Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Amazon ayıplı mal için değişim hakkımı hiçe sayıyor

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Emre KIRIMCALI

Meraklı
Meraklı
Katılım
24 Nis 2023
Mesajlar
46
Adem hocam merhaba yaklaşık iki yıldır sizi youtube ve inceleriz platformundan takip ediyorum. Tüketici hakları, firmaların çalışma koşulları, ürün incelemeleri ve tarafsız ayrıntılı teknik bilgileri konusun da bizleri aydınlattığınız için çok teşekkür ederim.

Uzun araştırmalarım ve inceleriz platformu sayesinde TCL 50C635 televizyonu almaya karar verdim ve prime indirimleri sırasında Amazon türkiye den cihazı 12499₺ ye satın aldım. Ürünü sorunsuz bir şekilde teslim aldım ve kurulumunu yaptırdım 05/10/2023 Tarihinde birden bire ekran karardı ve görüntü kayboldu, dikkatlice baktığımda arka planda hala görüntü olduğunu fark ettim ve hemen yetkili servisi arayıp arıza kaydı oluşturdum, araya hafta sonu girdiğinden 10/10/2023 tarihinde yetkili servis gelip cihaza baktı gelen arkadaşlara da durumu izah ettim sonrasında anakartın olduğu kapağı açıp baktılar kapağı kapatıp cihaza güç vererek dikkatlice baktıklarında onlar da arka planda görüntü olduğunu onayladılar ve akabinde değişim için rapor düzenleyeceklerini bildirip adresimden ayrıldılar. On iki ekim perşembe günü yetkili servis değişim raporunu iletmesini takiben vakit kaybetmeden amazon müşteri hizmetleri ile görüşüp durumu anlattım raporu mail yolu ile iletmemi istediler, sonrasında cihaz ellerinde mevcut ise değişim yoksa ücret iadesi yapacaklarını söylediler ben de kendilerine, asla ücret iadesini kabul etmeyeceğimi seçimlik hakkımı değişimden yana kullanmak istediğimi belirttim, kısa bir bekleyişin ardından stok kontrolünü tamamlayan temsilci ürünün değişimi için onay verdi, arızalı ürünü amazona iletmemi ve ürün depoya ulaşıp kontrollerin yapıldıktan sonra yeni ürünü tarafıma yollayacaklarını belirttiler. On dört ekim tarihinde kolay gelsin firmasına eski ürünün teslim ettim kavga dövüş ürünü 17/10/2023 tarihinde amazon türkiye ye teslimini sağladım, 20/10/2023 tarihinde yeni ürün tarafıma ulaştı, hemen yetkili servis ile iletişime geçerek kurulum talep ettim bölgeme bakan servis olan koçak elektronik, talebime istinaden bir saat içerisin de teknisyenleri adresime yönlendirdi, teknisyen arkadaşlar kutuyu açıp montaj işlemlerine başladılar, cihazın duvara asılmasından sonra güç verdiklerinde panelin içten bir köşeden diğerine uzanan bir çatlağı olduğu ortaya çıktı, Teknisyen arkadaşalar da bu olaya çok şaşırdılar, hemen amazon müşteri temsilcileri le iletişime geçip durumu anlattım bana ürünün stoklarında olmadığını ve ancak ücret iadesi yapabileceklerini söylediler, kabul etmeyerek seçimlik hakkımı değişimden yana kullanmak istediğimi aynı model stoklarında yok ise muadil olan bir üst model ile değişim yapmaları gerektiğini bunun kanuni hakkım olduğunu söyledim, ancak amazon olarak iade politikalarının, değişim konusunda stok mevcut ise aynı model gönderimi stok mevcut değil ise ücret iadesi yapabileceklerini belirttiler.

Aradan geçen üç ay da cihazın fiyatı 22500₺ oldu., dolaysı ile fatura bedeli üzerinden yapacakları ücret iadesi benim mağduriyetimi gidermek yerine daha da arttırmakta, sizlerden ricam konu hakkında bana rehberlik etmeniz dilekçeyi nasıl hazırlamalıyım hangi belgeleri eklemeliyim gibi.

Destekleriniz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür eder keyifli forumlar dilerim.
 

Ekli dosyalar

Günaydın.
Bu çok özel dilekçe gerektiren bir durum olmamakla birlikte siz 6502 Sayılı TKHK nın 8 inci maddesi kapsamında ayıplı olan malınızdan doğan seçimlik haklarınızı DEĞİŞİM yönünde kullanmak istediğinizi belirtir bir dilekçeyi elinizdeki tüm bilgi belge ile birlikte Hakem Heyetine sunun. Hakem Heyetinden MAMİD kararı çıktığında zaten stoklarında ürün olmadığı için o karar ile birlikte bölgenizde varsa Tüketici Mahkemesine, yoksa Tüketici Mahkemesi sıfatı taşıyan Asliye Hukuk mahkemesine gidip eşdeğer ürün tespiti yapılması için bilirkişi talep edin. Bilirkişinin eski ürününüzün özelliklerine haiz olan, STOKTAKİ bir modeli belirlemesi neticesi mahkemeden çıkacak kararı mazona iletin, kararı uygulamazlarsa icra yoluna gidersiniz nasılsa stoklarında olan bir ürün neticede.

Diğer yol ise THH den ücret iadesi talebinde bulunup çıkan kararla yine mahkemeye gidip bu sefer Kıymet Takdiri yapılması için bir dilekçe verin. Mahkeme sizin ürünün emsalinin eşdeğer ürünün günün koşullarına uygun fiyatlandırmasını yapar, çıkacak karar doğrultusunda mümkün olduğunca güncel bedele yakın para iadenizi alır ve gidip yeni televizyon alırsınız.

Her şekilde yolunuz uzun ve Amazon da bunu biliyor o nedenle işinizi yokuşa sürüyor.

Bu ülkede hiçbir satıcı Yasa Yönetmelik tanımıyor ve Devlet de buna bile bile göz yumuyor..
 
Yine de konuya desteğimizi vereceğiz elbette :ok

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.


konu sahibi arkadaş bu içeriği ulaştırabildiği tüm mecralar ulaştırsın.

Sosyal mecrada patlayan konuları firmalar hemen çözerler (Genelde)
 
Destekleriniz için çok teşekkür ederim yapmış olduğunuz videoyu elimden geldiğince paylaşıyor paylaşılması konusunda tanıdıklarımdan destek alıyorum.
İnşallah bu süreçten galip olarak ayrılacağız.
 
Herkese merhaba 21 ekimde başlayan mücadelemizin olumlu sonuçlanması ile ilgili süreci siler ile paylaşmaktan mutluluk duyuyorum süreç ile ilgili ayrıntıları aşağıda bulabilirsiniz. Destekleriniz için hepiniz çok teşekkür ederim.

Teknik servis formunun düzenlenmesi min ardından dosyamı hazırlayıp tüketici hakem heyetine elden teslim ettim. Başvurumu takip eden bir sonra ki gün tübis uygulamasından kontrol sağladığım da, amazon türkiywden savunma istendiği bilgisine ulşatm. Bundan yaklaşık üç hafta sonra kargo firması kolay gelsin den bir telefon aldım, hasarlı bir teslimat bildiriminde bulunduğumu bu sebeple iletişim kurduklarını söylediler, süreci anlattım hasar tespit tutanağı talebimi olmadığını buna istinaden bina ve veya daire girişinde kamera olup olmadığını sordular, her iki bölgede de kamera ürünün görünürde bir hasarı olmadığını kamera v b. uygulamaların, kendi bünyelerinde olması gerekliliğini söyledim, cevaben gerekli incelemeleri yapıp dönüş sağlayacaklarını söylediler. Telefon görüşmesini ardından üç gün sonra tekrar aradılar incelemedim tamamlandığını ve ürünün hasarlı olarak teslimata çıkarıldığı nı, hasarlı ürünü teslim almak için ertesi gün adresime geleceklerini söyleyip görüş meti sonladırdılar. Ardından aynı gün için de amazon türkiye ileri müşteri hizmetleri biriminden bir telefon geldi, tüketici hakem heyeti dosyam için aradıklarını söyleyip konu ile ilgili süreci anlattı. Amazon olarak ücretsiz misli değişimlerin de direkt olarak arızalı ürünüm değişimini yapamadıklarını.,ücret iadesi yaparak muadil ürünün satın alımının yapılması gerektiğini arada ki ücret farkının hediye çeki olarak hesabıma tanımlanacğını söyledi. Buraya kadar herşey normal ilerledi, sonrasında muadil olarak önerilen ürünün gülümseten kasım fırsatları kapsamına da ücret iadesi olana kadar tükenebileceğini, mağdur olmamam için ürünü iadeyi beklemeden satın almamı tavsiye etti. Bu sürece de ileri müşteri hizmetleri diyorlar, aslen bunun adı aba altından sopa göstermektir,. Daha fazla sinir harbi yaşamamak adına konuyu uzatmadım tekliflerini yazılı olarak İl etmelerini isteyip görüşmeyi sonlandırdım. Ertesi gün kolay gelsin firması iadeyi teslim aldı. Aynı gün amazon ileri müşteri hizmetleri arayıp tekliflerini değerlendirip değelendirmediğimi sordu, tekliflerini kabul ettiğimi belirtmemiş ardından, gün içerisinde arızalı cihaz ile muadil cihaz arasın saki fiyat farkının hesabıma hediye çeki olarak tanımlanacğını söyleyip görüşmeyi sonladırdılar. Telefon görüşmesinden iki üç saat sonra hediye çekinin hesabım da olduğunu görüp siparişi vererek süreci devam ettirdim. Bir sonraki gün kolay gelsin firmasından iki kişi gelerek, iade ettiğim ürün ile ilgili hasar tespit tutanağı tutacaklarını söylediler, hazır forma birkaç cümle yazıp bana uzatarak okuyup itiraz ettiğim bir yer olup olmadığını sordular. Tıpkı satıcının yaptığı gibi kargo firması da yardımcı olma kisvesi altında tüketiciyi sıkıştırmanın peşinde olduğunu gösteren, bir ibare yer alıyordu kaleme aldıkları tırnak metninde. İbare şöyle idi gönderinin transfer merkezine hasarlı olarak ulaştığını, hasarlı olarak dağıtıma çıkarıldığı nı ancak tüketicinin teslimat sırasına da hasar tespit tutanağı talebinde bulunmadığı nı yazmışlardı.,yazının başın da kendi hatalarını kabul ettikten sonra gerisinin bir önemi olmadığını bildiğim halde, gerek firmanın yapmış olduğu kurnazlık girişimine sinir olduğum dan gerek ise mevcut ülke şartların da bir harfin bile nelere kadir olabileceğini ve bu uzun stresli sürecin daha da uzayabileceği ihtimali yüzünden, tutanak için gelen görevliler ile yaklaşık olarak yarım saatlik bir münazara sonrası, siz neden hasarlı ürünü dağıtıma çıkarıyorsunuz sorusuna, tüketici lerim hasarlı olan sıvı ihitiva eden ürünleri dahi hasarı ile birlikte kabul ettikleri beyanları üzerine, konuyu daha fazla uzatma gereği duymadım ve tutanağı imzalayarak fotoğrafını da çektikten sonra, kendilerine teslim ettim.

Sonuç olarak yeni tv mi sorunsuz bir şekilde teslim aldım ve kullanmaktayım, bu süreçte benden desteğini esirgemeyen inceleriz platformunda canı gönülden teşşekür ederim.
Yaşamış olduğum bu süreç bana şunu gösterdi her ne kadar global çapta bir firma da olsa müşteri memnuniyeti hakkın da çok güzel anlattılar da olsa günümüzde ticaret yapıldığı ülkenin şartlarına göre adil veya çıkarcı olarak şekil alıyor, her ne kadar muadil olarak verdikleri cihaz ben satın alımı yaptıktan sonra bin Türk lirası daha ucuza satışa sunuldu için aradaki bu farkı tarafıma hediye çeki olarak tanımlasar da, hem amazon Türkiye hem de kolay gelsin firması körler sağlarlar bir birilerini ağırlar misali bir işbirliği ile tüketicileri mağdur eden olur da bu mağduriyeti remi makamlara taşımaz iseler, bundan çıkar sağlayan ticari işletmeler arasında ki yerlerini almış bulunmaktalar.
Adem hocamın da sık sık sike getirdiği üzere hakkınızı aramaktan vazgeçmeyin en fazla üç günlük bir hazırlık süreci sonrası on dakikalık bir başvuru süreci var, sonrasında bekleyiş uzun sürse de emin olun adaletin yerini bulma hazzı buna değiyor, ayrıca tüketicileri olarak hakkımızı nekadar çok savunmak için mücadele edersek o kadar yol alarak ileride bu bekleyiş sürelerini kısalacağını düşünüyorum.

Yazı biraz uzun oldu kusura bakmayın yazmaya başladı mı duramıyorum :))
Konuya ilişkin birkaç görseli de aşağıda paylaşıyorum delil kabiliden.


Emre Bey Merhaba,

Amazon Üst Düzey Müşteri İlişkileri Birimi'nden size ulaşıyorum.

Tüketici Hakem Heyeti dosyanızla alakalı az önceki telefon görüşmemiz için çok teşekkürler. Telefonda da belirttiğim gibi, TCL 50C635 50 inç TV stoklarımızda bulunmamaktadır. Ancak TCL 50C645 için sizlere yardımcı olmak isteriz: https://www.amazon.com.tr/TCL-50C645-in%C3%A7-QLED-Google/dp/B0CFYH7TLD?ref_=ast...

Birebir aynı ürünle değişim yapamadığımız için, sistem üzerinden para giriş çıkışı sağlanmalıdır. Süreç şu şekilde ilerleyecektir:

1. Kırık gönderilen TCL 50C635'nin Amazon'a iadesi ve sonrasında 12.499,00 TL tam para iadesi

2. Fiyat farkı Amazon tarafından; kalan 12.499,00 TL ise yine kredi kartınızdan karşılanacak şekilde, TCL 50C645'nin satın alınması ---- ürünün güncel fiyatı 17.999,00TL dir. Yani arada, 5.500 TL lik bir fiyat farkı oluşmaktadır. Bu fiyat farkı tutarını, hesabınıza hediye kartı bakiyesi olarak yükleyeceğim. Böylece yeni ürünü satın alırken, bu bakiyeyi kullanabiliyor olacaksınız. Ve 17.999,00TL fiyatındaki bir ürünü aslında 12.499,00 TL'ye satın almış olacaksınız.

13-30 Kasım arası Gülümseten Kasım kampanyası döneminde olduğumuz için, stok sorunu yaşamamak adına, sizlere tavsiyem, - eğer maddi olarak sizi sıkıntıya sokmayacaksa - tanımlayacağım 5500 TL hediye kartını da kullanarak ve 12.499,00 TL ödeyerek, hızlıca TCL 50C645'i satın almanızdır. Zaten, kırık TVnin Amazon deposuna iadesi sonrası bu tutarı yani 12.499,00 TL'yi size iade etmiş olacağız. Herhangi bir maddi kaybınız söz konusu olmayacaktır. Sadece yukarıda bahsettiğim süreci, - hız kazanmak açısından- tersine işleme almanın sizin açınızdan daha iyi olacağı kanaatindeyiz.

Görüşleriniz bizler için değerli olup, herhangi bir sorunuz olduğu taktirde [email protected] adresine değerlendirmenizi iletebilirsiniz.

İyi günler, iyi çalışmalar diliyorum

Saygılarımla,
Özge Kaya

IMG_20231117_114902.jpg
 

Ekli dosyalar

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri