Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

45 İş günü içinde tamir edilemeyen motosiklet için THH süreci nasıl olmalıdır ?

KISKANIYORLAR

Vessen VTXM25N Tester
İnceleyen Kulüp
Katılım
19 Ağu 2023
Mesajlar
363
Çin malı motosikletlerde genelde yedek parça tedariği sorunu oluyor.Kimileri aylarca yedek parça bekliyor.Görüyorum ki çoğu kişi yasal haklarından habersiz.

Konumuza gelirsek;arıza için yetkili servise gittik,servis söktü baktı yedek parça lazım.Ama ellerinde yok,fabrikadan parça isteyecek.Süreç burada başlıyor.
Ama bu çinlere bakan yetkili servisimiz kurumsal gibi çalışmadığı için servis fişi vermeyebilir.Talep edilse bile yok çekebilir.Bu durumda ne yapılmalıdır ?
Servis fiş verdi 45 iş günü geçti diyelim,THH'ye verirken ne istemeliyiz ? (Motosikletin ayıpsız misli ile değiştirilmesi,motosikletin bedel iadesi vs )
 
Garanti dahilindeki her ürün ile ilgili arıza bildirimlerinizi mutlaka önce firmanın resmi iletişim adresine YAZILI kanaldan yapınız.
Bu noktadan sonra firma size fiş form verdi vermedi vs kısımlarının bir önemi kalmaz fakat siz yine de servise gittiniz ve ürün teslim ettiniz ise orada bir iki foto ile de delil desteği yapabilirsiniz.

Bunu Hukuki olarak desteklemek gerekirse eğer, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği 10 uncu madde 4 üncü bölümden şu bölümü paylaşabiiriz.

Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar. Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
Motiskletler, motorlu bisikletler ve bisikletler ile ilgili süre bilgileri aşağıdadır.

1714556706816.png


1714556896077.png


1714556912921.png
 
Örneğin, motosikletin kullanılmasına engel olmayan bir parça (km sensörü,plastik grenaj vs) ve serviste kalmasına gerek yok diyelim.Ama yinede yedek parça istenmiş.Bu durumda da haklarımız geçerli sanırım.
 
Garanti dahilindeki her ürün ile ilgili arıza bildirimlerinizi mutlaka önce firmanın resmi iletişim adresine YAZILI kanaldan yapınız.
Bu noktadan sonra firma size fiş form verdi vermedi vs kısımlarının bir önemi kalmaz fakat siz yine de servise gittiniz ve ürün teslim ettiniz ise orada bir iki foto ile de delil desteği yapabilirsiniz.

Bunu Hukuki olarak desteklemek gerekirse eğer, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği 10 uncu madde 4 üncü bölümden şu bölümü paylaşabiiriz.

Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar. Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
Motiskletler, motorlu bisikletler ve bisikletler ile ilgili süre bilgileri aşağıdadır.

Ekli dosyayı görüntüle 15447

Ekli dosyayı görüntüle 15448

Ekli dosyayı görüntüle 15449
bu ek nereden görüntü alınmııştır ? THH böyle bir gün tanımı yok.
 
@janavar teşekkür ederim. Elektrikli scooter ,elektrikli bisiklet diye geçiyor mu sizce ? Elektrikli bisiklet de değil çünkü
hayır e-skuter olarak mevzuata geçti. Ama vermiş olduğum link sanırım yenilenmemiş gözüküyor.

Farklı bir firmanın garanti koşullarına baktığımda azami süre olarak 20 iş günü ibaresi yer alıyor.
 
hayır e-skuter olarak mevzuata geçti. Ama vermiş olduğum link sanırım yenilenmemiş gözüküyor.

Farklı bir firmanın garanti koşullarına baktığımda azami süre olarak 20 iş günü ibaresi yer alıyor.
@janavar e-skuter 'ler marka değil de özelliğine göre iş günü belirlenmemiş midir ?mevzuata işlendiği zaman e-skuter 20 iş günüdür diye mi geçecek? son soruydu teşekkür ederim tekrardan
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri