Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Arçelik Buzdolabı Elektrik Kesintisi Sonrası Soğutmuyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan YasinC
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

YasinC

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
9 Tem 2024
Mesajlar
7
Merhabalar, 14.07.2024 gece 04:00 ve 07:00 arasında 8-10 defa kısa süreli elektrik kesildi geldi. Sabah buzdolabını kullandığımda yeterli soğutmadığını gördüm. Normal kendim yapabileceğim kontrolleri yapıp kapağının kapandığından emin olduktan sonra gün içerisinde test ettim, akşam hala sorun devam ettiği için Başkent elektrik 186 ile görüşerek hasar bildirimi yaptım. Bu sabah sorun daha kötü durumda olduğu için acil destek istemek için tekrar 186'yı aradım bana süreç inceleniyor olumlu veya olumsuz sonuçlandıktan sonra bilgi verilip olumlu ise 3 gün içerisinde ekspertiz geleceği söylendi. Az önce tekrar görüştüm ürünlerimin bozulduğunu atmak zorunda kaldığımı bir an önce sorunun çözülmesini istediğimi söyledim ama yine aynı şekilde beklemeniz gerekiyor diye dönüş aldım.

Bu sabah iç sıcaklık yüksek olduğu için uyarı veriyordu dolap, dolabı resetledim ve -27 / 1 derece olarak hızlı soğutma moduna aldım. Normal derecesi -18 / 4 olarak kullanıyordum. Fitilleri kaynar su ile ıslattığım bezi kullanarak sildim. Dolapta bi çalışma sesi var ek olarak telefonu video kaydı açık şekilde içine koyup kapağı kapattım fan açıyor.


Bu tip bir süreç yaşayan bilgisi olan var mı? Nasıl bir yol izlemeliyim gıdalarımız zaten bozuldu attık, şu an 30-35 derece sıcakta soğuk su dahi içemiyoruz.

@Adem Helvacı abi tavsiyelerini beklemekteyim.
 
Merhabalar, 14.07.2024 gece 04:00 ve 07:00 arasında 8-10 defa kısa süreli elektrik kesildi geldi. Sabah buzdolabını kullandığımda yeterli soğutmadığını gördüm. Normal kendim yapabileceğim kontrolleri yapıp kapağının kapandığından emin olduktan sonra gün içerisinde test ettim, akşam hala sorun devam ettiği için Başkent elektrik 186 ile görüşerek hasar bildirimi yaptım. Bu sabah sorun daha kötü durumda olduğu için acil destek istemek için tekrar 186'yı aradım bana süreç inceleniyor olumlu veya olumsuz sonuçlandıktan sonra bilgi verilip olumlu ise 3 gün içerisinde ekspertiz geleceği söylendi. Az önce tekrar görüştüm ürünlerimin bozulduğunu atmak zorunda kaldığımı bir an önce sorunun çözülmesini istediğimi söyledim ama yine aynı şekilde beklemeniz gerekiyor diye dönüş aldım.


Bu tip bir süreç yaşayan bilgisi olan var mı? Nasıl bir yol izlemeliyim gıdalarımız zaten bozuldu attık, şu an 30-35 derece sıcakta soğuk su dahi içemiyoruz.

@Adem Helvacı abi tavsiyelerini beklemekteyim.
Aynı priz grubunda (Yani aynı linye hattında) başka arıza yapan ürün va rmı kontrol ettiniz mi kardeşim?

Bu tarz durumlarda birçok raporör, eğer arıza yapan başka ürün yoksa bu konu elektrik dağıtım şirketi kaynaklı olamaz diye düşünüyo ro nedenle yasal yoldan hak aramanızı önerecek olsam da sonucun %100 lehinize olacağını söylemem imkansız :(
 
Abi prizde sadece dolap var akım koruma prizide vardı, hat olarak düşünürsek mutfakta başka bir cihazda arıza tespit etmedim.
 
Bugün servis geldi, inverter kart yanmış dedi, sipariş ettiler yarın gelip takacaklarmış. Dolapta sesli çalışma ve anlamsız bir şekilde uzun süre aralıksız çalışma da vardı bunlarda bu kart arızasından yapar dedi gelen arkadaş. Bakalım yarın kart değişince ne olacak. Enerjisa hala bir dönüş yapmadı onları beklesek durumumuz vahim.
 
Bugün servis geldi, inverter kart yanmış dedi, sipariş ettiler yarın gelip takacaklarmış. Dolapta sesli çalışma ve anlamsız bir şekilde uzun süre aralıksız çalışma da vardı bunlarda bu kart arızasından yapar dedi gelen arkadaş. Bakalım yarın kart değişince ne olacak. Enerjisa hala bir dönüş yapmadı onları beklesek durumumuz vahim.
Ooooo onlardan hiç öyle insani yaklaşım beklemeyin, kjim bilir ne zaman dönecekler.
 
Eğer elektrik kesintisi sebebiyle değil de contalardan ise bende bu durumu yaşadım ve dün çözdüm. Alt taraf soğutmuyordu. 5 seviyeli dolabı 4e ayarlamama rağmen Buzluk -22, alt taraf 10-13 derece civarıydı bir süredir. Sonra şu videodaki gibi contaları kontrol ettiğimde alt tarafın kapağı açtığımız köşeden conta çok ucundan tutuyordu dolabı. Videodaki gibi ışık görünmüyordu ama diğer köşeye göre daha yamuktu ve aşağıdaydı, az tutuyordu. Kapakları sökerek alt kapağın altındaki pime 2-3 vida pulu koydum ve kapıyı bir miktar yükseltmiş oldum ve sorun çözüldü. Ayrıca buzlugun kapağı da aşağı düşmüş ona da pul koydum. Contaların yapıştığı kisimdaki conta izlerini kontrol edin isterseniz, belki de arıza falan yoktur. İzler belli olmuyorsa contaların üst çizgisini keçeli kalemle çizip kapağı kapatın karşıya yapıştığında mürekkep belli eder.


Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kapak contalarında bir sıkıntı göremedim ben, bugün malzemeyi getirip değişimi yapacaklar ama ilginç bir şekilde dolap dün akşam soğutmaya başladı tekrar :/
 
Kapak contalarında bir sıkıntı göremedim ben, bugün malzemeyi getirip değişimi yapacaklar ama ilginç bir şekilde dolap dün akşam soğutmaya başladı tekrar :/
YANMIŞ bir inverter kart kendi yanıklarını mı tamir etmiş ki dolap çalışmaya başladı?
Demek ki ezbere teşhis koyup (Sallayıp) gitmişler.

Sensör sorunu olmadığını teyit etmeleri lazım zira onlar kartı değiştirip gitse de sorun yaşama olasılığınızı göz önünde bulundurun bu noktada.
 
YANMIŞ bir inverter kart kendi yanıklarını mı tamir etmiş ki dolap çalışmaya başladı?
Demek ki ezbere teşhis koyup (Sallayıp) gitmişler.

Sensör sorunu olmadığını teyit etmeleri lazım zira onlar kartı değiştirip gitse de sorun yaşama olasılığınızı göz önünde bulundurun bu noktada.
Abi çok haklısın geldiklerinde söyleyeceğim bu durumu onlara, ezbere tak geç yapıyorlar benim garantisi uzatılmıştı devam ediyor o da olmasa resmen para tuzağı.
 
Servis inverter kart değiştirdi sorun bundan değildir ama bunun da durumu kötü "hafif yanık var" dedi. Dolap derecesi 4 olarak ayarlı ama içine koyduğum derece 7-8 derecelerde gösteriyor.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri