scooter tarzı 50cc'lik bir motor alayım dedim. Çok bi km yapmayı ya da hız tutkusu olarak binmeyi düşünmüyorum. Genelde şehir içinde ve mahalle aralarında yani aşırı hız yapmayı gerektirmeyecek yerlerde binmeyi planlıyorum. Tabi ki B ehliyetim olduğu için 50cc düşünüyorum. İleriki planlarda da A sınıfı ehliyet alıp 125 cc bir motorla değiştirme gibi düşünce de var.
Fakat sağa sola çarşıya okula gitmek için 50 cc de yeterli olur mu acaba diye düşündüm. Sokağa çıktım dolaştım, sağa sola baktım, 50 cc gitmez deseler de azımsanmayacak sayıda 50 cc sokaklarda dolaşıyor. Demek ki gidiyor, biniliyor. Tabi çoğu da silindir değişimi vs. ile 80 cc'ye yükseltilmiş durumda.
Sabahları özellikle sözde 8-10 dkda bir kalkan (kalkması gereken) otobüsü 40-50 dk bekliyoruz durakta, genellikle de ağzına kadar dolu olduğu için ya kavga dövüş biniyoruz ya da binemiyoruz. E trafik desen var zaten, yoğun trafikte ortalama hız 10 km/h bile anca oluyor. Sağa sola çarşıya markete gitmek için de ideal.
Biraz bakınınca aklıma iki model yattı. Daha doğrusu iki model arasında kararsız kaldım, ikisi de birbirine çok yakın modeller.
1- Mondial Turismo 50i
2- Mondial Wing 50i
İkisi de fiyat olarak nispeten uygun olmakla birlikte f/p olarak üretilmiş modeller gibi geldi bana. İkisi de enjeksiyonlu motor. Karbüratörlüye göre daha performanslı ve az yaktığını söyleyenler var. Wing modeli bir tık daha tutulan model gibi geldi bana. Tasarım biraz daha köşeli, Turismo modeli ise daha retro görünüme sahip, yuvarlak far ve sinyalleri var. İlk bakışta Turismo daha hoşuma gitse de bir süre sonra Wing bir adım öne geçti gözümde. Turismo'yu gösterdiğimde "kız motoru" tepkilerini de aldım.
Turismo modeli ise eğer yazılanlar doğru ise yakıt konusunda gerçekten çok az yakıyor. Hatta abartarak söyleyebiliriz ki "yaz günü benzin bidonunu açık bıraksan buharlaşarak daha çabuk biter" Fakat kafa kısmı (direksiyondaki farın olduğu plastik kısım) hepsinde bir süre sonra gevşiyor oynuyor, takır tukur yapmaya başlıyor.
Wing modelinde ise yine bir süre sonra ön kısımdan tıkırtılar geldiği belirtiliyor. Tabi burada kullanılan yolun bozuk ya da düzgün olmasının da avantajı var.
Turismo 85 kg, Wing 95 kg ağırlığa sahip. Başka bir seçenek çıkmazsa bu ikisinden birine sıcak bakıyorum fakat kararsız kaldım. Kullanan deneyimleyen varsa, yorumlarınızı bekliyorum.
@Murat ALA
Fakat sağa sola çarşıya okula gitmek için 50 cc de yeterli olur mu acaba diye düşündüm. Sokağa çıktım dolaştım, sağa sola baktım, 50 cc gitmez deseler de azımsanmayacak sayıda 50 cc sokaklarda dolaşıyor. Demek ki gidiyor, biniliyor. Tabi çoğu da silindir değişimi vs. ile 80 cc'ye yükseltilmiş durumda.
Sabahları özellikle sözde 8-10 dkda bir kalkan (kalkması gereken) otobüsü 40-50 dk bekliyoruz durakta, genellikle de ağzına kadar dolu olduğu için ya kavga dövüş biniyoruz ya da binemiyoruz. E trafik desen var zaten, yoğun trafikte ortalama hız 10 km/h bile anca oluyor. Sağa sola çarşıya markete gitmek için de ideal.
Biraz bakınınca aklıma iki model yattı. Daha doğrusu iki model arasında kararsız kaldım, ikisi de birbirine çok yakın modeller.
1- Mondial Turismo 50i
2- Mondial Wing 50i
İkisi de fiyat olarak nispeten uygun olmakla birlikte f/p olarak üretilmiş modeller gibi geldi bana. İkisi de enjeksiyonlu motor. Karbüratörlüye göre daha performanslı ve az yaktığını söyleyenler var. Wing modeli bir tık daha tutulan model gibi geldi bana. Tasarım biraz daha köşeli, Turismo modeli ise daha retro görünüme sahip, yuvarlak far ve sinyalleri var. İlk bakışta Turismo daha hoşuma gitse de bir süre sonra Wing bir adım öne geçti gözümde. Turismo'yu gösterdiğimde "kız motoru" tepkilerini de aldım.

Turismo modeli ise eğer yazılanlar doğru ise yakıt konusunda gerçekten çok az yakıyor. Hatta abartarak söyleyebiliriz ki "yaz günü benzin bidonunu açık bıraksan buharlaşarak daha çabuk biter" Fakat kafa kısmı (direksiyondaki farın olduğu plastik kısım) hepsinde bir süre sonra gevşiyor oynuyor, takır tukur yapmaya başlıyor.
Wing modelinde ise yine bir süre sonra ön kısımdan tıkırtılar geldiği belirtiliyor. Tabi burada kullanılan yolun bozuk ya da düzgün olmasının da avantajı var.
Turismo 85 kg, Wing 95 kg ağırlığa sahip. Başka bir seçenek çıkmazsa bu ikisinden birine sıcak bakıyorum fakat kararsız kaldım. Kullanan deneyimleyen varsa, yorumlarınızı bekliyorum.
@Murat ALA