İyi pazarlar ve iyi forumlar herkese.
Televizyonumu 2021 haziran ayında, 1 aylık bir ön araştırma sürecinin sonunda Amazon Türkiye üzerinden satın aldım. Bu 1 aylık süreç içerisinde yabancı forum ve analiz siteleriyle yolum kesişti ama son durağım da Adem Hoca'nın Youtube Kanalı oldu, bu vesiyleyle o dönem 8000 tl ödeyerek, televizyonu gamingde kullanmayacağımdan dolayı giriş seviyesi bir QLED olan bu modeli almaya karar vermiştim. Bunda hem siyah doygunluğuna önem vermem, hem o dönem 7000tu serisindeki sorunlar ve hem de Samsung'un Türkiye'de diğer markalara oranla daha az mağduriyete sebebiyet vermesi en büyük etkenlerdendi.
Hepimizin bildiği gibi televizyon kurulumları çalışma saatleri içerisinde yapıldığından bulutlanma ve ışık sızması gibi sorunları günün aydınlık olan bu saatlerinde tespit etmek çok çok güç. Önce teknik servis ölü piksel olmadığını tespit etti, sonrasında ben de önceden ölü piksel testi için hazırladığım renk dosyalarıyla kendi testimi yaptım ve piksel konusunda hiçbi sorun yoktu. İlerleyen günlerde ve televizyonu karanlık ortamda tecrübe ettikçe ekranın sol üst ve sol alt kısımlarında hafif bulutlanma olduğunu tespit ettim ama araştırmalarım sonucu iadesi ve değişimi yapılmadığından ve bu bulutlanma oranının çok fazla rahatsız edici olmamasından ötürü izleme deneyimime de çok zarar vermemesiyle beraber satıcıyla böyle bir sürece girmedim.
Bu arada belirtmeliyim, televizyonumu düzenli aralıklarla ve uygun bezlerle distile su ile temizleyip tozunu alan, external usb bağlarken bile girişlere zarar vermeme konusunda dikkatle davranan biriyim. Genel olarak tüm elektronik cihazlarıma benzer özeni gösteririm.
Bu 1,5 senelik süreçte televizyonumun bahsettiğim ufak bulutlanma problemi hariç beni rahatsız eden hiçbir şeyi olmadı fakat televizyonu satın aldıktan 1-2 ay sonra görsellerini paylaşacağım durumları fark ettim ve bana çok ilginç geldi. Garantimin dolmasına az bir zaman kalmışken sizlere de danışmak ve fikir almak istedim. Bununla ilgili şu ana kadar bir şey yapmak istemememin sebepleri; hayatımın yoğunluğu, böyle süreçlerin yoruculuğu, belli bir süre televizyonsuz kalma ihtimali ve olası bir sebepten televizyonun servise giderse gittiğinden daha kötü halde geri gelebilme ihtimalinden, özetle Türkiye'de yaşamamızdan kaynaklanıyor.
Görsel 1: Televizyonun üst çerçevesinde içe doğru bir EĞİM var. Elbette CURVED tv'ler kadar olmasa da düz olması gereken bu kısımda televizyonu aldığımın 1. ayında fark ettiğim eğim var. Şunu da belirtmeliyim televizyon yerinden bile oynamadı, düşme çarpma bu gibi şeyler ihtimal dahilinde bile değil. Bu eğimin sebebi nedir bilmiyorum, açıldığı sıfır kutudan çıkan hali budur. (Fotoğraflamak biraz güç, umarım anlaşılıyordur ama gözle görüldüğünde var olan eğim fotoğraftakilerden çok daha bariz tespit edilebiliyor.)
Videolu Görsel 2(link): Bu eğimden dolayı televizyonun alt çerçeve kısımlarının bazı noktalarında da haliyle esneme var. Özellikle üst çerçevede eğimin olduğu kısmın tam altındaki alt çerçeve kısımlarını videoda görebilirsiniz, ekranla bu çerçeve arası boşluklar çerçevenin diğer kısımlarına oranla daha fazla ve haliyle de ufak bir güç uygulayınca bu garip esnemeyi görebiliyoruz.
Görsel 3: Yine üst çerçevedeki eğimin olduğu kısımdan bir foto. Üst ve sağ çerçevenin birleşme noktasında fotoğrafta gözüken darbeye bağlı olduğunu tahmin ettiğim ufak izler var. Televizyondaki çerçeve eğimlerini fark etmemin sebebi önce bu izi fark edip sonrasında hayırdır inşallah diyerek televizyonu biraz daha yakından inceleyerek oldu. Ezcümle, televizyonun bana geldiğinde aslında hiçbir zaman sıfır olmadığı da bariz gibi. Öncesinde bir servis elinden geçmiş olma ihtimali çok çok yüksek. Çünkü üçüncü fotoğraftaki izler tornavida ucu izleri ve eğimler de üretimden çıktıktan sonra sadece müşteri yüzü gören bir ürün izlenimini yok ediyor.
Tekrar belirtmeliyim ki televizyonum vadedildiği gibi sıfır kutusuyla gelmişti ve servis gözümün önünde kurulumunu yapmıştı. Genel olarak izleme deneyiminden memnun olduğum televizyonumun satın alındığından beri böyle problemleri/durumları var. Bu konuda, garantim de bitmemişken bir şey yapabilir miyim veya yapmalı mıyım, açıkçası bilemiyorum ve bir uzman görüşüne ihtiyacım var.
Teşekkürler ve güzel günler herkese.

VİDEOLU GÖRSEL:

Televizyonumu 2021 haziran ayında, 1 aylık bir ön araştırma sürecinin sonunda Amazon Türkiye üzerinden satın aldım. Bu 1 aylık süreç içerisinde yabancı forum ve analiz siteleriyle yolum kesişti ama son durağım da Adem Hoca'nın Youtube Kanalı oldu, bu vesiyleyle o dönem 8000 tl ödeyerek, televizyonu gamingde kullanmayacağımdan dolayı giriş seviyesi bir QLED olan bu modeli almaya karar vermiştim. Bunda hem siyah doygunluğuna önem vermem, hem o dönem 7000tu serisindeki sorunlar ve hem de Samsung'un Türkiye'de diğer markalara oranla daha az mağduriyete sebebiyet vermesi en büyük etkenlerdendi.
Hepimizin bildiği gibi televizyon kurulumları çalışma saatleri içerisinde yapıldığından bulutlanma ve ışık sızması gibi sorunları günün aydınlık olan bu saatlerinde tespit etmek çok çok güç. Önce teknik servis ölü piksel olmadığını tespit etti, sonrasında ben de önceden ölü piksel testi için hazırladığım renk dosyalarıyla kendi testimi yaptım ve piksel konusunda hiçbi sorun yoktu. İlerleyen günlerde ve televizyonu karanlık ortamda tecrübe ettikçe ekranın sol üst ve sol alt kısımlarında hafif bulutlanma olduğunu tespit ettim ama araştırmalarım sonucu iadesi ve değişimi yapılmadığından ve bu bulutlanma oranının çok fazla rahatsız edici olmamasından ötürü izleme deneyimime de çok zarar vermemesiyle beraber satıcıyla böyle bir sürece girmedim.
Bu arada belirtmeliyim, televizyonumu düzenli aralıklarla ve uygun bezlerle distile su ile temizleyip tozunu alan, external usb bağlarken bile girişlere zarar vermeme konusunda dikkatle davranan biriyim. Genel olarak tüm elektronik cihazlarıma benzer özeni gösteririm.
Bu 1,5 senelik süreçte televizyonumun bahsettiğim ufak bulutlanma problemi hariç beni rahatsız eden hiçbir şeyi olmadı fakat televizyonu satın aldıktan 1-2 ay sonra görsellerini paylaşacağım durumları fark ettim ve bana çok ilginç geldi. Garantimin dolmasına az bir zaman kalmışken sizlere de danışmak ve fikir almak istedim. Bununla ilgili şu ana kadar bir şey yapmak istemememin sebepleri; hayatımın yoğunluğu, böyle süreçlerin yoruculuğu, belli bir süre televizyonsuz kalma ihtimali ve olası bir sebepten televizyonun servise giderse gittiğinden daha kötü halde geri gelebilme ihtimalinden, özetle Türkiye'de yaşamamızdan kaynaklanıyor.
Görsel 1: Televizyonun üst çerçevesinde içe doğru bir EĞİM var. Elbette CURVED tv'ler kadar olmasa da düz olması gereken bu kısımda televizyonu aldığımın 1. ayında fark ettiğim eğim var. Şunu da belirtmeliyim televizyon yerinden bile oynamadı, düşme çarpma bu gibi şeyler ihtimal dahilinde bile değil. Bu eğimin sebebi nedir bilmiyorum, açıldığı sıfır kutudan çıkan hali budur. (Fotoğraflamak biraz güç, umarım anlaşılıyordur ama gözle görüldüğünde var olan eğim fotoğraftakilerden çok daha bariz tespit edilebiliyor.)
Videolu Görsel 2(link): Bu eğimden dolayı televizyonun alt çerçeve kısımlarının bazı noktalarında da haliyle esneme var. Özellikle üst çerçevede eğimin olduğu kısmın tam altındaki alt çerçeve kısımlarını videoda görebilirsiniz, ekranla bu çerçeve arası boşluklar çerçevenin diğer kısımlarına oranla daha fazla ve haliyle de ufak bir güç uygulayınca bu garip esnemeyi görebiliyoruz.
Görsel 3: Yine üst çerçevedeki eğimin olduğu kısımdan bir foto. Üst ve sağ çerçevenin birleşme noktasında fotoğrafta gözüken darbeye bağlı olduğunu tahmin ettiğim ufak izler var. Televizyondaki çerçeve eğimlerini fark etmemin sebebi önce bu izi fark edip sonrasında hayırdır inşallah diyerek televizyonu biraz daha yakından inceleyerek oldu. Ezcümle, televizyonun bana geldiğinde aslında hiçbir zaman sıfır olmadığı da bariz gibi. Öncesinde bir servis elinden geçmiş olma ihtimali çok çok yüksek. Çünkü üçüncü fotoğraftaki izler tornavida ucu izleri ve eğimler de üretimden çıktıktan sonra sadece müşteri yüzü gören bir ürün izlenimini yok ediyor.
Tekrar belirtmeliyim ki televizyonum vadedildiği gibi sıfır kutusuyla gelmişti ve servis gözümün önünde kurulumunu yapmıştı. Genel olarak izleme deneyiminden memnun olduğum televizyonumun satın alındığından beri böyle problemleri/durumları var. Bu konuda, garantim de bitmemişken bir şey yapabilir miyim veya yapmalı mıyım, açıkçası bilemiyorum ve bir uzman görüşüne ihtiyacım var.
Teşekkürler ve güzel günler herkese.

VİDEOLU GÖRSEL:
