Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

SAMSUNG MAKİNEMİ GÖNDERMİYOR

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan CLOREN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

CLOREN

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
6 Ocak 2024
Mesajlar
3
Selam aleyküm arkadaşlar 8 gün önce https://shop.samsung.com/tr/ sitesinden çamaşır makinesi aldım ben alırken stok vardı sipariş aldındı diye durdu 3 4 gün hazırlanıyora geçmedi dedim bi arıyayım aradım stok bitti dedi bi kadın depoyla görüşüp geri dönücem dedi bidahada aramadı. Özetle benim şuanki haklarım neler ne yapmalıyım.
 
(3) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı andan itibaren taahhüt edilen süre içinde edimini yerine getirir. (Değişik cümle:24/3/2022-7392/7 md.)Tüketicinin isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler haricinde mal satışlarında bu süre her hâlükârda otuz günü geçemez. Satıcı veya sağlayıcının bu süre içinde edimini yerine getirmemesi durumunda tüketici sözleşmeyi feshedebilir.
 
Online satışlardaki en büyük sorunlardan birisi bu. Onlara bakarsanız haklılar çünkü mal bitti.
Fakat biz tabi ki onlara değil Hukuk sistemine bakıyoruz. Bu malı size sattılar mı? Sattılar. Parasını aldılar mı? Aldılar.
O zaman o malı size gönderecekler. Ayak direteceklerdri tabi ki, yazılı kanaldan talebinizi dile getirip bu ürünü kesinlikle istediğinizi belirtin, sonra da bu yazışmaları ve alışveriş detaylarını delil olarak ekleyip Hakem Heyetine başvurun.

Aylar sürer ama hakkınızı alırsınız.
 
MADDE 16 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirmek zorundadır. Mal satışlarında bu süre her halükarda otuz günü geçemez.

(2) Satıcı veya sağlayıcının birinci fıkrada yer alan yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda, tüketici sözleşmeyi feshedebilir.

(3) Sözleşmenin feshi durumunda, satıcı veya sağlayıcı, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketiciye 4/12/1984 tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödemek ve varsa tüketiciyi borç altına sokan tüm kıymetli evrak ve benzeri belgeleri iade etmek zorundadır.

(4) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.

Stokta yok para iadesi yapıyoruz diyemezler. Satışa sunulan malın stoğu olur. Stok biterse satışa kaparsın. İnsanların parasını alıp alıp faizsiz geri ödüyorlar. @Adem Helvacı abi ben daha iadeyi faiziyle vereni görmedim. 30 gün içersinde malı teslim etmesi gerekiyor. 14 gün içerisinde para iadesi yapması gerekiyor. 44 günlük bedava kredi.
 
MADDE 16 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirmek zorundadır. Mal satışlarında bu süre her halükarda otuz günü geçemez.

(2) Satıcı veya sağlayıcının birinci fıkrada yer alan yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda, tüketici sözleşmeyi feshedebilir.

(3) Sözleşmenin feshi durumunda, satıcı veya sağlayıcı, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketiciye 4/12/1984 tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödemek ve varsa tüketiciyi borç altına sokan tüm kıymetli evrak ve benzeri belgeleri iade etmek zorundadır.

(4) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.

Stokta yok para iadesi yapıyoruz diyemezler. Satışa sunulan malın stoğu olur. Stok biterse satışa kaparsın. İnsanların parasını alıp alıp faizsiz geri ödüyorlar. @Adem Helvacı abi ben daha iadeyi faiziyle vereni görmedim. 30 gün içersinde malı teslim etmesi gerekiyor. 14 gün içerisinde para iadesi yapması gerekiyor. 44 günlük bedava kredi.
Geçen ay ilk defa enflasyon oranında ücret iadesi yapılmasını gerketiğine dair Yargıtay kararını emsal gösterip gerekçeli karar yazdım ama bakalım karşı taraf konuyu mahkemeye taşıyacak mı göreceğiz.

Devletin belirlediği yasal fazi %9, hiçbir işe yaramıyor.
 
MADDE 16 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirmek zorundadır. Mal satışlarında bu süre her halükarda otuz günü geçemez.

(2) Satıcı veya sağlayıcının birinci fıkrada yer alan yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda, tüketici sözleşmeyi feshedebilir.

(3) Sözleşmenin feshi durumunda, satıcı veya sağlayıcı, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketiciye 4/12/1984 tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödemek ve varsa tüketiciyi borç altına sokan tüm kıymetli evrak ve benzeri belgeleri iade etmek zorundadır.

(4) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.

Stokta yok para iadesi yapıyoruz diyemezler. Satışa sunulan malın stoğu olur. Stok biterse satışa kaparsın. İnsanların parasını alıp alıp faizsiz geri ödüyorlar. @Adem Helvacı abi ben daha iadeyi faiziyle vereni görmedim. 30 gün içersinde malı teslim etmesi gerekiyor. 14 gün içerisinde para iadesi yapması gerekiyor. 44 günlük bedava kredi.
Hocam ben teknosa da satış yapan 3 ncü taraf bir satıcıdan ürün aldım. ürünün normal fiyatı 4.076,27 tl idi. fırsatı gördüğümde saat 18:10 filandı ama fırsat haberi 17:35 de paylaşılmış. bende gerçekten büyük bir indirim yaptılar herhalde diye ürünü aldım. ama siparişi iptal ettiklerine dair sms geldi daha sonra. mesafeli satış sözleşmesine baktım şöyle bir şey yazıyor;
  1. - Siparişteki ürün fiyatları, siparişin oluşturulduğu günün fiyatlarıdır. Fiyat ve ürün özellik bilgilerinde hata oluştuğu takdirde SATICI hatayı düzeltecek şekilde ürün teslimatı yapabilir veya siparişi iptal ederek, sipariş tutarını ALICI hesabına iade edebilir. ALICI oluşturduğu siparişi en fazla 3 (üç) gün erteleyebilir. ALICI'nın erteleme talebinden itibaren 3 (üç) gün sonra siparişi kendiliğinden iptal edilir.
bu yazana göre bu ürünü yine de isteme hakkım var mı?
@Adem Helvacı
 
Samsung'un kendi sitesinden telefon aldım geçen ay ancak sonrasın da kafama yatmadı siparişi iptal ettim ücret iadesini bile bir kaç gün sonra verip mağdur ettiler.
 
Samsung'un kendi sitesinden telefon aldım geçen ay ancak sonrasın da kafama yatmadı siparişi iptal ettim ücret iadesini bile bir kaç gün sonra verip mağdur ettiler.
Cayma talebi satıcıya ulaştıktan sonra 14 gün içinde para iadesi yapabilir kanuna göre.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri