Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Soru Cevap DELL garanti süresi içerisinde monitörü onarmayı reddediyor, tüketici haklarım neler?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan furkan16
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

furkan16

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
8 Ağu 2024
Mesajlar
27
Merhaba,

7.04.2023 tarihinde Amazon.com.tr üzerinden GPN Teknoloji adlı mağazadan Dell markasının S2721QS modelli monitör cihazını sıfır olarak satın aldım. Üzerinden 1 sene 4 ay geçti ve artık ürünün hoparlörlerinden cızırtı geliyor. Teknik servis için Dell ile iletişime geçtim. Ürünün arızalı olduğunu kabul ettiler. Cihaz onarımını yapamadıklarını belirttiler. Bana iki yol sundular.

1. Ücret iadesi almak
2. Ürünün değişimi

"Ücret iadesi almak" maalesef kabul edemiyorum. Çünkü ben ürünün 7 bin TL'ye satın aldım bugün 10 bin TL. Zarar edeceğim için 1. durumu kabul etmedim.
"Ürünün değişimi" bu öneriyi kabul edersem bana başka müşterinin kullandığı sonrasında arızalı olduğu için iade ettiği ürünün tamir edilip bana gönderileceği söylendi. Yani benim ürünüm alınıp tamir edilip bana verilmeyecek. Benim ürünümü alacaklar, yerine başkasının tamir edilen monitörü verilecekmiş.

Yasal olarak başka hakkımda yokmuş bu iki durumdan birini kabul etmek zorundaymışım. Benim isteğim mümkünse kendi cihazımın tamir edilmesi olmuyorsa cihazımın sıfırıyla değişmesini istiyorum. İnternetten yaptığım araştırmaya göre ise ellerinde sıfır ürünü yoksa misliyle değişim yapmak zorundalarmış. Bu konuda ne yapabilirim? Haklarım neler yardım eder misiniz?

Teşekkürler.
 
Merhaba,

7.04.2023 tarihinde Amazon.com.tr üzerinden GPN Teknoloji adlı mağazadan Dell markasının S2721QS modelli monitör cihazını sıfır olarak satın aldım. Üzerinden 1 sene 4 ay geçti ve artık ürünün hoparlörlerinden cızırtı geliyor. Teknik servis için Dell ile iletişime geçtim. Ürünün arızalı olduğunu kabul ettiler. Cihaz onarımını yapamadıklarını belirttiler. Bana iki yol sundular.

1. Ücret iadesi almak
2. Ürünün değişimi

"Ücret iadesi almak" maalesef kabul edemiyorum. Çünkü ben ürünün 7 bin TL'ye satın aldım bugün 10 bin TL. Zarar edeceğim için 1. durumu kabul etmedim.
"Ürünün değişimi" bu öneriyi kabul edersem bana başka müşterinin kullandığı sonrasında arızalı olduğu için iade ettiği ürünün tamir edilip bana gönderileceği söylendi. Yani benim ürünüm alınıp tamir edilip bana verilmeyecek. Benim ürünümü alacaklar, yerine başkasının tamir edilen monitörü verilecekmiş.

Yasal olarak başka hakkımda yokmuş bu iki durumdan birini kabul etmek zorundaymışım. Benim isteğim mümkünse kendi cihazımın tamir edilmesi olmuyorsa cihazımın sıfırıyla değişmesini istiyorum. İnternetten yaptığım araştırmaya göre ise ellerinde sıfır ürünü yoksa misliyle değişim yapmak zorundalarmış. Bu konuda ne yapabilirim? Haklarım neler yardım eder misiniz?

Teşekkürler.
hocam söyledikleri hiç bir şey yasal değil kendileri çalıp oynamışlar. Kurumsal mail adreslerine ürünün sıfırı ile değişmini istediğinize dair bir mail atın o mailede aynı cevabı verirlerse hemen thh ye başvurun. Muhakkak kazanırsınız. Thh yede anlatsınlar bakalım bu durumun yasal olduğunu. Unutmayın sizin dediğiniz olacak onların değil.
 
hocam söyledikleri hiç bir şey yasal değil kendileri çalıp oynamışlar. Kurumsal mail adreslerine ürünün sıfırı ile değişmini istediğinize dair bir mail atın o mailede aynı cevabı verirlerse hemen thh ye başvurun. Muhakkak kazanırsınız. Thh yede anlatsınlar bakalım bu durumun yasal olduğunu. Unutmayın sizin dediğiniz olacak onların değil.
Cevabınız için teşekkürler. Burada şöyle bir sorun var. Kurumsal e-postaları üzerinden başkasının cihazını göndereceklerini yazmıyorlar. Bunu sadece telefon üzerinden aradığımda söylüyorlar. 2 haftadır yazışıyorum kendileriyle. Örnek e-posta cevaplarını aşağıya ekleyeyim. Bu yazı da işe yarar mı?

1723125088080.png
 
Cevabınız için teşekkürler. Burada şöyle bir sorun var. Kurumsal e-postaları üzerinden başkasının cihazını göndereceklerini yazmıyorlar. Bunu sadece telefon üzerinden aradığımda söylüyorlar. 2 haftadır yazışıyorum kendileriyle. Örnek e-posta cevaplarını aşağıya ekleyeyim. Bu yazı da işe yarar mı?

Ekli dosyayı görüntüle 18863
o zaman şöyle yapın değişimi kabul edin ama kurumsal mailden ürünü teslim aldığınızda kutusunu açarken video kaydı alacağınızı, kullanılmış veya ikinci el olması durumunda hakem heyetine başvuracağınızı ve ticaret bakanlığına şikayette buluncağınızı bildirin. Hakem heyetinede ikinci el ürün yolladıkları için başvurunuzu yapar hemde bu sürede monitörsüz kalmazsınız. Bir diğer seçenekte telefon ile görüştüğünüzde tıpkı onlar gibi görüşmeyi kayıt altına alıyorum diye bilgi verip görüşmeyi kaydedin ve hakem heyetine öyle başvurun. @Adem Helvacı abi bana mantıklı gelen yol bu ama seninde görüşünü almak isteriz.
 
o zaman şöyle yapın değişimi kabul edin ama kurumsal mailden ürünü teslim aldığınızda kutusunu açarken video kaydı alacağınızı, kullanılmış veya ikinci el olması durumunda hakem heyetine başvuracağınızı ve ticaret bakanlığına şikayette buluncağınızı bildirin. Hakem heyetinede ikinci el ürün yolladıkları için başvurunuzu yapar hemde bu sürede monitörsüz kalmazsınız. Bir diğer seçenekte telefon ile görüştüğünüzde tıpkı onlar gibi görüşmeyi kayıt altına alıyorum diye bilgi verip görüşmeyi kaydedin ve hakem heyetine öyle başvurun. @Adem Helvacı abi bana mantıklı gelen yol bu ama seninde görüşünü almak isteriz.
Önerileriniz için çok teşekkür ederim. 2. yol bana daha uygun gibi geldi. Tekrar tekrar uğraşmak istemiyorum. Süreç gerçekten çok yıpratıcı oluyor. Adem hocam da dönüş yapsın sonra en uygun yolu izleyerek hakkımı arayacağım. Çok teşekkürler.
 
Önerileriniz için çok teşekkür ederim. 2. yol bana daha uygun gibi geldi. Tekrar tekrar uğraşmak istemiyorum. Süreç gerçekten çok yıpratıcı oluyor. Adem hocam da dönüş yapsın sonra en uygun yolu izleyerek hakkımı arayacağım. Çok teşekkürler.
rica ederim umarım hızlıca çözülür.
 
Önerileriniz için çok teşekkür ederim. 2. yol bana daha uygun gibi geldi. Tekrar tekrar uğraşmak istemiyorum. Süreç gerçekten çok yıpratıcı oluyor. Adem hocam da dönüş yapsın sonra en uygun yolu izleyerek hakkımı arayacağım. Çok teşekkürler.
aslında canınızı sıkmaya hiç gerek yok ürünü alırsınız paşa paşa kullanırsınız hakem heyeti kararı çıktığında direk yenisini istersiniz yoksa icraya kadar yolu var.
 
aslında canınızı sıkmaya hiç gerek yok ürünü alırsınız paşa paşa kullanırsınız hakem heyeti kararı çıktığında direk yenisini istersiniz yoksa icraya kadar yolu var.
Başka müşterinin tamir edilmiş ürününü istememe sebebim ürünün mesela tuşları bozuktur orası tamir olmuştur. Ama panelindeki sorun gözden kaçmış olabilir. Riske girmek istemiyorum. O yüzden kesin yolu izlemek daha mantıklı geliyor.
 
Başka müşterinin tamir edilmiş ürününü istememe sebebim ürünün mesela tuşları bozuktur orası tamir olmuştur. Ama panelindeki sorun gözden kaçmış olabilir. Riske girmek istemiyorum. O yüzden kesin yolu izlemek daha mantıklı geliyor.
içinize nasıl siniyorsa öyle yapın Adem abide yorum yaptığında o şekilde ilerlersiniz.
 
Şimdi durumun biraz karışık. Eğer satın alınan tarih itibariyle 6 ay içerisinde bir arıza meydana gelseydi misli veya yenisiyle değişim hakkın vardı. Çünkü ilk 6 aylık süreçte oluşan hasarlar fabrikasyon hasarlı sayılıyor. Sende 1 seneyi geçmiş durumda, bu durumda da büyük bir ihtimal thh'e başvursan değişim istesen mesela reddedilebilir çünkü dediğim gibi 1 sene geçmiş. Sen aynı arızadan onlara versen mesela 4. kez aynı arızayı verse evet sıfır yenisi veya misliyle değişim hakkın olurdu. Şimdi bu ürüne dell türkiye bakmıyor değil mi ? peki yerinde garanti hizmeti yok mu ? bende mesela dell monitör almıştım 10 seneyi geçiyor ama yerinde hizmette evime servisi geldi, işte monitörün anakartı paneli adaptörü dahil herşeyi yanında varmış. Tek tek test etti farketti ki adaptörde sorun var, yeni adaptörü taktı formu doldurdu imzaladım gitti. Ha tabi bu kadar zaman sonra neler değişti o da mutlaka sıkıntı.
 
Sizi o kadar iyi anlıyorum ki...

Bundan belki 10 sene önce ölü pixel ler sebebiyle Dell monitörü TR de değiştiremedim. Offical Dell 'e Web üzerinden, tüm fatura, garanti, tr ile yazışmaları ilettim. 1 hafta içinde değişim için adres istediler. Ben de onlara bendeki ürünü nasıl size ileteceğim dediğimde. Siz de kalabilir dediler. Yeni monitörü yolladılar.

Konuyu oraya da yazmanızı tavsiye ederim. Bir şey kaybetmezsiniz. Hala aynı politika işliyor mu bilmiyorum.
 
Şimdi durumun biraz karışık. Eğer satın alınan tarih itibariyle 6 ay içerisinde bir arıza meydana gelseydi misli veya yenisiyle değişim hakkın vardı. Çünkü ilk 6 aylık süreçte oluşan hasarlar fabrikasyon hasarlı sayılıyor. Sende 1 seneyi geçmiş durumda, bu durumda da büyük bir ihtimal thh'e başvursan değişim istesen mesela reddedilebilir çünkü dediğim gibi 1 sene geçmiş. Sen aynı arızadan onlara versen mesela 4. kez aynı arızayı verse evet sıfır yenisi veya misliyle değişim hakkın olurdu. Şimdi bu ürüne dell türkiye bakmıyor değil mi ? peki yerinde garanti hizmeti yok mu ? bende mesela dell monitör almıştım 10 seneyi geçiyor ama yerinde hizmette evime servisi geldi, işte monitörün anakartı paneli adaptörü dahil herşeyi yanında varmış. Tek tek test etti farketti ki adaptörde sorun var, yeni adaptörü taktı formu doldurdu imzaladım gitti. Ha tabi bu kadar zaman sonra neler değişti o da mutlaka sıkıntı.
Hocam 6 ayı geçmiş ama ürünün firma tarafından tamir edilemediği bilgisi verilmiş yani yasal olarak ya değişim yapacaklar ya parayı iadesi. Firma değişimi kabul ediyor ancak başkasının tamir gören ürününü göndermek istiyor. Yasal olarak buna hakları yok.
 
Hocam 6 ayı geçmiş ama ürünün firma tarafından tamir edilemediği bilgisi verilmiş yani yasal olarak ya değişim yapacaklar ya parayı iadesi. Firma değişimi kabul ediyor ancak başkasının tamir gören ürününü göndermek istiyor. Yasal olarak buna hakları yok.
Tabi o durum işte sıkıntı. O yüzden bunu da anca thh'e derdini anlatıp çözebilir ama şu dönemlerde nedense sağda solda hep başvurum reddedildi şikayetleri duyuyorum. Tabi ne kadar sürer süreç bunları da kestirmek zor ama zaten o süreç boyunca da eski cihazı kullanabilir hoparlörü sıkıntıymış sadece. Peki bu modelin bir üstü aynı segmentte hangi modeller var ? o model üstünden gitse daha iyi de olurdu.
 
Tabi o durum işte sıkıntı. O yüzden bunu da anca thh'e derdini anlatıp çözebilir ama şu dönemlerde nedense sağda solda hep başvurum reddedildi şikayetleri duyuyorum. Tabi ne kadar sürer süreç bunları da kestirmek zor ama zaten o süreç boyunca da eski cihazı kullanabilir hoparlörü sıkıntıymış sadece. Peki bu modelin bir üstü aynı segmentte hangi modeller var ? o model üstünden gitse daha iyi de olurdu.
Evet. Zaten aynı ürünün sıfırını verse sıkıntı yok kabul edecektim. Başka müşterinin ürününü göndermeleri canımı sıkıyor. Hiç bilmiyorum aynı segmentte hangi modelin olduğunu. Benim cihazım Dell S2721QS modeli. Belki S2721QSA modeli bir üst model olabilir. Ekstradan A harfi eklenmiş.

Bahsettiğim ürünün linki:
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri