Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Hp'ye gönderdiğim cihazın onarılamaması

Onu55555

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
11 Eyl 2023
Mesajlar
18
Öncelikle iyi akşamlar.

2015 yılında hp marka bir laptop almıştım. Değeri o dönem 1000 euro civarındaydı.
2018 yılının sonlarında cihazın anakartında problem oluştu ve ücreti karşılığında (yanlış hatırlamıyorsam 2000 tl civarı) hp'ye tamir ettirmeye çalıştım. Bu kısımda hp benden cihazı teslim almadan ödeme istedi ve sonra kargoyu kabul etti. Neyse ödedik ücretimizi ve kargoladık cihazı. Sonrasında onarım kısmı gittikçe uzadı ve 2 aya yaklaştı. Daha sonra da cihazı onaramadıklarını, cihazı ve ücreti geri iade yapacaklarını belirttiler. Ücreti cihazı göndermeden önce ödemiş olmama rağmen. Ben kabul etmedim onlar direndi vs vs. Zar zor yeni bir cihaz gönderdiler. ki bu yeni cihazın gönderilmesi 2019 yılını buldu.
Velhasıl aynı durum tekrar başıma geldi ve cihazı dış kasada bulunan hasardan dolayı tekrar ücretli onarıma göndermek durumunda kaldım. Cihazın dışındaki 2 plastik parçanın değişmesi gerekiyordu ve cihaz gönderdiğimde çalışıyordu.
Hp yine aynı şekilde cihazı dahi görmeden sadece seri numarasını öğrenerek benden 11 Ağustos 2023 tarihinde 1823 tl ödeme aldı. Sonrasında cihazı gönderdim süreç boyunca sık sık aramama karşın her seferinde cihaz onarılıyor dediler. Bugün itibariyle yani 11 Eylül 2023 tarihinde beni tekrar aradılar ve cihazın değişmesi gereken 2 parçasından birinin artık üretilmediğini bundan dolayı onarımını tamamlayamadıklarını cihazı ve ücreti iade edeceklerini söylediler.
Bu duruma kanıt olarak da bakın sizin faturanız 2015 tarihli yani 8 yıllık bir cihaz biz birşey yapamayız dediler. Cihaz hp tarafından değiştirildiği için eski faturanız geçerli şeklinde bir savunma yaptılar.
Size sorum bu durumda ben ne yapmalıyım ve haklarım neler. Ödemeyi 1 ay önce kredi kartımdan yaptım ve karttan ödediğim için ekstra faiz bile ödedim. Ayrıca cihazın kasasını parçaladıklarını ve bana demonte bir şekilde teslim edeceklerini düşünmekteyim. Yardımcı olursanız çok memnun olurum. En kısa sürede yanıtınızı bekliyorum.
Yazım fazla uzun olduysa özür dilerim. Olayı tüm ayrıntılarıyla açıklamaya çalıştım. İyi çalışmalar dilerim @Adem Helvacı
 
Son düzenleme:
Öncelikle iyi akşamlar.

2015 yılında hp marka bir laptop almıştım. Değeri o dönem 1000 euro civarındaydı.
2018 yılının sonlarında cihazın anakartında problem oluştu ve ücreti karşılığında (yanlış hatırlamıyorsam 2000 tl civarı) hp'ye tamir ettirmeye çalıştım. Bu kısımda hp benden cihazı teslim almadan ödeme istedi ve sonra kargoyu kabul etti. Neyse ödedik ücretimizi ve kargoladık cihazı. Sonrasında onarım kısmı gittikçe uzadı ve 2 aya yaklaştı. Daha sonra da cihazı onaramadıklarını, cihazı ve ücreti geri iade yapacaklarını belirttiler. Ücreti cihazı göndermeden önce ödemiş olmama rağmen. Ben kabul etmedim onlar direndi vs vs. Zar zor yeni bir cihaz gönderdiler. ki bu yeni cihazın gönderilmesi 2019 yılını buldu.
Velhasıl aynı durum tekrar başıma geldi ve cihazı dış kasada bulunan hasardan dolayı tekrar ücretli onarıma göndermek durumunda kaldım. Cihazın dışındaki 2 plastik parçanın değişmesi gerekiyordu ve cihaz gönderdiğimde çalışıyordu.
Hp yine aynı şekilde cihazı dahi görmeden sadece seri numarasını öğrenerek benden 11 Ağustos 2023 tarihinde 1823 tl ödeme aldı. Sonrasında cihazı gönderdim süreç boyunca sık sık aramama karşın her seferinde cihaz onarılıyor dediler. Bugün itibariyle yani 11 Eylül 2023 tarihinde beni tekrar aradılar ve cihazın değişmesi gereken 2 parçasından birinin artık üretilmediğini bundan dolayı onarımını tamamlayamadıklarını cihazı ve ücreti iade edeceklerini söylediler.
Bu duruma kanıt olarak da bakın sizin faturanız 2015 tarihli yani 8 yıllık bir cihaz biz birşey yapamayız dediler. Cihaz hp tarafından değiştirildiği için eski faturanız geçerli şeklinde bir savunma yaptılar.
Size sorum bu durumda ben ne yapmalıyım ve haklarım neler. Ödemeyi 1 ay önce kredi kartımdan yaptım ve karttan ödediğim için ekstra faiz bile ödedim. Ayrıca cihazın kasasını parçaladıklarını ve bana demonte bir şekilde teslim edeceklerini düşünmekteyim. Yardımcı olursanız çok memnun olurum. En kısa sürede yanıtınızı bekliyorum.
Yazım fazla uzun olduysa özür dilerim. Olayı tüm ayrıntılarıyla açıklamaya çalıştım. İyi çalışmalar dilerim @Adem Helvacı
Merhaba. İkinci gelen ürün için tam model üzerinden araştırm ayapın ve ürünün piyasaya ne zaman çıktığını öğrenin.
Sizin satın aldığınız tarihte o ürün piyasada veya üretimde olmadığı, olmayacağı için buradan hak iddia edebilrisiniz diyebilirim zira Bilgisayar türevleri için yasal ömür 5 yıl.
 
Aynı zamanda, Satış Sonrası Hizmetler yönetmeliğine göre yedek parça fiyat listesi de sunmak zorundalar.
 
Merhaba. İkinci gelen ürün için tam model üzerinden araştırm ayapın ve ürünün piyasaya ne zaman çıktığını öğrenin.
Sizin satın aldığınız tarihte o ürün piyasada veya üretimde olmadığı, olmayacağı için buradan hak iddia edebilrisiniz diyebilirim zira Bilgisayar türevleri için yasal ömür 5 yıl.
Hocam bilgisayar bana doğrudan ABD deki fabrikadan geldi. Yani 2019 yılında üretilmeye başlandı.
 
Hocam ben burada ne şekilde bir tepki göstermeliyim, nasıl davranmalayım.
 
Son düzenleme:
ürünün kullanım ömrü boyunca yedek parça bulundurma zorunluluğu bulunuyor bu süre bilgisayarlar için 5 yıl.
Aynı zamanda Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği de aşağıdaki gibi açıkça durumu belirtmiş.

MADDE 12 – (1) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.
(2) Servis istasyonlarının, yedek parça fiyat listesini, tüketicilerin görebileceği bir yere asması veya katalog halinde ya da elektronik ortamda tüketiciye göstermesi zorunludur.

Yani bu minvalde bir dilekçe hazırlayıp size hizmet verme zorunlulukları çerçevesinde ürünün onarımını, onarımı yapılamıyorsa onarım bedeli karşılığında yenisini (Eşdeğer ürün) talep edebilirsiniz, kaçış yolu bırakmamak adına yani yedekparça fiyatını size sunacakları laptop fiyatı kadar gösterememeleri adına da listeleme zorunluluğunu dayatmalısınız.
 
Şöyle bir durum var ki sizlere bedelsiz değişim ürünü de gönderseler bir sevk irsaliyesi ile göndermek zorundalar keza bu tarz durumlarda telefondan ziyade yazılı görüşmeler yapmanızı bu tarz görüşmelerinde bulutta saklanması bizim her zaman önerimizdir.
Eğer elinizde buna dair belgeler varsa bu konuda haklılığınızı savunabilirsiniz ancak siz değişim sebebiyle yeni cihazınızı da gönderseniz servis sizin fatura tarihinizden sorumludur.
 
Şöyle bir durum var ki sizlere bedelsiz değişim ürünü de gönderseler bir sevk irsaliyesi ile göndermek zorundalar keza bu tarz durumlarda telefondan ziyade yazılı görüşmeler yapmanızı bu tarz görüşmelerinde bulutta saklanması bizim her zaman önerimizdir.
Eğer elinizde buna dair belgeler varsa bu konuda haklılığınızı savunabilirsiniz ancak siz değişim sebebiyle yeni cihazınızı da gönderseniz servis sizin fatura tarihinizden sorumludur.
Peki bu bir yönetmelikte yazıyor mu karşı tarafa beyan etmek için soruyorum yanlış anlamayın lütfen @Adem Helvacı @creosoft
 
Son düzenleme:
Yönetmeliğe dair bir belge size sunamayabilirim belki ama bildiğim kadarıyla söylemek istedim :)
Sormanın sebebi karşı taraf işi yokuşa sürüyor o yüzden. Diyorlar ki yeni cihazda da eski fatura geçerli. Artık sadece yazılı açıklama kabul edeceğim sadece zaten durumdan tekrar haberdar ederim sizi. İlgilendiğiniz için teşekkür ederim
 
Sormanın sebebi karşı taraf işi yokuşa sürüyor o yüzden. Diyorlar ki yeni cihazda da eski fatura geçerli. Artık sadece yazılı açıklama kabul edeceğim sadece zaten durumdan tekrar haberdar ederim sizi. İlgilendiğiniz için teşekkür ederim
En başından yazılı ilerlemeniz tüm süreçlerde daha sağlıklı olacaktır. Tekrar geçmiş olsun diliyorum.
 
Şu şekilde yazılı bir açıklama yapılmış durumda nasıl bir yol izlemeliyim. @Adem Helvacı @creosoft
Her zamna her şey evrak üzernde belli olur.
Size ikinci yolladıkları ürüne dair bir fatura varsa o belge geçerlidir, yoksa ilk kesilen fatura tarihi geçerlidir.
MM kapsamında bedelsiz değişim dahi yapılmış olsa o ürünün yasal çıkışını yapmak zorundalar ve açıklamasıyla birlikte ''bedelsiz'' bildirimli resmi evrakı ile size yollanması lazım.

Diğer yandan, Tüketici Hukuku çerçevesinde bir ürün ile ilgili yasal hak iddia edilebilmesi için satış belgesinin mutlaka ibrazı zorunludur.

Sizde bir evrak olmadığını biliyorlarsa o nedenle böyle rahat yazıyor olabilirler.
 
Her zamna her şey evrak üzernde belli olur.
Size ikinci yolladıkları ürüne dair bir fatura varsa o belge geçerlidir, yoksa ilk kesilen fatura tarihi geçerlidir.
MM kapsamında bedelsiz değişim dahi yapılmış olsa o ürünün yasal çıkışını yapmak zorundalar ve açıklamasıyla birlikte ''bedelsiz'' bildirimli resmi evrakı ile size yollanması lazım.

Diğer yandan, Tüketici Hukuku çerçevesinde bir ürün ile ilgili yasal hak iddia edilebilmesi için satış belgesinin mutlaka ibrazı zorunludur.

Sizde bir evrak olmadığını biliyorlarsa o nedenle böyle rahat yazıyor olabilirler.
Elimde dediğiniz gibi bir resmi belge yok ama maildeki geçmiş yazışmalar mevcut bir işimize yarar mı?
 
Elimde dediğiniz gibi bir resmi belge yok ama maildeki geçmiş yazışmalar mevcut bir işimize yarar mı?
Hayır bu aşamaya gelmiş bir konuda yazışma sizin işinizi çözmez, aynı zamanda ispat yükü size ait Hukuken, yani belge ibraz etme zorunluluğu da sizde, iddiaları ispat edecek bilbi ve belgeyi sunma zorunluluğu da sizde.
 
Eğer ikinci bilgisayar onarım ücretine ek yeni bilgisayara fark ücreti alsalardı. Yeni faturadan yedek parça bulundurma zorunluluğundan yararlanırdınız.

Onarım ücreti ile yeni bilgisayar edindiğiniz için ilk fatura başlangıç normal gözüküyor.

HP bakış açısı benim gözlemlerime göre normal.
 
Eğer ikinci bilgisayar onarım ücretine ek yeni bilgisayara fark ücreti alsalardı. Yeni faturadan yedek parça bulundurma zorunluluğundan yararlanırdınız.

Onarım ücreti ile yeni bilgisayar edindiğiniz için ilk fatura başlangıç normal gözüküyor.

HP bakış açısı benim gözlemlerime göre normal.
Hayır öyle değil eğer yeni gelen ürüne bedelsiz olsa dahi fatura kesildi ise yeni cihaza göre işlem yaparlar.
 
Eğer ikinci bilgisayar onarım ücretine ek yeni bilgisayara fark ücreti alsalardı. Yeni faturadan yedek parça bulundurma zorunluluğundan yararlanırdınız.

Onarım ücreti ile yeni bilgisayar edindiğiniz için ilk fatura başlangıç normal gözüküyor.

HP bakış açısı benim gözlemlerime göre normal.
Eski cihaz da ücretli onarıma tabii idi. Yani eski cihazın da onarım faturası var.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri