elimdeki servis fişlerini de koyayım. Yalnız kesinliklede ücret iadesi istemediğimi de belirtelim. Enflasyon malum aynı aldığım paraya yarısı anca geliyor şuan.

Birde hocam bunlar beni 6 aylık süre geçsin diye mi oyaladılar acaba öyle bir süre varmıdır değişim içim? Ama sonuçta benim TV ilk aldığımda kusurlu geldi sonradan oluşmadı kusur. Elimde TV nin ilk kurulduğu servis fişi var orada yazıyor 5 adet Ölü Pixel hatalı olduğu. Ben şimdi aldığımdan itibaren 6 ay geçti diye değişim isteyemez miyim?

@Adem Helvacı
Her şekilde talebinizi yapabilirsiniz.
6 Ay konusu genelde yanlış anlaşılıyor. 6 Ay konusunda en önemli husus İSPAT YÜKÜ kısmıdır yani ispat yükü karşı tarafta olduğu için tüketicinin eli çok güçlü olur.

Mesela vakumsuz klima montajında değişim talebinde 6 ay neden önemli? Çünkü iddiayı ispatlamak zorunda olan taraf karşı taraf, yani ''Bak Yaptım, bu delili'' diyebilmek zorunda, peki 6 ay 1 gün sonra müracaat eden tüketici ne yapmak zorunda? kendisi ispatlamak zorunda. Vakumsu zklimayı tüketici ispatlayabili rmi? hayır ispatlayamaz. Bud urumda ne diyoruz? ''Geçmiş olsun'' diyoruz.

Sizde durum farklı, sizde 6 ay geçti ve ispat yükü size kaldıysa dahi elinizde ispatınız var o nedenle sorun yok.


Dİlekçe örneğne gelince.




……………………….TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞINA

………tarihinde ……… satış kanalından …… fatura bilgileri ile doğruladığım …. marka….. model televizyon satın aldım. Televizyonumun ……. ve…… alanlarında …. adet ölü/canlı pixel tespit etmiş olmama ve firmanın yetkili servisinin de bu durumu teyit/tespit etmiş olmasına bağlı olarak firma ürün değişimi yaptı ancak gelen üründe daha çok ölü pixel mevcuttu. Satın aldığım tarihten bugüne kadar firma değişik gerekçeler ile tarafımı oyalamaktadır. Önce değişim dendi yapılmadı, sonra ayıp oranında indirim uygulanacak dendi o da yapılmadı. Yaptığım araştırmalar neticesi Ankara 7. Tüketici Mahkemesinin 2012/1055 esas ve 2012/329 kararının Yargıtay Ankara 13. Hukuk dairesi tarafından 2013/1750 sayılı karar ile onandığını ve kararın emsal niteliğinde olduğunu öğrenmiş bulunmaktayım. Yaşadığım sorunu 1 numaralı delil olan görseller ve 2 numaralı delil olan servis formu ile ispatlayabilir durumda olmama rağmen gerekiyorsa Saygıdeğer Heyet üyelerinin takdirinde yerinde tespit için bilirkişi de atanarak ürün üzerinde durum tespiti yapılabilir. Açıklanan gerekçeler ve sunulan deliller doğrultusunda 6502 Sayılı TKHK Madde 8 de tanımı yapıldığı üzere AYIPLI olan televizyonumun, Yine aynı Kanun’un 11 inci maddesinde sunulan Seçimlik Hakları çerçevesinde Yargıtay Ankara 13. Hukuk dairesinin 2013/1750 Sayılı Kararının emsal teşkil ettirilerek Malın Ayıpsız Misli ile Değişimi talebimin kabulünü arz ederim.


Senin bu dilekçene bağlı olarak Heyet pozitif karar yazar ve sen haklı çıkarsın fakat firma ''Mal edimininin imkansızlaşması'' ilkesinin arkasına sığınır ve kararı uygulamaz çünkü ''Elimde bu mal yok, fatura bedelini iade ederim'' der.

İşte burada taktik oynayacaksın. Karar çıktıktan sonra YAZILI kanaldan firmaya ''Kardeşim karar çıktı, uyguluyor musun?'' diye soracaksın. Eğer karşı taraf ık mık ediyorsa elindeki kararla birlikte bu sefer tüketici mahkemesine gidip ''Stok yok gerekçesi ile firma kararı uygulamıyor, eşdeğer ürün tespiti için bilirkişi talep ediyorum'' diyeceksin fakat ne olur ne olmaz diye itiraz süresi bitmeden bunu yapmalıısnız.
 
Her şekilde talebinizi yapabilirsiniz.
6 Ay konusu genelde yanlış anlaşılıyor. 6 Ay konusunda en önemli husus İSPAT YÜKÜ kısmıdır yani ispat yükü karşı tarafta olduğu için tüketicinin eli çok güçlü olur.

Mesela vakumsuz klima montajında değişim talebinde 6 ay neden önemli? Çünkü iddiayı ispatlamak zorunda olan taraf karşı taraf, yani ''Bak Yaptım, bu delili'' diyebilmek zorunda, peki 6 ay 1 gün sonra müracaat eden tüketici ne yapmak zorunda? kendisi ispatlamak zorunda. Vakumsu zklimayı tüketici ispatlayabili rmi? hayır ispatlayamaz. Bud urumda ne diyoruz? ''Geçmiş olsun'' diyoruz.

Sizde durum farklı, sizde 6 ay geçti ve ispat yükü size kaldıysa dahi elinizde ispatınız var o nedenle sorun yok.


Dİlekçe örneğne gelince.




……………………….TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞINA

………tarihinde ……… satış kanalından …… fatura bilgileri ile doğruladığım …. marka….. model televizyon satın aldım. Televizyonumun ……. ve…… alanlarında …. adet ölü/canlı pixel tespit etmiş olmama ve firmanın yetkili servisinin de bu durumu teyit/tespit etmiş olmasına bağlı olarak firma ürün değişimi yaptı ancak gelen üründe daha çok ölü pixel mevcuttu. Satın aldığım tarihten bugüne kadar firma değişik gerekçeler ile tarafımı oyalamaktadır. Önce değişim dendi yapılmadı, sonra ayıp oranında indirim uygulanacak dendi o da yapılmadı. Yaptığım araştırmalar neticesi Ankara 7. Tüketici Mahkemesinin 2012/1055 esas ve 2012/329 kararının Yargıtay Ankara 13. Hukuk dairesi tarafından 2013/1750 sayılı karar ile onandığını ve kararın emsal niteliğinde olduğunu öğrenmiş bulunmaktayım. Yaşadığım sorunu 1 numaralı delil olan görseller ve 2 numaralı delil olan servis formu ile ispatlayabilir durumda olmama rağmen gerekiyorsa Saygıdeğer Heyet üyelerinin takdirinde yerinde tespit için bilirkişi de atanarak ürün üzerinde durum tespiti yapılabilir. Açıklanan gerekçeler ve sunulan deliller doğrultusunda 6502 Sayılı TKHK Madde 8 de tanımı yapıldığı üzere AYIPLI olan televizyonumun, Yine aynı Kanun’un 11 inci maddesinde sunulan Seçimlik Hakları çerçevesinde Yargıtay Ankara 13. Hukuk dairesinin 2013/1750 Sayılı Kararının emsal teşkil ettirilerek Malın Ayıpsız Misli ile Değişimi talebimin kabulünü arz ederim.


Senin bu dilekçene bağlı olarak Heyet pozitif karar yazar ve sen haklı çıkarsın fakat firma ''Mal edimininin imkansızlaşması'' ilkesinin arkasına sığınır ve kararı uygulamaz çünkü ''Elimde bu mal yok, fatura bedelini iade ederim'' der.

İşte burada taktik oynayacaksın. Karar çıktıktan sonra YAZILI kanaldan firmaya ''Kardeşim karar çıktı, uyguluyor musun?'' diye soracaksın. Eğer karşı taraf ık mık ediyorsa elindeki kararla birlikte bu sefer tüketici mahkemesine gidip ''Stok yok gerekçesi ile firma kararı uygulamıyor, eşdeğer ürün tespiti için bilirkişi talep ediyorum'' diyeceksin fakat ne olur ne olmaz diye itiraz süresi bitmeden bunu yapmalıısnız.
Sağolun hocam Detaylı cevabınız için. Ben bu dilekçeyi Hakem heyetine E-Devlet üzerinden mi göndersem olur mu? Yada Elden vermek mi işlemi hızlandırır yada E-devlet üzerinden yapmak mı? Gerçi elden verince de takibi zor mu olur? İnternetten girip bakabilir miyim elden verince?
 
Sağolun hocam Detaylı cevabınız için. Ben bu dilekçeyi Hakem heyetine E-Devlet üzerinden mi göndersem olur mu? Yada Elden vermek mi işlemi hızlandırır yada E-devlet üzerinden yapmak mı? Gerçi elden verince de takibi zor mu olur? İnternetten girip bakabilir miyim elden verince?
Edevletten yapın müracaatınızı. Elden de verseniz yine edevlete kaydı giriliyor takip edebiliyorsunuz :ok
Süreci birlikte takip edelim bakalım neler olacak :ok
 
Edevletten yapın müracaatınızı. Elden de verseniz yine edevlete kaydı giriliyor takip edebiliyorsunuz :ok
Süreci birlikte takip edelim bakalım neler olacak :ok
Sağolasın Adem hocam ilgin için bakalım ne olacak. Bazen bıktırıyor bu adamlar ama uğraşmasakta onların istediği bu zaten. Sayenizde yılmayıp devam edeceğiz.
 
Sağolasın Adem hocam ilgin için bakalım ne olacak. Bazen bıktırıyor bu adamlar ama uğraşmasakta onların istediği bu zaten. Sayenizde yılmayıp devam edeceğiz.
Sizin bu konu ile ilgili size yazmadan evvel, yanlış bi rşey de yazmamış olmayayım diye Raportör bir arkadaşımı aradım görüşlerine çok değer verdiğim.
Kendisi aslında Cebri icra daha kolay yol olur demiş olsa da mutabık kalamadık zira icra müdürlüklerindeki memurların her birisi farklı şekilde davranıyor yani bunun bir standartı olmaması nedeniyle size yazdığım yolun daha doğru olacağına kanaat getirdik ve yazdıklarımı değiştirmeden size yolladım.

Açık konuşmak gerekirse bu tarz dosyaları ben yakın takip ediyorum zira şuna inanın, önümüzdeki sene bu forumda tüketiciler olarak bizlerin verdiği mücadelelerin yasal kararlarını EMSAL olarak gösterip insanlara daha faydalı yollar göstermeye başlayacağız.

Sizin konu bu konuşmalarımıza tam bir örnek.

Mesela Vakum konusu ile ilgili 31 Ağustostaki toplantımızda 2 dosyam var bakacak olduğum. Hem de kararlarını kendi ellerimle yazacağım.
Kararı yazıp komisyondan geçirdikten sonra karşı tarafın 15 günlük itiraz süresini de bekleyip süreci takip edip sonucu ile birlikte paylaşacağım zira kararı yazmadan evvel tüketici evini ziyaret edip YERİNDE TESPİT de yapacağım. Her ne kadar vakumsuz montajın tespiti olmasa da montajı kontrol etmek ve en önemlisi cihazların seri numaralarını fotoğraf ile kayıt altına almak istiyorum.

15 günlük itiraz sürecini de takip edeceğim bakalım firma karar itiraz edecek mi, ki hiç sanmıyorum zira Mahkeme başkanı içlerinden geçer benim yazacağım kararı okuduktan sonra.

İşte bunların tamamı gerçek tüketici deneyimi olarak önümüzdeki aylarda forumumuzda yer almaya başlayacak.

Siz de bulardan birisi olacaksınız :ok
 
Sizin bu konu ile ilgili size yazmadan evvel, yanlış bi rşey de yazmamış olmayayım diye Raportör bir arkadaşımı aradım görüşlerine çok değer verdiğim.
Kendisi aslında Cebri icra daha kolay yol olur demiş olsa da mutabık kalamadık zira icra müdürlüklerindeki memurların her birisi farklı şekilde davranıyor yani bunun bir standartı olmaması nedeniyle size yazdığım yolun daha doğru olacağına kanaat getirdik ve yazdıklarımı değiştirmeden size yolladım.

Açık konuşmak gerekirse bu tarz dosyaları ben yakın takip ediyorum zira şuna inanın, önümüzdeki sene bu forumda tüketiciler olarak bizlerin verdiği mücadelelerin yasal kararlarını EMSAL olarak gösterip insanlara daha faydalı yollar göstermeye başlayacağız.

Sizin konu bu konuşmalarımıza tam bir örnek.

Mesela Vakum konusu ile ilgili 31 Ağustostaki toplantımızda 2 dosyam var bakacak olduğum. Hem de kararlarını kendi ellerimle yazacağım.
Kararı yazıp komisyondan geçirdikten sonra karşı tarafın 15 günlük itiraz süresini de bekleyip süreci takip edip sonucu ile birlikte paylaşacağım zira kararı yazmadan evvel tüketici evini ziyaret edip YERİNDE TESPİT de yapacağım. Her ne kadar vakumsuz montajın tespiti olmasa da montajı kontrol etmek ve en önemlisi cihazların seri numaralarını fotoğraf ile kayıt altına almak istiyorum.

15 günlük itiraz sürecini de takip edeceğim bakalım firma karar itiraz edecek mi, ki hiç sanmıyorum zira Mahkeme başkanı içlerinden geçer benim yazacağım kararı okuduktan sonra.

İşte bunların tamamı gerçek tüketici deneyimi olarak önümüzdeki aylarda forumumuzda yer almaya başlayacak.

Siz de bulardan birisi olacaksınız :ok
İşin garibi servislerinin burada incelediği Ölü piksel var dediği rapor tutuğu ürünü orada Servis Merkezi varmış onlar incelemiş bir sorun bulamamış. Ben cidden hiçbirşey anlamadım. Bıkkınlık verdi artık bunların tutumu. Keşke hiç uğraşmadan direk Hakem heyetine gitseydim. Neyse artık bekleyeceğiz bir süre.
 
İşin garibi servislerinin burada incelediği Ölü piksel var dediği rapor tutuğu ürünü orada Servis Merkezi varmış onlar incelemiş bir sorun bulamamış. Ben cidden hiçbirşey anlamadım. Bıkkınlık verdi artık bunların tutumu. Keşke hiç uğraşmadan direk Hakem heyetine gitseydim. Neyse artık bekleyeceğiz bir süre.
Burada sevindirici olan kısım ise ürünün sizde ve çalışır halde olması :)
Süreç boyunca izlemeye devam edeceksiniz :ok
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri