Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ayıplı maldan doğan maddi zarar tazmini nasıl yapılır?

Öncelikle malın ayıplı olduğunu ispat edecek delil nitelikli bilgi belge toplanmalı, sonra bir dilekçe ile kısa öz ve sadece temel noktaları anlatacak şekilde yaşadığınız süreci anlatmalı, bu belgeleri Hakem heyetine teslim etmelisiniz.

1- Ürünle ilgili şikayet ettiğiniz taraf yetkili servis olmasın yoksa dosyanız reddedilir. Hizmet ile ilgili şikayet varsa o ayrı konu.
2- Talebiniz net kesin ve anlaşılır olsun, ''olurşa şu, olmazsa bu'' şeklinde ifadelere yer vermeyiniz.
3- Karşı tarafın tebliğ edilebilir bir adresi olduğundan emin olunuz.
 
Öncelikle malın ayıplı olduğunu ispat edecek delil nitelikli bilgi belge toplanmalı, sonra bir dilekçe ile kısa öz ve sadece temel noktaları anlatacak şekilde yaşadığınız süreci anlatmalı, bu belgeleri Hakem heyetine teslim etmelisiniz.

1- Ürünle ilgili şikayet ettiğiniz taraf yetkili servis olmasın yoksa dosyanız reddedilir. Hizmet ile ilgili şikayet varsa o ayrı konu.
2- Talebiniz net kesin ve anlaşılır olsun, ''olurşa şu, olmazsa bu'' şeklinde ifadelere yer vermeyiniz.
3- Karşı tarafın tebliğ edilebilir bir adresi olduğundan emin olunuz.
Abi iki kez ayıplı iPhone 11 verilmesi sonucunda 7999 TL’ye aldığım telefonda yaklaşık 1500 TL ekran koruyucu masrafım doğdu (5 kez korucuyu ziyan oldu.) Servise bir kez girdi, orada çıkartıldı. Bilirkişi incelemelerinde ekran sorunlu olduğu için çıkartıldı, yeni telefon verildiğinde tekrar almak zorunda kaldım. Bunların kesin ispatını faturalarla ve heyet kararları ile yapabilirim.

Ancak manevi tazminat da talep etmek istiyorum firmanın tutumu nedeniyle… iki telefonda da 3. Ayında ekran sorunu çıktı ve firma işi yokuşa sürerek tabiri caizse garanti süremi eritti. 2 kez tatilimi bölerek birinde Antalya’ya gitmek zorunda kaldım, diğerinde Ankara’ya gitmek zorunda kaldım… Bunlar yaşadığım en basit manevi ve maddi kayıtlar açıkçası…
 
Öncelikle malın ayıplı olduğunu ispat edecek delil nitelikli bilgi belge toplanmalı, sonra bir dilekçe ile kısa öz ve sadece temel noktaları anlatacak şekilde yaşadığınız süreci anlatmalı, bu belgeleri Hakem heyetine teslim etmelisiniz.

1- Ürünle ilgili şikayet ettiğiniz taraf yetkili servis olmasın yoksa dosyanız reddedilir. Hizmet ile ilgili şikayet varsa o ayrı konu.
2- Talebiniz net kesin ve anlaşılır olsun, ''olurşa şu, olmazsa bu'' şeklinde ifadelere yer vermeyiniz.
3- Karşı tarafın tebliğ edilebilir bir adresi olduğundan emin olunuz.
Abi ben de yatak odası takımımda bir sorun yaşadım. Dolap kapaklarını nemli bezle silince leke daha çıkmıyor. Bununls ilgili iki kez servis eve geldi. En sonuncusunda benim ısrarım ile kapak değişimi karar çıktı. Yeni kapak bekliyorum 2 aydır. Gelen kapaklarda da böyle olursa ben bu yatak odası takımının güncel fiyat ile iadesini isteyebilir miyim? Kapak değişimi yapmalaro hatalarını kabul ettiklerini gösterir belge midir?
39 bin liraya aldım, şimdi 60 bin lira. İadem güncel tutardan olur mu?
 
Abi ben de yatak odası takımımda bir sorun yaşadım. Dolap kapaklarını nemli bezle silince leke daha çıkmıyor. Bununls ilgili iki kez servis eve geldi. En sonuncusunda benim ısrarım ile kapak değişimi karar çıktı. Yeni kapak bekliyorum 2 aydır. Gelen kapaklarda da böyle olursa ben bu yatak odası takımının güncel fiyat ile iadesini isteyebilir miyim? Kapak değişimi yapmalaro hatalarını kabul ettiklerini gösterir belge midir?
39 bin liraya aldım, şimdi 60 bin lira. İadem güncel tutardan olur mu?
Burada sadece tek bir adım ile iki konu birden çözülemiyor ne yazık ki.
Yakın zamanda bununla ilgili bir örnek karar yayınlamaya çalışıyorum araştırma içerisindeyim bizim komisyonun bakltığı dosyalar içerisinde fakat ilk adım olarak malın ayıpsız misli ile değişimi yönde hakem heyetinden olumlu kararı alıyorsunuz, arkasından bulunduğunuz il veya ilçeye göre değişmek üzere Asliye Hukuk veya Tüketici Mahkemelerinde Kıymet Taktiri için ayrı bir süreç başlatıyorsunuz. Bilirkişi ürünler üzerinde inceleme yapıp güncel koşullara göre kıymet taktiri yapıyor ve mahkeme kararı ile güncel tutarı iade alabiliyorsunuz.

Biz bunu Philips de bir kere başardık, bizim komisyonda da bu şekilde bir örnek dosya araştırıyorum :ok

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Burada sadece tek bir adım ile iki konu birden çözülemiyor ne yazık ki.
Yakın zamanda bununla ilgili bir örnek karar yayınlamaya çalışıyorum araştırma içerisindeyim bizim komisyonun bakltığı dosyalar içerisinde fakat ilk adım olarak malın ayıpsız misli ile değişimi yönde hakem heyetinden olumlu kararı alıyorsunuz, arkasından bulunduğunuz il veya ilçeye göre değişmek üzere Asliye Hukuk veya Tüketici Mahkemelerinde Kıymet Taktiri için ayrı bir süreç başlatıyorsunuz. Bilirkişi ürünler üzerinde inceleme yapıp güncel koşullara göre kıymet taktiri yapıyor ve mahkeme kararı ile güncel tutarı iade alabiliyorsunuz.

Biz bunu Philips de bir kere başardık, bizim komisyonda da bu şekilde bir örnek dosya araştırıyorum :ok

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Tamam ama benim ürünün kapakları değişicek. Ben başvuru yapıp tüm setin değişimini istiyorum diyebilir miyim.
 
@Adem Helvacı abi benim merak ettiğim bir konu var. Bahsettiğim telefonlar henüz 2.-3. ayında arıza vermiş ve ayıplı olduğu kesinleşmişti. Firma kasıtlı bir şekilde garanti süremi eritmek için hakem heyetine git diyerek reddetti. Sonuç olarak 1 yıldan fazla garanti süremi erittiler. Ben bunun için maddi zarar adı altında firmanın 1 yıllık ek garanti fiyatını talep edeceğim. Sence olumlu karşılanır mı abi?
 
@Adem Helvacı abi benim merak ettiğim bir konu var. Bahsettiğim telefonlar henüz 2.-3. ayında arıza vermiş ve ayıplı olduğu kesinleşmişti. Firma kasıtlı bir şekilde garanti süremi eritmek için hakem heyetine git diyerek reddetti. Sonuç olarak 1 yıldan fazla garanti süremi erittiler. Ben bunun için maddi zarar adı altında firmanın 1 yıllık ek garanti fiyatını talep edeceğim. Sence olumlu karşılanır mı abi?
Mantık olarak serviste geçen sürenin garanti üzerine eklenmesi gerekiyor. Ekran koruyucular konusunda son derece haklısınız ama garanti sürenizin erimemesi gerekiyor.
 
Mantık olarak serviste geçen sürenin garanti üzerine eklenmesi gerekiyor. Ekran koruyucular konusunda son derece haklısınız ama garanti sürenizin erimemesi gerekiyor.
Maalesef, değişim olunca yeni faturaya şunu ekliyorlar. Ben de kasıtlı olarak garanti süremin eritilmesi nedeniyle talep edeceğim bakalım cevap ne olur
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    24.8 KB · Görüntüleme: 11
Maalesef, değişim olunca yeni faturaya şunu ekliyorlar. Ben de kasıtlı olarak garanti süremin eritilmesi nedeniyle talep edeceğim bakalım cevap ne olur
Tamam ama serviste geçen süre yazmıyor burada. Yeni malın diğeri ile aynı sürede garantisi olması makul ve mantıklı ama yeni mal alımınız kaç günde gerçekleştiyse onu eklemek zorundalar.
 
Tamam ama serviste geçen süre yazmıyor burada. Yeni malın diğeri ile aynı sürede garantisi olması makul ve mantıklı ama yeni mal alımınız kaç günde gerçekleştiyse onu eklemek zorundalar.
Kasten değiştirmeyip süreci uzattıkları için 6-7 ay sonra alabildim telefonu.
 
Dosyanın reddine karar verilmiş. Ayıplı malı azami sürede değiştirmeyip tüketici hakem heyetleri sonucunda 1 yıldan fazla garanti süremin eritilmesi kanunda düzenlenmemiş, çok yazık.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri