- Marka Model Bilgisi
- Arçelik 12660
Merhaba, bu konu hakkında epey araştırma yaptım. Birkaç soruya cevap bulamadım. Aşağıdaki resim gibi kurulum ile vakum yapılıp ilave gaz şarjı neden yapılmıyor?
Adım adım yapılacaklar:
1. (Bu adım resimlerdeki bağlantıyı özetliyor.) Resimdeki gibi iç ve dış ünite bakır borularla bağlı. Dış ünite 5/8 servis portu mavi hortum ile manifold mavi vana çıkışına bağlı. Gaz terazisi üstünde doldurulabilir r32 gaz tüpü koyulu. Bu tüp sıvı şarj için ters çevrilmesi gerekmiyor. Çünkü Tüp içinde dibine kadar boru uzanıyor. Bu tüp sarı hortum ile manifold vanasız olan orta çıkışa bağlı. Vakum pompası kırmızı hortum ile manifold kırmızı vana çıkışına bağlı.
2. Gaz tüpünde bulunan vana ile dış ünite 1/4 ve 3/8 gaz vanaları kapalı. Manifold vanaları açık.
3. Vakum pompası yaklaşık 15 dakika çalıştırılmalı.
4. Vakum pompası kapatılmadan önce manifold kırmızı vana kapatılmalı.
5. Manifold mavi vana kapatılıp gaz tüpünün vanası açılıp manifold mavi vanaya kadar gaz dolmalı. Sebebi gaz gram ölçümünün daha doğru yapılması içindir.
6. Gaz terazisinin ayarları yapılıp gram göstergesi sıfırlanır.
7. Manifold mavi vanası açılır. Kaç metre ekstra bakır boru kullanıldıysa klima teknik klavuzunda yazan gram kadar gaz şarjı yapılmalı ve mavi vana kapatılmalı.
Yukarıdaki adımları detaylı ve devam eden adımları yazmadım. Çünkü buradaki amacım neden gaz şarjında gaz tüpünün vanasına kadar vakum yapılmadan gaz şarjı yapıldığıdır. Vakumlu ortama gaz vermek bir soruna mı sebep oluyor?

Adım adım yapılacaklar:
1. (Bu adım resimlerdeki bağlantıyı özetliyor.) Resimdeki gibi iç ve dış ünite bakır borularla bağlı. Dış ünite 5/8 servis portu mavi hortum ile manifold mavi vana çıkışına bağlı. Gaz terazisi üstünde doldurulabilir r32 gaz tüpü koyulu. Bu tüp sıvı şarj için ters çevrilmesi gerekmiyor. Çünkü Tüp içinde dibine kadar boru uzanıyor. Bu tüp sarı hortum ile manifold vanasız olan orta çıkışa bağlı. Vakum pompası kırmızı hortum ile manifold kırmızı vana çıkışına bağlı.
2. Gaz tüpünde bulunan vana ile dış ünite 1/4 ve 3/8 gaz vanaları kapalı. Manifold vanaları açık.
3. Vakum pompası yaklaşık 15 dakika çalıştırılmalı.
4. Vakum pompası kapatılmadan önce manifold kırmızı vana kapatılmalı.
5. Manifold mavi vana kapatılıp gaz tüpünün vanası açılıp manifold mavi vanaya kadar gaz dolmalı. Sebebi gaz gram ölçümünün daha doğru yapılması içindir.
6. Gaz terazisinin ayarları yapılıp gram göstergesi sıfırlanır.
7. Manifold mavi vanası açılır. Kaç metre ekstra bakır boru kullanıldıysa klima teknik klavuzunda yazan gram kadar gaz şarjı yapılmalı ve mavi vana kapatılmalı.
Yukarıdaki adımları detaylı ve devam eden adımları yazmadım. Çünkü buradaki amacım neden gaz şarjında gaz tüpünün vanasına kadar vakum yapılmadan gaz şarjı yapıldığıdır. Vakumlu ortama gaz vermek bir soruna mı sebep oluyor?
