Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tüketici Hakları AmazonTR ve Cosori Ürünleri "Garantisi" hakkında!

arifv216

Meraklı
Meraklı
Katılım
13 Mar 2024
Mesajlar
46
Merhaba,
Yaklaşık 10 ay önce Amazoncomtr satıcılı "Cosori CAF-L501" model Airfryer ürününü satın aldım. Ürünü okadar titiz temizlememe rağmen hafiften iç sepet ve ızgarasında yer yer aşınmalar hatta oksitlenmeler başladı.
Dün akşam amazon'u arayıp temsilci ile görüşme yaptım. Ve ürünümün garantisinin devam ettiğini, yedek parça olarak sepet ve ızgarasını temin etmek istediğimi söyledim.
Temsilciden aldığım yanıt: "Cosori'nin Türkiye'de servis ağı bulunmuyor. Ne yazık ki yedek parça veya onarım işlemlerini sağlayamıyoruz. Ancak ürünü bize gönderirseniz depo görevlilerimiz tarafından yapılacak 14 günlük incelemeler sonrası size para iadesi veya ürün değişimi sağlayabiliriz. Ancak bu kesin değil, depo çalışanlarının ürünü incelemesi sonrası karar verilecek. Ürün size gönderdiğiniz gibi geri gönderilebilir" dedi...
Özetle:
1)Amazon servis ağı bulunmayan ürünü çok rahat şekilde satıyor.
2)Tüketici seçimlik haklarım ihlal ediliyor?
3)Ürün hakkındaki süreci yönetecek kişi veya kişiler yetkili servis değil. Amazon depo çalışanı... Yani hakkımı alabilmek için yazı tura atmam gerek...

Amazon bunu nasıl bu kadar rahat yapabiliyor? Aklım almıyor. Bu cosori ürünlerinin satışının durdurulması için ve daha fazla insanın mağduriyet yaşamaması için ne yapabiliriz? Ayrıca hakkımı nerede/nasıl arayabilirim?
Teşekkürler, İyi forumlar.
 
Merhaba,
Yaklaşık 10 ay önce Amazoncomtr satıcılı "Cosori CAF-L501" model Airfryer ürününü satın aldım. Ürünü okadar titiz temizlememe rağmen hafiften iç sepet ve ızgarasında yer yer aşınmalar hatta oksitlenmeler başladı.
Dün akşam amazon'u arayıp temsilci ile görüşme yaptım. Ve ürünümün garantisinin devam ettiğini, yedek parça olarak sepet ve ızgarasını temin etmek istediğimi söyledim.
Temsilciden aldığım yanıt: "Cosori'nin Türkiye'de servis ağı bulunmuyor. Ne yazık ki yedek parça veya onarım işlemlerini sağlayamıyoruz. Ancak ürünü bize gönderirseniz depo görevlilerimiz tarafından yapılacak 14 günlük incelemeler sonrası size para iadesi veya ürün değişimi sağlayabiliriz. Ancak bu kesin değil, depo çalışanlarının ürünü incelemesi sonrası karar verilecek. Ürün size gönderdiğiniz gibi geri gönderilebilir" dedi...
Özetle:
1)Amazon servis ağı bulunmayan ürünü çok rahat şekilde satıyor.
2)Tüketici seçimlik haklarım ihlal ediliyor?
3)Ürün hakkındaki süreci yönetecek kişi veya kişiler yetkili servis değil. Amazon depo çalışanı... Yani hakkımı alabilmek için yazı tura atmam gerek...

Amazon bunu nasıl bu kadar rahat yapabiliyor? Aklım almıyor. Bu cosori ürünlerinin satışının durdurulması için ve daha fazla insanın mağduriyet yaşamaması için ne yapabiliriz? Ayrıca hakkımı nerede/nasıl arayabilirim?
Teşekkürler, İyi forumlar.
Amazon burada distribütör ya da üretici değil, doğrudan satıcı. Bu yüzden servis ağı kurması gerekmiyor. Ancak seçimlik haklarınızı da sağlamak zorunda.

Burada sorumlu direkt olarak satıcı zaten. Satıcı Amazon'un kendisi ise satıcı Amazon demektir. Haliyle 6 ay içinde tüketici kaynaklı olmayan bütün hatalarda seçimlik haklarınız devreye girer. Buradaki inceleme sonucunda tüketici kaynaklı olduğu belirlenirse hakem heyetine başvuru yaparsınız ve ürünün bilir kişi tarafından incelenmesini talep edebilirsiniz.

Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

(2)Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir.

Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonraayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

(3)Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısızgüçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıporanında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malınayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorunteşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

(4)Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesidurumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azamiotuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesizorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listedeyer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azamitamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmaktaserbesttir.

(5)Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiğidurumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâltüketiciye iade edilir.

(6)Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.
 
Amazon burada distribütör ya da üretici değil, doğrudan satıcı. Bu yüzden servis ağı kurması gerekmiyor. Ancak seçimlik haklarınızı da sağlamak zorunda.

Burada sorumlu direkt olarak satıcı zaten. Satıcı Amazon'un kendisi ise satıcı Amazon demektir. Haliyle 6 ay içinde tüketici kaynaklı olmayan bütün hatalarda seçimlik haklarınız devreye girer. Buradaki inceleme sonucunda tüketici kaynaklı olduğu belirlenirse hakem heyetine başvuru yaparsınız ve ürünün bilir kişi tarafından incelenmesini talep edebilirsiniz.

Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

(2)Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir.

Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonraayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

(3)Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısızgüçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıporanında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malınayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorunteşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

(4)Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesidurumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azamiotuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesizorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listedeyer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azamitamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmaktaserbesttir.

(5)Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiğidurumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâltüketiciye iade edilir.

(6)Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.
Satın alalı 10 ay gibi bir süre geçti ancak,
6 ay dediğiniz için kesinleştirmek istiyorum. Bu durum beni kapsamaz mı o halde?
 
Satın alalı 10 ay gibi bir süre geçti ancak,
6 ay dediğiniz için kesinleştirmek istiyorum. Bu durum beni kapsamaz mı o halde?
Artık burada ispat yükü size ait. 6 ay içerisinde olduğunda hatanın üründen değil de kullanıcıdan kaynaklandığını satıcı ispat etmek zorunda. Siz ürünü gönderin, Amazon eğer hatayı kabul etmez ise o zaman hakem heyetine bilir kişi incelemesi talebiyle gönderirsiniz.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri