Sayın yetkili,
17/12/2022 tarihinde Antakya/Hatay Primemall AVM Media Markt şubesinden KGN76AWF0N cihaz modelli Bosch marka buzdolabı, SMS44DW01T cihaz modelli Bosch marka bulaşık makinesi ve WGA252X0TR cihaz modelli Bosch marka çamaşır makinesi satın aldım. Ürünler 10 gün sonra tarafıma teslim edildi ve bulaşık makinesini kullanmak üzere kurulumunu yaptırdım. Ancak buzdolabı ve çamaşır makinesinin kurulumunu yaptırmadım, kutuları içinde muhafaza etmeye devam ettim. Ürünleri satın alırken tüm ürünler için cihaz koruma ve uzatılmış garanti sigortası satın aldım. (Fatura ve sigorta belgeleri ektedir.)
06/02/2023 Kahramanmaraş merkezli depremde, evimin hasar görmesi sonucu evimden çıkmak zorunda kaldım. Devamında AFAD tarafından yapılan değerlendirmede, satın almış olduğum eşyalarımın teslim edildiği adres olan ikamet adresim önce ağır hasarlı olarak daha sonra acil yıktırılacak olarak tespit edildi ve eve giriş yasaklandı (İkametgah belgem ve AFAD Hasar Tespit Sonucu ektedir.).
Eve girişim kesinlikle yasak olduğu için 17/02/2023 tarihinde Media Markt müşteri hizmetlerini aradım, sigorta birimine bağlandım ve durumumu izah ederek kayıt oluşturdum. Sonrasında tarafıma bir dönüş olmaması ile birlikte 10/03/2023 tarihinde yine müşteri hizmetleri üzerinden sigorta birimi ile görüştüm ve tarafıma, iletişim mağazası olarak belirttiğim Ankara Atlantis AVM Media Markt mağazasında kullanmak üzere kupon tanımlandığı ve detayları mağazadan öğrenebileceğim bilgisini edindim.
11/03/2023 tarihinde Ankara Atlantis AVM Media Markt mağazasına gittim ve 17/12/2022 tarihinde satın almış aldığım beyaz eşyalar için sigorta bedeli hariç ödediğim tutarın %70'i kadar ( 27044 TL) tarafıma kupon tanımlandığı bilgisini edindim. Ancak ürünlerin birebir olarak bugünkü fiyatı 47000 TL'dir.
Mevcut durum göz önünde bulundurulduğunda deprem sonrası evim acil yıktırılacak olduğu ve hayati risk oluşturduğu için evime giremiyor, eşyalara ulaşamıyorum. Ancak satın almış olduğum ürünleri, güncel fiyatları benim satın aldığım tutara oranla arttığı için, sigorta şirketinin uygun gördüğü 27044 TL ile de alamıyorum.
İlgili ürünlerin faturası, sigorta poliçeleri, ikametgah bilgim ve evimin hasar tespit durumu ekte tarafınıza sunulmuştur.
Uygun görülmesi halinde, ürünlerin birebir yenilenmesini talep ediyorum.
Adem Hocam , Tüketici Hakem Heyetine bu şekilde başvuru yaptık sizce sonuç ne olur ? Aleyhimize sonuç çıkması durumunda başka yasal yollar var mıdır ?
@Adem Helvacı @Tesla
17/12/2022 tarihinde Antakya/Hatay Primemall AVM Media Markt şubesinden KGN76AWF0N cihaz modelli Bosch marka buzdolabı, SMS44DW01T cihaz modelli Bosch marka bulaşık makinesi ve WGA252X0TR cihaz modelli Bosch marka çamaşır makinesi satın aldım. Ürünler 10 gün sonra tarafıma teslim edildi ve bulaşık makinesini kullanmak üzere kurulumunu yaptırdım. Ancak buzdolabı ve çamaşır makinesinin kurulumunu yaptırmadım, kutuları içinde muhafaza etmeye devam ettim. Ürünleri satın alırken tüm ürünler için cihaz koruma ve uzatılmış garanti sigortası satın aldım. (Fatura ve sigorta belgeleri ektedir.)
06/02/2023 Kahramanmaraş merkezli depremde, evimin hasar görmesi sonucu evimden çıkmak zorunda kaldım. Devamında AFAD tarafından yapılan değerlendirmede, satın almış olduğum eşyalarımın teslim edildiği adres olan ikamet adresim önce ağır hasarlı olarak daha sonra acil yıktırılacak olarak tespit edildi ve eve giriş yasaklandı (İkametgah belgem ve AFAD Hasar Tespit Sonucu ektedir.).
Eve girişim kesinlikle yasak olduğu için 17/02/2023 tarihinde Media Markt müşteri hizmetlerini aradım, sigorta birimine bağlandım ve durumumu izah ederek kayıt oluşturdum. Sonrasında tarafıma bir dönüş olmaması ile birlikte 10/03/2023 tarihinde yine müşteri hizmetleri üzerinden sigorta birimi ile görüştüm ve tarafıma, iletişim mağazası olarak belirttiğim Ankara Atlantis AVM Media Markt mağazasında kullanmak üzere kupon tanımlandığı ve detayları mağazadan öğrenebileceğim bilgisini edindim.
11/03/2023 tarihinde Ankara Atlantis AVM Media Markt mağazasına gittim ve 17/12/2022 tarihinde satın almış aldığım beyaz eşyalar için sigorta bedeli hariç ödediğim tutarın %70'i kadar ( 27044 TL) tarafıma kupon tanımlandığı bilgisini edindim. Ancak ürünlerin birebir olarak bugünkü fiyatı 47000 TL'dir.
Mevcut durum göz önünde bulundurulduğunda deprem sonrası evim acil yıktırılacak olduğu ve hayati risk oluşturduğu için evime giremiyor, eşyalara ulaşamıyorum. Ancak satın almış olduğum ürünleri, güncel fiyatları benim satın aldığım tutara oranla arttığı için, sigorta şirketinin uygun gördüğü 27044 TL ile de alamıyorum.
İlgili ürünlerin faturası, sigorta poliçeleri, ikametgah bilgim ve evimin hasar tespit durumu ekte tarafınıza sunulmuştur.
Uygun görülmesi halinde, ürünlerin birebir yenilenmesini talep ediyorum.
Adem Hocam , Tüketici Hakem Heyetine bu şekilde başvuru yaptık sizce sonuç ne olur ? Aleyhimize sonuç çıkması durumunda başka yasal yollar var mıdır ?
@Adem Helvacı @Tesla