Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Buzdolabı Motoru Dururken Ses Yapıyor

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Caner Ergin

Süper Üye
Araştırmacı
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
647
Marka Model Bilgisi
Profilo
Profilo BD3076 IFAN buzdolabı kullanıyorum. Garantisi devam ediyor.
Buzdolabının motoru stop ettiğinde demir kapıya vurma sesi gibi tak-tak-tak yapıyor.
Bunun için servis çağırmak istemiyorum çünkü;
1) Çalışmasında sorun yok ve servis gelip normal derse 300 TL ücret istiyorlar.
2) Falan parçayı değişmek gerekiyor derse yine kurcalatmak istemiyorum çünkü bir şeyler ters giderse buzdolabısız insan rezil olur. Çünkü çalışmasında bir sorun yok.

Sizce ne yapabilirim? Acaba motor dururken bağlantığı şaseye mi vuruntu yapıyor?

Defrost sesi olduğunu düşünmüyorum 3 kez tak-tak-tak yapıp susuyor. Ses daima aynı ve tek seferlik.
 
18.11.23 Güncelleme:
Servis az önce geldi, durumun normal olmadığına o da kanaat getirdi. Yeni motor istendi. Çarşamba veya Perşembe günü tekrar değişimi yapılacak.
Allah korusun bu değişimde de sorun çözülmezse firmayı arayıp yeni dolap isteyeceğinin sözünü aldım. İnşallah bu iş THH falan kalmadan yeni değişilecek olan motor ile çözülür.
@Adem Helvacı
 
18.11.23 Güncelleme:
Servis az önce geldi, durumun normal olmadığına o da kanaat getirdi. Yeni motor istendi. Çarşamba veya Perşembe günü tekrar değişimi yapılacak.
Allah korusun bu değişimde de sorun çözülmezse firmayı arayıp yeni dolap isteyeceğinin sözünü aldım. İnşallah bu iş THH falan kalmadan yeni değişilecek olan motor ile çözülür.
@Adem Helvacı
Tamam ama TEKNİK tespiti nedir ustamızın?
 
@Adem Helvacı bu arada teknisyen diyor ki buzdolabında mevcutta ürünler var diye böyle gecikiyor. Bana mantıklı gelmedi sonuçta o ürünler donuk haldeyken motor 1 saatte değişti sonra fişe taktık. Donuk ürünlerin mevcutta bulunması tam tersi dolap ısısının soğutulmasına fayda olan bir şey değil mi?
Çok yanlış yerden girmiş konuya, AKSİNE dolapta zaten kütle sıcaklığı ATILMIŞ hazır olan ürünler olduğu için tam tersine avantajlı durumdaydı.

Sıfır dolaplar yarışa ortam sıcaklığından yani 25 derece ortalama ile başlar, sizin dolap ise dondurucu bölüm zaten eksilerde, soığutucu bölüm zaten +4 dolaylarındaydı.

İçeride dışarı atılması gereken kütle sıcaklığı olmadığınd anormal dolap 8 saatte toparlarsa sizin dolap en azından 3-4 saat içerisinde o değerlere ulaşması gerekir.
 
Tamam ama TEKNİK tespiti nedir ustamızın?
Tespitte bulunmadı. Eski motorda ses dışında soğutma sorunu yoktu, motor değişiminden sonra soğutma olmadığı için motor arızalı herhalde dedi. Yenisi istetti. Benim de işime geldi. Örnek veriyorum şimdi tepsitte bulunup gaz eksik dese baştan boşaltıp, vakum gaz bassa 1-2 gün yine bekle gözlemle diyecek. O yüzden motor değişimi işime geldi. Tüm işlemler tekrardan yapılmış olacak. Bunda da düzelir herhalde artık. Çünkü dediğim gibi başka bir yerin arızalı olma ihtimali yok, eski motor sadece ses yapıyordu. Bakalım..
 
Tespitte bulunmadı. Eski motorda ses dışında soğutma sorunu yoktu, motor değişiminden sonra soğutma olmadığı için motor arızalı herhalde dedi. Yenisi istetti. Benim de işime geldi. Örnek veriyorum şimdi tepsitte bulunup gaz eksik dese baştan boşaltıp, vakum gaz bassa 1-2 gün yine bekle gözlemle diyecek. O yüzden motor değişimi işime geldi. Tüm işlemler tekrardan yapılmış olacak. Bunda da düzelir herhalde artık. Çünkü dediğim gibi başka bir yerin arızalı olma ihtimali yok, eski motor sadece ses yapıyordu. Bakalım..
Zannediyorum ki ustamız rakamsal değerler elde edip teknik hesapolamalar yapabileceği hiçbir ölçüm yapmamış.

Ezber tamirciliği yani, yazık :(

''Bozuk harhal'' diye bir teknik tespit yapan servis için de ne diyeyim bilemedim üzülüyorum gerçekten.
 
Zannediyorum ki ustamız rakamsal değerler elde edip teknik hesapolamalar yapabileceği hiçbir ölçüm yapmamış.

Ezber tamirciliği yani, yazık :(

''Bozuk harhal'' diye bir teknik tespit yapan servis için de ne diyeyim bilemedim üzülüyorum gerçekten.
Abi o işlere girse benim zararıma olurdu diye düşünüyorum. Boşver gelsin motor, drayer değişsin. Vakum, gaz. Oldu oldu olmadı bilmiyorum artık.
Üst kat gayet serin bu arada. Sorun sadece buzlukta.

Bir de abi müşteri hizmetlerini arayıp motor değişti buzluk dondurmuyor diyorum servis kaydı açıyor başka bir şey yapmıyorlar. Buzdolabını değişin diyorum servis gelip arızasına baksın diyor. Profilo markası bir insiyatif alamıyor mu? Bu müşteri motor değişimini kabul etti değiştik ama bu kez buzluk soğutmuyor diyip farklı bir girişim de neden bulunmuyorlar.
 
Abi o işlere girse benim zararıma olurdu diye düşünüyorum. Boşver gelsin motor, drayer değişsin. Vakum, gaz. Oldu oldu olmadı bilmiyorum artık.
Üst kat gayet serin bu arada. Sorun sadece buzlukta.

Bir de abi müşteri hizmetlerini arayıp motor değişti buzluk dondurmuyor diyorum servis kaydı açıyor başka bir şey yapmıyorlar. Buzdolabını değişin diyorum servis gelip arızasına baksın diyor. Profilo markası bir insiyatif alamıyor mu? Bu müşteri motor değişimini kabul etti değiştik ama bu kez buzluk soğutmuyor diyip farklı bir girişim de neden bulunmuyorlar.
Abi biraz avam bir cümle kuracağım darılma

Bu ülkede ''Ağlamayana meme yok'' açık ve net.

Daha da kötüsü, Bu ülkede son yıllarda dikkatinizi çektiyse ağlayana da meme yok çünkü meme vermeyene ceza yok, yaptırım yok.

Sizin bakış açınızı ben anlıyorum, İNSAN gibi düşünsünler istiyorsunuz ve ''Yahu ayıptır beeee, adam bizden dolap aldı, bzouldu, motor taktık yine olmadı, hemen değiştirelim bu dolabı'' demelerini bekliyorsunuz ama yok abi artık öyle bir şey.

Bakın diğer kanallardan yazıştığım kıymetli bir kardeşim daha 1,5 yaşında Sony televizyonunda oluşan sorun ile ilgili daha arız aolduğuna servisi ikna edeiyor düşünün yani.
Bir yandan baktığınızda DÜNYA DEVİ SONY diyorsunuz ama sizin ülkenizin kuralları sizi korumuyorsa o markanın Dünya Devliği sadece dünyanın diğer ülkelerine oluyor size olmuyor.

Şimdi sizin yaşadığınız bunca dert ve çektiğiniz eziyete rağmen bu Profilo markası ve veya BSH grubundan bir yetkili çıkıp özür diledi mi mesela?
Bak boşverdim ben değişimi vs, özür dilediler mi yahu insan evladı gibi? ''Ya gardaş bir neredeyse 10 15 gündür seni uğraştırıyoruz, özür dileriz'' diyen oldu mu boşver sen değişimi.
 
Abi biraz avam bir cümle kuracağım darılma

Bu ülkede ''Ağlamayana meme yok'' açık ve net.

Daha da kötüsü, Bu ülkede son yıllarda dikkatinizi çektiyse ağlayana da meme yok çünkü meme vermeyene ceza yok, yaptırım yok.

Sizin bakış açınızı ben anlıyorum, İNSAN gibi düşünsünler istiyorsunuz ve ''Yahu ayıptır beeee, adam bizden dolap aldı, bzouldu, motor taktık yine olmadı, hemen değiştirelim bu dolabı'' demelerini bekliyorsunuz ama yok abi artık öyle bir şey.

Bakın diğer kanallardan yazıştığım kıymetli bir kardeşim daha 1,5 yaşında Sony televizyonunda oluşan sorun ile ilgili daha arız aolduğuna servisi ikna edeiyor düşünün yani.
Bir yandan baktığınızda DÜNYA DEVİ SONY diyorsunuz ama sizin ülkenizin kuralları sizi korumuyorsa o markanın Dünya Devliği sadece dünyanın diğer ülkelerine oluyor size olmuyor.

Şimdi sizin yaşadığınız bunca dert ve çektiğiniz eziyete rağmen bu Profilo markası ve veya BSH grubundan bir yetkili çıkıp özür diledi mi mesela?
Bak boşverdim ben değişimi vs, özür dilediler mi yahu insan evladı gibi? ''Ya gardaş bir neredeyse 10 15 gündür seni uğraştırıyoruz, özür dileriz'' diyen oldu mu boşver sen değişimi.
Özür mü :) MH arıyorum motor değişti buzluk donmuyor diye bana dediği “Servis gelsin baksın sorun yoksa 375 TL ücret alınır”..
 
20.11.23 Güncelleme:
Şikayetvar.com ve mail üzerinden sorunumu bildirdim. Genel merkezden Başak hanım aradı. Yaşanan durum için üzgün olduğunu belirttiler. Konunun takipçis olacağını söyledi. Çarşamba günü tekrar motor değişimi yapılacakmış. Süreç kısa sürede hallolsun diye kabul ettim. Motor değişimi yapıldıktan sonra 6 ay içerisinde herhangi bir arıza daha olursa ürünün sıfırı ile değiştireceğinin sözünü aldım. Konuşmalarımızın kayıt altında olduğunu, bana bu konuda söz verdiğini söyledi.
 
20.11.23 Güncelleme:
Şikayetvar.com ve mail üzerinden sorunumu bildirdim. Genel merkezden Başak hanım aradı. Yaşanan durum için üzgün olduğunu belirttiler. Konunun takipçis olacağını söyledi. Çarşamba günü tekrar motor değişimi yapılacakmış. Süreç kısa sürede hallolsun diye kabul ettim. Motor değişimi yapıldıktan sonra 6 ay içerisinde herhangi bir arıza daha olursa ürünün sıfırı ile değiştireceğinin sözünü aldım. Konuşmalarımızın kayıt altında olduğunu, bana bu konuda söz verdiğini söyledi.
Hayırlısı bakalım.
 
Ha bir de 55 gr deodorant kutusu gibi gaz getiriyor yanında. Geçen motor değişiminde 1 kutu + diğer kutudan da biraz bastı. Hortumları tak cıkarda illa kaçıyor gaz eksik olmasın, Yazın daha soğutma sorunu plmasın diye. Bu sefer ki motor değişiminde bunu engelleyeyim mi? Çünkü dolapta 53 gr gaz etketi var.
 
Sistem tıkanması nasıl oluyor? Diyelim ki tespit bu. kompresör değişimi ile çözülür mü
Örnek veriyorum, drayer değişti, kılcal kısmını fazla ısıtma sonucunda filitreleme olmaz yada iyi olmaz bu durumda kompresör sisteme verimli basınç sağlayamaz, ısınır....
bu durumda termik açabilir.
Böyle bişey mi oldu yoksa gerçekten kompresör kalkmıyor mu bunu göreceğiz
 
Ha bir de 55 gr deodorant kutusu gibi gaz getiriyor yanında. Geçen motor değişiminde 1 kutu + diğer kutudan da biraz bastı. Hortumları tak cıkarda illa kaçıyor gaz eksik olmasın, Yazın daha soğutma sorunu plmasın diye. Bu sefer ki motor değişiminde bunu engelleyeyim mi? Çünkü dolapta 53 gr gaz etketi var.
Sisteme fazla gaz verilirse dönüş borusu karlanir. Buzu görebilirsin
 
Sisteme fazla gaz verilirse dönüş borusu karlanir. Buzu görebilirsin
@Fikoloji hocam bir şey daha sorayım. Şu an üstündeki motor yani buzluğu dondurmayan eskisinden daha sesli çalışıyor. Aklıma bir şey takıldı, bu motor eskisinin aynısı (Jiaxperia) bende değişimden önceki ve şimdiki motorların videosu var. Bariz şuanki daha sesli. Bozuk diye mi böyle sesli sizce? Perşembe günü takılacak olan motor ile soğutma sorunu çözülürse ama şimdiki gibi sesli çalışırsa diye içimde kuşku oluştu.

Acaba değişen motorlar fabrika çıkışı kadar sessiz olamıyor mu, yoksa şimdiki soğutma yapamıyor dolayısıyla motor arızalı diye mi sesi böyle bilmiyorum.

Motor değişimini istemeyip THH mi gitsem ne yapsam?

Çünkü soğutma sorunu çözüldükten sonra motor sesli desem kayıt açsam kesin servis gelip normal diyip gidecek. Bu ses olayını ispat etmem daha zor olacak gibi.. Kafam çok karıştı.
 
İlkindede kafanızda sorular vardı ve sesten kompresör degisecekti ve değişti, içinizde soru olmasına gerek yok.
Evet kompresör preksiyon zayıf ve gazı basamıyor ise sesli çalışabilir.
Yarindi sanırım yenisi gelecek, takılsın gör, dinle içine sinmez ise servis orada iken kendinize bir fiş temin edip açıklamayı yazdırıp thh başvurabilirsiniz.
Ben her zaman her konuda işlem sonrası aksiyon almayı severim. Çünkü ne olacağı belli değil. Belki sorunsuz geçecek bu yüzden kafa yormaya gerek kalmaz
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri