Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Türksat KabloTV Yayın Kutuları

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aeronics
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

aeronics

Mühendis
Kadim Üye
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
406
Şu benim Türksat ile çektiğimi bir ben bilirim bir de ben bilirim desem yeridir. Her adres değişikliği sonrasında tekrar tekrar aynı problemler.

Sizlere bir sorum olacak. Yıllardır CAM modül ile kullanırım kablolu yayını. Bunun başlıca nedeni de televizyon için ve yayaın için farklı kumanda kullanmak istememem.

Şu an eşyalarımın da olduğu evdeki KabloTV aboneliği babamın üzerineydi. Babam vefat edince doğal olarak aboneliğin kapatılıp yeni sözleşme yapılması gerekti. Gelin görün ki yeni sözleşme ile eski problemler tekrar başladı. Görüntüde deli gibi mozaiklenme var. KabloTV'nin çalışanı sinyal ölçümü yapıp "sinyal normal sorun televizyonda. Televizyon sinyal almıyor" diyor. Oysaki televizyonun kendisinden kontrol edildiğinde sinyal kalitesi ve gücü %97 ile %92 seviyeleri arasında geziyor ki bu değerlerle ben zaten aynı donanım ve tesisat ile 4 yıl problemsiz kullanmaktaydım.

Merak ettiğim konu bu adamlar cihaz değişimlerinden (modülden kutuya, veya kutudan modüle) prim felan mı alıyorlar?
 
Şu benim Türksat ile çektiğimi bir ben bilirim bir de ben bilirim desem yeridir. Her adres değişikliği sonrasında tekrar tekrar aynı problemler.

Sizlere bir sorum olacak. Yıllardır CAM modül ile kullanırım kablolu yayını. Bunun başlıca nedeni de televizyon için ve yayaın için farklı kumanda kullanmak istememem.

Şu an eşyalarımın da olduğu evdeki KabloTV aboneliği babamın üzerineydi. Babam vefat edince doğal olarak aboneliğin kapatılıp yeni sözleşme yapılması gerekti. Gelin görün ki yeni sözleşme ile eski problemler tekrar başladı. Görüntüde deli gibi mozaiklenme var. KabloTV'nin çalışanı sinyal ölçümü yapıp "sinyal normal sorun televizyonda. Televizyon sinyal almıyor" diyor. Oysaki televizyonun kendisinden kontrol edildiğinde sinyal kalitesi ve gücü %97 ile %92 seviyeleri arasında geziyor ki bu değerlerle ben zaten aynı donanım ve tesisat ile 4 yıl problemsiz kullanmaktaydım.

Merak ettiğim konu bu adamlar cihaz değişimlerinden (modülden kutuya, veya kutudan modüle) prim felan mı alıyorlar?

Muhtemelen prim vardır. İllaki vardır. İnternetçiler modem satmaya, platformcular kutu satmaya çalışır. Kablo TV'de eski Pozitek marka 12 yıllık cihaz kullanırız. Halen daha canavar gibi çalışyıor. Bir de next hc12 var ki o da çalışıyor. Kartı hangisine taksam aktif.
Birkaç ay önce arayıp kutu satmaya çalışsalar da kutunun halen daha çalıştığını söyleyince karşıdaki şaşırmıştı "gerçekten o kutu mu çalışıyor" diye.
 
Çok uzun zamandır set top box (DVB-C tuner) cihazla kullanıyorum.

Cihazı dışarıdan almıştım. Kiralama yoluna gitmedim. TV ye görüntü bağlantısı HDMI üzerinden Bendeki durum şu şekilde: Tabi farklı cihazlar.
Sinyal gücü ve seviyelerinde ancak %50 altları, %40 larda zaman zaman mozaiklenme fark etmiştim.

Yalnız bu kutu tercihi, set top box dedikleri cihaz tercihi. Bunlar kullanıcının isteğine, tercihine göre olması lazımdı.
Dileyen conax, dileyen cihaz kiralayabiliyordu. Hatta dışarıdan da uyumlu olanlar satın alınıp kullanılabiliyordu.
 
Çok uzun zamandır set top box (DVB-C tuner) cihazla kullanıyorum.

Cihazı dışarıdan almıştım. Kiralama yoluna gitmedim. TV ye görüntü bağlantısı HDMI üzerinden Bendeki durum şu şekilde: Tabi farklı cihazlar.
Sinyal gücü ve seviyelerinde ancak %50 altları, %40 larda zaman zaman mozaiklenme fark etmiştim.

Yalnız bu kutu tercihi, set top box dedikleri cihaz tercihi. Bunlar kullanıcının isteğine, tercihine göre olması lazımdı.
Dileyen conax, dileyen cihaz kiralayabiliyordu. Hatta dışarıdan da uyumlu olanlar satın alınıp kullanılabiliyordu.
CAM modülü ya da set top box kullanımı müşteri opsiyonu zaten. Hatta iki farklı tip set top box var. CAM modülü de zaten dışarıdan alınmış bir ürün de değil. Yine kendilerinin kiraladıkları ürün.

Asıl anlamadığım konu adamlar gelmeden geldik, görmeden gördük diye rapor tutabiliyorlar. İşin komik yanı adam eve bir kere geldi. "Televizyon sinyal almıyor" deyip geçti. Adama "bak şu menüye gir bak orada televizyonun sinyal seviyesini göreceksin" dediğimde "ben bu televizyonu kullanmayı bilmiyorum dedi. Bunu tabii ki ispatlayamam ama adamamın televizyonda gördüğünü ve gösterdiğini iddaa ettiği şeyleri televizyonda görmesinin imkanı yok çünkü o şekilde göstermiyor televizyon. İşte bunu çok da güzel ispatlarım. Adam arıza kayıtlarını aynı metni kopyala-yapıştır yapıp kapatıyor. Ben de kapatılan arıza kayıtlarının ekran görüntüleri ile televizyonun sinyal seviyesinin felan gayet iyi olduğunu gösteren video ile CİMER'e teknik ekibin eve gelmeden kapattıkları ve bilinçli olarak yalan rapor düzenlediği konusunda şikayette bulunayım diyorum.
 
Siz tv yi açtığınızda sinyal seviyelerinde yüksek değerler görüyorsunuz. Mozaiklenme yaşanıyor.
Raporda TV görüntü almıyor şeklinde düzenleme.

Yani bilemiyorum, en azından elde bir de set top box cihaz bulundurup, bununla da görüntüye bakabilirlerdi. Bu durumda DVB C tuner okuması set top box üzerinden olacağı için. karşılaştırma açısından.
 
Siz tv yi açtığınızda sinyal seviyelerinde yüksek değerler görüyorsunuz. Mozaiklenme yaşanıyor.
Raporda TV görüntü almıyor şeklinde düzenleme.

Yani bilemiyorum, en azından elde bir de set top box cihaz bulundurup, bununla da görüntüye bakabilirlerdi. Bu durumda DVB C tuner okuması set top box üzerinden olacağı için. karşılaştırma açısından.

Adamların arıza kapatmasında "tv donma yapıyor" şeklinde bir cümle var.
 
Beni de ilk sayısal yayına geçtiklerinde çok uğraştırdılar

CONAX kullanırsam "yasal işlem yaparız" bile dendi. Sonuçta kartı aldım.

2 hafta önce elektrik 20dk kesinti oldu. sonra kare kare görüntü oluştu.

bakımcıları direk çağırmadım. sokaktan geçerken söyledim.

1 hafta pek evde yok, 1 haftada şehir dışındaydım. Bu akşam yayın düzelmiş :)

CONAX tan ve TV kapalı olacağından dolayı çevrimiçi kontrol yapamaycaklarını sanıyordum. Herhalde sinyal kontrolü yapılabiliyor.
 
Uzun yıllardır (min 20 sene) dir kablotv ve kablonet kullanıyoruz. İzmir de ekip her şikayete geliyor. Ama çözüm varmı yok. Onlar elindeki cihazla sinyal ölçüyor, sinyal iyi deyip gidiyor. Bizde de ara, ara mozaiklenme var. Ben kabloyu 2 sene önce komple değiştirdim. Sorun bitmiyor. Ben kutu kullanıyorum. Bir çok model kutu kullandım. Şimdiki ne marka hatırlamıyorum. Letgo dan ikinci el buluyorum. Kablotv satış yapmıyor artık zaten. Kiralama yapıyor.
Kablotv yi geçtim, internet berbat. Ölçüm yaparsan 80 - 100 mb var. Ama adamlara şunu anlatamadım, anlık git gel oluyor. Modem den dediler. Önce benim kendime ait modemi iptal ettik, kiraladık onlardan. Yok dot 3 müş, yok dot 5 miş. Vs vs. Şikayet ettim tekrar gelip modemi değiştirdiler. Yine aynı hikaye. Ölçüyor, bak 80 mb geliyor diyor. Kablotv nin kendi webtv uygulaması, kendi İnterneti ile donuyor, onu bile anlatamadık.
Her ay bir SMS geliyor. Şu tarihte altyapı iyileştirmeyi olacak. Gece saat birde yayın kesilebilir vs. Bıktı ta, çözüm yok ki. İzmir in göbeği Göztepe de TTkom fiber yok. Vodafone var apartmanda fiber . Ona da güven yok ha İnterneti çözsen TV ne olacak. Yıllardır kel topal idare ediyoruz.
Ben kablotv den yıllar önce cam modül aldım. Bir türlü çalıştıramadı teknik ekip te. İade ettik sonra cam modül ü
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri