Eski evimde Baymak Elegant Plus UV 12 kullanıyordum tabi eve aitti. Brüt 120m2 3+1 daireyi gayet güzel derecede soğutuyordu şimdi yine benzer bir daireye taşındım neredeyse eriyeceğiz klimasız durulmuyor Sakarya'da.
Bütçe benim için çok önemliydi hiç param yok vantilatöre de boş yere para vermek istemedim. 22.700₺'ye TCL elite modelini sipariş geçtim biraz önce.
Beni en çok cezbeden de wifi ile uzaktan kontrol edilebiliyor olması. en azından eve geçmeden ayarlarım ucuz modellerin çoğunda yoktu umarım pişman olmam.
servis konusu kötü diyorlar kimisi iyi diyor şehire göre değişiyor belli ki inşallah iyi servise denk gelirim.
Aranızda kullanan var mıdır ilk kurulumda dikkat ettirmem gereken noktalar var mıdır ?
Gelişmeler;
Sipariş Tarihi : 24/06/2024 10:38
Kargoya Veriliş Tarihi : 24/06/2024 16:23 (Sipariş Tarihinde)
Kargo Teslim Tarihi : 27/06/2024 16:00 (Sipariş Tarihinden 3 Gün Sonra)
Kurulum Talebi Oluşturma Tarihi : 27 Haziran 2024 16:00
Ön Görülen Kurulum Tarihi : 23 Temmuz 2024 (Sipariş Tarihinden 26 Gün Sonra)
Kurulum Tarihi 23 Temmuz 2024
Detaylar birazdan.
Paralelinde giden makalem,
https://blog.yakupulutas.com/tcl-el...000-btu-duvar-tipi-inverter-klima-incelemesi/
Ek not Bulunduğunuz şehirdeki TCL Klima servislerini sorgulayabileceğiniz linki buldum. Almadan önce bir kontrol edin en azından servis çok ise daha hızlı kurulum anlamına gelir diyebiliriz.
https://www.bilkom.com.tr/destek/servis-noktalari/tcl
Montaj & Kurulum
Kurulum aşamasının videosunu çektim Youtube’da yayınlayacağım tabi montajı bir kaç gün sürer. Şimdilik bir kaç fotoğraf ekleyeyim. Belirlenen tarihlerde Yahya bey ve oğlu Eğmen bey kurulum için geldiler.
Vakumlama konusunu tam ölçemedim ne kadar yapıldığını ben diğer odadayken başlamışlardı ben gittiğimde devam ediyordu 6 dakika kadar yaptılar öncesinde de 4 dakika yapmış olsa maksimum 10 dakika yaptılar sanırım umarım yetiyordur. Ama işte yaparken dakika tutmak hiç aklıma geldi vakum yapılırken sohbet ediyorduk bana çok uzun geldi süre herhalde 15 20 dakika oldu iyi bari dedim ama videoda baktım ben 6 dakika çekmişim öncesinde de 3 4 dakika olsa tahmini 10 dakika vakum yapılmıştır.
(Vakum yapmazsak TCL hak ediş vermiyor dedi. Video çektiler onlarda yaparken 5-10 saniyelik)
Cihazı kurduktan sonra elektrik bağlantısı için elektrikçi çağırman gerekiyor dediler, ben elektrikçi çağırmam kendim hallederim rica etsem şuraya bir delik atar mısın matkapla dedim kırmadı kablo için bir delik açtı. Elektrik tesisatını kendim hallettim.
Vibrasyon takozları zaten kutusundan çıktı onu da taktılar.
Drenaj piposu da oradaydı ama onu bende unuttum takılmadı umarım yetişip takabilirim kendim.
Cihazın mobil uygulaması çok detaylı ve yeterli muhtemelen kumandayı hiç kullanmayacağım.
Sonuç olarak keşke vakum süresini uzun tutabilseydik ama bu da yeterlidir umarım diyorum. bunun dışında Güle oynaya sohbet muhabbet işimizi hallettik.
ilk günden bundan daha fazla bir şey yazmam haksızlık olur bir hafta deneyimleyip ara ara iyi yönlerini kötü yönlerini yazmaya çalışacağım. Videoyu da düzenleyip atarım bir ara.
Performans Testi #1
TCL Elite TAC-12CHSD/XA51I Klima Gürültü Testi
TCL Elite Klima Kendi Kendini Temizleme Özelliği (Otomatik Evaporatör temizligi)
TCL Elite 12K BTU Elektrik Tüketimi #tcl #elite #klima
www.youtube.com
Klima kullanılan daire krokisi bu şekilde.
Yaz aylarının sıcak günlerinde pek kullanım amacına uygun olmasa da (kiracı olduğum için her odaya klima alamam.) Tüm evi bu klima ile serinletiyorum.
Eğer benim gibi kullanırsanız, yani Salon + 2 Yatak Odasını soğutursanız. (~60m2 den alandan bahsediyoruz )
22c Yüksek fanda ~700watt tüketiyor.
26c Eco Modu ve Otomatik Fanda ~500watt
26c Uyku Modu (Sessiz Fana Geçiyor) ~100watt
En yüksek tüketimi 1280watt iken , çalışır vaziyette düşebildiği en dip watt değeri ~97Watt
Öneriler,
Yukarıda bahsetmiştim kiracı olduğum için pahalı veya kaliteli ürün almayı istemiyordum açıkçası çünkü kiracı olarak çıksak/çıkarılsak klimayı sök tak heba edilebilirdi. Bu yüzden en uygun fiyatlı en bol özellikliyi seçtim klima alırken.
Evde 2 çocuk var yerlerinde duramayan dolayısı ile evin her kapıları açık çoğu zaman mutfak da açık kalıyor. Dolayısı ile Klima dış kompresörü genelde Gündüzleri hep yüksek frekansta çalışıyor.
Buradan yola çıkarak bir gün nasip olur da kendi evim olur ise bu modelin 24BTU olanını gözüm kapalı alırım. Neden 24 12 yetmiyor mu diyeceksiniz. Benim gibi tüm odaları iklimlendirmek isterseniz 10 dakikada soğutacağı ortamı 30 dakikada soğutuyor 12BTU'nun kapastesinn üstünde kullanım olduğu için tüketimi de gündüzleri yüksek oluyor. Sanıyorum ki 24BTU alsaydım daha az zorlandığı için biraz daha tüketimi düşebilirdi.
Bütçe benim için çok önemliydi hiç param yok vantilatöre de boş yere para vermek istemedim. 22.700₺'ye TCL elite modelini sipariş geçtim biraz önce.
Beni en çok cezbeden de wifi ile uzaktan kontrol edilebiliyor olması. en azından eve geçmeden ayarlarım ucuz modellerin çoğunda yoktu umarım pişman olmam.
servis konusu kötü diyorlar kimisi iyi diyor şehire göre değişiyor belli ki inşallah iyi servise denk gelirim.
Aranızda kullanan var mıdır ilk kurulumda dikkat ettirmem gereken noktalar var mıdır ?
Gelişmeler;
Sipariş Tarihi : 24/06/2024 10:38
Kargoya Veriliş Tarihi : 24/06/2024 16:23 (Sipariş Tarihinde)
Kargo Teslim Tarihi : 27/06/2024 16:00 (Sipariş Tarihinden 3 Gün Sonra)
Kurulum Talebi Oluşturma Tarihi : 27 Haziran 2024 16:00
Ön Görülen Kurulum Tarihi : 23 Temmuz 2024 (Sipariş Tarihinden 26 Gün Sonra)
Kurulum Tarihi 23 Temmuz 2024
Detaylar birazdan.
Paralelinde giden makalem,
https://blog.yakupulutas.com/tcl-el...000-btu-duvar-tipi-inverter-klima-incelemesi/
Ek not Bulunduğunuz şehirdeki TCL Klima servislerini sorgulayabileceğiniz linki buldum. Almadan önce bir kontrol edin en azından servis çok ise daha hızlı kurulum anlamına gelir diyebiliriz.
https://www.bilkom.com.tr/destek/servis-noktalari/tcl
Montaj & Kurulum
Kurulum aşamasının videosunu çektim Youtube’da yayınlayacağım tabi montajı bir kaç gün sürer. Şimdilik bir kaç fotoğraf ekleyeyim. Belirlenen tarihlerde Yahya bey ve oğlu Eğmen bey kurulum için geldiler.
Vakumlama konusunu tam ölçemedim ne kadar yapıldığını ben diğer odadayken başlamışlardı ben gittiğimde devam ediyordu 6 dakika kadar yaptılar öncesinde de 4 dakika yapmış olsa maksimum 10 dakika yaptılar sanırım umarım yetiyordur. Ama işte yaparken dakika tutmak hiç aklıma geldi vakum yapılırken sohbet ediyorduk bana çok uzun geldi süre herhalde 15 20 dakika oldu iyi bari dedim ama videoda baktım ben 6 dakika çekmişim öncesinde de 3 4 dakika olsa tahmini 10 dakika vakum yapılmıştır.
(Vakum yapmazsak TCL hak ediş vermiyor dedi. Video çektiler onlarda yaparken 5-10 saniyelik)
Cihazı kurduktan sonra elektrik bağlantısı için elektrikçi çağırman gerekiyor dediler, ben elektrikçi çağırmam kendim hallederim rica etsem şuraya bir delik atar mısın matkapla dedim kırmadı kablo için bir delik açtı. Elektrik tesisatını kendim hallettim.
Vibrasyon takozları zaten kutusundan çıktı onu da taktılar.
Drenaj piposu da oradaydı ama onu bende unuttum takılmadı umarım yetişip takabilirim kendim.
Cihazın mobil uygulaması çok detaylı ve yeterli muhtemelen kumandayı hiç kullanmayacağım.
Sonuç olarak keşke vakum süresini uzun tutabilseydik ama bu da yeterlidir umarım diyorum. bunun dışında Güle oynaya sohbet muhabbet işimizi hallettik.
ilk günden bundan daha fazla bir şey yazmam haksızlık olur bir hafta deneyimleyip ara ara iyi yönlerini kötü yönlerini yazmaya çalışacağım. Videoyu da düzenleyip atarım bir ara.
Performans Testi #1
TCL Elite TAC-12CHSD/XA51I Klima Gürültü Testi
TCL Elite Klima Kendi Kendini Temizleme Özelliği (Otomatik Evaporatör temizligi)
TCL Elite 12K BTU Elektrik Tüketimi #tcl #elite #klima
TCL Elite 12K BTU Elektrik Tüketimi Part #2 #tcl #elite #klima
TCL klima hakkındaki tüm detayları bu makalemde bulabilirsiniz.https://blog.yakupulutas.com/tcl-elite-tac-12chsd-xa51i-12000-btu-duvar-tipi-inverter-klima-in...
Klima kullanılan daire krokisi bu şekilde.
Yaz aylarının sıcak günlerinde pek kullanım amacına uygun olmasa da (kiracı olduğum için her odaya klima alamam.) Tüm evi bu klima ile serinletiyorum.
Eğer benim gibi kullanırsanız, yani Salon + 2 Yatak Odasını soğutursanız. (~60m2 den alandan bahsediyoruz )
22c Yüksek fanda ~700watt tüketiyor.
26c Eco Modu ve Otomatik Fanda ~500watt
26c Uyku Modu (Sessiz Fana Geçiyor) ~100watt
En yüksek tüketimi 1280watt iken , çalışır vaziyette düşebildiği en dip watt değeri ~97Watt
Öneriler,
Yukarıda bahsetmiştim kiracı olduğum için pahalı veya kaliteli ürün almayı istemiyordum açıkçası çünkü kiracı olarak çıksak/çıkarılsak klimayı sök tak heba edilebilirdi. Bu yüzden en uygun fiyatlı en bol özellikliyi seçtim klima alırken.
Evde 2 çocuk var yerlerinde duramayan dolayısı ile evin her kapıları açık çoğu zaman mutfak da açık kalıyor. Dolayısı ile Klima dış kompresörü genelde Gündüzleri hep yüksek frekansta çalışıyor.
Buradan yola çıkarak bir gün nasip olur da kendi evim olur ise bu modelin 24BTU olanını gözüm kapalı alırım. Neden 24 12 yetmiyor mu diyeceksiniz. Benim gibi tüm odaları iklimlendirmek isterseniz 10 dakikada soğutacağı ortamı 30 dakikada soğutuyor 12BTU'nun kapastesinn üstünde kullanım olduğu için tüketimi de gündüzleri yüksek oluyor. Sanıyorum ki 24BTU alsaydım daha az zorlandığı için biraz daha tüketimi düşebilirdi.
Ekli dosyalar
-
WhatsApp Image 2024-07-23 at 19.36.18 (1).jpeg89.3 KB · Görüntüleme: 309 -
WhatsApp Image 2024-07-23 at 19.36.18 (2).jpeg115.2 KB · Görüntüleme: 266 -
WhatsApp Image 2024-07-23 at 19.36.18 (3).jpeg222.8 KB · Görüntüleme: 247 -
WhatsApp Image 2024-07-23 at 19.36.19.jpeg105.4 KB · Görüntüleme: 298 -
WhatsApp Image 2024-07-23 at 19.36.46.jpeg152.7 KB · Görüntüleme: 273 -
WhatsApp Image 2024-07-23 at 19.51.20 (1).jpeg75.3 KB · Görüntüleme: 343
Son düzenleme: