Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Kaira Klima Montajı Görsel İçeren Konu

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın
Vakum yapıyor musunuz? :hihi
Sen yeter ki vakum iste abi, Adem abiler şununla gelirler :kop:kop
vv.JPG
 
Ya abi bazen bu usta kısmını anlamakta güçlük çekiyorum. En yaygın kullanılan kablo tipi NYY dir ve 3x1,5 30°C ortam sıcaklığında havada açıkta döşenmiş haldeyken 16 amper yük taşıyabilir. 3x2,5 kablo ise 25 amper taşır aynı koşullarda.

Senin klima 12.000btu. Maksimum tüketeceği watt cinsinden güç 2150watt hadi de ki 2500watt olsun.
Amper değerini bulmak için güç değerini gerilim değerine böleriz ohm kanununa göre. Gerilim 230, güç 2500 ise 2500/230=10.86 amper yapar.

Bak ben abarta abarta hesapladım yine de 10 amper. Kablonun taşıma kapasitesi ise 16 amper.

Bir de teknik tablosuna bakalım. Dur internetten arayıp bulayım Kaira özelliklerini.

Haydaaaa, benim 2500watt olarak hesapladığım bu klimada zaten 1680 watt olarak verilmiş.

Ekli dosyayı görüntüle 15494


1680/230=7.30 Amper eder abi neyin tatavasını yapmış ustamız ?


Ayrıca kıymetli ustamızın Easy Start özelliğinden muhtemelen haberi yok ama biz öğretelim zira Easy Start özelliği neredeyse 10 seneyi aşkın süredir klimalarda kullanılır ve bu sayede C tipi sigıorta kullanılma gerekliliği olan ağır yük taşıyan MOTOR ve KOMPRESÖR gibi unsurların DEMERAJ AKIMI dediğimiz anma akımı olarak şebekleye asılmalarını engeller.

Yani senin kliman zaten maksimum 1680 watt çekiyor ama kalkış gücü 130 watt, 180watt şeklindedir yani ustanın kafaya bakarsak evdeki ampullerin bağlı olduğu sigortaları da C tipi seçmek gerekir.

Kimse senin klimanı bu gibi safsatalarla garanti dışı bırakamaz abi, USTA kavramına saygım sonsuz olsa da işi bilmeyen tiplerin usta diye ortalıkta gezinmesine caka satmasına tahammülüm yok.

Ustaysan eğer, önce tüketicini uyaracaksın ''klimanın ön pano grubu hafif darbe almış ama merak etme sorun teşkil etmez'' diye.
Ayrıca ustaysan o Pipo ve dış ünite drenajını da çekeceksin vatandaşın klimasına..
Hocam ben 9000 lik klimalara 10A B tipi 18000 lik klimaya 16A B tipi 24000 lik Klimaya 25A B tipi taktım bu hafta fakat kafam iyice karıştı şimdi Usta C tipi takman lazım yazmış, bu durumda ben yanlış sigortamı taktım değiştirmem gereklimidir?
 
Hocam ben 9000 lik klimalara 10A B tipi 18000 lik klimaya 16A B tipi 24000 lik Klimaya 25A B tipi taktım bu hafta fakat kafam iyice karıştı şimdi Usta C tipi takman lazım yazmış, bu durumda ben yanlış sigortamı taktım değiştirmem gereklimidir?
Değil hocam. C tipi sigortalar gecikmeli sigorta olarak bilinir, bunun amacı ve eskiden kullanılması gerekliliği sebebi ise demeraj akımı dediğimiz konudur.

Demeraj akımı ANLIK şekilde ve kompresör veya motor her kalkışa geçtiğinde devreye giren anma akımıdır.
Dur hatta bekle ben bunu en iyisi size hem standart bir kompresör hem de easy start özellikli kompresör üzerinde video ile çekim yapıp izah edeyim :ok
 
Eveeet işte video.
Hatta ben bunu foruma konu olarak ekleyeyim ki insanlar faydalansın :ok

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Eveeet işte video.
Hatta ben bunu foruma konu olarak ekleyeyim ki insanlar faydalansın :ok

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Emeğine sağlık abi 👏
 
Eveeet işte video.
Hatta ben bunu foruma konu olarak ekleyeyim ki insanlar faydalansın :ok

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Canlı bilgilendirme :hihi :clap2
 
Güncelleme ;

Daikin Genel Merkez ile iletişime geçtim, konuşma şu şekilde ;
Ekli dosyayı görüntüle 15520Ekli dosyayı görüntüle 15521Ekli dosyayı görüntüle 15522Ekli dosyayı görüntüle 15523Ekli dosyayı görüntüle 15524

Umarım dallanıp budaklanmadan çözülür. @Adem Helvacı abi senin işaretlediğin resmi yolladım bi daha işaretlemeye üşenip :hihi
Ahahhahaah kardeşlerime hep destek tam destek :kiskis

İyi bak işi yokuşa sürmemişler ne güzel.

O panoyu sökmek için geldiklerinde kasayı nasılsa açacaklar ya, açılmışken içindeki kompresör kodunun fotosunu alabilirsen süper olur :D
 
Ahahhahaah kardeşlerime hep destek tam destek :kiskis

İyi bak işi yokuşa sürmemişler ne güzel.

O panoyu sökmek için geldiklerinde kasayı nasılsa açacaklar ya, açılmışken içindeki kompresör kodunun fotosunu alabilirsen süper olur :D
Umarım ben işteyken aniden gelip takmak istemezler, diğer türlü kesin çekerim abi :hihi İlk aradıklarında talepten 2 gün sonra arayıp 1 saate geliyoruz montaja dediler, hop dedim çalışıyoruz, Akşam montajına kalıp üstünkörü iş yapılması diye sabah montaj istediğim için Cumartesi de olmadı, 1 Mayıs Çarşamba gelelim dediler, 1 Mayıs'ta gelebileceğinizden emin misiniz dedim tabi abi kesin geliriz sen bana Salı günü tekrar hatırlat dedi arkadaş(Çarşamba konuştum), Pazartesi tekrar yazdım ne olur ne olmaz diye, abi 1 Mayıs tatil gelemeyiz dedi :D E dedim ben sana söylemedim mi ? Neyse montaj öncesi hır gür çıkmasın diye Perşembe sabah gelin dedim nitekim de öyle oldu.:starwars Ama ne kadar yoğun olursa olsun en geç 1 hafta içerisinde montaja gidiyoruz çünkü kalp hastaları falan olabiliyor özelikle yazın sıcağa dayanamayan hastalar oluyor o sebeple dediler. Bunu takdir ettim.
 
Umarım ben işteyken aniden gelip takmak istemezler, diğer türlü kesin çekerim abi :hihi İlk aradıklarında talepten 2 gün sonra arayıp 1 saate geliyoruz montaja dediler, hop dedim çalışıyoruz, Akşam montajına kalıp üstünkörü iş yapılması diye sabah montaj istediğim için Cumartesi de olmadı, 1 Mayıs Çarşamba gelelim dediler, 1 Mayıs'ta gelebileceğinizden emin misiniz dedim tabi abi kesin geliriz sen bana Salı günü tekrar hatırlat dedi arkadaş(Çarşamba konuştum), Pazartesi tekrar yazdım ne olur ne olmaz diye, abi 1 Mayıs tatil gelemeyiz dedi :D E dedim ben sana söylemedim mi ? Neyse montaj öncesi hır gür çıkmasın diye Perşembe sabah gelin dedim nitekim de öyle oldu.:starwars Ama ne kadar yoğun olursa olsun en geç 1 hafta içerisinde montaja gidiyoruz çünkü kalp hastaları falan olabiliyor özelikle yazın sıcağa dayanamayan hastalar oluyor o sebeple dediler. Bunu takdir ettim.
organizasyon önemli abi servis işlerinde.
Senin servis %50 %50 kısımda abi, biraz böyle sallapati bir işleyişi var sanki :(
 
Güncelleme ;

Daikin Genel Merkez ile iletişime geçtim, konuşma şu şekilde ;
Ekli dosyayı görüntüle 15520Ekli dosyayı görüntüle 15521Ekli dosyayı görüntüle 15522Ekli dosyayı görüntüle 15523Ekli dosyayı görüntüle 15524

Umarım dallanıp budaklanmadan çözülür. @Adem Helvacı abi senin işaretlediğin resmi yolladım bi daha işaretlemeye üşenip :hihi


Ve soru gelir: Hizmet almış olduğunuz servis ünvanını öğrenebilir miyim ?

Ben bilmek zorunda mıyım kardeşim bunu. Dahası, sizin sisteminizde hangi müşteriye hangi servis ne zaman gitmiş, neler yapmış kaydı yok mu ? Koskoca Daikin'sın. Bunu sormak bile amatörlük bence. Tüketici hangi servisten hizmet aldığını bilmek zorunda değil. Daikin servisi. Bitti.
 
Ve soru gelir: Hizmet almış olduğunuz servis ünvanını öğrenebilir miyim ?

Ben bilmek zorunda mıyım kardeşim bunu. Dahası, sizin sisteminizde hangi müşteriye hangi servis ne zaman gitmiş, neler yapmış kaydı yok mu ? Koskoca Daikin'sın. Bunu sormak bile amatörlük bence. Tüketici hangi servisten hizmet aldığını bilmek zorunda değil. Daikin servisi. Bitti.
Yani aslına bakarsan isim,numara veya tc no üzerinden benim aldığım hizmetin görüntülenebilmesi lazım. Servis formu boşuna dolduruluyor gibi hissettiriyor
 
Yani aslına bakarsan isim,numara veya tc no üzerinden benim aldığım hizmetin görüntülenebilmesi lazım. Servis formu boşuna dolduruluyor gibi hissettiriyor
Bu konuda vestel iyi çalışıyor.
Arayan kişinin telefon numarasında eğer o numara ile ürün satın alınmış ve montaj yapılmışsa SAP CRM sisteminde bırakın hangi servisin gittiğini, hangi teknisyenin gidip saat kaçta sistemde iş başlama talimatı verdiğine kadar görüyorlar.

Arçelikte de var sistem ama servisler pek riayet etmiyor.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri