Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Philips 65PUS8507 Ölü Pixel Hakkında Soru

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan jkey35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

jkey35

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
23 Nis 2023
Mesajlar
13
Merhabalar 1 saat önce kurulumu olan 65pus8507 tv 1 adet ölü pixel var. Kurulum yapan servis 9 adet kaşar normal olacağını söyledi. Işık sızmasında cabası ne yapmam gerekli
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3975.jpeg
    IMG_3975.jpeg
    72.7 KB · Görüntüleme: 45
  • IMG_3971.jpeg
    IMG_3971.jpeg
    27.2 KB · Görüntüleme: 47
Hocam bu Standart yada yönetmelik yeni mi çıkmış? Hangi kurum tarafından yapılmış. Hiçbir yönetmelik Kanunlara aykırı olamaz ki.
Yönetmelik kanundan üstün olamaz ancak kanunda ayıplı malların özellikleri tek tek listelenmediği için, ayıplı malların tanımları yönetmeliklerle genişletilebilir ve bu olduğunda da yasal olmuş olur. Bahsi geçen yönetmeliği/mevzuatı incelemek lazım.
 
Yönetmelik kanundan üstün olamaz ancak kanunda ayıplı malların özellikleri tek tek listelenmediği için, ayıplı malların tanımları yönetmeliklerle genişletilebilir ve bu olduğunda da yasal olmuş olur. Bahsi geçen yönetmeliği/mevzuatı incelemek lazım.
Madde madde olarak yenilenmesi lazım bence çok fazla genelleme var sistemde bu yüzden firmalar böyle rahat hareket ediyor.
 
Madde madde olarak yenilenmesi lazım bence çok fazla genelleme var sistemde bu yüzden firmalar böyle rahat hareket ediyor.
Evet işte tam da bu nedenlerle tamamının baştan ele alınması lazım hem teknik hem de hukuki olarak işten anlayanlardan oluşan bir komisyonun da katılımıyla.
 
Evet işte tam da bu nedenlerle tamamının baştan ele alınması lazım hem teknik hem de hukuki olarak işten anlayanlardan oluşan bir komisyonun da katılımıyla.
Ölü pixel meselesi mesela 1 tane dahi olmayacak bitti.

Yok aynı yerde 3 tane olacak yok 9 tane olacak

Sehim, Bulutlanma, Işık sızması göreceli olduğu için buna tek karar verici dediğiniz gibi bilgili bir komisyon olacak en azından herkese aynı karar
çıkar.

Yetkili Servis karar verici olabilmeli veremiyorsa Kurulum Servisi denilsin, En basiti 55pml9507 modelinde ekranda çizgi var servis gram itiraz etmedi değişim/iade çıkar dedi ama Philips’in bilir kişi kararını bekliyoruz YETKİLİ servis video çekmekten öte ne yapıyor o zaman ?
 
Yahu ben anlamıyorum bir markanın kalite kontrolü bu kadar mı berbat olur ? Evde nerdeyse 15 yıl önce aldığımız LG 3D LED TV var bir ona bakıyorum bir ilk mesajda paylaşılan TV'ye. Yazıklar olsun bu panele sahip bir TV'yi kullanıcıya satışa sunuyorlar. Tamam LED panelde ışık sızması bulutlanma tekniği gereği oluyor artık bunu duymayan kalmadı ama bu kadar da olmaz be kardeşim. TV'nin her tarafı bulut olmuş oturup onu izleyelim biz dizi film yerine. Mahalledeki TV tamircisi ustaya gitsem elindeki parçalarla daha düzgün bir panel bile yapabilir. Umarım probleminiz dertsiz bir şekilde çözülür.
 
Ölü pixel meselesi mesela 1 tane dahi olmayacak bitti.

Yok aynı yerde 3 tane olacak yok 9 tane olacak

Sehim, Bulutlanma, Işık sızması göreceli olduğu için buna tek karar verici dediğiniz gibi bilgili bir komisyon olacak en azından herkese aynı karar
çıkar.

Yetkili Servis karar verici olabilmeli veremiyorsa Kurulum Servisi denilsin, En basiti 55pml9507 modelinde ekranda çizgi var servis gram itiraz etmedi değişim/iade çıkar dedi ama Philips’in bilir kişi kararını bekliyoruz YETKİLİ servis video çekmekten öte ne yapıyor o zaman ?
Servis dostlar darılmasın fakat daha IPS nedir bilmeyen insanların oluşturduğu servis dünyasındaki bu cehalet ile kimseye karar verme yetkisi verilmesin aman hocam.

Günümüz yetkili servisliği demek, eli tornavida tutsun cebinde parası olsun bir de tükkanı olsun gerisi ''Kervan Yolda Düzülür'' mantığı üzerine kurulu servislikler hep.

Vestelci dostlar bilir, O olayı hatırlayanlarınız da belki vardır bilemem de Vestelde bir Müdür vardı bütün Ülke servisleri tarafından tanınan zira muhtemelen çoğunun canını yakmıştır iş bilmezliği ile. İşte bu müdür oğlu tarafından zehirlenerek öldürüldü ne yazık ki, sadece adam da değil, eşi ve bir çocuğu da vefat etti. Adam ölmüş gitmiş o ayrı konu da, yetkili servislik için kendisine başvuruya gidenlere ilk sorduğu sorunun ''Kaç liran var?'' olduğunu biliriz biz.

Burada yatan temel sebep şu ''Sen yeni servis olacaksın, başka markaya da bakamayacaksın sözleşme gereği, 3-4 araba-10-15-20 personel, senin cari sistem oluşup ilk ödeneğin çıkana kadar 2-3 ay geçer, bu sürede ayakta durabilecek misin'' anlamında bu soru aslında fakat dikkat ederseniz daha ''Yeterliliğin nedir?'' sorusu dahi sorulmamış adama.

X firması nasıl Y markasının servisi oluyor mesela biliyor musunuz?

Bu X firması ütü tamircisi diyelim. Ülkemizde de SSH şirketleri var, Allah'ın bir köyünde tükkanı olan bu arkadaş zamanında Tort ütülerinin servisliği için müracaat etmiş, ütü servisliğini bu adama vermişler.

Aradan yıllar geçmiş, Tort markası Teleizyon işine girmeye karar vermiş, nasılsa servisimiz de ülkenin her yerinde var demişler. Bu şekilde bizim köylü ütü servisi arkadaş oldu mu size Tort televizyonlarının yetkili servisi?

Bunu sakın abartılı bir benzetme zannetmeyin, çok yakın görüştüğüm bazı servislerin servisliklerini nasıl aldıklarını çok çok iyi biliyorum.

Adam daha yüzünü görmediği ürünün servisliğni, sabah kargo ile kendisine teslim edilen zarftan çıkan yetki belgesi ile öğreniyor, Hem de Ülkemizde çok iyi bilinen bir marka haaaaa öyle ebik gübük şey de değil.

Nasıl oluyor bu iş?

Haaaa hani şu X firmasının bağlı olduğu SSH şirketi vardı ya hani? Hah işte o şirket bir de yanına Mort markası ile anlaşmış, nasılsa bizim ütücü Tortlara bakıyor, yanında Mortlara da bakar diye yetki belgesini gönderiveriyorlar. Arkadaşa dedim ki ''Gardaş ürünü hiç gördün mü?'' Hayr, ''Eğitime gittiniz mi?'' Hayır, Sistem açtılar mı size? Henüz değil.

İyi, hayırlı olsun o zaman.

Bakınız @Tesla @Vesteloji gibi ustalara da sorun onlar da Ülkedeki genel yetkili servis mantığının nasıl yürüdüğünü anlatsın size.

Bu Yetkili servislik işi eskidendi. Vestel Arçelik gibi firmalar USTA kavramının içine resmen sıçtı, hiç utanmadan çekinmeden yazıyorum. Yılların ustalarına zerre kadar değer vermediler, şımarık bayilerin kapris yüklü ciğeri beş para etmez çalışanlarının kapısına köpek ettiler ustaları, ne kadar işten anlayan adam varsa artık gururuna yediremediler ve son 7-8 yılda o kadar büyük bir usta kaybı yaşandı ki bakın birçok markanın servisi bizim @Tesla ustamızı rica minnet servisliklerine davet ediyorlar destek olsun yardımcı olsun arızaları çözsün vs diye.

Yılların değerlerini buzdolabı taşıyıcısı yapan bu rezil sistem ortana kalkmadıkça bundan sonra da bu işler düzelmez.

Diyeceğim o ki, aman hocam gözünüzü seveyim bakın zerre kadar iş bilmez bu cahil kesime o bahsettiğiniz yetkiyi verdiğinizde önce 7 sülalesinin bütün ürünlerini değiştirir. (Abartı değil, 2006 yılında bu olay gerçekten yaşandı, bir yetkili servis, değişim yetkisi kendisinde olduğu için bir ayda sadece 73 adet buzdolabı değişimi yaptı ve araşitırılınca büyük bölümü akrabalar çıktı)
 
Servis dostlar darılmasın fakat daha IPS nedir bilmeyen insanların oluşturduğu servis dünyasındaki bu cehalet ile kimseye karar verme yetkisi verilmesin aman hocam.

Günümüz yetkili servisliği demek, eli tornavida tutsun cebinde parası olsun bir de tükkanı olsun gerisi ''Kervan Yolda Düzülür'' mantığı üzerine kurulu servislikler hep.

Vestelci dostlar bilir, O olayı hatırlayanlarınız da belki vardır bilemem de Vestelde bir Müdür vardı bütün Ülke servisleri tarafından tanınan zira muhtemelen çoğunun canını yakmıştır iş bilmezliği ile. İşte bu müdür oğlu tarafından zehirlenerek öldürüldü ne yazık ki, sadece adam da değil, eşi ve bir çocuğu da vefat etti. Adam ölmüş gitmiş o ayrı konu da, yetkili servislik için kendisine başvuruya gidenlere ilk sorduğu sorunun ''Kaç liran var?'' olduğunu biliriz biz.

Burada yatan temel sebep şu ''Sen yeni servis olacaksın, başka markaya da bakamayacaksın sözleşme gereği, 3-4 araba-10-15-20 personel, senin cari sistem oluşup ilk ödeneğin çıkana kadar 2-3 ay geçer, bu sürede ayakta durabilecek misin'' anlamında bu soru aslında fakat dikkat ederseniz daha ''Yeterliliğin nedir?'' sorusu dahi sorulmamış adama.

X firması nasıl Y markasının servisi oluyor mesela biliyor musunuz?

Bu X firması ütü tamircisi diyelim. Ülkemizde de SSH şirketleri var, Allah'ın bir köyünde tükkanı olan bu arkadaş zamanında Tort ütülerinin servisliği için müracaat etmiş, ütü servisliğini bu adama vermişler.

Aradan yıllar geçmiş, Tort markası Teleizyon işine girmeye karar vermiş, nasılsa servisimiz de ülkenin her yerinde var demişler. Bu şekilde bizim köylü ütü servisi arkadaş oldu mu size Tort televizyonlarının yetkili servisi?

Bunu sakın abartılı bir benzetme zannetmeyin, çok yakın görüştüğüm bazı servislerin servisliklerini nasıl aldıklarını çok çok iyi biliyorum.

Adam daha yüzünü görmediği ürünün servisliğni, sabah kargo ile kendisine teslim edilen zarftan çıkan yetki belgesi ile öğreniyor, Hem de Ülkemizde çok iyi bilinen bir marka haaaaa öyle ebik gübük şey de değil.

Nasıl oluyor bu iş?

Haaaa hani şu X firmasının bağlı olduğu SSH şirketi vardı ya hani? Hah işte o şirket bir de yanına Mort markası ile anlaşmış, nasılsa bizim ütücü Tortlara bakıyor, yanında Mortlara da bakar diye yetki belgesini gönderiveriyorlar. Arkadaşa dedim ki ''Gardaş ürünü hiç gördün mü?'' Hayr, ''Eğitime gittiniz mi?'' Hayır, Sistem açtılar mı size? Henüz değil.

İyi, hayırlı olsun o zaman.

Bakınız @Tesla @Vesteloji gibi ustalara da sorun onlar da Ülkedeki genel yetkili servis mantığının nasıl yürüdüğünü anlatsın size.

Bu Yetkili servislik işi eskidendi. Vestel Arçelik gibi firmalar USTA kavramının içine resmen sıçtı, hiç utanmadan çekinmeden yazıyorum. Yılların ustalarına zerre kadar değer vermediler, şımarık bayilerin kapris yüklü ciğeri beş para etmez çalışanlarının kapısına köpek ettiler ustaları, ne kadar işten anlayan adam varsa artık gururuna yediremediler ve son 7-8 yılda o kadar büyük bir usta kaybı yaşandı ki bakın birçok markanın servisi bizim @Tesla ustamızı rica minnet servisliklerine davet ediyorlar destek olsun yardımcı olsun arızaları çözsün vs diye.

Yılların değerlerini buzdolabı taşıyıcısı yapan bu rezil sistem ortana kalkmadıkça bundan sonra da bu işler düzelmez.

Diyeceğim o ki, aman hocam gözünüzü seveyim bakın zerre kadar iş bilmez bu cahil kesime o bahsettiğiniz yetkiyi verdiğinizde önce 7 sülalesinin bütün ürünlerini değiştirir. (Abartı değil, 2006 yılında bu olay gerçekten yaşandı, bir yetkili servis, değişim yetkisi kendisinde olduğu için bir ayda sadece 73 adet buzdolabı değişimi yaptı ve araşitırılınca büyük bölümü akrabalar çıktı)
Eğitim sistemine ne kadar da benziyor ezbere dayalı eğitim sistemi, mezun olunca da pratik eğitimi sıfır olan nesil oluyor.

Sen yetki ver ama kararı ben veririm diyorsan zaten servisine gerek yok ki videoyu çekip bizde atarız sana.
Ürün almadan önce bilgi amaçlı Tcl Türkiye sayfasında ki yetkili servise gittim Samsung tabelalı servis çıktı evime kurulum için Philips geldi 10 gün sonra arıza için yine aynı servis geldi bu sefer Tcl markalı polarla :)

Bu değişim vs işlerine filtreden geçerek tek bir yer karar vermeli ki bir standarta otursun.
 
Eğitim sistemine ne kadar da benziyor ezbere dayalı eğitim sistemi, mezun olunca da pratik eğitimi sıfır olan nesil oluyor.

Sen yetki ver ama kararı ben veririm diyorsan zaten servisine gerek yok ki videoyu çekip bizde atarız sana.
Ürün almadan önce bilgi amaçlı Tcl Türkiye sayfasında ki yetkili servise gittim Samsung tabelalı servis çıktı evime kurulum için Philips geldi 10 gün sonra arıza için yine aynı servis geldi bu sefer Tcl markalı polarla :)

Bu değişim vs işlerine filtreden geçerek tek bir yer karar vermeli ki bir standarta otursun.
Hocam yeni TV gelince dikkat et yine kontrollerini tam yap. Bu Pml9507 için yabancı forumlarda okuduğum kadarıyla çok Dirty Screen Effect sorunu yaşayan olmuş. Firmada nasıl bir kalite kontrol sistemi varsa artık.
 
Hocam yeni TV gelince dikkat et yine kontrollerini tam yap. Bu Pml9507 için yabancı forumlarda okuduğum kadarıyla çok Dirty Screen Effect sorunu yaşayan olmuş. Firmada nasıl bir kalite kontrol sistemi varsa artık.
Ederim mutlaka ama şu an ki tv de bu yatay çizgi dışında çoğu cihazda olan sorunların hiçbiri ya yok yada çok çok az ki hiç farkedemedim bazen gelen gideni aratmaz diye düşünmüyor değilim :)
 
Ederim mutlaka ama şu an ki tv de bu yatay çizgi dışında çoğu cihazda olan sorunların hiçbiri ya yok yada çok çok az ki hiç farkedemedim bazen gelen gideni aratmaz diye düşünmüyor değilim :)
Bende de aynı sıkıntı var. Şimdi sadece birkaç tane ölü piksel var. Panel simsiyah hiç bir ışık sızması yada başka sorun yok. Yeni gelende daha beter olur diye korkuyorum açıkçası.
 
1 - IPS panel alarak yanlış tercih yapmışsınız
2 - Panelde ışık sızması, sehim, ölü piksel ... her şey var
inşallah değiştirirsiniz

65" yerine düzgün 55" model va panel miniled alınabilirdi bulutlanma sorunun olmazdı, ışık sızması sorunun olmazdı, sehim sorunun olmazdı ...

uniformity-local-dimming-large.jpg
PUS 8507 VA panel değil mi?
Evet çok kötü TV de IPS mini led bile almam
TV de renk kalitesi bakımından Va paneller IPS ten çok çok iyi (Va panellerde Rec.2020 %90 ları geçti IPS %70 lerde sürünüyor)
TV tepki süresi Va paneller IPS ten daha iyi
Siyah kalitesi Va panel miniledler olede yaklaştı (IPS tarihin derinliklerine gömüldü)
Parlaklık Va panellerde mükemmel, IPS te çok kötü

TV deki IPS ile monitördeki IPS farklı
TV deki Va panel ile monitördeki va panel farklı


yaklaşık 6 yıldır Va fald panel kullanıyorum amca oğlu benim üstüme 2 tv aldı 2 side çöp oldu geçen ay yeni 65" tv aldı bakalım ne olacak
TV tepki süresi olarak VA, IPS'ten iyi mi bilmiyorum fakat overshoot riski bakımından IPS avantajlı. 50C725 aldım, malesef overshoot problemi var.
 
Bir tanesi çiftli Birleşik hocam diğerleri tek belli olmuyor da. Çiftli olan uzaktan bakınca bile belli oluyor. Açıkcası 7 bin liraya Toshiba alsam umursama da. 30 bin civarında verince insan sorun olmamasını bekliyor.
Maalesef böyle bir durum da var neden kabul edeyim ki diyor insan ona buna tamam dedikçe.
 
PUS 8507 VA panel değil mi?

TV tepki süresi olarak VA, IPS'ten iyi mi bilmiyorum fakat overshoot riski bakımından IPS avantajlı. 50C725 aldım, malesef overshoot problemi var.
kullanım amacına göre demek ki yanlış ürün seçmişsin
İnput lag ve tepki süresi 9 ms nin altında ürün alsaydınız bu problemi yaşamazdınız

Diyelim ki 65" LG 65UQ81006LB (IPS) 23100 tl aldın (IPS tv kesinlikle önermem miniledi dahil)​


Tepki süresi : 18,4 ms
İnput lag süresi : 10 ms
Rec.2020 %56
yanında bonuslar
Işık sızması çıkma ihtimali yüksek
Sehim çıkma olasılığı yüksek
IPS glov
.
.
.
Bir sürü dert
 
kullanım amacına göre demek ki yanlış ürün seçmişsin
İnput lag ve tepki süresi 9 ms nin altında ürün alsaydınız bu problemi yaşamazdınız

Diyelim ki 65" LG 65UQ81006LB (IPS) 23100 tl aldın (IPS tv kesinlikle önermem miniledi dahil)​


Tepki süresi : 18,4 ms
İnput lag süresi : 10 ms
Rec.2020 %56
yanında bonuslar
Işık sızması çıkma ihtimali yüksek
Sehim çıkma olasılığı yüksek
IPS glov
.
.
.
Bir sürü dert
8 ms GTG süresi var. Overshoot tepki süresi ile alakalı değil. Tepki süresi çok hızlı bile olsa overshoot problemi olabiliyor. Tepki süresi direkt olarak hareket anındaki netliği etkiliyor.
Örnek:
Tepki süresi çok iyi olmasına rağmen overshoot efekti çok rahat belli oluyor.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri