Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ester Oil - Ekovat Yağı Nedir? Vakumsuz Takılan Klima ile Ne İlgisi Olur?

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Adem Helvacı

Everybody Lies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
21,613
Vakumsuz takılan klimalarda tüketicinin ürün değişim talepleri karşısında sorunu çözecekleri iddiası ile gazı boşaltıp yeni gaz şarj etmeyi teklif edip ikna yoluna gitmeye kalkan firmalara hatırlatmak gerekir.

Soğutucu akışkanı değiştirseniz de, Ester Oil yani farklı bir tabir ile Ekovat yağını değiştiremezsiniz. O halde bu konu için yazımıza göz atmanız gerekir. :ok


@aeronics senin bu konudaki görüşlerini merak ettiğimi de belirtmek isterim.
 
Peki vakumsuz olarak gaz tekrar boşaltılarak vakumlu gaz basıldığında ester oil eksilir mi. Ester oil de eklenmeli. Konuyu okudum ama sondaki soru şeklinde kalmış. Belki işin üstadı olanlar anlamıştır ama ben anlamadım. Aydınlatırsanız sevinirim.
 
Peki vakumsuz olarak gaz tekrar boşaltılarak vakumlu gaz basıldığında ester oil eksilir mi. Ester oil de eklenmeli. Konuyu okudum ama sondaki soru şeklinde kalmış. Belki işin üstadı olanlar anlamıştır ama ben anlamadım. Aydınlatırsanız sevinirim.
Vakumsuz yapılan mopntajda gazı değiştiriken yağ eksilmez ancak gazın değiştirilmesi de çözüm olmaz.
Çünkü yağın değiştirilmesi mümkün değil. Gaza karışan, yağa da karıştığı için iş bitiştir.
 
Klima içlerinde kullanılan gazlar hakkında öyle çok detaylı bir bilgim yok ama ilk zamanlar R-12 gaz namı diğer freon gazı ile mineral yağlar kullanılıyordu. Sonrasında ozon tabakasına zararından dolayı R-12 yerini R-134a'ya bıraktı. Bundan dolayı da mineral yağ yerini PAG yağına bıraktı.

Ancak piyasada bolcana R-12'ye uyumlu sistem olduğundan ve bir arıza durumunda yerine R-12 basılamadığından mecburen R-12 sistemden boşaltılıp yerine R-134a basılması gerekiyor ama R-134a da mineral yağ ile çalışamıyor. PAG yağı, mineral yağdan daha sert bir gaz ve PAG yağı ile mineral yağ karıştırılamıyor. İşte bu noktada her iki gaz ile de çalışan POE, namı diğer ester yağı ortaya çıkıyor. Yani aslında ester yağı ara çözüm ya da tamir çözümü diyebiliriz.

Her ne kadar R-134a ozon tabakasına zararı olmasa da yapılan araştırmalarda küresel ısınma için yüksek riskli olarak görüldüğünden 2015 yılı gibi yerini R-1234yf gazına bıraktı. Bundan dolayı yeni bir yağa ihtiyaç duyuldu ve R-1234yf yağları geliştirildi.

Araç klimalarında gaz ekleme veya yağ ekleme işlemleri yapılabiliyor. Ester yağı da nemden etkilenmiyor. Ama bu belli bir prosedür ile yapılıyor. Sistemden önce eski gaz vakumlanıp alınıyor. Sonrasında yağ seviyesi kontrol ediliyor. Vakum ile birlikte yağ konuluyor. Sonrasında sisteme gaz veriliyor. Ama burada şöyle bir durum var. "Etkilenmiyor" dan kastım uzun süreli temasları kapsamıyor.

Bir de kompresör ünitesinde yağ koyabilmek için ayrı bir giriş gerekiyor. Oradan kompresöre yağ takviyesi veya dolumu yapılıyor.
 
Klima içlerinde kullanılan gazlar hakkında öyle çok detaylı bir bilgim yok ama ilk zamanlar R-12 gaz namı diğer freon gazı ile mineral yağlar kullanılıyordu. Sonrasında ozon tabakasına zararından dolayı R-12 yerini R-134a'ya bıraktı. Bundan dolayı da mineral yağ yerini PAG yağına bıraktı.

Ancak piyasada bolcana R-12'ye uyumlu sistem olduğundan ve bir arıza durumunda yerine R-12 basılamadığından mecburen R-12 sistemden boşaltılıp yerine R-134a basılması gerekiyor ama R-134a da mineral yağ ile çalışamıyor. PAG yağı, mineral yağdan daha sert bir gaz ve PAG yağı ile mineral yağ karıştırılamıyor. İşte bu noktada her iki gaz ile de çalışan POE, namı diğer ester yağı ortaya çıkıyor. Yani aslında ester yağı ara çözüm ya da tamir çözümü diyebiliriz.

Her ne kadar R-134a ozon tabakasına zararı olmasa da yapılan araştırmalarda küresel ısınma için yüksek riskli olarak görüldüğünden 2015 yılı gibi yerini R-1234yf gazına bıraktı. Bundan dolayı yeni bir yağa ihtiyaç duyuldu ve R-1234yf yağları geliştirildi.

Araç klimalarında gaz ekleme veya yağ ekleme işlemleri yapılabiliyor. Ester yağı da nemden etkilenmiyor. Ama bu belli bir prosedür ile yapılıyor. Sistemden önce eski gaz vakumlanıp alınıyor. Sonrasında yağ seviyesi kontrol ediliyor. Vakum ile birlikte yağ konuluyor. Sonrasında sisteme gaz veriliyor. Ama burada şöyle bir durum var. "Etkilenmiyor" dan kastım uzun süreli temasları kapsamıyor.

Bir de kompresör ünitesinde yağ koyabilmek için ayrı bir giriş gerekiyor. Oradan kompresöre yağ takviyesi veya dolumu yapılıyor.
Açıklamalar için teşekkür ederim ? ?
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri