Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Apple Ayıplı Ürünün Misli İle Değişimi Talebini Reddediyor! Kimi Taraf Göstermem Lazım?

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Samed Dikicisoy

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
22 Eyl 2023
Mesajlar
5
Merhabalar.
Başıma gelenleri sade bir şekilde anlatıp değerli forum üyelerinden tavsiye almak için yazıyorum.

Teknosa mağazasından yaklaşık 4 Ay önce iPhone aldım. Cihaz 75 günlükken ekranından arzalandı ve Gaziantep Zentech teknik servisine yönlendirildim. Buradaki çalışanların tavırları gerçekten çok kötüydü ve bana cihazı bize verirseniz sadece ekran onarımı olur denildi kesinlikle değişim olunmayacağı söylendi. O zamanlar yasalara hakim olmadığım için onarım hakkımı kullandım ve cihaz bana işçilik hatası olmadan 1 gün içinde onarılmış vaziyette verildi. Aradan 45 gün geçince cihazım tekrardan ekranının sol tarafından arzalandı. Yine aynı servise gidip değişim istedim reddedildi sonra rapor istedim ama benden bunun şahsi bir istek olduğu söylenerek para istendi. 5 kuruş vermeyeceğimi söylediğimde nedense bu rapor ücretsiz olarak düzenlendi. Fakat raporda cihazımda bir sorun bulunamadığı yazılmış. Belki tekrardan servis personeli ile konuşarak ekranın arzalı olduğuna dair bir rapor alabilirim belki de bi sorun bulamadık diye rapor tutarlar. Şimdi benim sorularım şunlar:

1) Ben reşitim ama fartura babamın adına yani babam e devletinden başvuru yapacağım ancak bilirkişi işin içine girerse bilirkişiye şahsım telefonu götürebilir mi?

2) Taraf olarak Teknosa'yı mı yoksa Apple'ı mı göstermem gerek? Açıkcası karar sonrası süreç Apple'da çok daha hızlı ve sorunsuz işliyormuş kanunda üreticiyi ve ithalatçıyı da değişim talebi için taraf gösterebileceğimden bahsediyor. Siz bu duruma ne diyorsunuz?



Ekran Resmi 2023-09-22 23.47.06.png


Cihazımın temsili arzası aynı arzanın başka biri tarafından çekilmiş fotoğrafı budur.
örnek1.jpeg
 
Son düzenleme:
Ben senin yerinde olsam tekrardan o tamirci zübbesine gider video kaydederken telefonu teslim ederim. Bana verdiğiniz raporda sorun olmadığını yazmışsınız ancak telefonun durumu böyle tekrar kontrol edin derdim. Ayrıca Apple'a da bunları şikayet ederdim. Tabi Apple ne yapar bilmem. Ayrıca videoya rağmen yine sorun yok diye rapor verirlerse ticaret bakanlığına şikayet ederdim. Böyle bir şey var mı yav... Bir de para istemiş Allahsızlar... Kardeşim genç isen babana söyle o gitsin seni ciddiye almamışlar.
 
Günaydın, ilk arızasında onarımı talep etmeseniz iyi olurmuş ancak hiçbir şey kaybetmiş değilsiniz ve hiçbir şey için de geç değil.

Bahsi geçen sözde yetkili servislerle muhatap olmanıza gerek yok. Onların ''üründe sorun yok'' şeklinde rapor vermiş olmaları dahi sizin bir talep ile oraya müracaat ettiğiniz anlamına gelir ve delil olarak kabul edilir. Ürünün bilirkişi incelemesi yapılması istenebilir doğruluğun teyit edilmesi adına fakat siz renkli ve sorunun bariz görünebileceği şekilde mutlaka telefonun arıza görsellerini delil dosyanıza ekleyin.

Burada Teknosa aslında benim yazdığım değişim kararlarındaki Vatan gibi arada kaynayan taraf olur ancak neticede satıcı sıfatı ile o da bu işten sorumludur. Siz teknosayı da şikayet etseniz, Apple dan da şikayetçi olsanız yasa önünde ikisi de zaten müteselsil sorumlu.

Benim öncelikli önerim, ücret iadelerinde satıcı, ürün değişim taleplerinde ithalatçı veya üreticinin şikayet edilmesi yöndedir.
 
Ayrıca bu tarz ipsiz sapsız gibi hareket eden işletmeleri ifşa etmek gibi bir avantajımız da var.
Google orumlarına baktım, zorla 5 yıldız verdirmek için baskı yaptıklarını söyleyenler var.
durum böyle olunca 420 yorumun neticesi 4,5 puanda olmaları da demek ki baskı sonucu oluşmuş diye düşünmek gerekiyor.
Nasılsa o servisle bir işiniz kalmadığına göre dilerseniz bu konuyu sosyal mecraya da taşıyabiliriz.
 
Günaydın, ilk arızasında onarımı talep etmeseniz iyi olurmuş ancak hiçbir şey kaybetmiş değilsiniz ve hiçbir şey için de geç değil.

Bahsi geçen sözde yetkili servislerle muhatap olmanıza gerek yok. Onların ''üründe sorun yok'' şeklinde rapor vermiş olmaları dahi sizin bir talep ile oraya müracaat ettiğiniz anlamına gelir ve delil olarak kabul edilir. Ürünün bilirkişi incelemesi yapılması istenebilir doğruluğun teyit edilmesi adına fakat siz renkli ve sorunun bariz görünebileceği şekilde mutlaka telefonun arıza görsellerini delil dosyanıza ekleyin.

Burada Teknosa aslında benim yazdığım değişim kararlarındaki Vatan gibi arada kaynayan taraf olur ancak neticede satıcı sıfatı ile o da bu işten sorumludur. Siz teknosayı da şikayet etseniz, Apple dan da şikayetçi olsanız yasa önünde ikisi de zaten müteselsil sorumlu.

Benim öncelikli önerim, ücret iadelerinde satıcı, ürün değişim taleplerinde ithalatçı veya üreticinin şikayet edilmesi yöndedir.
Ayrıca bu tarz ipsiz sapsız gibi hareket eden işletmeleri ifşa etmek gibi bir avantajımız da var.
Google orumlarına baktım, zorla 5 yıldız verdirmek için baskı yaptıklarını söyleyenler var.
durum böyle olunca 420 yorumun neticesi 4,5 puanda olmaları da demek ki baskı sonucu oluşmuş diye düşünmek gerekiyor.
Nasılsa o servisle bir işiniz kalmadığına göre dilerseniz bu konuyu sosyal mecraya da taşıyabiliriz.
Merhabalar adem bey. Demin teknik servise gittim ve müdür ile cihazımla özel olarak ilgilenen teknisyen beni karşıladı. Cihazımdaki arzayı gösterdim ve rapor talep ettim onlarda arzayı teyit edip bana kaşeli imzalı rapor verdiler. Teknik servisin ön taraftaki çalışanları dışında müdürü Abdurrahim bey ve teknisyenleri gayet iyiler. Ücret talebini konusunu tabii ki kınıyorum.

Eimdeki bu arza raporuyla apple destekteki danışanı aradım ve bir süre bekletip bana hukuk departmanının adresini attı. Posta mı atayım Fax mı çekeyim dedim bu kadar yardımcı olabileceğini söyledi. Şahsi olarak baya muhabbetimiz oldu hobi alanlarımız birbirine yakın iyi bir insan ama şirketin politikasının kesinlikle Türkiye'de değiştirdiğini bana üstü kapalı olarak hissetirdi. Apple artık eskisi gibi değil. Yasal hakkım olan değişim hakkını kullanmama izin vermiyorlar. Tüketici Hakem Heyetin'e başvuracağım ve büyük ihtimalle olumlu sonuçlanacak. Keşke bu firmalar için tazminat da talep edebilme hakkı biz tüketicilere tanınsaymış.

Değerli bilgileriniz ve toplumumuzu bilinçlendirdiğiniz için teşekkür ediyorum. Gelişmeleri bilgi birikimi olması açısından buradan aktaracağım.
 
Merhabalar adem bey. Demin teknik servise gittim ve müdür ile cihazımla özel olarak ilgilenen teknisyen beni karşıladı. Cihazımdaki arzayı gösterdim ve rapor talep ettim onlarda arzayı teyit edip bana kaşeli imzalı rapor verdiler. Teknik servisin ön taraftaki çalışanları dışında müdürü Abdurrahim bey ve teknisyenleri gayet iyiler. Ücret talebini konusunu tabii ki kınıyorum.

Eimdeki bu arza raporuyla apple destekteki danışanı aradım ve bir süre bekletip bana hukuk departmanının adresini attı. Posta mı atayım Fax mı çekeyim dedim bu kadar yardımcı olabileceğini söyledi. Şahsi olarak baya muhabbetimiz oldu hobi alanlarımız birbirine yakın iyi bir insan ama şirketin politikasının kesinlikle Türkiye'de değiştirdiğini hissetirdi. Apple artık eskisi gibi değil. Yasal hakkım olan değişim hakkını kullanmama izin vermiyorlar. Tüketici Hakem Heyetin'e başvuracağım ve büyük ihtimalle olumlu sonuçlanacak. Keşke bu firmalar için tazminat da talep edebilme hakkı biz tüketicilere tanınsaymış.

Değerli bilgileriniz ve toplumumuzu bilinçlendirdiğiniz için teşekkür ediyorum. Gelişmeleri bilgi birikimi olması açısından buradan aktaracağım.
TBMM Dilekçe Komisyonuna, Tazminat ve Ceza hükümlerinin yönetmeliklere dahil edilmesi yönde taleplerimizi ilettik.
Gerisini tahmin ediyorsunuzdur :)
 
Güncelleme 1

24.9.2023 tarihinde yaptığım başvurumda 25.9.2023 tarihinde ilgili firmanın savunması istemiştir.

Başvurumu yaparken olabildiğince sade ve anlaşılır olmasına dikkat ettim. Konuyu şahsi yorumumu katmadan teknik servis tutanakları faturalar ve arzanın resimleri ile destekledim.

Ben haklıyım ve hakkım olanı alacağım açıkçası bu konu artık cihazımla alakalı değil. Türkiye’nin kanunlarının tanınmaması Türk Halkı’nın mağdur edilmesi hepimize yapılmış bir hakarettir.

Ayrıca söyle bir şey farkettim cihazın kutusundan çıkan kağıtta yasadan “ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkı” kelimeleri çıkartılmış ama web siteleriden çıkarmayı unutmuşlar.

Yasada
“Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üreticiye veya ithalatçıya karşıda kullanılabilir.” yazarken

Cihazın kutusundan çıkan kağıtta
“Ücretsiz onarım hakkı üreticiye veya ithalatçıya karşıda kullanılabilir.” yazıyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1116.jpeg
    IMG_1116.jpeg
    55.4 KB · Görüntüleme: 7
  • IMG_1125.jpeg
    IMG_1125.jpeg
    15.5 KB · Görüntüleme: 10
Güncelleme 2

Hakem heyeti yetkili servisin arzayı kabul etmesine rağmen bilirkişi incelemesi talep etti. Telefonu bilirkişi inceledi ve arzayı onayladı. Hakem heyeti başvurumu olumlu sonuçlandırdı ve ardından Apple'dan bir danışman beni arayıp cihazımı değişim için servise bırakmam gerektiğini istediğim zaman bırakabileceğimi istersem 2-3 ay sonra bile değiştirebileceğimi söyledi. Müsait olmadığım için bi süre cihazı teslim edemedim. Bu pazartesi değişim için yetkili servise cihazımı teslim ettim. İşlemler 10 gün kadar sürebiliyormuş beklemedeyim. İnsanlarda bi fikir olması açısından başvuru tarihçesini buraya bırakıyorum. Son olarak bilirkişi ve diğer masrafları Apple ödedi tazminat alamamış olsamda bunu en azından firmalara azda olsa bir ceza olarak değerlendiriyorum.

Başıma gelen bu olay benim tüketici bilincimin artmasına vesile oldu. Ayrıca artık tüketici yasalarına daha hakimim ve süreçler hakkında tecrübem var. Bu deneyimler değerli çünkü yetkili servise gittiğinizde haklarınızın farkıda olarak konuşursanız insanların size davranışları değişiyor. Adem abinin yaptığı şey toplumun bilinçlenmesi açısından çok faydalı. Kendisine ve bütün forum üyelerine canı gönülden teşekkür ediyorum.

Herkese iyi forumlar.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri