Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Buzdolabı Kapı Değişimi

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın
İlginiz için çok teşekkür ederim. Değişen parçaları servisten alabilmem mümkün mü? Eğer gizli ayıp söz konusuysa incelemeler için bu parçaların güvende olmasını isterim.
Ücretli verilen bir hizmet olması nedeniyle değiştirilen parçaları zaten Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği 12 inci madde ve alt fıkraları gereği size iade etmek zorundalar.

Bakın şu aşağıdaki ürün bir ARÇELİK klimaya ait.
1723882349433.jpeg


Yetkili servis her zaman yaptığını yapmış ve YÜKSEK ELEKTRİK iddiası ile tüketici ürününü garanti dışı bırakıp kartı komple değiştirip XXX lira da para almış. Tüketici Elektrik Şirketinden parasını alacağını zannediyor çünkü servisler tüketicilerin tepkilerini sönümlemek için bunu telkinde bulunuyorlar ama işin aslı öyle değil.

Değiştirilen kartı istedim, her zaman olduğu gibi incelemelerim sonucu problemin yüksek gerilim kaynaklı olmadığını tespit edip kayıt altına aldım.

Bak bu da önümüzdeki toplantıya raporunu yazacağım şikayet dosyası.
1723882626133.jpeg


Altta ne yazıyor? ''Kart teslim edlecek'' çünkü ben bu dosyayı arızalı kartı incelemeden yazmam.

Hatırlayın lütfen, daha önce de Gree Yetkili servisinin yine aynı yöntemle tüketiciden bir ısı pompası tamiri için 109.000tl tahsil ettiğini ve kartlar ile kompresörün elektrik kaynaklı arızalı denmesine rağmen elektrik kaynaklı olmadığını tespit edip dosyayı reddettiğimi belirtmiştim.

Eee şimdi bu dosyayı da reddedeceğim ben çünkü elekrik kaynaklı değil, servis bariz şekilde yalan söylüyor çünkü onlar da biliyorlar ki ülkede bunu denetleyen bir mekanizma yok.

Şimdi bu cümlem ukalaca olacak biliyorum ama Türkiye Cumhuriyeti topraklarında hizmet veren 200 Hakem Heyeti var, bunların kaçında bir Adem Helvacı var?

O yüzden elbette ki değiştirilen parçalar, tespitlerin DETAYLI yazıldığı servis raporu ve elbette ki ödenen bedelin faturası KESİNLİKLE almanız gerekenler içerisindedir.

Hatta işlem sonrası servis raporunun görselini ekleyin buraya çünkü çakallık yapıp sadece KOD yazıyorlar, ne olduğu yazmaz orada.

Yine hatırlayınız, bir tüketiciye de elektrikten patlamış dedikleri çamaşır makinesinde değiştirdikleri parça diye yazdıkları kodlar amortisör ile kayış çıkmıştı.
 
Ücretli verilen bir hizmet olması nedeniyle değiştirilen parçaları zaten Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği 12 inci madde ve alt fıkraları gereği size iade etmek zorundalar.

Bakın şu aşağıdaki ürün bir ARÇELİK klimaya ait.
Ekli dosyayı görüntüle 19213

Yetkili servis her zaman yaptığını yapmış ve YÜKSEK ELEKTRİK iddiası ile tüketici ürününü garanti dışı bırakıp kartı komple değiştirip XXX lira da para almış. Tüketici Elektrik Şirketinden parasını alacağını zannediyor çünkü servisler tüketicilerin tepkilerini sönümlemek için bunu telkinde bulunuyorlar ama işin aslı öyle değil.

Değiştirilen kartı istedim, her zaman olduğu gibi incelemelerim sonucu problemin yüksek gerilim kaynaklı olmadığını tespit edip kayıt altına aldım.

Bak bu da önümüzdeki toplantıya raporunu yazacağım şikayet dosyası.
Ekli dosyayı görüntüle 19214

Altta ne yazıyor? ''Kart teslim edlecek'' çünkü ben bu dosyayı arızalı kartı incelemeden yazmam.

Hatırlayın lütfen, daha önce de Gree Yetkili servisinin yine aynı yöntemle tüketiciden bir ısı pompası tamiri için 109.000tl tahsil ettiğini ve kartlar ile kompresörün elektrik kaynaklı arızalı denmesine rağmen elektrik kaynaklı olmadığını tespit edip dosyayı reddettiğimi belirtmiştim.

Eee şimdi bu dosyayı da reddedeceğim ben çünkü elekrik kaynaklı değil, servis bariz şekilde yalan söylüyor çünkü onlar da biliyorlar ki ülkede bunu denetleyen bir mekanizma yok.

Şimdi bu cümlem ukalaca olacak biliyorum ama Türkiye Cumhuriyeti topraklarında hizmet veren 200 Hakem Heyeti var, bunların kaçında bir Adem Helvacı var?

O yüzden elbette ki değiştirilen parçalar, tespitlerin DETAYLI yazıldığı servis raporu ve elbette ki ödenen bedelin faturası KESİNLİKLE almanız gerekenler içerisindedir.

Hatta işlem sonrası servis raporunun görselini ekleyin buraya çünkü çakallık yapıp sadece KOD yazıyorlar, ne olduğu yazmaz orada.

Yine hatırlayınız, bir tüketiciye de elektrikten patlamış dedikleri çamaşır makinesinde değiştirdikleri parça diye yazdıkları kodlar amortisör ile kayış çıkmıştı.
Daha önce başıma benzer bir olay gelmediği için bu konularda tamamen bilgisizim. Vermiş olduğunuz örnekler yetkili servislerin kötü niyetli davranışlarla tüketiciyi aldatabileceğini bana göstermiş oldu. Benim durumum nispeten daha önemsiz görünse de yetkili servisin 6 yıllık bir buzdolabı için böyle bir masraf çıkartmış olması ve kandırılıyor hissine kapılmam beni biraz sinirlendirdi.

Verdiğiniz detaylı bilgiler için çok teşekkür ederim. Önümüzdeki süreç için bana yol gösteri oldu. Buzdolabının tamir edilmesi bekleyip servisten değişen parçaların tamamının bana teslim edilmesini, detaylı servis raporunu ve değişen her parça için fiyatın yazılı olduğu faturayı talep edeceğim.

Servis raporunu ve faturayı burada paylaşacağım. Arçelik tarafında pek umudum yok ama herhangi bir aldatma söz konusuysa sizin ve forumdaki diğer üyelerin fikirlerini alarak Tüketici Hakem Heyetini başvuruda bulunacağım.
 
Buzdolabı dün akşam servisten geldi. 1 gün geçmeden tekrar bozuldu. Yetkili servisin tüketiciyi yolunacak kaz gibi gördüğünü de göstermiş oldu bu olay. Sorunun ne olduğunu bile tespit etmekten aciz servis fiyatı yükseltmek için belki de sorun olmayan parçaları değişip buzdolabını tekrar yolladı.

Nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Ücret iadesi almam mümkün müdür?
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2024-08-21-20-13-44-76_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    Screenshot_2024-08-21-20-13-44-76_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    162.2 KB · Görüntüleme: 19
Buzdolabı dün akşam servisten geldi. 1 gün geçmeden tekrar bozuldu. Yetkili servisin tüketiciyi yolunacak kaz gibi gördüğünü de göstermiş oldu bu olay. Sorunun ne olduğunu bile tespit etmekten aciz servis fiyatı yükseltmek için belki de sorun olmayan parçaları değişip buzdolabını tekrar yolladı.

Nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Ücret iadesi almam mümkün müdür?
Ayıplı Hizmet kapsamında ücret iadesi talep edebilirsiniz çünkü hizmet ifası tamamlanmamış ve verilen hizmet veriliş amacını yerine getirmemiş.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri