Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Komşular ayakkabımı çaldılar ? Desa thh bilirkişisine ayakkabıyı teslim etmiyor

Faruk KATI

Forumun Dinamik Yüzü 😉
Kadim Üye
Katılım
30 Nis 2023
Mesajlar
3,277
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Herkese iyi akşamlar
Desadan bir deri ayakkabı aldım. 6 ay olmadan tabanları parçalandı ve su aldı. Değişim talebiyle desaya götürdüm. Desa değişim kararı verdi. Değişim için ürünü almaya gittiğimde tutar iadesi ya da yeni üründen satınalma tutarı olan 700 tlyi düşmek istediler. Kabul etmedim ve tüketici hakem heyetine başvurdum. Tüketici hakem heyeti bilirkişi incelemesine hükmetti. Bilirkişi benden ürünü istedi. Ben de samsun desa piazza avm mağazasından ürünü almaya gittim. pek sayın kasiyer ürünümü vermedi ve şunları söyledi: “bizde 700 lira hediye çekin var kışın gelecek ürünlere harca.” dedi. Ürünü ısrarla teslim etmedi. En sonunda isterim ama ya gelir ya gelmez dedi. Aynı bu cümleleri bilirkişiye de telefonda söyledi.

Pes, yüzsüzlüğün de böylesi diyorum başka da bir şey demiyorum.
 
Kraldan çok kralcılık budur işte. Adam hukuka uymuyor,kafasına göre iş yapıyor!
 
IMG_0948.jpeg

Karar tebliğ edildi. Neymiş ayakkabıyı bilirkişiye getirmeyeceğimi söylemişim. Bilirkişi maalesef başından savmak için eksik bilgi vermiş. İtiraz edeceğim. Adem abicim ?? tüketici mahkemesi için bir form hazırlamak mümkün mü.
 
İspat varsa burada TCK uyarınca güveni kötüye kullanma suçu var.
 
Son düzenleme:
İspat varsa burada TCK uyarınca güveni kötüye kullanma suçu var.
Hocam Ticaret Bakanlığına birkaç kere yazdım, Bilirkişilik sistemi de kesinlikle çok mantıksız ilerliyor.
Suistimale çok açık olmakla birlikte görevlendirmelerde de yetkinlik kısmı büyük sıkıntı.

Klima vakum uyuşmazlığına makine mühendisinin gitmesi ve vakumsuz montaj yapılan klimaya sıcaklık ölçümü yapıp karar vermesi ve ''olur öyle şeyler'' demesi kısmı ise nirvana artık.
 
İspat varsa burada TCK uyarınca güveni kötüye kullanma suçu var.
mesela 1,3,6 aydır ürünü almak için uğranmamış ise mağazaya verdiği gün kabul etmeyip ama mağazada bırakılması.
Heyet tebligatı olaydan farazi 2 ay sonra ulaşması durumunda da "güveni kötüye kullanma"ya girer mi?
 
Aaallederiz beaaaa
olağan hayat akışı üzerinden ticarethane savunma yapabilir.
olağan hayat akışında mağazada anlaşmazlık yaşandığında veya inceleme sonunda menfi şekilinde sonuçlanmadığında ürünü tüketici geri alır.
bu olayda bırakıldığını ve bu eylemle anlaşma sağlandığını ileriye sürebilir.
Kanunlarda bildiğim kadarıyla alınmayan ürünler için bir zaman çizelgesi yok.
Ticari faturalarda özel hüküm olarak belirtilenler var.

Bahaustan fayans, parke almıştım. SOnrasında sağlık sorunları üzerine depodan almaya gidememiştim.
1 yıl sonra depoda ürünler duruyor ve edinmiştim. 1 sene boyunca durmuş.
Halbuki 15 gün sonra ürün alınmadı ve hakkınız bitti diyebilirdi.
 
olağan hayat akışı üzerinden ticarethane savunma yapabilir.
olağan hayat akışında mağazada anlaşmazlık yaşandığında veya inceleme sonunda menfi şekilinde sonuçlanmadığında ürünü tüketici geri alır.
bu olayda bırakıldığını ve bu eylemle anlaşma sağlandığını ileriye sürebilir.
Kanunlarda bildiğim kadarıyla alınmayan ürünler için bir zaman çizelgesi yok.
Ticari faturalarda özel hüküm olarak belirtilenler var.

Bahaustan fayans, parke almıştım. SOnrasında sağlık sorunları üzerine depodan almaya gidememiştim.
1 yıl sonra depoda ürünler duruyor ve edinmiştim. 1 sene boyunca durmuş.
Halbuki 15 gün sonra ürün alınmadı ve hakkınız bitti diyebilirdi.
Bizde bazı esnaflar duvarlarına veya servis formlarına X zaman içinde alınmayan üründen mseul değiliz ibaresi görüyorum. Mesulsüzn abi zira sizin de belirttiğiniz üzere Kanund ile buna belirlenmiş bir süre sınırı yok.

Vatandaş sana ürünü teslim ettiğini belgeleyebiliyorsa ve hatta sen ürünü kendisine teslim etmiş olsan dahi eğer onun teslim ettiği belgeye sen karşıt belge sunamıyorsan o ürünü bile sana bir daha paşa paşa ödetirler yani yalandan efelenmenin alemi yok, o yazıların da bir anlamı yok.


Haaaa bir de esnaf dostlar gözündenbakarsak şunu da belirtmek lazım, özellikle tv tamircisi dostların çektiği büyük bir derttir bu, TV tamire bırakılır, sonra 3 yıl aranıp sorulmaz, 3 yıl sonra akla gelir ve KÖR ÖLÜR, BADEM GÖZLÜ OLUR misali mal kıymete biner.

''Pardon da abi, babanın depocusu mu bu tv tamircileri?'' derler adama.

Tabi bu etik kısmı, Hukuki kısmı yukarıda belirttiğimiz gibi. Vatandaş ürünü teslim ettiğini belgeleyebiliyorsa , geri istediğinde teslim etmek zorunda esnaf kardeşlerimiz.
 
olağan hayat akışı üzerinden ticarethane savunma yapabilir.
olağan hayat akışında mağazada anlaşmazlık yaşandığında veya inceleme sonunda menfi şekilinde sonuçlanmadığında ürünü tüketici geri alır.
bu olayda bırakıldığını ve bu eylemle anlaşma sağlandığını ileriye sürebilir.
Kanunlarda bildiğim kadarıyla alınmayan ürünler için bir zaman çizelgesi yok.
Ticari faturalarda özel hüküm olarak belirtilenler var.

Bahaustan fayans, parke almıştım. SOnrasında sağlık sorunları üzerine depodan almaya gidememiştim.
1 yıl sonra depoda ürünler duruyor ve edinmiştim. 1 sene boyunca durmuş.
Halbuki 15 gün sonra ürün alınmadı ve hakkınız bitti diyebilirdi.
Bana aksi bildirilmedi. Ayakkabıyı geri alma hakkı da verilmedi. Ayrıca "15 gün içinde teslim alınmayan üründen mesul değiliz" yazan firmalar gördüğüm kadarıyla 16. Gün o ürünü ya parça yapıyor ya satıyor ?? ayrıca mahkemelik olduk desayla saklasalardı bi zahmet.
 
olağan hayat akışı üzerinden ticarethane savunma yapabilir.
olağan hayat akışında mağazada anlaşmazlık yaşandığında veya inceleme sonunda menfi şekilinde sonuçlanmadığında ürünü tüketici geri alır.
bu olayda bırakıldığını ve bu eylemle anlaşma sağlandığını ileriye sürebilir.
Kanunlarda bildiğim kadarıyla alınmayan ürünler için bir zaman çizelgesi yok.
Ticari faturalarda özel hüküm olarak belirtilenler var.

Bahaustan fayans, parke almıştım. SOnrasında sağlık sorunları üzerine depodan almaya gidememiştim.
1 yıl sonra depoda ürünler duruyor ve edinmiştim. 1 sene boyunca durmuş.
Halbuki 15 gün sonra ürün alınmadı ve hakkınız bitti diyebilirdi.
Ben desayla anlaşamadım bunu da söyledim onlara. İş bilmez insanlar işte. Sizi thhye vereceğim dedim. Ona göre pozisyon alabilir bir firma. Mağaza müdürü neye yarıyor? Thhlik olmuş bir ürünü saklamaya yerleri yok mu?
 
Son düzenleme:
Hocam Ticaret Bakanlığına birkaç kere yazdım, Bilirkişilik sistemi de kesinlikle çok mantıksız ilerliyor.
Suistimale çok açık olmakla birlikte görevlendirmelerde de yetkinlik kısmı büyük sıkıntı.

Klima vakum uyuşmazlığına makine mühendisinin gitmesi ve vakumsuz montaj yapılan klimaya sıcaklık ölçümü yapıp karar vermesi ve ''olur öyle şeyler'' demesi kısmı ise nirvana artık.
Bu durum malesef adli davalarda da geçerli. O kadar uzunki anlatmasi.
 
mesela 1,3,6 aydır ürünü almak için uğranmamış ise mağazaya verdiği gün kabul etmeyip ama mağazada bırakılması.
Heyet tebligatı olaydan farazi 2 ay sonra ulaşması durumunda da "güveni kötüye kullanma"ya girer mi?
Hayatın olağan akışı ve suçun unsurlari olarak bakılmalı bu durumlarda.

Bu suç mevcut durumda karşı tarafın zilyetliğinde olan bir başka kişiye ait mal üzerinde zilyetliğin devri amacı dışında başka bir amaçla tasarrufta bulunduğu (burda ayakkabının geri verilmesi talebinin reddi) anda tamamlanmış olur.

Sucun unsurlari arasinda suçtan fayda elde edilmesi şart değildir.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri