Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Soru Cevap Bosch KDN76XWE0N Coil Whine/Hight Pitch Sound/Bobin Vızıltısı Problemi ve Buzdolabı Seçim Süreci

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emremr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Emremr

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
19 Ağu 2024
Mesajlar
7
Herkese Selamlar,

Öncelikle başıma gelenleri araştırırken, konu hakkında bu denli bilgi sahini insanın olduğu bir forumun olduğunu öğrenmek ne mutlu


-Konu

Emektar bosch KDN40A04NE buz dolabım 2 kez buzluk çalımaya devam ederken soğutucuya hava yollamadı ve yetkili servis tarafından 2 kez tamir edildi. İşi öğrendikten(!) sonra da 2 kez ben tamir ettim. Fakat her tamir sonrasısı tekrar soğutucu bölüme soğuk hava yollama aralığı kısaldı, temelli kurtulmak istediğim de yaklaşık 1.5 yıl kadar önce 3.500 TL istenince, gittiği yere kadar kullanıp yenisini almayı düşündüm. Oğlum büyüyüp dolbında hepten küçük gelmesi ile yeni dolap arayışına GİRMEDİM. Çünkü ben bir bosch müşterisi idim ve direk gittim, ölcümelerime uygun olan fiyat/performan ürünün seçtim (KDN76XWE0N - 542 lt) ve aldım. Yaklaşık 18 gün (!) sonra ürünüm geldi ve servis gelip kurulumu yapıp ürünü çalıştırdı.

-Problem

Ürün geniş 542 litre, çok çok kaba değil (bosch lar genel anlamda bana kaba gelir). Fakat alet çalışır çalışmaz sağlam bir Coil Whine/Hight Pitch Sound/Bobin Vızıltısı tarzı, tiz tonda, kapıları açılsa da bitmeyen bir ses çıkarmaya başladı. İlk kurulumdur vs diyerek 2 gün geçirdim. FAkat bu 2 gün sürede uyurken hem mutfağın hem de 9 metre holden sonra gelen yatak oldamın kapısını kapatmak zorunda kaldım. Ses bir türlü azalmadı, çok çok nadir aralıklarla kesilip (5 dk bile sürmüyor) tekrar bu sesi çıkarmaya başladı. El mahkum servisi aradım, servis telefonda "invertor aletlerin sesi biraz daha fazladır" gibi açıklamalarda bulunsa da eve gelince birilerini arayarak durumu rapor etti. O sırada kart değşimi vs lafını duyar duymaz 2 günlük alette tamiri kabul etmeyeceğimi belirttim. O da tamir istemediğimi BOSCH'a aktardı.

-Aksiyon

Bosch beni aradı ve şunları sundu.

1-Aynı ürünün tekrar yollanması
2-Para iadesi
3-Aynı fiyatta, ya da farklı fiyat ödenerek başka model cihaz.

Böyle olunca bende kendimce hesap yaptım.

1- Aynı ürün, sesin tekrar etme ihtimali çok yüksek, vazgeçtim.
2- Ürün zaten elime 18 günde geçti, problemin ortaya çıkısı, bosch'un bana dönüşü vs 1 ay gitti ve ürünüme zaten 3900 TL zam geldi. İade alırsam zarardayım. Enflasyonun hali belli, diğer markalara da zam geldi. Vazgeçtim.
3- Onlara KGN76VWE0N cihazı ile değişim konusunu ilettim. Onlar da ellerinde olmadığını ve üretilerek gönderme zamanını öğrenerek tekrar bana döneceklerini birdirdiler. BEKLİYORUM


-Araştırma

Bu sırada ben de bu sesten müzdarip kimseler var mı diye araştırmaya başladım. AMANIN, yahu ortalık yıkılıyor. Benim pamuklara sardığım BOSCH'um herkesi perişan etmiş. Sadece şikayet.var'da sayfalarca ses şikayeti okudum. Sonra bunun nedenini araştırmaya başladım .Hoş, coil whine tarzi, invertor kart bobininden ise (?) sorun, cok sebep aramaya gerek yok, olabiliyor. FAkat başka bir şeyler de olabilir diye parçalara bir bakmak istedim. Benim emektar bosch KDN40A04NE EMBRACO marka compresöre sahipken; büyük, akıllı, yağuşuklu, az yakan KDN76XWE0N ise jiaxipera adında bir compresöre sahip. Hoş şikayetlerin bu kompresör markasına geçiş ile doğrudan bir korelasyona sahip olacağına dair hiç bir veri yok elimde. Ama 3-4 yıl öncesinde BOSCH marka buzdolaplarının sesine dair böyle bir sorunlar yumağı görmemiştim. Demek her aksakallıya DEDE demeseymişiz iyimiş.

-Çözüme Yönelik

Her ne kadar BOSCH tan KGN76VWE0N modelinin kompresörünü öğrenmeye çalışsam da öğrenemedim. Ama büyük ihtimalle WE0N seirisinde "jiaxipera" kullanacaklarını düşünüyorum. Baktım olmuyor diğer markaları araştırmaya başladım, İLK KEZ. Küçük bir ilçede oturduğum için LG ,Samsung gibi firmaların servisleri yok ve servis bana 100km den uzak olduğu için ARÇELİK-BEKO ve VESTEL' e bakmaya kara verdik. Bir komşumuzun VESTEL bulaşık makinesi imtihanına tanık olduğumuz için, onu da eledik. Bize ARÇELİK/BEKO kaldı. Hemen araştırdım, 570475 EB (477lt) - 578556 EB (557 lt) ürünlerinin fiyat performans olduklarına karar verdim. Aynı ürünlerin Beko halleri de tabiki listede, hangisini daha ucuz olursa. Gittim ürünleri incelemeye ama kompresörlerini göremedim, sadece beko da eski F elektrik tüketenlerin TEE marka kompresör kullandıklarını gördüm

-KARAR

Sizden ricam ne yapacağıma dair biraz öneri de bulunmanız. Eskiden kullanışlı bir dolap ararken, suan sadece şu ses bitsin moduna kadar düştüm .Eşşeği kaybettik bir kere (!). Ayrıca "Invertorlü makinelerde ses olur" efsanesinin de doğruluğunu sizlerden duymak isterim. Bana toplamda 477 litre ve üzeri, soğutucusu en az 350 litfe ve üzeri ve en azından tüketim seviyesi E olan tüm ürünler olur.

TEşekkürler.
 
Evet Inverter kompresörlü ürünlerde tiz bir ses olur ve normaldir. Tabii bir yere kadar normal. Eğer fazla duyuluyorsa ve rahatsız ediciyse normal değil tabii. Sorun çoğunlukla Inverter kartının değişimiyle çözülür, çözülmediği takdirde kompresör değişimine kadar gider iş. Aynı model dolapla değişseniz belki de gelmeyecek ses bilemeyiz. E tabii dolabın sesini de duyamadık hiç farazi konuşuyoruz şu anda. Arçelik-Beko grubundan 578556 EB/978556 EB modellerinde %90 ihtimalle GMCC kompresör kullanılıyor değerlendirmeye alabilirsiniz eğer mevcut dolabı iade edecekseniz.
 
Cevapladığınız için teşekkür ederim.

Hemen sesi dinleteyim o halde. İşte (lütfen telefondan dinleyiniz, yüksek bir frenkans aralığında çınladıkğı için bilgisayar hoperlorleri az duymanıza neden olabilir)


Klasik hight pictch tone, epey bir rahatsız edip, mutfak içinde konusmamızı önlüyor, ki biz mutfakta çok vakit geçiririz.

Peki dediğim gibi yine BOSCH KGN56XWE0N modeli (alttan bulzuklu) değişimi

ya da iade alarak

Arçelik 570475 EB (477lt) - 578556 EB (557 lt) modellerine mi yönelmeliyim. Hiç bir markanın fanboy luğu yoktur. Ama soğutucu bölümün geniş olmasını istiyoruz. (profilo dondurucum var)
 
Cevapladığınız için teşekkür ederim.

Hemen sesi dinleteyim o halde. İşte (lütfen telefondan dinleyiniz, yüksek bir frenkans aralığında çınladıkğı için bilgisayar hoperlorleri az duymanıza neden olabilir)


Klasik hight pictch tone, epey bir rahatsız edip, mutfak içinde konusmamızı önlüyor, ki biz mutfakta çok vakit geçiririz.

Peki dediğim gibi yine BOSCH KGN56XWE0N modeli (alttan bulzuklu) değişimi

ya da iade alarak

Arçelik 570475 EB (477lt) - 578556 EB (557 lt) modellerine mi yönelmeliyim. Hiç bir markanın fanboy luğu yoktur. Ama soğutucu bölümün geniş olmasını istiyoruz. (profilo dondurucum var)
takipteyim dostlar...
 
Maalesef BOSCH KGN56XWE0N değişimi kabul etmediler! Ürün üretimden kalkacak dediler, ben de bunun üzerine 1 2 bayi aradım ve ürünün eylülde geleceğini öğrendim, demek bosch merkez ürünü bana vermek istemedi. İadeye gönüllüler gibi. Diğer ürünlerinde BOSCH sitesinde fiyatı fahiş, üzerine para eklememi istediler.

Bunun üzerine tekrar yetkili servis ile görüştüm, fabrikanın ilk teklifinin inverter kart değişiğimi olduğunu hatırlattı.

Bosch bir daha ararsa artık tamire (kart değişimi) mi yönelsem diyorum. Eşim nedense arçelik ve bekoyu görsel ve kullanımsal anlamda hiç beğenmedi.

Böyle bekliyorum. Ciddi anlamda parasını vererek rezillik çekiyorum.

Ah bosch ah, ne diye sen kullandığın ürünü değiştirirsin!!!
 
Cevapladığınız için teşekkür ederim.

Hemen sesi dinleteyim o halde. İşte (lütfen telefondan dinleyiniz, yüksek bir frenkans aralığında çınladıkğı için bilgisayar hoperlorleri az duymanıza neden olabilir)


Klasik hight pictch tone, epey bir rahatsız edip, mutfak içinde konusmamızı önlüyor, ki biz mutfakta çok vakit geçiririz.

Peki dediğim gibi yine BOSCH KGN56XWE0N modeli (alttan bulzuklu) değişimi

ya da iade alarak

Arçelik 570475 EB (477lt) - 578556 EB (557 lt) modellerine mi yönelmeliyim. Hiç bir markanın fanboy luğu yoktur. Ama soğutucu bölümün geniş olmasını istiyoruz. (profilo dondurucum var)
Ses kaydederken sadece dolabın sesini duysaydık daha iyi olurdu ama bana da yüksek geldi o ses. Konuyu Adem abiye gönderdim müsait olunca bakacak.
 
Şöyle söyleyeyim. 12 yıllık dolabım varken kahvaltıda herhangi bir rahatsızlık duyduğumu hatırlamıyorum. Bunda ise konusmamızın bile önüne geçiyor. Bir fikir verirseniz memnun olurum.

-İhtimaller

İnverter kart değişimi ya da iade (İade de TL bazında 4k zarar ediyorum).
 
Şöyle söyleyeyim. 12 yıllık dolabım varken kahvaltıda herhangi bir rahatsızlık duyduğumu hatırlamıyorum. Bunda ise konusmamızın bile önüne geçiyor. Bir fikir verirseniz memnun olurum.

-İhtimaller

İnverter kart değişimi ya da iade (İade de TL bazında 4k zarar ediyorum).
12 yıllık buzdolabınız Inverter motor değildi çünkü. Inverter kart değişimi denenebilir komplike bir işlem değil.
 
O halde o yönde denememi yapayım, bunu yaparken de iade haklımı saklı tutayım.

Peki kart da başarısız olur da iade olursa.

Bu devirde 570475 EB gibi invertor olmayan bir ürün almak mantıklı mıdır? (Ses öyle kötü ki artık 477 litreye kadar düştüm, eşim 578556 EB 557lt çok fazla büyük olduğunu söylüyor)
 
Ürünü alalı 8. gün bugun, online olduğu için 14 gün süre var. Kartı dün sipariş ettiler
Hukuken size verilen hakları sıra ile kullanamazsınız. onarım seçeneğini seçiyorsunuz. karşı tarafa koz veriyorsunuz.
aynı arızanın tekrarından birkaç kez servisi çağırıp. arızanın giderilmediğinde diğer haklarınız devreye girer.
 
Son düzenleme:
Hakkınız var. Fakat durum şöyle;

Ürün siparişimden 18 gün sonra verildi, sonra bu olaylar sonrave neredeyse bir ayı buldu. Bu süreçte benim aldığım ürün 36K dan 39900'a yükseldi. Diğer markalarda tabiki zam yaptılar. Şimdi iade seçeneğini kullansam durduğum yerde 3900 TL bir zararım olacak. Ürünün ÇEKİLMEZ sesi harici bir sıkıntı yok, ama asla bu şekilde de kullanılabilir değil. Zaten servisinde ilgisini çekti durum defalarca video kayıt yaparak fabrikaya yolladı. Bana ilk önerileri inverter kart değişikliği idi, ben de serisini değiştirmek istedim ama ne dediysem yapamayız dediler. El mahkum bu duruma itildim.

Ayrıca bulaşık makinası da aldım.

BOsch için şimdilik şunu söyleyebilirim. 12 yıl önceki ürünlerimle kıyaslayınca sessizlik konusunda bir arpa boyu yol kat edilmemiş.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri