Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Daikin Zeta Shira Plus Montaj ve Kullanıcı Deneyimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan KODEM
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın
12 BTU Breselles ve Penrose XT ile neredeyse aynı fiyata olunca (sadece bir bayi de, yeni seri ama eski stok uygun iskontoyla denk geldi; 54.900 TL k.kartına 9 taksit) satın almış olduğum 12 BTU Daikin Zeta Shira Plus klimanın bu sabah montajı yapıldı.

Servis ekibi (3 kişiydiler) ilgili ve güler yüzlüydü. Eski klimayı demontaj bedeli karşılığı ücretsiz verdim.
Sanırım 4 metre ücretsiz bakır boru hakkım varmış(Düzeltme: araştırdım 5 metreymiş).
Klimayı başka yere taşıma ihtimaline karşılık 4 metre boruyu kısaltmayın dış ünitenin arkasına dolayın diye rica ettim; 4 metre yerine ücret almadan, 6 metre bakır boru kesip, fazlasını dış ünitenin arkasına doladılar.

Eskl klima da elektrik hattı çekilmişti. Bu hattın uygun olduğunu, sadece dış üniteye elektrik kablosuyla erişim sağlanması gerektiğini, bunu da kara kaşıma kara gözüme (tatlı sohbetin var, seni elektrikçilerle yormayalım, neticede hat çekili biz sadece dış üniteye elektrik kablosuyla uzatma yapacağız diyerek) bila bedel yaptılar.

Vakumlama yapıldı.

Eski klimanın konduğu dış ünitenin yerini beğenmediler, jaluzili çift cam olan pencerenin orta sabit kısmını hiç üşenmeden söküp, rahat çalışma alanı kazanarak dış üniteyi bu boşluktan geçirerek eskisine göre dış üniteyi sağa kaydırdılar. Bu arada 18 BTU demirdöküm klima dış ünitesinden daha büyüktü, daikin 12 btu klimanın dış ünitesi.

Sadece bakır borunun geçtiği duvarda iç ortamla dış ortam arasında yalıtım sağlayacak köpük vb. kapatma yapmamaları ilginç geldi. Çok estetik mükemmel bir çözüm sağlayamasalar hiç değilse arçelik servisleri kadar bir gayret gösterseler iyiydi. Yetkili servis rutin uygulama bu şekilde deyince; servisten değil uygulamadan memnuniyetsizliğimi daikin müşteri hizmetlerine web sayfalarından form doldurarak ilettim. 1 saat içinde geri dönüş sağlayarak; verdikleri e-posta adresine durumu gösterir görselleri iletmemi istediler. Bakalım ne olacak?..

Bu arada mevcut filtrelere ek 2 tane ilave (ince uzun) filtreyi (titanyum apatit koku giderici ve gümüş alerjen giderici diye adlandırdıkları) takmayı unutmuşlar. servisi aradım, yarın gelip takacaklar.

Daikinin'ın wifi ile klimaya erişim uygulaması ONECTA'yı telefona kurdum ve cihaza bağlandım. Cep uygulamasından aile bireylerime de bağlantı/davet yollayarak, onlarında uygulamayı kolayca indirip klimaya internet üzerinden erişim imkanlarını sağladım. Cep uygulamasının ara yüzü ve kullanımı, kumandaya nazaran çok basit.

Kurulum gününün/ilk günün anıları/detayları bunlar...
Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. Tecrübelerinizi bizimle paylaşmayı ihmal etmeyin. 👍
 
Düşünsenize, klimanızı vakumsuz takıyorlar, Yasal karar ile dış ünite değişikliği yaptırmayı başarıyorsunuz aylarca uğraşıp didinip, dış üniteyi değişim yapan servis yeni ürün ile eski ürünün seri numaralarını değiştiriyor size çaktırmadan mesela ;)
Bu sorun tüm sektörlerde var bizde
 

Ekli dosyalar

  • 88159825_1103125943374599_6161709951430426624_n.jpg
    88159825_1103125943374599_6161709951430426624_n.jpg
    64.6 KB · Görüntüleme: 32
12 BTU Breselles ve Penrose XT ile neredeyse aynı fiyata olunca (sadece bir bayi de, yeni seri ama eski stok uygun iskontoyla denk geldi; 54.900 TL k.kartına 9 taksit) satın almış olduğum 12 BTU Daikin Zeta Shira Plus klimanın bu sabah montajı yapıldı.

Servis ekibi (3 kişiydiler) ilgili ve güler yüzlüydü. Eski klimayı demontaj bedeli karşılığı ücretsiz verdim.
Sanırım 4 metre ücretsiz bakır boru hakkım varmış(Düzeltme: araştırdım 5 metreymiş).
Klimayı başka yere taşıma ihtimaline karşılık 4 metre boruyu kısaltmayın dış ünitenin arkasına dolayın diye rica ettim; 4 metre yerine ücret almadan, 6 metre bakır boru kesip, fazlasını dış ünitenin arkasına doladılar.

Eskl klima da elektrik hattı çekilmişti. Bu hattın uygun olduğunu, sadece dış üniteye elektrik kablosuyla erişim sağlanması gerektiğini, bunu da kara kaşıma kara gözüme (tatlı sohbetin var, seni elektrikçilerle yormayalım, neticede hat çekili biz sadece dış üniteye elektrik kablosuyla uzatma yapacağız diyerek) bila bedel yaptılar.

Vakumlama yapıldı.

Eski klimanın konduğu dış ünitenin yerini beğenmediler, jaluzili çift cam olan pencerenin orta sabit kısmını hiç üşenmeden söküp, rahat çalışma alanı kazanarak dış üniteyi bu boşluktan geçirerek eskisine göre dış üniteyi sağa kaydırdılar. Bu arada 18 BTU demirdöküm klima dış ünitesinden daha büyüktü, daikin 12 btu klimanın dış ünitesi.

Sadece bakır borunun geçtiği duvarda iç ortamla dış ortam arasında yalıtım sağlayacak köpük vb. kapatma yapmamaları ilginç geldi. Çok estetik mükemmel bir çözüm sağlayamasalar hiç değilse arçelik servisleri kadar bir gayret gösterseler iyiydi. Yetkili servis rutin uygulama bu şekilde deyince; servisten değil uygulamadan memnuniyetsizliğimi daikin müşteri hizmetlerine web sayfalarından form doldurarak ilettim. 1 saat içinde geri dönüş sağlayarak; verdikleri e-posta adresine durumu gösterir görselleri iletmemi istediler. Bakalım ne olacak?..

Bu arada mevcut filtrelere ek 2 tane ilave (ince uzun) filtreyi (titanyum apatit koku giderici ve gümüş alerjen giderici diye adlandırdıkları) takmayı unutmuşlar. servisi aradım, yarın gelip takacaklar.

Daikinin'ın wifi ile klimaya erişim uygulaması ONECTA'yı telefona kurdum ve cihaza bağlandım. Cep uygulamasından aile bireylerime de bağlantı/davet yollayarak, onlarında uygulamayı kolayca indirip klimaya internet üzerinden erişim imkanlarını sağladım. Cep uygulamasının ara yüzü ve kullanımı, kumandaya nazaran çok basit.

Kurulum gününün/ilk günün anıları/detayları bunlar...
1- Konuyu başlatan ilk mesajda belirttiğim bakır boru geçişinde iç ve dış cephede boşluk kalmıştı. Sırf "keşke kalmasaydı, arçelik ve beko klima montajlarında bu boşluklar giderilmişti" dedim diye, bugün (EKG Servis Nilüfer) servisten bir teknisyen arkadaş geldi (Daikin müşteri hizmetlerindeki bu husustaki iyileştirme önerime henüz bir dönüş olmadı).

İç ve dış cephedeki boşlukları macunla eliyle doldurarak kapattı. Başka bir klimamızın montajında (sanırım beko olanı) boşluğu/boşluğa sarı köpük sıkmışlardı dediğimde; "köpük sıkıldığı yerde genleşiyor, hem bakır boruya zarar, hem de klimayı sökmeye kalktığınızda bakır boru sıkışır, kolay çıkartamazsınız dedi. Kullanmadığı ve hiç açmadığı macun paketlerini de bırakmış.

2- Şöyle de bir ilginçlik yaşadık:
Klimaya internetten erişim sağlayan onecta uygulamasını doğru kurabilmiş misiniz bir bakayım dedi ve meğerse biz kurulumu becerememişiz :)

Klima ve cep tel aynı wi-fi ağındayken klimayı kumanda edebilsek te, telefonu mobil veriye aldığımızda klimaya kumanda edemediğimizi farkettik. Nasıl becerdiysek demo sürümünü kurmuşuz ve sadece aynı modemde wi-fi ağındayken kumanda edebiliyormuşuz. Teknisyen arkadaş uygulamayı tekrar kurdu. Artık klimamıza Dünya'nın her yerinden ulaşabiliyoruz.

Haftalık/günlük programlama yapmayacaksanız cep uygulamasından kullanın klimanızı, kumandaya nazaran uygulama ara yüzü çok daha kullanıcı dostu/kolay dendi.

ONECTA CEP UYGULAMASINDA:
* Akıntı ünitesi modu: Klima iç ünitesinde dahili/sabitlenmiş halde gelen bir filtre var ve bu mod aktif olursa havayı temizliyor dedi
* Akıllı Göz modu: Bu modda sensör devrede olur ancak, salon veya oda kapısı açık veya kemerli ise, ortamda kimse olmadığında klima ekonomiye geçtiğinden memnun kalınmadığı oluyor, bu moddansa "dikey hava akış yönü" modunu aktif ederseniz, yazın tavana, kışın tabana üfleyeceğinden rahatsız olmadan kullanırsınız dendi.

Terlemeye neden olan asıl nemdir. EN BÜYÜK HATA; yazın klimaları 22 derecelerde ve hatta daha da düşük derecelerde çalıştırmak. 26-27 derecede çalıştırılsa, klimanız nemi de ayarlamış olacağından zaten konforlu bir ortamınız olacak, bunalmayacak ve terlemeyeceksiniz, elbette tercih sizin dendi.

3- "Servis personelinin koku giderici filtreler" diye bahsettiği 2 tane (ince uzun) filtreye (kullanım kılavuzunda titanyum apatit koku giderici ve gümüş alerjen giderici olarak adlandırılan) gelecek olursak; yetkili servis bu filtrelere ısınamamış :) Bunları en geç 4 ayda bir yıkayın, yoksa inanılmaz kötü bir koku veriyor, dayanıklı bir şey değiller dedi. Normal filtrelerin tam ortasında ekvator çizgisi gibi klipsli yerleri var, oraya takılıyorlar. Yeri gelmişken belirteyim tüm filtreleri soğuk/oda sıcaklığında yıkayın ve gölgede kurutun dedi.

Biz sorunca; klimayı sadece yazın kullanıyorsanız 2 yılda 1, yaz kış kullanıyorsanız; yılda 2 kez yaz ve kış mevsimlerine girilirken (mayıs ve kasım gibi) bakım yaptırmanızı öneririm dedi.
 

Ekli dosyalar

  • IC CEPHE MACUNLA KAPATMA.jpg
    IC CEPHE MACUNLA KAPATMA.jpg
    38.3 KB · Görüntüleme: 29
  • DIŞ CEPHE MACUNLA KAPATMA 2.jpg
    DIŞ CEPHE MACUNLA KAPATMA 2.jpg
    142.7 KB · Görüntüleme: 20
  • DIŞ CEPHE MACUNLA KAPATMA 1.jpg
    DIŞ CEPHE MACUNLA KAPATMA 1.jpg
    128.7 KB · Görüntüleme: 20
  • KULLANILAN MACUN.jpg
    KULLANILAN MACUN.jpg
    103.1 KB · Görüntüleme: 24
  • KOKU FILTRELERI 1.mp4
    KOKU FILTRELERI 1.mp4
    753.8 KB
  • KOKU FILTRELERI 2.mp4
    KOKU FILTRELERI 2.mp4
    1.6 MB
  • ONECTA APK.jpeg
    ONECTA APK.jpeg
    67.2 KB · Görüntüleme: 35
Halen dahilsiniz, sadece bu önemli bir konu başlığı ve kimse kaçırsın istemedim zira Midea ve Klima Meraklıları konusuna dışarıdan bakınca genelde içeride sadece Midea muhabbeti döner algısı ile bakmayan dostlar sizin bu detaylı paylaşımınızı kaçırsınlar istemedim :)

Forumlardaki genel yaklaşımın haricinde ben istiyorum ki son kullanıcı aradığı bilgiye şak diye ulaşsın, yani forumda daha fazla vakit geçirsinler diye sayfalarca konu okumaya zorlamak istemiyorum çünkü hiç öyle dertlerimiz olmadı :)

Evet ''Üretim'' konusu dile pelesenk, aslında bakmayın siz Vestel efendininki de bence üretim değil de aynı pelesenk ile biz ''üretim'' demeye devam ediyoruz.

Evet şu Daikin ve Shira konusu da hassas zira yaptığım yorumlarda üretici ithalatçı satıcı ve daha da önemlisi ALICI olan son kullanıcı dahil kimse üzülmesin diye gayret ediyorum.

Neden? E malum her malın bir kullanıcısı var o malı satın almış dostlarımızı üzmeye gerek yok fakat diğer yandan bir de gerçekler var. Şimdi Siesta Sensira ile Shira'yı veya Shira ile Emura'yı hatta Emura ile Ururu Sarara modelini bir tutamayız.

Daikin markasında en çok bunu sevmiştim biliyor musunuz?

Adamlar hiç çekinmeden kendi ürettikleri +++ ve + klimayı eşit koşullarda yan yana iki test alanına montaj yapıp aktif kullanım ile deneyim merkezinde isteyen herkese sunabiliyorlar.

Bakın kardeşim bizim böyle bir klimamız var, böyle bir klimamız da var.

Yani pazarlama stratejisi oynayıp her ürünlerine ''Dünyanın en iyisi'' muamelesi yapmıyorlar.

Bunu onlar bile yapmıyorsa marka fanı gibi biz neden yapalım ki? :)

İnanıyorum ki son kullanıcı sizin bu konu başlığınızdan çok istifade edecektir. Tekrar iyi günlerde kullanmanızı dilerim :ok
@Adem Helvacı hocam dedikleriniz içeriden teyitlendi :)

Bir Daikin bayisiyle dertleştim;
"Daikin'i kalite anlamında ilk 2'de tutan klimaları shira eco, shira plus, zeta shira plus ve daha üst modellerdir. (Stylish,emura,perfera,ururu sarara).

Ama biliyor musunuz ortalama bir bayi yılda 300 klima satıyorsa,bunun en az 240 adeti sensira modelidir.
Markaların giriş seviyesi modelleri olmasa bayi ve servisler ayakta kalamaz.

Daikin'ı, Daikın yapan; shira ve daha üst modellerin alıcısı, farklıdır, azdır, nadirdir; bu alıcıları da 3-5 milyon dolardan başlayan ev ve villa sahipleri sanmayın, buralarda arçelik beko, daikin'a nazaran çok boldur" diye de ekledi :)
 
Son düzenleme:
Abi merhabalar bende 3 hafta önce bu zeta shiranın 14 btu lu olanını evime taktırdım. Vakum konusunda merak ettiklerim var sizin cihaza kaç dakika vakum yaptılar benimkine 5 dakika yaptık yaptılar alette -1 i görünce tamamdır bakın eksiye düştü diyip vakumu tamamladılar. Sizdede durum bu şekilde mi oldu?
 
Abi merhabalar bende 3 hafta önce bu zeta shiranın 14 btu lu olanını evime taktırdım. Vakum konusunda merak ettiklerim var sizin cihaza kaç dakika vakum yaptılar benimkine 5 dakika yaptık yaptılar alette -1 i görünce tamamdır bakın eksiye düştü diyip vakumu tamamladılar. Sizdede durum bu şekilde mi oldu?
Saat tutmadım 5 midir 8 midir bilmem ama, çok uzun (yani hiç değilse 15-20 dk) olmadı kesinlikle. Bana da kısa gelmişti vakum süresi. Demek uygulama bu
 
1- Konuyu başlatan ilk mesajda belirttiğim bakır boru geçişinde iç ve dış cephede boşluk kalmıştı. Sırf "keşke kalmasaydı, arçelik ve beko klima montajlarında bu boşluklar giderilmişti" dedim diye, bugün (EKG Servis Nilüfer) servisten bir teknisyen arkadaş geldi (Daikin müşteri hizmetlerindeki bu husustaki iyileştirme önerime henüz bir dönüş olmadı).

İç ve dış cephedeki boşlukları macunla eliyle doldurarak kapattı. Başka bir klimamızın montajında (sanırım beko olanı) boşluğu/boşluğa sarı köpük sıkmışlardı dediğimde; "köpük sıkıldığı yerde genleşiyor, hem bakır boruya zarar, hem de klimayı sökmeye kalktığınızda bakır boru sıkışır, kolay çıkartamazsınız dedi. Kullanmadığı ve hiç açmadığı macun paketlerini de bırakmış.

2- Şöyle de bir ilginçlik yaşadık:
Klimaya internetten erişim sağlayan onecta uygulamasını doğru kurabilmiş misiniz bir bakayım dedi ve meğerse biz kurulumu becerememişiz :)

Klima ve cep tel aynı wi-fi ağındayken klimayı kumanda edebilsek te, telefonu mobil veriye aldığımızda klimaya kumanda edemediğimizi farkettik. Nasıl becerdiysek demo sürümünü kurmuşuz ve sadece aynı modemde wi-fi ağındayken kumanda edebiliyormuşuz. Teknisyen arkadaş uygulamayı tekrar kurdu. Artık klimamıza Dünya'nın her yerinden ulaşabiliyoruz.

Haftalık/günlük programlama yapmayacaksanız cep uygulamasından kullanın klimanızı, kumandaya nazaran uygulama ara yüzü çok daha kullanıcı dostu/kolay dendi.

ONECTA CEP UYGULAMASINDA:
* Akıntı ünitesi modu: Klima iç ünitesinde dahili/sabitlenmiş halde gelen bir filtre var ve bu mod aktif olursa havayı temizliyor dedi
* Akıllı Göz modu: Bu modda sensör devrede olur ancak, salon veya oda kapısı açık veya kemerli ise, ortamda kimse olmadığında klima ekonomiye geçtiğinden memnun kalınmadığı oluyor, bu moddansa "dikey hava akış yönü" modunu aktif ederseniz, yazın tavana, kışın tabana üfleyeceğinden rahatsız olmadan kullanırsınız dendi.

Terlemeye neden olan asıl nemdir. EN BÜYÜK HATA; yazın klimaları 22 derecelerde ve hatta daha da düşük derecelerde çalıştırmak. 26-27 derecede çalıştırılsa, klimanız nemi de ayarlamış olacağından zaten konforlu bir ortamınız olacak, bunalmayacak ve terlemeyeceksiniz, elbette tercih sizin dendi.

3- "Servis personelinin koku giderici filtreler" diye bahsettiği 2 tane (ince uzun) filtreye (kullanım kılavuzunda titanyum apatit koku giderici ve gümüş alerjen giderici olarak adlandırılan) gelecek olursak; yetkili servis bu filtrelere ısınamamış :) Bunları en geç 4 ayda bir yıkayın, yoksa inanılmaz kötü bir koku veriyor, dayanıklı bir şey değiller dedi. Normal filtrelerin tam ortasında ekvator çizgisi gibi klipsli yerleri var, oraya takılıyorlar. Yeri gelmişken belirteyim tüm filtreleri soğuk/oda sıcaklığında yıkayın ve gölgede kurutun dedi.

Biz sorunca; klimayı sadece yazın kullanıyorsanız 2 yılda 1, yaz kış kullanıyorsanız; yılda 2 kez yaz ve kış mevsimlerine girilirken (mayıs ve kasım gibi) bakım yaptırmanızı öneririm dedi.
Köpüğü kendi evimde kendi montaj yaptığım klimada denedim. İtiraf ediyorum ki kolayıma geldi, sok pipet ucu, sık gitsin içeride şişsin ooohhh. Ama hakikaten hem klima sökerken ciddi dert oldu hem de (Boruya zarar vermesi mümkün değil) dışarı taşan kısımları sarı sarı ciddi bir estetik bozukluğa neden oluyor istediğim kadar keseyim o meret ''Ben buradayım'' diye bağırıyor, Üstüne boya vs de güzel olmadı, duvarın bulaşan yerlerindne de çıkmıyor meret.
 
@Adem Helvacı hocam dedikleriniz içeriden teyitlendi :)

Bir Daikin bayisiyle dertleştim;
"Daikin'i kalite anlamında ilk 2'de tutan klimaları shira eco, shira plus, zeta shira plus ve daha üst modellerdir. (Stylish,emura,perfera,ururu sarara).

Ama biliyor musunuz ortalama bir bayi yılda 300 klima satıyorsa,bunun en az 240 adeti sensira modelidir.
Markaların giriş seviyesi modelleri olmasa bayi ve servisler ayakta kalamaz.

Daikin'ı, Daikın yapan; shira ve daha üst modellerin alıcısı, farklıdır, azdır, nadirdir; bu alıcıları da 3-5 milyon dolardan başlayan ev ve villa sahipleri sanmayın, buralarda arçelik beko, daikin'a nazaran çok boldur" diye de ekledi :)
Mercedes de Tırt çıktı konusundaki genel durum gibi burada da insanlarımız genelde önünde YAZSIN yeter psikolojisini de benimsiyor ve hatta ciddi anlamda seviyor.

Geçmiş senelerde (20 yıl önce mesela) bende bile vardı bu durum. Mesela Regal veya Seg ürün aldığımda elimde imkân olması nedeniyle o markaların üstüne orijinal vestel logosu yapıştırır veya Regal markalı kapağı Vestel markalı kapak ile değiştirirdim çünkü diğerleri alt markaydı, ana marka görünsün istemiştim o nedenle o psikolojinin ne demek olduğunu da az çok bilirim.

Sensira da olsa üstünde DAIKIN yazıyor neticede ;)
 
12 BTU Breselles ve Penrose XT ile neredeyse aynı fiyata olunca (sadece bir bayi de, yeni seri ama eski stok uygun iskontoyla denk geldi; 54.900 TL k.kartına 9 taksit) satın almış olduğum 12 BTU Daikin Zeta Shira Plus klimanın bu sabah montajı yapıldı.

Servis ekibi (3 kişiydiler) ilgili ve güler yüzlüydü. Eski klimayı demontaj bedeli karşılığı ücretsiz verdim.
Sanırım 4 metre ücretsiz bakır boru hakkım varmış(Düzeltme: araştırdım 5 metreymiş).
Klimayı başka yere taşıma ihtimaline karşılık 4 metre boruyu kısaltmayın dış ünitenin arkasına dolayın diye rica ettim; 4 metre yerine ücret almadan, 6 metre bakır boru kesip, fazlasını dış ünitenin arkasına doladılar.

Eskl klima da elektrik hattı çekilmişti. Bu hattın uygun olduğunu, sadece dış üniteye elektrik kablosuyla erişim sağlanması gerektiğini, bunu da kara kaşıma kara gözüme (tatlı sohbetin var, seni elektrikçilerle yormayalım, neticede hat çekili biz sadece dış üniteye elektrik kablosuyla uzatma yapacağız diyerek) bila bedel yaptılar.

Vakumlama yapıldı.

Eski klimanın konduğu dış ünitenin yerini beğenmediler, jaluzili çift cam olan pencerenin orta sabit kısmını hiç üşenmeden söküp, rahat çalışma alanı kazanarak dış üniteyi bu boşluktan geçirerek eskisine göre dış üniteyi sağa kaydırdılar. Bu arada 18 BTU demirdöküm klima dış ünitesinden daha büyüktü, daikin 12 btu klimanın dış ünitesi.

Sadece bakır borunun geçtiği duvarda iç ortamla dış ortam arasında yalıtım sağlayacak köpük vb. kapatma yapmamaları ilginç geldi. Çok estetik mükemmel bir çözüm sağlayamasalar hiç değilse arçelik servisleri kadar bir gayret gösterseler iyiydi. Yetkili servis rutin uygulama bu şekilde deyince; servisten değil uygulamadan memnuniyetsizliğimi daikin müşteri hizmetlerine web sayfalarından form doldurarak ilettim. 1 saat içinde geri dönüş sağlayarak; verdikleri e-posta adresine durumu gösterir görselleri iletmemi istediler. Bakalım ne olacak?..

Bu arada mevcut filtrelere ek 2 tane ilave (ince uzun) filtreyi (titanyum apatit koku giderici ve gümüş alerjen giderici diye adlandırdıkları) takmayı unutmuşlar. servisi aradım, yarın gelip takacaklar.

Daikinin'ın wifi ile klimaya erişim uygulaması ONECTA'yı telefona kurdum ve cihaza bağlandım. Cep uygulamasından aile bireylerime de bağlantı/davet yollayarak, onlarında uygulamayı kolayca indirip klimaya internet üzerinden erişim imkanlarını sağladım. Cep uygulamasının ara yüzü ve kullanımı, kumandaya nazaran çok basit.

Kurulum gününün/ilk günün anıları/detayları bunlar...
Brezeless ve Pernosee aldığın fiyattan %15-20 daha ucuz bayiilerde
 
Brezeless ve Pernosee aldığın fiyattan %15-20 daha ucuz bayiilerde
Dediğiniz fiyatları ben bulamadım.

Daikin klima aldığım tarihten önce, distribütör firmanın web sayfasını açıp Bursa'ya uzak yakın (İstanbul, Yalova, başlayarak) bayilerinin çoğunu telefonla aradım (Konya'daki bir bayilerinin adamakıllı web sayfası ve bazı modellerinde indirimi var, diğer bayileri markayı 2, veya 3.markası olarak portföyüne almış, midea klima almak için arıyorum deyince şaşıran,başka markanın modelini öneren çok oldu):

Aradığım bayilerin %95'inin stoklarında bu modeller yoktu ve distribütörden sipariş geçeriz, stoğumuzda eski girişli ürün olmadığından liste fiyatından indirimli vermemiz mümkün değil dediler. Sadece bir Bursa bayisi bin veya iki bin TL indirim yapabileceğini söyledi. Liste fiyatlarından %15-20 indirim oranlarının yanlarına bile yaklaşamadım

Distribütör firmayı aradım; önemli günlerde (23 nisan, 30 ağustos, 29 ekim, babalar günü, anneler günü vb) stoğumuzda olan bazı modellerde değişen oranlarda indirimler yapıyoruz instagram hesabımızı takip edin dediler. Takibe başladım, baktım sezon sonu indirimi yok, tekrar aradım;"penrose xt serisinde "belki" indirim olabilir, insta hesabımızı takibe devam edin" dediler. Bekledim yine tık yok. Süreçte distribütör firmaya ve hatta @Adem Helvacı hocama bile -stok indirimi yapan bayi biliyorsa paylaşırlar mı ümidiyle diye- mail attım. Dönüş olmadı. Bir müddet sonra distribütör firmayı tekrar aradım, "şu sıra indirim, mindirim yok" dediler. Anlamlı bir fark (fiyat,kalite,özellik anlamında) yoksa, Daikin almak varken neden Türkiye'de tanınırlığı ve servis ağı ve belki yedek parça tedariği daha zayıf başka marka alayım ki...

Esasında @Adem Helvacı hocamın "enerji sarfiyatı anlamında dışa bağımlı ülkemizin yerli montaj üreticileri neden enerji sarfiyatında ithal marka modellerin ardından nal toplarlar?" sitemini okumamış olsam, beko,arçelik alır geçerdim.Ama forumda kaliteli marka model özelliklerini görüp okuyup, hiç okumamış gibi davranmakta zor oluyor.

Bursa'da olduğumdan, Bursa dışındaki bayilerden/internetten satın alma halinde;
* kargoda ürünün hasar görmesi ihtimalinden(bu halde sorunun giderilmesinde yaşanan, benimde yaşayabileceğim güçlüklerden),

* il dışı tanımadığım ve tanıdık referansı olmayan bir bayi/firmadan, ödeme yapıp ürün bekleme riskinden(forumda bu marka dahil değişik markaların bayilerinden ürün alıp 1-2 ay bekleyip ürünü gelmemiş insanların yakınmalarını da okudum),

* elinde ürün bulunmayan siparişle liste fiyatından satış teklif eden ve/veya

* liste fiyatından maksimum 1-2 bin lira indirim yapmış bayi/servise, başka ildeki bayiden alınmış ürünü montaj yaptırmakta da -gönülsüzlük ve yorgunu yokuşa sürme olur şeklinde- tereddütlerim vardı, istemedim.


Zira eski klimanın sökülüp yerine yeni klimanın montajlanması ve iç ünite yanına çekilmiş mevcut elektrik hattının dış üniteye bir kablo ile uzatılması lazımdı. "Madem bizden almadın, ya klimanı bir ustaya söktür veya bize demontaj bedeli öde,eski klimanı demontaj bedeli olarak ta almıyoruz, elektrik hattı içinde elektrikçi çağır" denilebilirdi.
Klimayı aldığım bayiye satın alma aşamasında bu iki hususu ücretsiz (eski klimanın hurda olarak alınması karşılığında) yapılmasını rica edebilirim (pazarlığa dahil edebilirim) diye düşündüm ve öyle de oldu.
 
Son düzenleme:
Dediğiniz fiyatları ben bulamadım.

Daikin klima aldığım tarihten önce, distribütör firmanın web sayfasını açıp Bursa'ya uzak yakın (İstanbul, Yalova, başlayarak) bayilerinin çoğunu telefonla aradım (Konya'daki bir bayilerinin adamakıllı web sayfası ve bazı modellerinde indirimi var, diğer bayileri markayı 2, veya 3.markası olarak portföyüne almış, midea klima almak için arıyorum deyince şaşıran,başka markanın modelini öneren çok oldu):

Aradığım bayilerin %95'inin stoklarında bu modeller yoktu ve distribütörden sipariş geçeriz, stoğumuzda eski girişli ürün olmadığından liste fiyatından indirimli vermemiz mümkün değil dediler. Sadece bir Bursa bayisi bin veya iki bin TL indirim yapabileceğini söyledi. Liste fiyatlarından %15-20 indirim oranlarının yanlarına bile yaklaşamadım

Distribütör firmayı aradım; önemli günlerde (23 nisan, 30 ağustos, 29 ekim, babalar günü, anneler günü vb) stoğumuzda olan bazı modellerde değişen oranlarda indirimler yapıyoruz instagram hesabımızı takip edin dediler. Takibe başladım, baktım sezon sonu indirimi yok, tekrar aradım;"penrose xt serisinde "belki" indirim olabilir, insta hesabımızı takibe devam edin" dediler. Bekledim yine tık yok. Süreçte distribütör firmaya ve hatta @Adem Helvacı hocama bile -stok indirimi yapan bayi biliyorsa paylaşırlar mı ümidiyle diye- mail attım. Dönüş olmadı. Bir müddet sonra distribütör firmayı tekrar aradım, "şu sıra indirim, mindirim yok" dediler. Anlamlı bir fark (fiyat,kalite,özellik anlamında) yoksa, Daikin almak varken neden Türkiye'de tanınırlığı ve servis ağı ve belki yedek parça tedariği daha zayıf başka marka alayım ki...

Esasında @Adem Helvacı hocamın "enerji sarfiyatı anlamında dışa bağımlı ülkemizin yerli montaj üreticileri neden enerji sarfiyatında ithal marka modellerin ardından nal toplarlar?" sitemini okumamış olsam, beko,arçelik alır geçerdim.Ama forumda kaliteli marka model özelliklerini görüp okuyup, hiç okumamış gibi davranmakta zor oluyor.

Bursa'da olduğumdan, Bursa dışındaki bayilerden/internetten satın alma halinde;
* kargoda ürünün hasar görmesi ihtimalinden(bu halde sorunun giderilmesinde yaşanan, benimde yaşayabileceğim güçlüklerden),

* il dışı tanımadığım ve tanıdık referansı olmayan bir bayi/firmadan, ödeme yapıp ürün bekleme riskinden(forumda bu marka dahil değişik markaların bayilerinden ürün alıp 1-2 ay bekleyip ürünü gelmemiş insanların yakınmalarını da okudum),

* elinde ürün bulunmayan siparişle liste fiyatından satış teklif eden ve/veya

* liste fiyatından maksimum 1-2 bin lira indirim yapmış bayi/servise, başka ildeki bayiden alınmış ürünü montaj yaptırmakta da -gönülsüzlük ve yorgunu yokuşa sürme olur şeklinde- tereddütlerim vardı, istemedim.


Zira eski klimanın sökülüp yerine yeni klimanın montajlanması ve iç ünite yanına çekilmiş mevcut elektrik hattının dış üniteye bir kablo ile uzatılması lazımdı. "Madem bizden almadın, ya klimanı bir ustaya söktür veya bize demontaj bedeli öde,eski klimanı demontaj bedeli olarak ta almıyoruz, elektrik hattı içinde elektrikçi çağır" denilebilirdi.
Klimayı aldığım bayiye satın alma aşamasında bu iki hususu ücretsiz (eski klimanın hurda olarak alınması karşılığında) yapılmasını rica edebilirim (pazarlığa dahil edebilirim) diye düşündüm ve öyle de oldu.
Ben halen sizin çok doğru bir karar verip çok da güzel bir alışveriş yaptığınızı, çok da kral bir ürüne sahip olduğunuzu düşünüyorum, başka bir konuda fotosunu gördüğüm borulama dışında hiçbir konuya itirazım yok :D
 
Sayın hocam kullanım deneyimleriniz nasıl?
Öyle bir zamanda aldık ki klimayı; havalar mükemmel (gençlerin tabiriyle çok mükü).
Ne sıcağını açabiliyoruz, ne soğuğunu. Penceler açık püfür,püfür.
Geceleri yağmur yağar vb diye penceleri kapattığımızdan, bir kaç gece nem alma modunda çalıştırdım. Çalışıyor mu, çalışmıyor mu anlamadım. Gram ses yok. Havalar sıcak veya soğuk moduna bir geçse,derhal göreve çağıracağım kendisini.
 
Son düzenleme:
Abi merhabalar bende 3 hafta önce bu zeta shiranın 14 btu lu olanını evime taktırdım. Vakum konusunda merak ettiklerim var sizin cihaza kaç dakika vakum yaptılar benimkine 5 dakika yaptık yaptılar alette -1 i görünce tamamdır bakın eksiye düştü diyip vakumu tamamladılar. Sizdede durum bu şekilde mi oldu?
Dün akşam Bursa'da kısa süreliğine (1 saat) de olsa Valiliğinde uyardığı ve bu sefer tutturduğu güçlü bir yağış oldu. Böyle yağış öncesi esnası ve sonrasında havada nem artar, Bende fırsat bu fırsat deyip nem dengelensin düşüncesiyle klimayı çalıştırdım.

İçerisini soğutma gereksinimi olmadığından; iç ünite rölantide hafif hafif, sessiz sessiz üflemeye başladı. Bu esnada farkettik ki iç ünitede; 25-30 saniye de bir kısa bir es veren, sonra yine aynı süre devam eden düşük bir ses var. İç ünitenin yanına gidip kayıt almasam, ortam çok sessiz olmasa dikkat etmeyen farketmeyebilir. Bu ses devam edip gidiyor kendi döngüsünde.
Bu ses klimanın ilk açılışı esnasında kapakçıklar açılmaya başlarken başlayıp,iç ünite az veya çok üfleme yaptığı sürece devam ediyor.

Klima derecesini ortam sıcaklığının altına çekip klimanın normal güçte çalışmasını sağladığımda, hava üfleme sesinden duyulması güçleşse de, bu ses aynen devam ediyor. Eğer bir süre hava üflemeyi tamamen kesecekse, ses kesiliyor. Ses sabit, üfleme hızı artınca ses artmıyor. Eski zamanlarda TV'nin (yanında veya üzerinde) olan regülatör sesi gibi.

Başka bir konuda oğlumuzun öğrenci evine aldığımız Grundig çamaşır makinesine nazaran (çok daha düşük desibeldeki yataksız kömürlü kollektör) sesi gibi adeta; siz ne dersiniz @Adem Helvacı hocam? :)

@alagozler, sizin daikin klimada da klima ortam sıcaklığını hedef sıcaklığına getirdiğinde, bekleme modunda çalışır ve iç ünite çok hafif üflerken, böyle bir kısa es verip, hava üflediği müddetçe tekrar eden ses çıkarıyor mu?
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
Dün akşam Bursa'da kısa süreliğine (1 saat) de olsa Valiliğinde uyardığı ve bu sefer tutturduğu güçlü bir yağış oldu. Böyle yağış öncesi esnası ve sonrasında havada nem artar, Bende fırsat bu fırsat deyip nem dengelensin düşüncesiyle klimayı çalıştırdım.

İçerisini soğutma gereksinimi olmadığından; iç ünite rölantide hafif hafif, sessiz sessiz üflemeye başladı. Bu esnada farkettik ki iç ünitede; 25-30 saniye de bir kısa bir es veren, sonra yine aynı süre devam eden düşük bir ses var. İç ünitenin yanına gidip kayıt almasam, ortam çok sessiz olmasa dikkat etmeyen farketmeyebilir. Bu ses devam edip gidiyor kendi döngüsünde.
Bu ses klimanın ilk açılışı esnasında kapakçıklar açılmaya başlarken başlayıp,iç ünite az veya çok üfleme yaptığı sürece devam ediyor.

Klima derecesini ortam sıcaklığının altına çekip klimanın normal güçte çalışmasını sağladığımda, hava üfleme sesinden duyulması güçleşse de, bu ses aynen devam ediyor. Eğer bir süre hava üflemeyi tamamen kesecekse, ses kesiliyor. Ses sabit, üfleme hızı artınca ses artmıyor. Eski zamanlarda TV'nin (yanında veya üzerinde) olan regülatör sesi gibi.

Başka bir konuda oğlumuzun öğrenci evine aldığımız Grundig çamaşır makinesine nazaran (çok daha düşük desibeldeki yataksız kömürlü kollektör) sesi gibi adeta; siz ne dersiniz @Adem Helvacı hocam? :)

@alagozler, sizin daikin klimada da klima ortam sıcaklığını hedef sıcaklığına getirdiğinde, bekleme modunda çalışır ve iç ünite çok hafif üflerken, böyle bir kısa es verip, hava üflediği müddetçe tekrar eden ses çıkarıyor mu?
Hocam bu ses yatay salınım yapan kanatçık motorunun sesi sanki. Sağ-Sol salınımı kapatıp öyle deneyin bakalım kaybolacak mı.
 
Hocam bu ses yatay salınım yapan kanatçık motorunun sesi sanki. Sağ-Sol salınımı kapatıp öyle deneyin bakalım kaybolacak mı.
@Gizmu :affet :clap2

Tebrik ederim. Doğru teşhis, doğru tedavi.

Hem yatay hem de dikey salınım yapan kanatçıkların salınım özelliği ayrı, ayrı her ikisi de açıkmış. Kapattım, ses kesildi.
Denemek için ortam sıcaklığının altında hedefle klima rölantide çalışacak şekilde tekrar açınca da, baktım ses, bu ses. (Klima normal modda çalışınca ses duyulmuyor)
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri