Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Seg 12 lik klima er06 hatası

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Ramazan BOSTANCI

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Tem 2023
Mesajlar
9
Herkese merhaba,

Forumda yeniyim konuyu doğru yere açıp açmadığımı bilmiyorum onun için affola.
Bende seg marka 12'lik klima var daha 1 sene oldu alalı garantisi devam ediyor. İki gün önce er06 hatası verdi servisi aradım daha gelmediler. Ben biraz araştırdığımda elektriksel bir hata olduğunu öğrendim, kart değişimi gibi birşey gerekebiliyormuş ,böyle bir durumda servis benden ücret talebinde bulunabilir mi

Teşekkürler.
 

Teknik Soru Seg 12 lik klima er06 hatası

ER06 hatası iç ünite ile dış ünitenin birbirini tanımadığı anlamına gelir. Yani haberleşme hatası.
Bunun sizinle bir ilgisi yok, IPM kart veya iç ünite kart ikisinden birisinin hatası nedeniyle aralarında haberleşme yok.
Bir harici donanım takıp önce hatanın hangi kartta olduğunu belirliyor, sonra o kartı değiştiriyorlar sorun ortadan kalkıyor.
Garantili olduğu için etmezler. Voltajı ölçüp dengesizlik görürlerse bir ihtimal çamura yatabilirler.
Her ne kadar voltaj dengesiz olsa da zaten elektronik cihazlar bu dengesiz elektriğe göre ayarlanıyor aslında. Hangi şehirde hangi prizde gerçekten sabit 230 V var? Belki fabrika ortamında tam anlamıyla sabit voltaj vardır fakat normal şebeke elektriğinde 260 V görünüyor. Bazen de 190-200 V'a düşüyor.

Kaçak akım rolesi var benim evin tesisatında normalde onun korumaya alması gerekmezmiydi
Kaçak akım rölesi sadece faz-nötr arası dengesizlik durumunda atar. Faz 200V olursa da çalışır 300V olursa da çalışır.
 
ER06 hatası iç ünite ile dış ünitenin birbirini tanımadığı anlamına gelir. Yani haberleşme hatası.
Bunun sizinle bir ilgisi yok, IPM kart veya iç ünite kart ikisinden birisinin hatası nedeniyle aralarında haberleşme yok.
Bir harici donanım takıp önce hatanın hangi kartta olduğunu belirliyor, sonra o kartı değiştiriyorlar sorun ortadan kalkıyor.
 
Çözüm
Cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim.
Ben Hatay İskenderunda oturuyorum depremden bu yana zaten elektrikler hep sıkıntı yıkım filanda yapılıyor kesintiler oluyor ha bu arızanın bununla alkası var mı bilmiyorum.
Eğer olurda servis bunları veya evimde ki elektriği bahane edip ücret talep ederse nasıl bir yol izlemeliyim.
 
Cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim.
Ben Hatay İskenderunda oturuyorum depremden bu yana zaten elektrikler hep sıkıntı yıkım filanda yapılıyor kesintiler oluyor ha bu arızanın bununla alkası var mı bilmiyorum.
Eğer olurda servis bunları veya evimde ki elektriği bahane edip ücret talep ederse nasıl bir yol izlemeliyim.
O durumda konuya şu şekild eyaklaşmak gerekir.

1- KESİNLİKLE eski malzemenizi ve ödediğiniz bedelin faturasını servisten isteyin
2- Eski malzemenin sizden isteyeceğimiz bazı fotolarını buraya ekleyin zira biz elektrik şebekesinden olup olmadığı kısmını anlayabiliriz kısmen.
3- İspat edilemez bir bilgi ile garanti dışı bıraktılar ise THH ile hak arama mücadelesi başlatıp ücret iadesi için işlemlere başlarız.
4- Eski malzeme bilirkişi incelemesi için gerekli olacağından dolayı garanti dışı bırakmaları durumunda incelenmek üzere talep ettiğinizi servise belirtin.

Gerisini zamanı geldiğinde konuşuruz.

Diğer yandan, Velev ki elektrik idaressi kaynaklı olmuş olsun. Bu durumda yine sizin haklarınız var, Yetkili servis raporunu düzenlerken sadece ''Voltaj düşük veya yüksek gelmiş ondan olmuş'' gibi bir saçmalık yazmamalı zira biz de bunu kabul etmiyoruz komisyon olarak. Voltaj düşük olduğunda başka, yüksek olduğunda başka etkileri olur. Kart üzerindeki hangi ünitenin hangi parçasının neden dolayı arıza yaptığını yazmalılar (Yazmayacaklar biliyorum ama siz isteyin) Eski parça da servis raporunun iddialarını doğrulamak için lzım zaten. Sonra yine Hakem Heyeti ile bu sefer elektrik idaresinden talepte bulunacağız.

Onu da zamanı geldiğinde irdeleriz. Önce servis bir baksın bakaloım ne diyecek.
 
O durumda konuya şu şekild eyaklaşmak gerekir.

1- KESİNLİKLE eski malzemenizi ve ödediğiniz bedelin faturasını servisten isteyin
2- Eski malzemenin sizden isteyeceğimiz bazı fotolarını buraya ekleyin zira biz elektrik şebekesinden olup olmadığı kısmını anlayabiliriz kısmen.
3- İspat edilemez bir bilgi ile garanti dışı bıraktılar ise THH ile hak arama mücadelesi başlatıp ücret iadesi için işlemlere başlarız.
4- Eski malzeme bilirkişi incelemesi için gerekli olacağından dolayı garanti dışı bırakmaları durumunda incelenmek üzere talep ettiğinizi servise belirtin.

Gerisini zamanı geldiğinde konuşuruz.

Diğer yandan, Velev ki elektrik idaressi kaynaklı olmuş olsun. Bu durumda yine sizin haklarınız var, Yetkili servis raporunu düzenlerken sadece ''Voltaj düşük veya yüksek gelmiş ondan olmuş'' gibi bir saçmalık yazmamalı zira biz de bunu kabul etmiyoruz komisyon olarak. Voltaj düşük olduğunda başka, yüksek olduğunda başka etkileri olur. Kart üzerindeki hangi ünitenin hangi parçasının neden dolayı arıza yaptığını yazmalılar (Yazmayacaklar biliyorum ama siz isteyin) Eski parça da servis raporunun iddialarını doğrulamak için lzım zaten. Sonra yine Hakem Heyeti ile bu sefer elektrik idaresinden talepte bulunacağız.

Onu da zamanı geldiğinde irdeleriz. Önce servis bir baksın bakaloım ne diyecek.

Değerli yorumlarınız için bütün arkadaşlara teşekkür ederim.
Servis geldikten sonra buraya bilgilendirme amaçlı yazıyor olacağım.
Herkese iyi çalışmalar.
 
Güzel haberlerinizi bekliyoruz. Geçmiş olsun dileklerimizle.
Öncelikle herkese yeniden merhaba,

Servis geldi ve dış ünitenin kartının yandığını söyledi ve çok şükür ücret filan talebinde bulunmadı sipariş geçeçez gelmesi takılması filan derken 1 haftayı bulur dedi.
Şuan servisle ilgili sorunum kalmadı yalnız daha öncede belirttiğim gibi depremden dolayı elektrik kesintileri çok oluyor, klima ve diğer beyaz eşyaları bu elektrik kesintilerinden veya elektriksel arızalardan korumak için ne gibi yol izleyebilirim?
Konu dışında bir diğer sorum daha olacak örnek vermek gerekirse benim buzdolabım beko ve garanti uzatmak istediğimde benden 7000 tl fiyat istediler bende uzatmadım, beyaz eşyalarda tv, klima vb. de dahil olmak üzere tavsiyeniz nedir garanti uzatmak mı yoksa eşyaların tamamını sigortalatmak mı

Herkese iyi çalışmalar.
 
Öncelikle herkese yeniden merhaba,

Servis geldi ve dış ünitenin kartının yandığını söyledi ve çok şükür ücret filan talebinde bulunmadı sipariş geçeçez gelmesi takılması filan derken 1 haftayı bulur dedi.
Şuan servisle ilgili sorunum kalmadı yalnız daha öncede belirttiğim gibi depremden dolayı elektrik kesintileri çok oluyor, klima ve diğer beyaz eşyaları bu elektrik kesintilerinden veya elektriksel arızalardan korumak için ne gibi yol izleyebilirim?
Konu dışında bir diğer sorum daha olacak örnek vermek gerekirse benim buzdolabım beko ve garanti uzatmak istediğimde benden 7000 tl fiyat istediler bende uzatmadım, beyaz eşyalarda tv, klima vb. de dahil olmak üzere tavsiyeniz nedir garanti uzatmak mı yoksa eşyaların tamamını sigortalatmak mı

Herkese iyi çalışmalar.
Voltaj dalgalanmalarına karşı korumak için regülatör bağlatmak şart. Akım korumalı prizlerle bu işin önünü alabileceğinizi sanmıyorum. Gelelim buzdolabınızın garanti ücretine. Buzdolabını aldıktan sonra ilk 6 ay içerisinde +4 yıl ek garanti ücreti 2750 TL. İlk 6 aydan sonraki +4 yıl ek garanti ücreti 3.300 TL. Beko müşteri hizmetlerinden de bilgi alabilirsiniz servis kötü niyetli bir davranışta bulunmuş. Sigortaların korumasına güvenmiyorum arızaları tüketici hatasına çekerler çoğunlukla. Markaya ek garanti yaptırmak daha mantıklı.
 
Voltaj dalgalanmalarına karşı korumak için regülatör bağlatmak şart. Akım korumalı prizlerle bu işin önünü alabileceğinizi sanmıyorum. Gelelim buzdolabınızın garanti ücretine. Buzdolabını aldıktan sonra ilk 6 ay içerisinde +4 yıl ek garanti ücreti 2750 TL. İlk 6 aydan sonraki +4 yıl ek garanti ücreti 3.300 TL. Beko müşteri hizmetlerinden de bilgi alabilirsiniz servis kötü niyetli bir davranışta bulunmuş. Sigortaların korumasına güvenmiyorum arızaları tüketici hatasına çekerler çoğunlukla. Markaya ek garanti yaptırmak daha mantıklı.
Teşekkür ederim hocam
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri