Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Klima Fujitsu Klima Dış Ünite Sesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Senior
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Senior

Süper Üye
Araştırmacı
Katılım
26 Şub 2024
Mesajlar
592
Klimanın dış ünitesinden garip bir ses geliyor sizce bu ses nereden geliyor olabilir ?
Not: Klima yüksek devirde çalışırken ses yapmıyor fakat kompresör kendisini kıstığında pervane yavaş dönmeye başladığında sesde başlıyor.
 
Son düzenleme:
İklimsa servisi grldi baktı kompresörden geliyor değişmesi lazım dedi.
 
@Adem Helvacı hocam kompresör böyle ses yaparmı? Ondan değilse boşa kompresör değişecek klimanın gazı boşalacak bir sürü sıkıntı valla.
 
@Adem Helvacı hocam bugün servise servis tutanağını istemeye gittim adam her isteyene servis tutanağı vermiyoruz dediği gibi birde üzerime yürüdü, bir dayak yemediğim kaldı. şikayetvar sitesine şöyle bir yazı yazdım ve sonucunu bekleyeceğim artık.

13.03.2024 tarihinde aldığım 16.03.2024 tarihinde kurulumu yapılan Fujitsu ASYG09KPCE 9000 BTU Duvar Tipi inverter Klima nın dış ünitesinden sürtünme sesleri gibi ses gelmeye başladı, 27.03.2025 perşembe günü servis geldi kontrollerini yaptı ve sesin Kompresörden geldiğini belirterek kompresörün değişmesi gerekmektedir deyip klima dış ünitesindeki kodun resmini çekti ve gittiler. 29.03.2025 tarihinde servise giderek servis tutanağı istedim, servis sahibi, bana her gelene servis tutanağı veremeyeceklerini yüksek sesle söyledi, bende benim klimamda arıza olduğunu söylüyorsunuz bu arızaya istinaden servis tutanağı istediğimi tekrarlardım, ben tutanakta ısrar edince yaptıkları teşhisi bu defa klimada arıza yok kardeşim git mahkemeye ver diyerek yüksek sesle haykırdı. Servis sahibi hiddetle ayağa kalktı üzerime yürüdü neredeyse beni dövecekti. 6 yıl garantili olarak aldığım ürünün daha ilk yılında kompresör arızası vermesinden dolayı ayıplı mal statüsünde dış ünitenin değişimini talep etmekteyim. Ufak tefek bir arıza olsa örneğin kart değişimi filan gibi neyse sorun olmaz fakat, takdir edersiniz ki Kompresör klimanın en büyük ve en önemli parçasıdır. Kompresör değişimi demek klimanın gazının boşaltılması kaynak yerlerinin açılması ve tekrardan kaynak yapılması gibi bir sürü sorun içermekte olup ileride daha fazla sorunla karşılaşmam anlamına gelmektedir. Burada küçük bir işlem, basit bir arıza olsa başım gözüm üstüne, apandisit ameliyatı ile kalp ameliyatı nasıl ki bir değil ise bu da aynı. Velhasıl Kerim klimanın kompresör değişimini kabul etmemekle birlikte dış ünitenin değişimini talep etmekteyim.
 
@Adem Helvacı hocam bugün servise servis tutanağını istemeye gittim adam her isteyene servis tutanağı vermiyoruz dediği gibi birde üzerime yürüdü, bir dayak yemediğim kaldı. şikayetvar sitesine şöyle bir yazı yazdım ve sonucunu bekleyeceğim artık.

13.03.2024 tarihinde aldığım 16.03.2024 tarihinde kurulumu yapılan Fujitsu ASYG09KPCE 9000 BTU Duvar Tipi inverter Klima nın dış ünitesinden sürtünme sesleri gibi ses gelmeye başladı, 27.03.2025 perşembe günü servis geldi kontrollerini yaptı ve sesin Kompresörden geldiğini belirterek kompresörün değişmesi gerekmektedir deyip klima dış ünitesindeki kodun resmini çekti ve gittiler. 29.03.2025 tarihinde servise giderek servis tutanağı istedim, servis sahibi, bana her gelene servis tutanağı veremeyeceklerini yüksek sesle söyledi, bende benim klimamda arıza olduğunu söylüyorsunuz bu arızaya istinaden servis tutanağı istediğimi tekrarlardım, ben tutanakta ısrar edince yaptıkları teşhisi bu defa klimada arıza yok kardeşim git mahkemeye ver diyerek yüksek sesle haykırdı. Servis sahibi hiddetle ayağa kalktı üzerime yürüdü neredeyse beni dövecekti. 6 yıl garantili olarak aldığım ürünün daha ilk yılında kompresör arızası vermesinden dolayı ayıplı mal statüsünde dış ünitenin değişimini talep etmekteyim. Ufak tefek bir arıza olsa örneğin kart değişimi filan gibi neyse sorun olmaz fakat, takdir edersiniz ki Kompresör klimanın en büyük ve en önemli parçasıdır. Kompresör değişimi demek klimanın gazının boşaltılması kaynak yerlerinin açılması ve tekrardan kaynak yapılması gibi bir sürü sorun içermekte olup ileride daha fazla sorunla karşılaşmam anlamına gelmektedir. Burada küçük bir işlem, basit bir arıza olsa başım gözüm üstüne, apandisit ameliyatı ile kalp ameliyatı nasıl ki bir değil ise bu da aynı. Velhasıl Kerim klimanın kompresör değişimini kabul etmemekle birlikte dış ünitenin değişimini talep etmekteyim.
Geçmiş olsun. Klima almadan önce firmaların müşteri hizmetlerini bilgi almak için aramıştım. Gree daikin iklimsayi aradim. Gree ve Daikin da temsilciye bağlandim. Vakum yapılıyor mu? Ve Alanya daki bayilerini sormuştum. Ne hikmetse(!) iklimsaya baglanmadim. Alanya daki bayileri söylüyordu telesekreter. Ondan sonra iklimsayi kafamdan sildim zaten. Dedikleri bazi bayilerin bir iki defa önünden geçmiştim. +50 yaş üstü dükkan(!) sahiperini dışarıda oturup çay içiyordu. Dükkanlar bakımsızdi. İşlerine hiç değer vermedikleri hissi uyandırdi bende. Demem o ki bir ürün alırken. Marka önemli olduğu kadar bayide önemli. Alanya da midea ergin grup on numara esnaf. Alanya da Bosch yetkili servisde çok iyi. Bulaşık makinesi ve buzdolabı Garanti uzatma için gittiğimde süpürgeyi de getir garantisi bitmeden 2.defa bakim yapalım dediler. Motoru yanmışti. bizim hatamız olmasına rağmen ücretsiz değiştirdiler. Başka yerlerde Bosch hakkında çok şikayet var. Araştırmayi iyi yapmak lazım. Linkedin üzerinden bence ceo ya yazmayı deneyin. Tekrardan geçmiş olsun.
 
@Adem Helvacı hocam bugün servise servis tutanağını istemeye gittim adam her isteyene servis tutanağı vermiyoruz dediği gibi birde üzerime yürüdü, bir dayak yemediğim kaldı. şikayetvar sitesine şöyle bir yazı yazdım ve sonucunu bekleyeceğim artık.

13.03.2024 tarihinde aldığım 16.03.2024 tarihinde kurulumu yapılan Fujitsu ASYG09KPCE 9000 BTU Duvar Tipi inverter Klima nın dış ünitesinden sürtünme sesleri gibi ses gelmeye başladı, 27.03.2025 perşembe günü servis geldi kontrollerini yaptı ve sesin Kompresörden geldiğini belirterek kompresörün değişmesi gerekmektedir deyip klima dış ünitesindeki kodun resmini çekti ve gittiler. 29.03.2025 tarihinde servise giderek servis tutanağı istedim, servis sahibi, bana her gelene servis tutanağı veremeyeceklerini yüksek sesle söyledi, bende benim klimamda arıza olduğunu söylüyorsunuz bu arızaya istinaden servis tutanağı istediğimi tekrarlardım, ben tutanakta ısrar edince yaptıkları teşhisi bu defa klimada arıza yok kardeşim git mahkemeye ver diyerek yüksek sesle haykırdı. Servis sahibi hiddetle ayağa kalktı üzerime yürüdü neredeyse beni dövecekti. 6 yıl garantili olarak aldığım ürünün daha ilk yılında kompresör arızası vermesinden dolayı ayıplı mal statüsünde dış ünitenin değişimini talep etmekteyim. Ufak tefek bir arıza olsa örneğin kart değişimi filan gibi neyse sorun olmaz fakat, takdir edersiniz ki Kompresör klimanın en büyük ve en önemli parçasıdır. Kompresör değişimi demek klimanın gazının boşaltılması kaynak yerlerinin açılması ve tekrardan kaynak yapılması gibi bir sürü sorun içermekte olup ileride daha fazla sorunla karşılaşmam anlamına gelmektedir. Burada küçük bir işlem, basit bir arıza olsa başım gözüm üstüne, apandisit ameliyatı ile kalp ameliyatı nasıl ki bir değil ise bu da aynı. Velhasıl Kerim klimanın kompresör değişimini kabul etmemekle birlikte dış ünitenin değişimini talep etmekteyim.
Ben o sese ''Arıza'' dediklerinde de size ''Kesin tespit ve Teşhis nedir?'' diye sormuştum çünkü ''Arızalı, kompresör değişecek' demek o ürünün veya kompresörün arızalı olduğu anlamına gelmemekle birlikte arızalı ise dahi bunun bir teknik açıklaması olması gerekir.

''Klimanın temel çalışma prensipleri doğrultusunda basınç hattından çıkan soğutkanın yoğuşma buharlaşma esnasında dönüş yolunda basıncını yeterli atamamasından dolayı emiş akümülatörüne likit akışı olmasınan kaynaklanan sestir bu'' gibi bir MANTIKLI açıklama bekliyor insan.

Veya ''Kompresör normalde X psı basınç vermesi gerekirken yaptığımız ölçümlerde şu freknasta Y değer verdiğinden dolayı kompresörde presyon sorunu olduğu kanaatine vardım/vardık, bu nednele değişmesi gerekiyor''

Yani şunları tüketicisine açıklamak bir servis için ne kadar zor olabilir de ego yapıp tüketicinin üstüne yürüyorsunuz kardeşim?
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri