Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

arçelik buzdolabı ve tarafıma çıkarılan 18200 tl fatura

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

mehmet 3434

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
15 Eyl 2023
Mesajlar
5
merhabalar ,

arçelik 2498 cniy a++ 6 yıllık bir buzdolabım soğutmamaya başladı ve servis çağırdım servis ürünü incelemek üzere atölyeye aldı ve tarafıma ürünün gövdesinde gaz kaçağı olduğunu ve tamirinin söz konusu olmadığını söyledi . bir mesaj attılar dolabımın üretimde olmadığını ve bir üst modelle 18200 tl bedel karşılığı değişeceğini söylediler haklı olarak müşteri hizmetlerini arayıp ürünümün kullanım ömrü olan 10 yıl boyunca yedek parça sorumlulukları olduğunu ve tüketici kaynaklı olmayan bir hata yüzünden ve sattıkları ürünü tamir edemedikleri için benden bu denli bir ücret istemeyeceklerini söyledim. konuyu tüketici hakem heyetine sunacağım buradan bir sonuç alabilirmiyim. üründeki bu arızayı araştırdım biraz gövde presli olduğu ve kullandıkları soğutma borularının kalitesizliğnden kaynaklı ve arıza yaptığında bu bölgeye ulaşım olmadığı değişim ve onarımı söz konusu olmuyormuş. ama buzdolaplarında 10 yıl boyunca gövde garantisi gibi bir olay söz konusu bana söyledikleri buz dolabının gövde parasını karşıladıkları iyide arızalı olan dolabımın motoru kapakları herşeyi sapa sağlam sonuçta sadece gövdesinde gaz kaçağı var ve tamir edilemiyor dediğimde hiç birşey söylemiyolar konu hakkındaki görüşleriniz benim için önemli tüketici hakem heyetinden bir sonuç alabilirmiyim.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2023-09-13 at 13.41.00.jpeg
    WhatsApp Image 2023-09-13 at 13.41.00.jpeg
    119.1 KB · Görüntüleme: 13
merhabalar ,

arçelik 2498 cniy a++ 6 yıllık bir buzdolabım soğutmamaya başladı ve servis çağırdım servis ürünü incelemek üzere atölyeye aldı ve tarafıma ürünün gövdesinde gaz kaçağı olduğunu ve tamirinin söz konusu olmadığını söyledi . bir mesaj attılar dolabımın üretimde olmadığını ve bir üst modelle 18200 tl bedel karşılığı değişeceğini söylediler haklı olarak müşteri hizmetlerini arayıp ürünümün kullanım ömrü olan 10 yıl boyunca yedek parça sorumlulukları olduğunu ve tüketici kaynaklı olmayan bir hata yüzünden ve sattıkları ürünü tamir edemedikleri için benden bu denli bir ücret istemeyeceklerini söyledim. konuyu tüketici hakem heyetine sunacağım buradan bir sonuç alabilirmiyim. üründeki bu arızayı araştırdım biraz gövde presli olduğu ve kullandıkları soğutma borularının kalitesizliğnden kaynaklı ve arıza yaptığında bu bölgeye ulaşım olmadığı değişim ve onarımı söz konusu olmuyormuş. ama buzdolaplarında 10 yıl boyunca gövde garantisi gibi bir olay söz konusu bana söyledikleri buz dolabının gövde parasını karşıladıkları iyide arızalı olan dolabımın motoru kapakları herşeyi sapa sağlam sonuçta sadece gövdesinde gaz kaçağı var ve tamir edilemiyor dediğimde hiç birşey söylemiyolar konu hakkındaki görüşleriniz benim için önemli tüketici hakem heyetinden bir sonuç alabilirmiyim.
Kullanıcı hatası olamaz gövdedeki olan problem eski statik buzdolaplarında buzu bıçakla kazıyanlar elini kaçırıp bazen gövdeyi deliyordu o zaman kullanıcı hatası olur ama normal şekilde ürünün kendinden problem, içeride delik, göçük, darbe yoksa, hakem heyetine verin, servisten yazılı bir belge de isteyin ya da ekran görüntüsü de olur, uzun sürecek ama o zamana kadar dolapsız yapamazsınız, enflasyona uygun iade alabilirseniz belki işiniz görülür
 
Kullanıcı hatası olamaz gövdedeki olan problem eski statik buzdolaplarında buzu bıçakla kazıyanlar elini kaçırıp bazen gövdeyi deliyordu o zaman kullanıcı hatası olur ama normal şekilde ürünün kendinden problem, içeride delik, göçük, darbe yoksa, hakem heyetine verin, servisten yazılı bir belge de isteyin ya da ekran görüntüsü de olur, uzun sürecek ama o zamana kadar dolapsız yapamazsınız, enflasyona uygun iade alabilirseniz belki işiniz görüüründe hiç bir darbe

Kullanıcı hatası olamaz gövdedeki olan problem eski statik buzdolaplarında buzu bıçakla kazıyanlar elini kaçırıp bazen gövdeyi deliyordu o zaman kullanıcı hatası olur ama normal şekilde ürünün kendinden problem, içeride delik, göçük, darbe yoksa, hakem heyetine verin, servisten yazılı bir belge de isteyin ya da ekran görüntüsü de olur, uzun sürecek ama o zamana kadar dolapsız yapamazsınız, enflasyona uygun iade alabilirseniz belki işiniz görülür
ürünün içinde dışında hiç bir yerinde darbe yok tamamen iç kısımlarda kalan kullandıkları aliminyum boruların sızdırmasından kayanklı bir sorun bunu kabul etikleri için belli kısmına destek oluyolar ama sonuçta tamiri olmaya bir ürün satmış oluyolar 10 yılı doldurmuş olsaydı tamam derdim ama 10 yılı tamamlamamış ve cniy modellerinin çoğunda yaşanmış bu sorun .
 
Burada THH'ye verilecek bir durum olduğunu sanmıyorum. Gövdede kaçak olduğu zaman o kaçak tamir edilemez. Gövdeye 10 yıl garanti verilir zaten ve bu 10 yıl içinde bir sıkıntı olduğu zaman diyelim gövdenin onarım maaliyeti 10.000 TL. Firma bu 10.000 TL'yi size değişim için önerdiği yeni buzdolabından düşer ve size sıfır buzdolabı vermiş olur. Keza size önerilen bu yeni buzdolabı şuanda indirimsiz haliyle 33.039 TL'ye satılıyor.
 
Ha bu arada insafsızlık yaptıklarını da belirteyim çünkü @M. B. forumdaşımızın annesinin Vestel kombi buzdolabı garanti dışında arıza yaptı ücretli onarım gördü yine düzelmeyince Vestel ücretsiz bir şekilde sıfır yeni buzdolabını gönderdi.
 
Burada THH'ye verilecek bir durum olduğunu sanmıyorum. Gövdede kaçak olduğu zaman o kaçak tamir edilemez. Gövdeye 10 yıl garanti verilir zaten ve bu 10 yıl içinde bir sıkıntı olduğu zaman diyelim gövdenin onarım maaliyeti 10.000 TL. Firma bu 10.000 TL'yi size değişim için önerdiği yeni buzdolabından düşer ve size sıfır buzdolabı vermiş olur. Keza size önerilen bu yeni buzdolabı şuanda indirimsiz haliyle 33.039 TL'ye satılıyor.
evet haklısınız gövde parasını ödüyorlar ama komple sıfır bir ürün veriyorlar sonuçta dolabımın diğer bütün parçaları sağlam iken neden sıfır bir ürün alayım ki birde bu marka dolaplarda böyle bir hata varken 18200 tl ödersem 30 binide öder farklı bir marka alırım
 
evet haklısınız gövde parasını ödüyorlar ama komple sıfır bir ürün veriyorlar sonuçta dolabımın diğer bütün parçaları sağlam iken neden sıfır bir ürün alayım ki birde bu marka dolaplarda böyle bir hata varken 18200 tl ödersem 30 binide öder farklı bir marka alırım
Gövde'de gaz kaçağı her markada oluyor maalesef. Üreticiler sineğin yağını çıkardıkları için her malzemeyi kısıyorlar. 2-3 yıl önce gövde de gaz kaçağı yüzünden 2 kere sıfır Bosch buzdolabı değiştirdik. Üzücü bir durum maalesef. Bu yüzden tüketicileri hep uyarıyoruz aldığınız beyaz eşyalara +4 yıl ek garanti yaptırın diye.
 
evet haklısınız gövde parasını ödüyorlar ama komple sıfır bir ürün veriyorlar sonuçta dolabımın diğer bütün parçaları sağlam iken neden sıfır bir ürün alayım ki birde bu marka dolaplarda böyle bir hata varken 18200 tl ödersem 30 binide öder farklı bir marka alırım
Şimdi thh versen onu beklemesi o arada dolapsız beklemek falan çok can sıkıcı birşey. Düşün thh 6 ay sürdü mesela 6 ay dolapsız mı kalacaksın ? o arada mecbur dolap lazım. E başka dolap alsan thh'i kazanırsan eee elinde 6 ay önce aldığın dolap var yenisini verseler ne olacak evde yan yana 2 tane dolabın mı olacak ? :D çok sıkıntılı bir süreç.
 
Şimdi thh versen onu beklemesi o arada dolapsız beklemek falan çok can sıkıcı birşey. Düşün thh 6 ay sürdü mesela 6 ay dolapsız mı kalacaksın ? o arada mecbur dolap lazım. E başka dolap alsan thh'i kazanırsan eee elinde 6 ay önce aldığın dolap var yenisini verseler ne olacak evde yan yana 2 tane dolabın mı olacak ? :D çok sıkıntılı bir süreç.
Evet uzun süreceğini bildiğim için dolap satın almadan bir dolap ayarladım beyaz eşya tamiri yapan yakınınız olunca 10 gündür serviste zaten dolap perişan olurdum yoksa
 
Aşağıdaki videosunu attığım ustanın bunun gibi kaçak tamir videoları mevcut. Eğer bunun gibi yapılırsa randımanlı olur mu bilemiyorum.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Burada THH'ye verilecek bir durum olduğunu sanmıyorum. Gövdede kaçak olduğu zaman o kaçak tamir edilemez. Gövdeye 10 yıl garanti verilir zaten ve bu 10 yıl içinde bir sıkıntı olduğu zaman diyelim gövdenin onarım maaliyeti 10.000 TL. Firma bu 10.000 TL'yi size değişim için önerdiği yeni buzdolabından düşer ve size sıfır buzdolabı vermiş olur. Keza size önerilen bu yeni buzdolabı şuanda indirimsiz haliyle 33.039 TL'ye satılıyor.
Niye olmasın orasıyla olmazsa mahkemeyle olur emsal karar var, her kaçakta dolap mı atalım ya da para mı verelim, belli bir gizli ayıp var, dayanıklı malzemeden yaparlarsa olmaz bu, aynı modelde aynı sorun yaşayan başka kişilerde varmış. Tüketici sonuçta bilemez içinde ne var ne kullanılmış, firma gizlemiş ayıbı.

"Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zaman aşımı süresinden yararlanılamaz. Ağır kusur veya hile ile ayıbı tüketiciden gizleyen satıcının zaman aşımı süresinden yararlanamayacağı hüküm altına alınmıştır.", tamiri olmaz atın dolabı deniyorsa bu ağır kusurdur.

 
Dolabınız da varmış verin THHye emsal kararı da gösterin, tamirinin olmadığını da belirtin, daha önce aynı modelde sorun yaşayan insanların şikayetini de ekleyin, orası olmazsa mahkemeye gidersiniz, firmanın kusurunu neden siz ödeyesiniz ki.
 
Aşağıdaki videosunu attığım ustanın bunun gibi kaçak tamir videoları mevcut. Eğer bunun gibi yapılırsa randımanlı olur mu bilemiyorum.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Bu dolap 3 ayı gecmez çöp olur sağlam motorda bozulur çünkü alimnyum boruların kapalı soğutma sisteminde hava alması çapak üretimine sebebiyet veriyor .araçların klima sisteminde bir onarım yapıldığında boruların hava almaması için özel tipalarla kapatirdik bu arkadas hava almasını geç purmuzle kaynak yaptı .
 
Ha bu arada insafsızlık yaptıklarını da belirteyim çünkü @M. B. forumdaşımızın annesinin Vestel kombi buzdolabı garanti dışında arıza yaptı ücretli onarım gördü yine düzelmeyince Vestel ücretsiz bir şekilde sıfır yeni buzdolabını gönderdi.
Evet doğru, bu konuda Vestel'i takdir etmek lazım. 3 yıllık garantisi bittikten 3 ay sonra bozulan buzdolabımızı sadece 2000 tl onarım bedeli karşılığında bir üst modeli ile değiştirdiler. Bu konuda inceleriz.com'un, bilhassa @Adem Helvacı 'nın büyük katkıları da var tabii.

Konuyu buradan inceleyebilirsiniz.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri