Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Akıllı saat garanti kapsamında servis raporu çıktı sadece ücret iadesi.

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

TOGGASK

Yeni Üye
Kadim Üye
Katılım
13 Kas 2023
Mesajlar
15
Merhaba İnceleriz Ailesi;

Görselde görüleceği üzere arıza sebebiyle servise gönderdiğim akıllı saatin ücret iadesi uygundur şeklinde dönüş yapılmış. Sorun şu ki bu ürün satıştan kalktı ve bir üst versiyonunun şuan satış fiyatı 6500TL fakat ücret iadesi yapılacak tutar 1500TL. Bu durumda benim bu parayla yeni bir saat alma şansım yok ve bir üst modelini yani satışta olan en düşük modelini vermeyi kabul etmiyorlar. Bu durumda THH başvurabilir miyim? Ne yapmam gerekiyor yardımcı olabilir misiniz?

Ürünü Hepsi Burada üzerinden aldım satıcısı Mi store.
Satıcı iletişim bilgilerinide istedim fakat Hepsi burada iletişim bilgilerini paylaşmadı. Çözüm merkezi talep oluşturdu talebe gelen yanıt servis ürün ücreti iadesi uygundur dediği ve arızalı saat serviste olduğu için değişim ya da onarımının mümkün olmadığını sadece ücret iadesi yapabileceklerini bildirdiklerini söylediler.

Şimdi ben THH başvururken muhatap kim olacak hepsiburadayı mı yazmam gerekiyor yoksa evofone(mi store) u mu yazmam gerekiyor birde bu dilekçe için bir örnek varsa paylaşabilir misiniz?
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20240126_111916_Microsoft 365 (Office).jpg
    Screenshot_20240126_111916_Microsoft 365 (Office).jpg
    31 KB · Görüntüleme: 23
THH ye başvurulmalı ve burada öncelikle ücret iade talebinde bulunulmalı fakat şu ince detaya dikkat edilmelidir.

Satın almış olduğum X marka Y model ürünümde yaşanan teknik sorun ile ilgili ''ücret iadesi uygundur'' raporu verilmiş olsa da bu ürünü ben satın aldığımda fiyatı X lira, bana iade edecekleri yine X lira fakat aynı ürünün özelliklerini taşıyan eşdeğer ürünlerin satış fiyatı bugün Y liradır. Dolayısı ile firmanın bu ücret iade teklifi hak ihlali içermekte olduğundan dolayı saygıdeğer heyetinize başvurma zarureti doğmuştur. Bu başvuru dosyam ile birlikte Komisyonunuza ücret iade talebi ile başvurmuş olsam da Anayasa Mahkemesi'nin 2019/22730 Sayılı Mülkiyet Hakkının İhlali içerikli emsal kararı çerçevesinde dosyanın değerlendirilmesi ve ücret iadesinin enflasyon oranı doğrultusunda faizi ile ödenecek şekilde onaylanmasını arz ederim

Tabi alternatif yollar da düşünülebilir, THH den ücret iadesi kararı çıkarttırıp Tüketici Mahkemesine o karar ile gidip Kıymet Takdiri için yeniden dava açmak veya THH nin Eşdeğer ürün tespiti için bilirkişi atamasını talep etmek gibi.
 
THH ye başvurulmalı ve burada öncelikle ücret iade talebinde bulunulmalı fakat şu ince detaya dikkat edilmelidir.

Satın almış olduğum X marka Y model ürünümde yaşanan teknik sorun ile ilgili ''ücret iadesi uygundur'' raporu verilmiş olsa da bu ürünü ben satın aldığımda fiyatı X lira, bana iade edecekleri yine X lira fakat aynı ürünün özelliklerini taşıyan eşdeğer ürünlerin satış fiyatı bugün Y liradır. Dolayısı ile firmanın bu ücret iade teklifi hak ihlali içermekte olduğundan dolayı saygıdeğer heyetinize başvurma zarureti doğmuştur. Bu başvuru dosyam ile birlikte Komisyonunuza ücret iade talebi ile başvurmuş olsam da Anayasa Mahkemesi'nin 2019/22730 Sayılı Mülkiyet Hakkının İhlali içerikli emsal kararı çerçevesinde dosyanın değerlendirilmesi ve ücret iadesinin enflasyon oranı doğrultusunda faizi ile ödenecek şekilde onaylanmasını arz ederim

Tabi alternatif yollar da düşünülebilir, THH den ücret iadesi kararı çıkarttırıp Tüketici Mahkemesine o karar ile gidip Kıymet Takdiri için yeniden dava açmak veya THH nin Eşdeğer ürün tespiti için bilirkişi atamasını talep etmek gibi.
Çok teşekkür ederim akşam bu şekilde başvuru yapacağım. Başvuru sonuçlanınca gelişmeleri herkesin bilgilenmesi için bu başlıktan paylaşacağım. ?
 
Tekrardan Herkese Merhaba;
Tüketici hakem heyetine başvuru sürecinde başvuru formunda talep sebebinin değiştirilmesi için onay almak üzere aradılar. Hatalı seçim yaptığımı ve sürecin olumlu sonuçlanması için başvuruyu inceleyip değişikliği kabul edip etmediğimi sorguladılar ben de onayladım. Bu kadar hızlı işleme alınacağını tahmin etmemiştim. Neticede karar dün tarafıma ulaştı. Kararı ek olarak paylaşıyorum. Sanırım şimdi bu kararla birlikte tüketici mahkemesine gidip dava açmam gerekiyor. Doğru mudur @Adem Helvacı abi. Sayende süreci kısmen kabul edilecek şekilde bir yere getirdik. Bu konuda engin bilgilerinle beni aydınlatırsan sevinirim. 😇
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20240305_173011_Microsoft 365 (Office).jpg
    Screenshot_20240305_173011_Microsoft 365 (Office).jpg
    171.6 KB · Görüntüleme: 26
Hangi heyetmiş o, son derece hızlı çıkmış karar. Sanırım önce EVOFONE ile iletişime geçip 1547,14 TL'nin ürün fatura tarihinden 27.01.2024'e kadar olan yasal faizi ile birlikte iade edilmesini talep etmek gerekiyor. (Eğer kararı kabul ediyorsan abi)
EVOFONE da işi yokuşa sürmezse mahkemeye vs gerek kalmaz.
 
Merhaba ;
Evofone hukuk birimi telefon ile arayarak kararı kabul ettiklerini ve yasal faizi ile birlikte ödeme yapmak için iban talep etti. Sizce iban paylaşmak mı yoksa bilir kişi ataması için mahkemeye başvurmak mı mantıklı yorumlarınızı merak ettiğim için sizlere sormak istedim.
 
THH kararında başvuru tarihi 27/01/2024 fakat karar kısmında yasal faiz vs derken 2023 yazılmış yanlışlıkla. Heyeti arayıp söylemek lazım
 
Yasal faiz hesabını talep edin uygunsa vereceğim Iban diyebilirsiniz. Neyi nasıl hesapladılar bilmiyoruz sonuçta. Görüşmeleri yazılı yapmanızda ayrıca önemli bir husus.
 
Çıkan karara istinaden evofone yazılı dönüş yaptı. Thh Başvuru tarihinden itibaren yasal faizini ödemeleri kararı çıktığını bu sebeple 1562TL ödeyeceklerini bildirdiler. Sonrasında telefonla arayarak kararın bu şekilde çıktığını bu sebeple ürünün satın alındığı tarihten itibaren olan yasal faizi ödemeyeceklerini bildirdiler. Bu durumda hatalı yazımı düzeltmek için THH ye başvurmam mı yoksa mahkemeye başvurmam mı gerekir?
 
Yasal faiz hesabını talep edin uygunsa vereceğim Iban diyebilirsiniz. Neyi nasıl hesapladılar bilmiyoruz sonuçta. Görüşmeleri yazılı yapmanızda ayrıca önemli bir husus.
Kesinlikle katılıyorum neye göre faiz hesapladıklarını bilmeden ödeme yapmak çok riskli özellikle yasal faiz hesaplama yöntemi açıkça belirtilmeden rakam paylaşmaları doğru değil. Yazılı ilerlemek de hem sizin açınızdan hem hukuki açıdan önemli mantıklı bir yol seçmişsiniz umarım hızlıca çözülür bizi de bilgilendirin süreçten
 
Konu eski fakat ücret iadesi yerine muadil ürün talep edilmesi gerekmezmiydi ?
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri