Öncelikle iyi akşamlar.
2015 yılında hp marka bir laptop almıştım. Değeri o dönem 1000 euro civarındaydı.
2018 yılının sonlarında cihazın anakartında problem oluştu ve ücreti karşılığında (yanlış hatırlamıyorsam 2000 tl civarı) hp'ye tamir ettirmeye çalıştım. Bu kısımda hp benden cihazı teslim almadan ödeme istedi ve sonra kargoyu kabul etti. Neyse ödedik ücretimizi ve kargoladık cihazı. Sonrasında onarım kısmı gittikçe uzadı ve 2 aya yaklaştı. Daha sonra da cihazı onaramadıklarını, cihazı ve ücreti geri iade yapacaklarını belirttiler. Ücreti cihazı göndermeden önce ödemiş olmama rağmen. Ben kabul etmedim onlar direndi vs vs. Zar zor yeni bir cihaz gönderdiler. ki bu yeni cihazın gönderilmesi 2019 yılını buldu.
Velhasıl aynı durum tekrar başıma geldi ve cihazı dış kasada bulunan hasardan dolayı tekrar ücretli onarıma göndermek durumunda kaldım. Cihazın dışındaki 2 plastik parçanın değişmesi gerekiyordu ve cihaz gönderdiğimde çalışıyordu.
Hp yine aynı şekilde cihazı dahi görmeden sadece seri numarasını öğrenerek benden 11 Ağustos 2023 tarihinde 1823 tl ödeme aldı. Sonrasında cihazı gönderdim süreç boyunca sık sık aramama karşın her seferinde cihaz onarılıyor dediler. Bugün itibariyle yani 11 Eylül 2023 tarihinde beni tekrar aradılar ve cihazın değişmesi gereken 2 parçasından birinin artık üretilmediğini bundan dolayı onarımını tamamlayamadıklarını cihazı ve ücreti iade edeceklerini söylediler.
Bu duruma kanıt olarak da bakın sizin faturanız 2015 tarihli yani 8 yıllık bir cihaz biz birşey yapamayız dediler. Cihaz hp tarafından değiştirildiği için eski faturanız geçerli şeklinde bir savunma yaptılar.
Size sorum bu durumda ben ne yapmalıyım ve haklarım neler. Ödemeyi 1 ay önce kredi kartımdan yaptım ve karttan ödediğim için ekstra faiz bile ödedim. Ayrıca cihazın kasasını parçaladıklarını ve bana demonte bir şekilde teslim edeceklerini düşünmekteyim. Yardımcı olursanız çok memnun olurum. En kısa sürede yanıtınızı bekliyorum.
Yazım fazla uzun olduysa özür dilerim. Olayı tüm ayrıntılarıyla açıklamaya çalıştım. İyi çalışmalar dilerim @Adem Helvacı
2015 yılında hp marka bir laptop almıştım. Değeri o dönem 1000 euro civarındaydı.
2018 yılının sonlarında cihazın anakartında problem oluştu ve ücreti karşılığında (yanlış hatırlamıyorsam 2000 tl civarı) hp'ye tamir ettirmeye çalıştım. Bu kısımda hp benden cihazı teslim almadan ödeme istedi ve sonra kargoyu kabul etti. Neyse ödedik ücretimizi ve kargoladık cihazı. Sonrasında onarım kısmı gittikçe uzadı ve 2 aya yaklaştı. Daha sonra da cihazı onaramadıklarını, cihazı ve ücreti geri iade yapacaklarını belirttiler. Ücreti cihazı göndermeden önce ödemiş olmama rağmen. Ben kabul etmedim onlar direndi vs vs. Zar zor yeni bir cihaz gönderdiler. ki bu yeni cihazın gönderilmesi 2019 yılını buldu.
Velhasıl aynı durum tekrar başıma geldi ve cihazı dış kasada bulunan hasardan dolayı tekrar ücretli onarıma göndermek durumunda kaldım. Cihazın dışındaki 2 plastik parçanın değişmesi gerekiyordu ve cihaz gönderdiğimde çalışıyordu.
Hp yine aynı şekilde cihazı dahi görmeden sadece seri numarasını öğrenerek benden 11 Ağustos 2023 tarihinde 1823 tl ödeme aldı. Sonrasında cihazı gönderdim süreç boyunca sık sık aramama karşın her seferinde cihaz onarılıyor dediler. Bugün itibariyle yani 11 Eylül 2023 tarihinde beni tekrar aradılar ve cihazın değişmesi gereken 2 parçasından birinin artık üretilmediğini bundan dolayı onarımını tamamlayamadıklarını cihazı ve ücreti iade edeceklerini söylediler.
Bu duruma kanıt olarak da bakın sizin faturanız 2015 tarihli yani 8 yıllık bir cihaz biz birşey yapamayız dediler. Cihaz hp tarafından değiştirildiği için eski faturanız geçerli şeklinde bir savunma yaptılar.
Size sorum bu durumda ben ne yapmalıyım ve haklarım neler. Ödemeyi 1 ay önce kredi kartımdan yaptım ve karttan ödediğim için ekstra faiz bile ödedim. Ayrıca cihazın kasasını parçaladıklarını ve bana demonte bir şekilde teslim edeceklerini düşünmekteyim. Yardımcı olursanız çok memnun olurum. En kısa sürede yanıtınızı bekliyorum.
Yazım fazla uzun olduysa özür dilerim. Olayı tüm ayrıntılarıyla açıklamaya çalıştım. İyi çalışmalar dilerim @Adem Helvacı
Son düzenleme: