Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Öneri Bölümü Önerisi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Rüstem
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Rüstem

Süper Üye
Yeni Üye
Katılım
18 Şub 2023
Mesajlar
779
Forumda herkes farklı farklı TV soruyor. Her birine ayrı cevap veriliyor. 12 bin kişilik telegram grubundan biliyorum, bu istekler tekrar tekrar yaşanacak ve insanlar bir yerden sonra cevap vermeye bıkacak.

Bunun yerine tavsiye paketleri hazırlansa ve bunlar güncel tutulsa nasıl olur? Bütçe aralığı, izleme mesafesi ve izlenecek medya türüne göre 1 giriş, 1 orta seviye, 1 üst segment TV önerelim. Muhtemelen 20-25 TV'lik bir tablo oluşmuş olacak. Buna göre insanlar tablodan baksın sürekli ve sorusu varsa sorsun. Hatta her öneriyi ayrı bir sabit başlık yaparsak, hem kolayca güncel tutmuş oluruz, hem de soru sorulacaksa ilgili tavsiye altında sorulacağı için daha ilgili sorular daha ilgili konuya gelir.

Ne dersiniz?
 
Hepimiz düşünüyoruz aslında düzene girmesi lazım da tam bir fikir bulamadık.
 
Ya tablo yapmak lazım, ya epey.com sitesi gibi arama özellikleri sağlam olan site yapmak lazım, ya da dizi sitelerindeki gibi öneri robotu yapmak lazım. Şu an için en kolayı tablo mantığı konu açmak diye düşündüm.

Örnek konu başlığı: "10b - 15b TL Aralığındaki TV Önerileri"
Konu içerisindeki alt başlıklar: "Spor severlere öneri, oyun severlere öneri, film severlere öneri, ulusal yayın severlere öneri, kaliteli görüntü aramayanlara (iş yerlerindeki bekleme salonları, yaşlılara alınacak hediyeler vs.) öneri"

Bu arada epey.com arama sistemi çok çok çok güzel. Ben genelde ürün arıyorsam ve özellik bazlı gidiyorsam, oradan bakıyorum.
 
Seninle bu konuda çalışma yapılabilir zira bu bir algoritma meselesi. (Tavsiye ismini unutun her şeyden evvel, başka isim buluruz zira haksızlık olur ayrıca yanlış anlaşılır)

Biz bunu tavsiyeforumunda düşünmüştük sevgili @Aragorn Özgür kardeşimizle ancak kabul görmemişti.

Benim önerim ve Özgür ile geliştirdiğimiz fikir şu şekildeydi.

Bir epey mantıklı filtre sistemi olmalı ancak bu robotik bir şey olmamalı. Ana taslak, ana iskelet ne derseniz deyin bu karkas hazırda bekler ancak güncel koşullra göre haftalık olarak arka planda İNSAN BEYNİ olarak biz analitik düşünür, günün koşullarına göre arka planda değişiklikleri gireriz, ön planda tüketici kendi taleplerini girdikçe bizim arka plandai hazırlığımız önüne akmaya başlar.

Örnek veriyorum.

VA panel
Android
12 cof
ekonomik
iyi servisi olan
sesi önemli değil

gibi bir taslak düşünün. Elektronikte Cmos kapıları dersi vardı, Entegre devrelerde ve kapısı, veya kapısı, ve/veya kapısı, değil kapısı vs şeklinde adımlar vardı. Biz bunu 1980 lerde yapıyorduk, bugünün kodlama teknolojisi ile bu çok daha süper zekâ ilerler.

Adam her tıkladığında filtreleme uygun olmayanları eler, olanları önüne çıkartır.

Sorun şu;

Bizim insanımız Türk usulü seviyor. Kişiye özel ve kendisine dokunarak sonuç almak istiyor.

Biz bu sistemi devreye alsak dahi göreceksiniz arkadaşlarımız ''istemden bu sonuç çıktı AMA'' diye konu açacak.

Ben konu açılmasına veya soru sorulmasına karşı değilim ancak bakın daha bugün birkaç saatliğine yoktum, dostumuz foruma üye olmuş, aynı soruyu 3 ayrı yerde sorması yanısıra ADO GİDER konu başlığında bile bu sorusunu yine sormuş.

Yokum abi yokum, yok olduğumu yazdığım konuda dostlar yine ''Hangi televizyonu alayım?'' diye sorabiliyor hangi filtre sistemi ile önleyebileceksiniz bunu?

Ben artık neden telefon kapatıyorum yatarken biliyor musunuz?

Numaramı nereden bulmuşsa bana Whatsapp dan Saaat 02:41 de ''Abi şu m2 odada koltuklar şu şekilde bütçem bu kadar şu televizyonu alayım mı?'' diye sordu yahu engelledim numarayı geçtim daha ne diyeyim bilemiyorum.
 
Bir robot/filtreleme sistemi yerine konu açılması bu nedenle önemli aslında. Çünkü insanlar yine de bir şeyler soracaklar. En azından ilgili konu altında sorarlar. Belki onlarca konu açılmış olacak ama genel olarak düzen sağlanmış olur. Yine de daha detaylı seçenek olarak bir robot yapıp konuların altına link ekleriz. Bir de nassıl ben itopyada sistem toplayınca link oluşturuyorsa; her farklı seçenek kombinasyonu için farklı kodlar oluşturur sistem. Foruma illa konu açmak isteniyorsa, konu başlığına bu kod yazılarak konu açılır. Forumda da bir değişiklik yapılır; aynı koda sahip konu başlığı varsa konu açılmasına izin verilmez. Bu sayede robottan çıkan kişi konu açssa bile, kendi konfigürasyonuna özel konu açacak veya aynı konfigürasyonu seçen kişi daha önce konu açtığı için yeni konu açması engellenecek. Yazmak istiyorsa gidip mevcut konuya yazar. Kodu olmayan konu açıldığında da moderatörler uyarısını yapıp, konuyu kilitleyip, konu dışı veya çöplük kısmına taşır. Bu sayede düzen sağlanır.

Ne yazık ki kimlik bilgileri ve telefonlar internette dolaşıyor.
 
Bir robot/filtreleme sistemi yerine konu açılması bu nedenle önemli aslında. Çünkü insanlar yine de bir şeyler soracaklar. En azından ilgili konu altında sorarlar. Belki onlarca konu açılmış olacak ama genel olarak düzen sağlanmış olur. Yine de daha detaylı seçenek olarak bir robot yapıp konuların altına link ekleriz. Bir de nassıl ben itopyada sistem toplayınca link oluşturuyorsa; her farklı seçenek kombinasyonu için farklı kodlar oluşturur sistem. Foruma illa konu açmak isteniyorsa, konu başlığına bu kod yazılarak konu açılır. Forumda da bir değişiklik yapılır; aynı koda sahip konu başlığı varsa konu açılmasına izin verilmez. Bu sayede robottan çıkan kişi konu açssa bile, kendi konfigürasyonuna özel konu açacak veya aynı konfigürasyonu seçen kişi daha önce konu açtığı için yeni konu açması engellenecek. Yazmak istiyorsa gidip mevcut konuya yazar. Kodu olmayan konu açıldığında da moderatörler uyarısını yapıp, konuyu kilitleyip, konu dışı veya çöplük kısmına taşır. Bu sayede düzen sağlanır.

Ne yazık ki kimlik bilgileri ve telefonlar internette dolaşıyor.
Abi ben açık mecrada çekinmeden 1-2 kere numaramı paylaştım ben, gizli saklı bir tip değilim zaten herkes biliyor ancak gecenin 3 ünde de ayıp artık yahu.

Öneri mantıklı , çalışalım üzerinde. Halledelim bu işi kesinlikle.
 
Abi ben açık mecrada çekinmeden 1-2 kere numaramı paylaştım ben, gizli saklı bir tip değilim zaten herkes biliyor ancak gecenin 3 ünde de ayıp artık yahu.

Öneri mantıklı , çalışalım üzerinde. Halledelim bu işi kesinlikle.
Sezon açılacak diye elimde biraz fazla iş var. Kısa zamanda bitecek, o zaman bunu konuşup halledelim.
 
Tavsiye değil!
Öneri. ?
TDK der ki;
Tavsiye:
"Bir şeyin, bir kimsenin iyi, işe yarar olduğunu ilgili kişiye söyleme, referans."
Öneri: "Bir sorunu çözmek üzere öne sürülen görüş, düşünce, teklif."

Bir şeyin işe yarar olduğunu kişilere söylediğimiz ve teknik doküman veya tecrübe referanslı marka model referans verebiliriz.
Diğer yandan tüketicilerin tercih edememe sorununu çözecek teknik doküman veya tecrübe referanslı hangi marka model alınabileceği üzerine görüş sunabiliriz.

Aslında hem TDK açısından, hem de günümüzde bu iki kelimenin birbiri yerine çok sık kullanılması açısından aralarında bir fark yok. İkisini de yapabiliriz :haha
 
TDK der ki;
Tavsiye:
"Bir şeyin, bir kimsenin iyi, işe yarar olduğunu ilgili kişiye söyleme, referans."
Öneri: "Bir sorunu çözmek üzere öne sürülen görüş, düşünce, teklif."

Bir şeyin işe yarar olduğunu kişilere söylediğimiz ve teknik doküman veya tecrübe referanslı marka model referans verebiliriz.
Diğer yandan tüketicilerin tercih edememe sorununu çözecek teknik doküman veya tecrübe referanslı hangi marka model alınabileceği üzerine görüş sunabiliriz.

Aslında hem TDK açısından, hem de günümüzde bu iki kelimenin birbiri yerine çok sık kullanılması açısından aralarında bir fark yok. İkisini de yapabiliriz :haha
Burada da referans kelimesinin 2 anlamını (kaynak ve tavsiye) da peşpeşe kullandım, dikkatinizi çekerim :haha
 
Tdk yı zerre ciddiye almam.
Sebebi şu komedi.
Bundan yıllar önce Tdk başkanı televizyona çıktı : Halkımız hastahane diyemiyor onu hastane yaptık.
Halkımız pastahane diyemiyor onu pastane yaptık.
Halkımız postahane diyemiyor onu postane yaptık dedi.
Kızılay gibi bunuda umursamıyorum.
Eğitim 1980 yılında bitti Kenan sayesinde.
 
TDK der ki;
Tavsiye:
"Bir şeyin, bir kimsenin iyi, işe yarar olduğunu ilgili kişiye söyleme, referans."
Öneri: "Bir sorunu çözmek üzere öne sürülen görüş, düşünce, teklif."

Bir şeyin işe yarar olduğunu kişilere söylediğimiz ve teknik doküman veya tecrübe referanslı marka model referans verebiliriz.
Diğer yandan tüketicilerin tercih edememe sorununu çözecek teknik doküman veya tecrübe referanslı hangi marka model alınabileceği üzerine görüş sunabiliriz.

Aslında hem TDK açısından, hem de günümüzde bu iki kelimenin birbiri yerine çok sık kullanılması açısından aralarında bir fark yok. İkisini de yapabiliriz :haha
Konu o değil.
Konu, tavsiyeforumuna ayıp olmaması :ok
Dostlarımız var orada, rekabet değil halka fayda sunan iki forum olarak bakıyoruz biz konuya. (En azından biz öyle bakıyoruz)
Dolayısı ile hassas dengelere dikkat etme gereği duyuyoruz.
Yani bu kadar sistemi çözebilen kafa yapımız tavsiye yerine farklı bir söylem bulabilir değil mi? ;)
 
Tdk yı zerre ciddiye almam.
Sebebi şu komedi.
Bundan yıllar önce Tdk başkanı televizyona çıktı : Halkımız hastahane diyemiyor onu hastane yaptık.
Halkımız pastahane diyemiyor onu pastane yaptık.
Halkımız postahane diyemiyor onu postane yaptık dedi.
Kızılay gibi bunuda umursamıyorum.
Eğitim 1980 yılında bitti Kenan sayesinde.
Son dönemlerde ciddi almama konusuna katılmakla beraber, "hane" eki 1930lardan beri hem kısa, hem uzun haliyle kullanılıyordu. Birçok kitapta hem hastane, hem de hastahane olarak yazılmış hali var. Birinden birinin kullanımdan kaldırılmassını doğru buluyorum.

Konu o değil.
Konu, tavsiyeforumuna ayıp olmaması :ok
Dostlarımız var orada, rekabet değil halka fayda sunan iki forum olarak bakıyoruz biz konuya. (En azından biz öyle bakıyoruz)
Dolayısı ile hassas dengelere dikkat etme gereği duyuyoruz.
Yani bu kadar sistemi çözebilen kafa yapımız tavsiye yerine farklı bir söylem bulabilir değil mi? ;)
Bunu bilmiyordum.
 
Son dönemlerde ciddi almama konusuna katılmakla beraber, "hane" eki 1930lardan beri hem kısa, hem uzun haliyle kullanılıyordu. Birçok kitapta hem hastane, hem de hastahane olarak yazılmış hali var. Birinden birinin kullanımdan kaldırılmassını doğru buluyorum.


Bunu bilmiyordum.
Geçmişi bilmediğini biliyorum o nedenle hem bilgi olsun diye yazayım dedim :ok
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri