Merhaba Adem bey kolay gelsin öncelikle böyle yararlı bir site açtığınız için teşekkür ederim.
Arçelikte çalışan bir arkadaşım arçeliğin kendi personelleri için oluşturmuş olduğu ve yenilenmiş ürünlerin satıldığı bir siteden Mutfak Şefi alarak bana yolladı. Bu ürün 2 yıl garantili ve yaklaşık 2,5 ay önce kıyma çekme aparatından makinenin içerisine etin içindeki kan suyunu kaçırması ve makinenin ucundan kan akması nedeniyle hiç bir sorunu olmadığı halde hastalık veya ileride başka bir teknik arızaya sebebiyet vermemesi adına temizlik yapmaları için servise verdim, servis temizleyip bana teslim etti, ben ürünü teslim aldığımda makineye zarar verilmiş olduğunu gördüm, mil ve milin etrafındaki malzeme değiştirildi, sonra tekrar ürünü bana teslim ettiler, bu seferde makinenin dış muhafazasını çok fena çizmişler ve vidalarını takmayı unutmuşlar ürünü yine teslim almadım, dış muhafaza ve orta muhafaza değiştirildi ve tekrar bana teslim ettiler, bu seferde makine hiç çalışmadı kontrol kartı ce güç kartı değiştirildi ve ürünü tekrar bana geldi, bu seferde ürünün hız kademe ayarını bozmuşlar düzgün çalışmıyor. toplamda 6 parçası değişti şimdi 7. parca değişecek. yenilenmiş yada revizyonlu ürünlerin ücret iadesi veya değişiminin yasa gereği mümkün olmadığını söylüyorlar hangi kanunda yönetmelikte yazıyor diye soruyorum mevzuata bakın diyorlar. Temizlenmesi için servise sağlam olarak teslim ettiğim ürünün tabiri caizse içinden geçtiler. 2.5 aydır ürünüm servise gidip geliyor, her teslim ettiklerinde ürünün başka parçasına zarar vermiş oluyorlar yada hiç çalışmıyor, bende geri götürüp teslim ediyorum. Bu süreç nereye kadar bu şekilde devam edecek bilmiyorum. Servis değişim veya ücret iadesi yapılamaz arızası ne ise garantisi bitene kadar onu tamir ederiz diyorlar, ürün şuan berbat halde servis özen göstermiyor her yeri çizik ve pis bide pişkin pişkin isterseniz gidin tüketici hakem heyetine şikayet edin birşey yapamazlar bu ürün revizyonlu istediğiniz kanuna bakın birşey elde edemezsiniz garantisi bitede kadar bu böyle devam edecek diyorlar sinir uçlarımla oynadılar resmen.
-Ayrıca 6502 numaralı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanununu baştan sona kadar okumama rağmen revizyonlu ürünlerin iadesinin veya değişiminin yapılamayacağı hakkında bir madde bulamadım. Madde 10 da belirtildiği üzere (Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.) şeklinde ibare bulunmakta olup Madde 11 de belirtilen haklardan mahrum kaldığıma dair yazı göremedim.
-Madde 57-A da ise ‘’Yenilenmiş ürünler; donanım, yazılım veya fiziki özelliklerinde iyileştirme yapılarak tekrar satışa sunulan kullanılmış mallardır.’’ şeklinde ibare bulunduğu ve Yenilenmiş Ürünlerin Satışı Hakkında Yönetmeliği Madde 14 de belirtildiği üzere bahse konu tüketicilere tanınmış hakların bu ürün sahibi olarak benimde kullanabilmemin mümkün olabileceğini düşünmekteyim. Mümkün olması halinde; ürünün bedel iadesini veya ürünün ayıpsız yenilenmiş misli ile değiştirilmesini talep edebilirmiyim?
yada bilmediğim ve hakkımı arayabileceğim başka kanun yönetmelik yönerge vs. varmı.
Ne yapmam gerektiği konusunda yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler.
Arçelikte çalışan bir arkadaşım arçeliğin kendi personelleri için oluşturmuş olduğu ve yenilenmiş ürünlerin satıldığı bir siteden Mutfak Şefi alarak bana yolladı. Bu ürün 2 yıl garantili ve yaklaşık 2,5 ay önce kıyma çekme aparatından makinenin içerisine etin içindeki kan suyunu kaçırması ve makinenin ucundan kan akması nedeniyle hiç bir sorunu olmadığı halde hastalık veya ileride başka bir teknik arızaya sebebiyet vermemesi adına temizlik yapmaları için servise verdim, servis temizleyip bana teslim etti, ben ürünü teslim aldığımda makineye zarar verilmiş olduğunu gördüm, mil ve milin etrafındaki malzeme değiştirildi, sonra tekrar ürünü bana teslim ettiler, bu seferde makinenin dış muhafazasını çok fena çizmişler ve vidalarını takmayı unutmuşlar ürünü yine teslim almadım, dış muhafaza ve orta muhafaza değiştirildi ve tekrar bana teslim ettiler, bu seferde makine hiç çalışmadı kontrol kartı ce güç kartı değiştirildi ve ürünü tekrar bana geldi, bu seferde ürünün hız kademe ayarını bozmuşlar düzgün çalışmıyor. toplamda 6 parçası değişti şimdi 7. parca değişecek. yenilenmiş yada revizyonlu ürünlerin ücret iadesi veya değişiminin yasa gereği mümkün olmadığını söylüyorlar hangi kanunda yönetmelikte yazıyor diye soruyorum mevzuata bakın diyorlar. Temizlenmesi için servise sağlam olarak teslim ettiğim ürünün tabiri caizse içinden geçtiler. 2.5 aydır ürünüm servise gidip geliyor, her teslim ettiklerinde ürünün başka parçasına zarar vermiş oluyorlar yada hiç çalışmıyor, bende geri götürüp teslim ediyorum. Bu süreç nereye kadar bu şekilde devam edecek bilmiyorum. Servis değişim veya ücret iadesi yapılamaz arızası ne ise garantisi bitene kadar onu tamir ederiz diyorlar, ürün şuan berbat halde servis özen göstermiyor her yeri çizik ve pis bide pişkin pişkin isterseniz gidin tüketici hakem heyetine şikayet edin birşey yapamazlar bu ürün revizyonlu istediğiniz kanuna bakın birşey elde edemezsiniz garantisi bitede kadar bu böyle devam edecek diyorlar sinir uçlarımla oynadılar resmen.
-Ayrıca 6502 numaralı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanununu baştan sona kadar okumama rağmen revizyonlu ürünlerin iadesinin veya değişiminin yapılamayacağı hakkında bir madde bulamadım. Madde 10 da belirtildiği üzere (Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.) şeklinde ibare bulunmakta olup Madde 11 de belirtilen haklardan mahrum kaldığıma dair yazı göremedim.
-Madde 57-A da ise ‘’Yenilenmiş ürünler; donanım, yazılım veya fiziki özelliklerinde iyileştirme yapılarak tekrar satışa sunulan kullanılmış mallardır.’’ şeklinde ibare bulunduğu ve Yenilenmiş Ürünlerin Satışı Hakkında Yönetmeliği Madde 14 de belirtildiği üzere bahse konu tüketicilere tanınmış hakların bu ürün sahibi olarak benimde kullanabilmemin mümkün olabileceğini düşünmekteyim. Mümkün olması halinde; ürünün bedel iadesini veya ürünün ayıpsız yenilenmiş misli ile değiştirilmesini talep edebilirmiyim?
yada bilmediğim ve hakkımı arayabileceğim başka kanun yönetmelik yönerge vs. varmı.
Ne yapmam gerektiği konusunda yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler.